Neramūs signalai: gali būti stabdomos Vilniaus aplinkkelio statybos
Sostinės gyventojai ir svečiai nuolat patenka į spūstis pagrindinėse miesto gatvėse. Žadama, kad jas sumažins statomas vakarinis aplinkkelis. Tačiau jo statybos gali sustoti kaip automobiliai spūstyje, nes už atliktus darbus kelininkams miesto savivaldybė jau įsiskolino dešimtis milijonų eurų. Vilniaus valdžia pripažįsta, kad atsiskaityti vėluoja, tačiau vengia tiesių atsakymų ir tikisi, kad statybininkai ir toliau dirbs be atlygio.
Rugsėjį? Tikrai nebus. Nors kažkokia dalis gal ir bus atverta. Šimašiaus komentaras FB:
Dėl aplinkkelio, ką ne kartą sakiau, bet noriu pakartoti: visi darbai vyksta pagal grafiką, ir aš bei savivaldybės administracija daro viską, kad jis būtų baigtas dar šiemet.
Kadangi projektas yra didelės vertės, dėl finansavimo skyrimo sprendimą turi priimti Europos Komisija. Šiuo metu paraiškos vertinimo darbai nuo grafiko neatsilieka ir finansavimo sutartis turi būti pasirašyta birželį-liepą. Tuomet rangovams iš karto bus pervesti pinigai.
Statybos darbai vyksta pagal grafiką ir planuojami baigti šių metų gruodį, o t. y. 3 mėnesiais anksčiau, negu numatyta sutartyje.
Šiuo metu tariamės, kad dalis eismo aplinkkeliu būtų paleista jau šį rudenį. Taigi, rangovai tikrai neliks be pinigų, o vilniečiai turės aplinkkelį.
Šiaip keista, kai darbai vykdomi neturint užtikrinto finansavimo. ES 99% nutars finansuoti, bet what if? Kas tada būtų?
Genijai-žurnalistai, kurie rašo tokius straipsnius, aišku neturi nė menkiausio supratimo dėl to, kad bet koks valstybinis užsakovas beveik visada vėluoja mokėti, tačiau tai tikrai nestabdo privačių kontraktorių apetito dirbti su tokiais užsakovais, nes jų nemokumo rizika yra beveik nulinė ... Kitaip tariant, Delfio lygio papilstymas iš tuščio į kiaurą.
O 'grąsinimai sustabdyti' yra normali derybinė taktika, siekiant galbūt kontrakto įgyvendinimo eigoje sau išsimušti kažkokių papildomų taškų Neabejoju, kad įgyvendinant tokio sudėtingumo kontraktą, ten dar yra apimties ne vienam šalių ginčui ...
Genijai-žurnalistai, kurie rašo tokius straipsnius, aišku neturi nė menkiausio supratimo dėl to, kad bet koks valstybinis užsakovas beveik visada vėluoja mokėti, tačiau tai tikrai nestabdo privačių kontraktorių apetito dirbti su tokiais užsakovais, nes jų nemokumo rizika yra beveik nulinė ... Kitaip tariant, Delfio lygio papilstymas iš tuščio į kiaurą.
Kelių srityje nėra daug galimybių pasirinkti užsakovo (privatus vs valstybinis), nebent orientuotis tik į stovėjimo aikštelių asfaltavimą. Aišku vėluojančių mokėjimų riziką visi vertina, bet ne tokiems ilgiems terminams. Didelių sumų apmokėjimo vėlavimas metus gali ir galingą rinkos žaidėja "paguldyti ant menčių".
Vakar nepatikėjau pamatęs, bet šiandien pravažiuodamas jei neklystu mačiau, kaip klojo lyg ir kažkokį sluoksnį III etapo pradžioje, tiksliau kryptimi į Karoliniškių pusę. Važiuojant nebuvo laiko tyrinėti, bet kažkas vyksta naujo. Nežinau tų technologijų, galiu klysti. Negi kažkokį asfalto sluoksnį?
Comment