Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus šaligatviai ir pėsčiųjų takai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė KEdas Rodyti pranešimą

    Tikrai ne. Infrastruktūra gulės dešimtmečius, tad toks lopinys vaizdą gadins ilgai. Kam lopyti ir aukoti estetiką, kai stotelės zonoje pakloti metru platesnį vientisą šaligatvį nėra brangu. Tiesiog tai turėjo daryti iškart klodami didesniu pločiu.
    O kam dar platesnį? Ir taip padarė vietoje 2 plytelių 4 plytelių pločio, tokioje vietoje tiek yra per akis. Neturime kur pinigų dėti?
    Ir taip, užbėgant klausimams už akių, tai nėra tiesiog kelių papildomų plytelių padėjimas, tai ir pamato ruošimas, kas taip pat suvalgo nemažai laiko. Man buvo po langais kloję šaligatvį nuo nulio, galėjau pasižiūrėti, kiek tie darbai užtrunka.

    Comment


      Parašė KEdas Rodyti pranešimą

      O gal numanote kokiu tikslu yra kuriami įstatymai ir ten įrašomi minimalūs reikalavimai infrastruktūrai?
      OK, šaligatvis per siauras „tik“ pusmetriu, bet kas gi vertė stotelėje palikti tą patį šaligatvio plotį, o ne pakloti dar kelias plytelių eiles ir ten pastatyti suoliuką?
      Įstatymai ar kt. teisiniai dokumentai nebūna tobuli, ypač pas mus, kai retai adekvačiai vertinama situacija. Kiek matau, tai išimtinį minimalų plotį toks šaligatvis atitinka.
      Būtų galima kelti klausimus jeigu faktiškai jis netenkintų poreikių, bet kai ten tų pėsčiųjų kiekį įmanoma ant rankų pirštų suskaičiuoti...

      Dažnai sunku suprasti kai kurių asmenų logiką, kai vienoje temoje sakoma, kad giliame priemiestyje ir užkampyje nutiestas šaligatvis yra per siauras, bei tuo pačiu apsisukama ir kitoje temoje jau kalbame, kad miesto centre šaligatviai prasti, sugriuvę ir t.t. Tai pirmiausia gal tas lėšas skirkime centrinei miesto daliai ir joje pasiklokime tas sutaupytas kelių kilometrų ilgio, bei vienos eilės pločio plyteles.
      Dangų priežiūra, valymas berods irgi skaičiuojamas pagal m2. Tai perteklinės, konkrečioje situacijoje nereikalingos, infrastruktūros įrengimas ne tik iššauktų didesnes įrengimo išlaidas, bet kartu kasmet reikalautų didesnių lėšų priežiūrai. Yra n+1 turtingesnė valstybė, turtingesni miestai ir kt., kuriuose pasižvalgius galima rasti siauresnių šaligatvių, stotelių ant dar siauresnių šaligatvių ir kt. Nes prioritetai nėra tik ištaškyti kuo daugiau pinigų, kad atitikti kažkokį nelankstų standartą ar žmonių nusistatymą. Man visa tai skamba analogiškai, kaip diskusijoje apie A14 kelią, kur tarp Molėtų ir Utenos norima 2+2 automagistralės.

      Comment


        Parašė sleader Rodyti pranešimą

        Įstatymai ar kt. teisiniai dokumentai nebūna tobuli, ypač pas mus, kai retai adekvačiai vertinama situacija. Kiek matau, tai išimtinį minimalų plotį toks šaligatvis atitinka.
        Būtų galima kelti klausimus jeigu faktiškai jis netenkintų poreikių, bet kai ten tų pėsčiųjų kiekį įmanoma ant rankų pirštų suskaičiuoti...
        Kažkaip nuo perono nuklydom į šaligatvius. Faktas lieka - peronas įrengtas metodu ai px ir taip sueis

        Comment


          Čia peronas = šaligatvis. Greit peržiūrėjau STR, bet nematau nieko apie perono įrengimą, ten kažkaip koncentruojamasi į parametrus įvažoms. O kaip jau ir minėjau, jeigu žiūrint iš praktinės bei loginės pusės - pakankamai gerai viskas padaryta.

