Gal kas žiūrėjot ir galit pateikt trumpą apibendrinimą?
Pristatomi kai kurie atlikti projektai, pakalbėta apie kai kuriuos naujus, kaip ir paminėtos kai kurios problemos, aptartos ir čia, bet aišku pagal juos tai čia viskas gerai, labai griežta kontrolė, geriausia kokybė 4 ever. Dar kalbėta apie geresnį seniūnijų įsitraukimą tokiuose projektuose.
Pristatomi kai kurie atlikti projektai, pakalbėta apie kai kuriuos naujus, kaip ir paminėtos kai kurios problemos, aptartos ir čia, bet aišku pagal juos tai čia viskas gerai, labai griežta kontrolė, geriausia kokybė 4 ever. Dar kalbėta apie geresnį seniūnijų įsitraukimą tokiuose projektuose.
Paantrinsiu. Ilja sakė, kad savivaldybėje dirba geriausi specialistai, inžinerinių tinklų rengėjams neleidžia ardyti dangų (jokiais būdais), dangas remontuoja geriausiai, pagal skanavimus, su griežta rangovų kontrole, viską numato projektuose, bet visada būna projektavimo klaidos (čia tų korių dangų ir kiemų plytelių keitimai, kurie daromi be projektų), na ir daug smulkių dalykų, kuriuos savivaldybė daro idealiai.
Šiap yra juokinga, kad yra toks komitetas, bet jame sprendžiami klausimai apie tvarką prie konteinerių, apie nesudėtas kelias plytelės, apie arkivyskupų prašyus, apie šiaip duobės, apie skverų pervadinimus.
Bet jokių klausimų apie tikrą miesto plėtrą (strateginių, kompleksinių ir įgyvendinimo) - nėra. Sprendžia ūkines problemytes. Tas gatvėse ir matosi, porą gatvių paasfaltuoja, keletą šaligatvių ir korių įrengia, jokiais stambiais projektais net nekvepia.
Gėlių g. Kažkuriuo metu pradėjo kloti plyteles, tada per daug atšalo. Arba jau buvo per šalta kloti, dėl to darbininkų rankos kreivos.
Ties Gelių stotele, kitapus gatvės susandėliuotos visos trinkelės užtveriant praėjimą. Nebefotografavau, ir taip jau liūdna.
Reikalai šią žiemą su šaligatviais labai prasti. Sprendžiant iš akies, šios žiemos šaligatvių druskinimo žala turėtų būti šimtai tūkstančių, o gal ir milijonai Eur. Daugybė tiek senesnių, tiek "naujų" šaligatvių tiesiog va taip išdaužyta, lyg būtų praėjęs mini-kiliminis bombardavimas.
Daugybė tokių ir smulkesnių plytelių skilimų (čia specifiškai Kalvarijų g., bet galioja ir visur kitur)
Arba smulkesnių
Gana naujos plytelės Ozo g. Kraštai tiesiog nuėsti druskos
Druskos kiekiai. Kai kur atroido kad tiesiog atvažiavo ir išpylė pilną priekabą
Šiaip, žiauru. Įdomu, ar VMS aware, kas darosi su šaligatvių būkle ir kad gera dalis Vilniaus šaligtavių yra elementariai nuniokoti? Būdavo reikalų ir ankstesnėmis žiemomis, bet šiemet ypač žiauriai.
Druskos poveikis galėtų būti koks paviršiaus atsisluoksniavimas. Bet kai betoninis elementas sutrūkęs/suskilęs per visą jo stori, tai reikėtų vertinti tik mechaninį poveikį.
Viešieji pirkimai - pirko pigiausias plyteles. Gamintojas galimai sutaupė ant betono sutankinimo ar cemento kiekio. Jei nėra mechaninės apkrovos, druskos poveikis paviršinis. Po apkrova stipris sumažėja, bet nežymiai.
Įdomu, iš kur tos apkrovos visur staiga atsirado ant tūkstančių plytelių?
Dažnai žmonės "gi tik trumpam" pasiparkuoja ant šaligatvio. Būna ir kokia pati Grinda ar kt. kelininkai / rangovėliai savo sunkiąją techniką susiparkuoja. Barbora, Woltai, Boltai ir kiti irgi drąsūs. Nu gi jie greitai, trumpam tik, negi tau gaila?
Ir visai ne staiga. Aš jau vasarą mačiau, kad dalis naujų plytelių keliose vietose skersai/išilgai suskeldėjusios. Dabar po šilumos/šalčio ciklų keliolikos tiesiog prisibaigė masiškai dauguma.
Druskos poveikis galėtų būti koks paviršiaus atsisluoksniavimas. Bet kai betoninis elementas sutrūkęs/suskilęs per visą jo stori, tai reikėtų vertinti tik mechaninį poveikį.
O negali būti taip, kad druskingas vanduo, esant atlydžiui ar šiaip šlapiam orui, tiesiog prasiskverbia pro plytelę, galbūt pro kokį iki tol nelabai matomą įrūkimą, o po to tose vietose, vandeniui išdžiuvus ir druskai padarius savo darbą, plytelė tiesiog lengviau skyla? Nes kitaip sunku paaiškinti tokį masinį plytelių sproginėjimą, ir tik ten, kur buvo priversta daug druskos.