          Comment


            Parašė sleader Rodyti pranešimą
            Čia peronas = šaligatvis. Greit peržiūrėjau STR, bet nematau nieko apie perono įrengimą, ten kažkaip koncentruojamasi į parametrus įvažoms. O kaip jau ir minėjau, jeigu žiūrint iš praktinės bei loginės pusės - pakankamai gerai viskas padaryta.
            Kaimiečiai ir po lietum pastovės kai autobusas kas pusvalandį Šiaip sakyčiau stoginės stotelėse su mūsų klimatu turėtų būti vienas iš bazinių punktų norint pagerinti VT naudotojų įspūdžius.

            Plotis irgi. Jei stotelėj laukia keli žmonės (o rytais esu matęs ir kokius 10 laukiančių autobuso), atsitiktinai einantiems į parduotuvę ar dar kur matyt teks apeit per pievą arba nulipt į gatvę. Nes nu padėt kelias papildomas plyteles ateinantiems dešimtmečiams neverta.
            Paskutinis taisė mantasm; Šiandien, 10:54.

            Comment


              Parašė sleader Rodyti pranešimą

              Įstatymai ar kt. teisiniai dokumentai nebūna tobuli, ypač pas mus, kai retai adekvačiai vertinama situacija. Kiek matau, tai išimtinį minimalų plotį toks šaligatvis atitinka.
              Būtų galima kelti klausimus jeigu faktiškai jis netenkintų poreikių, bet kai ten tų pėsčiųjų kiekį įmanoma ant rankų pirštų suskaičiuoti....
              Galite duoti nuorodą į savo pasiūlymus kaip tobulinti teisės aktus? Siūlymų jų nesilaikyti ir pats randu, bet vat konstruktyvių, civilizuotų pasiūlymų iš adekvačiai situaciją vertinančio žmogaus pasigendu.
              ir ne, minimalaus pločio neatitinka net šaligatvis, ką jau kalbėti apie peroną.

              Comment


                Parašė KEdas Rodyti pranešimą

                Galite duoti nuorodą į savo pasiūlymus kaip tobulinti teisės aktus? Siūlymų jų nesilaikyti ir pats randu, bet vat konstruktyvių, civilizuotų pasiūlymų iš adekvačiai situaciją vertinančio žmogaus pasigendu.
                ir ne, minimalaus pločio neatitinka net šaligatvis, ką jau kalbėti apie peroną.
                Čia tamsta paminėjo teisės aktus. Aš STR matau galimą matmenį 1,2m ir panašus į tokį matmenį matomas vaizdas nuotraukoje. Todėl šioje vietoje neturėčiau net ką pasiūlyti.

                Kadangi neprojektuoju, tai seniai visus tuos STR beskaitęs ir greitai žiūrėdamas neradau nieko apie peronų matmenis. Kokiame dokumente jie nurodyti?

                Comment


                  Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                  Kodėl tos stotelės nepanaikino? Tiesiai virš galvos 110 kV oro linija - tokiose vietose stoteles statyti draudžiama.
                  Radau susijusius teises aktus:

                  https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/46c841f290cf11e98a8298567570d639

                  LIETUVOS RESPUBLIKOS
                  SPECIALIŲJŲ ŽEMĖS NAUDOJIMO SĄLYGŲ
                  ĮSTATYMAS

                  2019 m. birželio 6 d. Nr. XIII-2166
                  Vilnius

                  24 straipsnis. Elektros tinklų apsaugos zonų dydis

                  1. Oro linijos apsaugos zona – išilgai oro linijos esanti žemės juosta, kurios ribos nustatomos matuojant horizontalų atstumą į abi puses nuo kraštinių oro linijos laidų, ir oro erdvė virš šios juostos. Oro linijos apsaugos zonos ribos nustatomos atsižvelgus į šių linijų įtampą:

                  1) iki 1 kV įtampos oro linijoms – po 2 metrus;
                  2) 6 ir 10 kV įtampos oro linijoms – po 10 metrų;
                  3) 35 kV įtampos oro linijoms – po 15 metrų;
                  4) 110 kV įtampos oro linijoms – po 20 metrų;
                  5) 330 ir 400 kV įtampos oro linijoms – po 30 metrų;
                  6) 750 kV įtampos oro linijoms – po 40 metrų.
                  25 straipsnis. Specialiosios žemės naudojimo sąlygos elektros tinklų apsaugos zonose

                  1. Elektros tinklų apsaugos zonose draudžiama:

                  1) statyti gyvenamosios, kultūros, mokslo, gydymo, maitinimo, paslaugų, prekybos, administracinės, viešbučių, transporto, sporto paskirties pastatus 110 kV ir aukštesnės įtampos oro linijų apsaugos zonose;

                  2) statyti ir (ar) įrengti stadionus, sporto, žaidimų aikšteles, turgavietes, pavojingų medžiagų talpyklas ir saugyklas, sąvartynus, viešojo transporto stoteles;

                  3) statyti ir (ar) įrengti visų rūšių transporto priemonių ir (ar) mechanizmų stovėjimo ir saugojimo aikšteles oro linijų apsaugos zonose;

                  4) organizuoti renginius, susijusius su žmonių susibūrimu;

                  ...
                  Paskutinis taisė SoulMulticast; Šiandien, 14:06.

                  Comment


                    Parašė sleader Rodyti pranešimą

                    Čia tamsta paminėjo teisės aktus. Aš STR matau galimą matmenį 1,2m ir panašus į tokį matmenį matomas vaizdas nuotraukoje. Todėl šioje vietoje neturėčiau net ką pasiūlyti.

                    Kadangi neprojektuoju, tai seniai visus tuos STR beskaitęs ir greitai žiūrėdamas neradau nieko apie peronų matmenis. Kokiame dokumente jie nurodyti?
                    Kad tie normatyvai taip kaitaliojasi, kad jau nustojau sekti. Pvz. perono borto aukštį 2019m keitė į 30cm, 2023m vėl gražino į 15cm. Tikrai pamenu kažkur rašyta paviljono atstumas nuo borto 3m, po to 2m, dabar randu jau 1,5m. Tai šiuo aspektu nebeturiu kaip prikibti, iki suolo gal ir bus tie 1,5m. Paviljono gal atsisakė dėl elektros linijos. Lieka nebent pritaikymas silpnaregiams. Progresuojam...

                    Comment


                      Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                      Kad tie normatyvai taip kaitaliojasi, kad jau nustojau sekti. Pvz. perono borto aukštį 2019m keitė į 30cm, 2023m vėl gražino į 15cm. Tikrai pamenu kažkur rašyta paviljono atstumas nuo borto 3m, po to 2m, dabar randu jau 1,5m. Tai šiuo aspektu nebeturiu kaip prikibti, iki suolo gal ir bus tie 1,5m. Paviljono gal atsisakė dėl elektros linijos. Lieka nebent pritaikymas silpnaregiams. Progresuojam...
                      kaip ir minejau postu auksciau istatyme nieko neparasyta apie butent paviljonus. Parasyta kad
                      2) statyti ir (ar) įrengti stadionus, sporto, žaidimų aikšteles, turgavietes, pavojingų medžiagų talpyklas ir saugyklas, sąvartynus, viešojo transporto stoteles;
                      3) statyti ir (ar) įrengti visų rūšių transporto priemonių ir (ar) mechanizmų stovėjimo ir saugojimo aikšteles oro linijų apsaugos zonose;
                      sąvartynai gali netureti jokiu statiniu, bet juos irgi irengti draudziama, is ko padaryciau isvada kad ir VT stoteles irengimas nebūtinai paviljono pastatymas. Tai mechanizmu nors ir ne stovejimo, bet sustojimo vieta ir zmoniu susiburimo vieta. Jau vien suoliuku ir zenklo ant stulpo pastatyma as laikyciau irengimu.