O negali būti taip, kad druskingas vanduo, esant atlydžiui ar šiaip šlapiam orui, tiesiog prasiskverbia pro plytelę, galbūt pro kokį iki tol nelabai matomą įrūkimą, o po to tose vietose, vandeniui išdžiuvus ir druskai padarius savo darbą, plytelė tiesiog lengviau skyla? Nes kitaip sunku paaiškinti tokį masinį plytelių sproginėjimą, ir tik ten, kur buvo priversta daug druskos.
Į plyšius vanduo ir nedruskingas patenka ir ardo konstrukcijas. Iš esmės druskos barstymas pas mus nėra kažkokia naujovė, kad staiga imtų ir darytų didesnę žalą, nei darė dešimtmečius iki tol. Kad priberta daug druskos kristalų, tai jiems ištirpus daugiau žalos daroma gamtai dėl patekimo į dirvožemį. Tiesiog šią žiemą ta druska labiau pastebima, nes jos priberiama kai nebuvo sniego ir ji stovi nenuplauta. Esant snygiui viską užklotų sniegas, druska tirptų ir toje šlapio sniego košėje taip nesimatytų, kad jos buvo pripilta.
Kaip Riedutis rašė yra ne tik visoks ne vietoje užvažiuojantis transportas, bet ir tas pats šaligatvių valymas, barstymas vykdomas mechanizuotai. Ten kur pvz. plytelė visa suskilinėjo, tai įtarčiau jog klojant papuole koks akmuo arba pagrindas nebuvo pilnai išlygintas, plytelė į pagrindą nesirėmė pilnu plotu ir labai lengvai lūžo net nuo pakankamai mažos apkrovos. Tas pats ir ties kraštais. Kai klojant smėlio ar atsijų tvarkingai prie kraštų "nepratraukia" lieką tuštumos ir lengva suskaldyti plyteles ant viršaus.
Dažnai žmonės "gi tik trumpam" pasiparkuoja ant šaligatvio. Būna ir kokia pati Grinda ar kt. kelininkai / rangovėliai savo sunkiąją techniką susiparkuoja. Barbora, Woltai, Boltai ir kiti irgi drąsūs. Nu gi jie greitai, trumpam tik, negi tau gaila?
Ir visai ne staiga. Aš jau vasarą mačiau, kad dalis naujų plytelių keliose vietose skersai/išilgai suskeldėjusios. Dabar po šilumos/šalčio ciklų keliolikos tiesiog prisibaigė masiškai dauguma.
Aš aišku ne ekspertas, bet ar normalios plytelės gali skilti dėl lengvojo automobilio (<3,5t) užvažiavimo? Manau pirma galėtų nebent išjudėti kraštinės plytelės ar atsirasti įdubimai, o skiltų plytelės tik vėliau, kai joms nebebus lygaus pagrindo.
Aš aišku ne ekspertas, bet ar normalios plytelės gali skilti dėl lengvojo automobilio (<3,5t) užvažiavimo? Manau pirma galėtų nebent išjudėti kraštinės plytelės ar atsirasti įdubimai, o skiltų plytelės tik vėliau, kai joms nebebus lygaus pagrindo.
O jeigu joms nebuvo lygaus pagrindo nuo pat pradžių?
Kaip čia buvo šią žiemą nebesimato šaligatvių "valytojų" su sovietiniais traktoriais. Kiek mačiai visur normalesnio svorio technika važinėjo. Na aišku kai sniego tik 2 dienos per metus tai gal tiesiog nepanaudojo.
P.S. Dar viena naujovę šiemet pamačiau, sniego valymą nupučiant jį dyzelininiu lapų pūtekliu.
Į plyšius vanduo ir nedruskingas patenka ir ardo konstrukcijas. Iš esmės druskos barstymas pas mus nėra kažkokia naujovė, kad staiga imtų ir darytų didesnę žalą, nei darė dešimtmečius iki tol. Kad priberta daug druskos kristalų, tai jiems ištirpus daugiau žalos daroma gamtai dėl patekimo į dirvožemį. Tiesiog šią žiemą ta druska labiau pastebima, nes jos priberiama kai nebuvo sniego ir ji stovi nenuplauta. Esant snygiui viską užklotų sniegas, druska tirptų ir toje šlapio sniego košėje taip nesimatytų, kad jos buvo pripilta.
Kaip Riedutis rašė yra ne tik visoks ne vietoje užvažiuojantis transportas, bet ir tas pats šaligatvių valymas, barstymas vykdomas mechanizuotai. Ten kur pvz. plytelė visa suskilinėjo, tai įtarčiau jog klojant papuole koks akmuo arba pagrindas nebuvo pilnai išlygintas, plytelė į pagrindą nesirėmė pilnu plotu ir labai lengvai lūžo net nuo pakankamai mažos apkrovos. Tas pats ir ties kraštais. Kai klojant smėlio ar atsijų tvarkingai prie kraštų "nepratraukia" lieką tuštumos ir lengva suskaldyti plyteles ant viršaus.
O kas ąia matosi ant plytelių kraštų? Ne druskos nuėdimas? Šiaip, druskos šiemet buvo pilama ne tai, kad daugiau, o tiesiog nesuvokiamais kiekiais. Vietomis ją buldozeriu būtų galima stumdyti
Comment