                      Comment


                        Parašė sleader Rodyti pranešimą

                        Čia tamsta paminėjo teisės aktus. Aš STR matau galimą matmenį 1,2m ir panašus į tokį matmenį matomas vaizdas nuotraukoje. Todėl šioje vietoje neturėčiau net ką pasiūlyti.

                        Kadangi neprojektuoju, tai seniai visus tuos STR beskaitęs ir greitai žiūrėdamas neradau nieko apie peronų matmenis. Kokiame dokumente jie nurodyti?
                        Ką ir reikėjo įrodyti: teisės aktų neskaitęs, bet žino, kad jie parašyti blogai, o pats save vertina kaip vienintelį adekvačiai gebantį mąstyti.
                        Ir tas adekvatusis STR kažkur pamato 1,2 metro plotį, bet nepasidomi kada šis parametras taikytinas ir su kuo valgoma šoninė apsaugos zona. Nagi, kur parašyta apie 1,2 metro šaligatvio plotį ir galimybes jį taikyti kažkur laukuose?

                        Click image for larger version

Name:	Ekrano nuotrauka 2025-01-09 180751.jpg
Views:	23
Size:	40,1 kB
ID:	2175455
                        Click image for larger version

Name:	Ekrano nuotrauka 2025-01-09 181200.jpg
Views:	23
Size:	148,9 kB
ID:	2175456

                        Click image for larger version

Name:	Ekrano nuotrauka 2025-01-09 180501.jpg
Views:	23
Size:	161,7 kB
ID:	2175454

                        43. Šoninės skiriamosios juostos plotis priklauso nuo gatvės kategorijos ir nuo joje projektuojamų įrenginių. Minimalus B kategorijos gatvės šoninės skiriamosios juostos plotis – 2,3 m, C kategorijos – 1,0 m.
                        44. Minimalus šoninės skiriamosios juostos plotis atsižvelgiant į įrenginius joje:
                        44.1. Apželdinimas medžiais ir krūmais – 2,30 m;
                        44.2. Apšvietimo stulpai, kelio ženklų atramos, tvorelės, veja – 1,00 m;
                        45. Šaligatvių skersinis profilis projektuojamas 1,5–2,5 % ribose.

                        [...]
                        Click image for larger version

Name:	Ekrano nuotrauka 2025-01-09 180143.jpg
Views:	23
Size:	92,1 kB
ID:	2175453

                        O jei kam įdomu, tai čia reikėjo tiesti ne šaligatvį, bet dviračių taką ir jį apvesti aplink stotelės peroną.. Dviračių takais tokiose vietose vaikščioti nedraudžiama.

                        Comment


                          Parašė KEdas Rodyti pranešimą

                          Ką ir reikėjo įrodyti: teisės aktų neskaitęs, bet žino, kad jie parašyti blogai, o pats save vertina kaip vienintelį adekvačiai gebantį mąstyti.
                          Linksminate tamsta
                          Kur aš rašiau, kad neskaičiau? Rašiau, kad visus seniai skaičiau, nes buvo kalba apie perono plotį, o tamstos čia minimame STR 2.06.04 apie jį nieko nerašo. Gal yra koks naujas susijęs konkrečiai su stotelėmis, bet paieškos pagalba nepavyko rasti.
                          Ir tas adekvatusis STR kažkur pamato 1,2 metro plotį, bet nepasidomi kada šis parametras taikytinas ir su kuo valgoma šoninė apsaugos zona. Nagi, kur parašyta apie 1,2 metro šaligatvio plotį ir galimybes jį taikyti kažkur laukuose?
                          Kaip labiau adekvatus, galėjote persiskaityti ir 134 p.

                          Žinau, kad tamsta labai žeidžia jog yra turinčių kitokia nuomonę ir ją išsakančiu, todėl daugiau asmeninėmis antipatijomis pagrįstoje diskusijoje nedalyvausiu. Sėkmės

                          Comment


                            Iš 140 cm dar reiktų atimt 50 cm apsaugos zoną iš 7 lentelės, tai lieka 0,9 m (net nevertinant apaugos zonos nuo mašinų).

                            Dar galim pasiskaityt ir 135.:
                            135. Šaligatvio plotis turi būti didinamas nuo 0,50 (0,25) m, kai jis yra prie pat pastatų, laiptų, vitrinų, išsikišusių pastato dalių ir pan. Į šaligatvio plotį neįskaičiuojama įrenginių juosta - erdvė, kurioje statomi kelio ženklai, įrengiami apšvietimo stulpai, sodinami želdiniai ir pan.
                            O tame 134., tai iš ko sprendžiama, kad ten "esą ankšta vieta"? Juk net naikino seną perono aikštelę, t. y. siaurino kelią.
                            134. Pėsčiųjų takai ir šaligatviai turi būti įrengiami mažiausiai dviejų eismo juostų (po vieną eismo juostą abejomis kryptimis). Minimalus šaligatvio plotis turi būti 1,50 m, esant ankštoms vietoms, šaligatvio plotis gali būti susiaurinamas iki 1,20 m.
                            ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                            Comment


                              Parašė frefromwig Rodyti pranešimą

                              Atnaujinimas

                              Click image for larger version

Name:	PXL_20241217_122357889.MP.jpg
Views:	987
Size:	1,62 MB
ID:	2171585
                              Parašė dondc Rodyti pranešimą

                              Užpildžiau šiandien: https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/404333

                              Iš esmės, jei žinot panašių vietų, tai galima, kaip šabloną naudoti.
                              Pasiuntė velniop: https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/404333

                              Pateikiau skundą VMS.
                              ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                              Comment


                                Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                O tame 134., tai iš ko sprendžiama, kad ten "esą ankšta vieta"? Juk net naikino seną perono aikštelę, t. y. siaurino kelią.
                                Labai geras pastebėjimas. Čia taip galima rasti ir atsakymą į anksčiau keltą klausimą "ką reikėtų pakeisti/patobulinti norminiuose dokumentuose?".
                                Skaitant vieną ir tą patį dokumentą, pradžioje dėl kito gatvės elemento yra rašoma "siaurose vietose", čia "ankštose vietose", nors niekur ir nedetalizuojama nei kas yra siaura vieta, nei kas yra ankšta vieta bei kuom tai skiriasi. Kadangi tai yra techninis dokumentas, turėtų būti aiškūs parametrai, kurie apibrėžtų kiekvieną tokią išimtį ar "apibrėžima". Dabar toks jausmas, kad dokumentą rengė rašytojas, kurio tikslas buvo panaudoti kuo daugiau sinonimų. Todėl išlieka galimybė manipuliuoti ir visaip "vartyti" situaciją pagal poreikius.
                                Galima sakyti tai ankšta vieta, nes netoli yra griovys, taip pat stovi suoliukas, kaip reikalingas stotelės elementas. Kodėl tai ne ankšta vieta?

                                Comment


                                  "Siaura" ir "ankšta" yra sinonimai. Atsidarius "Tvarkau miesto" pranešimo nuorodą mano pastarajame komentare – įjungus ekrano nuotrauką iš STR, lentelės apačioje ties žvaigždute yra išaiškinta, jog ta mažesnė reikšmė (-25 cm apsaugos zonai, arba neabejotinai -30 cm šaligatviui (iki 1,2 m) yra taikoma senamiesčiuose ir pan. užstatymui).

                                  Čia suoliukas prieš remontą buvo 2 m į šoną. Kelią siaurino tikslingai, todėl čia jokia ne siaura vieta. Ir išvis čia neteisėta statyba, jei darė pagal "remontą", o pločius keitė – tada pažeidė statybų įstatymą, kurį nurodžiau tame pačiame "Tvarkau miestą" pranešime.
                                  ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                  Comment

                                  Working...
                                  X