Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Infrastruktūros objektų statybų fotografavimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Parašė bucaneer Rodyti pranešimą
    Dėl geofencing apribojimų automatinio taikymo sprendžia tik gamintojas. Kiek žinau, Autel dronai (ar bent jau kai kurie modeliai) tokios funkcijos visai neturi ir tą labai reklamuoja kaip privalumą prieš DJI dronus.
    Iš kur Dji ima informaciją apie tuos visus aerodromus, kalėjimus ir tardymo izoliatorius? Ar tai nėra oficiali Lietuvos informacija, kur negalima skristi? Negu savo nuožiūra išsigūglina?
    Flickr

    Comment


      #62
      Parašė bucaneer Rodyti pranešimą
      Dronų gamintojams daugmaž dzin, prieš pakylant gal parodys perspėjimą, bet vis tiek leis skristi ir į draudžiamą zoną. Bet įstatymiškai be formalaus leidimo iš atitinkamų valstybės institucijų raudonose zonose skristi negalima, su numatyta bauda:
      Tarkim DJI dronai (nežinau ar visi) išmeta lentelę, kur reikia užsiregistruoti berods su telefono numeriu ir tik tada leidžia kilti tam tikrose zonose. Kitur yra zonos kaip oro uostas, kur išvis niekaip neleidžia kilti. Va jose tai tikrai reikia turėti atskirą su berods Oro navigacija suderintą išankstinį leidimą (suprantu, kad jį gana paprasta gaut, tik tiek, kad reikia iš anksto). O kur tavo įkeltame vaizde yra raudonos zonos - nesu tikras kaip ten yra, gal tu teisus.

      Comment


        #63
        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

        Iš kur Dji ima informaciją apie tuos visus aerodromus, kalėjimus ir tardymo izoliatorius? Ar tai nėra oficiali Lietuvos informacija, kur negalima skristi? Negu savo nuožiūra išsigūglina?
        Draudžiamų zonų ribų žemėlapį ir sąrašą skelbia valstybinė įmonė "Oro navigacija", bet ką su tais duomenimis daryti (ar nedaryti) sprendžia gamintojai. Pažiūrėjus DJI žemėlapį atrodo, kad jų politika yra tokia, kad vakarų Europos sostinėse (Berlyne, Paryžiuje, Londone) panašaus pobūdžio neskraidymo zonos virš centrinės valdžios institucijų yra raudonos "Restricted", o rytuose (Vilniuje, Varšuvoje, Helsinkyje, Prahoje) - tik "Enhanced Warning".

        Comment


          #64
          Iš to DJI žemėlapio susidaro įspūdis, jog mėlynos zonos yra tiesiog iš OSM paimtos landuse=military.

          Comment


            #65
            Parašė bucaneer Rodyti pranešimą

            Draudžiamų zonų ribų žemėlapį ir sąrašą skelbia valstybinė įmonė "Oro navigacija", bet ką su tais duomenimis daryti (ar nedaryti) sprendžia gamintojai. Pažiūrėjus DJI žemėlapį atrodo, kad jų politika yra tokia, kad vakarų Europos sostinėse (Berlyne, Paryžiuje, Londone) panašaus pobūdžio neskraidymo zonos virš centrinės valdžios institucijų yra raudonos "Restricted", o rytuose (Vilniuje, Varšuvoje, Helsinkyje, Prahoje) - tik "Enhanced Warning".
            Todel kad tose salyse pilna visokiu inshallah akcidentu. Pas mus tos problemos kol kas nera

            Comment


              #66
              Creatium klausė, tai atsakau:
              Keletas draugiškų patarimų forumo dronistams. Visu pirma muo 2020-12-31 visi asmenys, turintys bepilotį orlaivį (UAS - kaip dabar pagal ES reglamentą vadinama), sveriantį daugiau negu 250 gramų arba naudojantį vaizdo ar garso fiksavimo įrangą, turi užsiregistruoti kaip UAS naudotojai Transporto kompetencijų agentūros (TKA) internetinėje sistemoje. Gaunate registracijos pažymėjimą (jo kaina ~11 ar 15 Eurų, senokai registravau, nepamenu). Ten yra specialus identifikacinis numeris, kuri turite priklijuoti ant drono (kitaip - bepiločio orlaivio).
              Kitas dalykas, kad nuo 2024-01-01 visi parduodami bepiločiai orlaiviai (dronai, UAS) bus skirstomi į klases. Kol bepiločiai orlaiviai nežymimi klasėmis – t.y. iki 2023 metų gruodžio 31 d., atvirosios skrydžių kategorijos A1 pakategorėje skraidoma bepiločiais, sveriančiais iki 500 g, o A2 – iki 2 kg. (informacija iš TKA). Dabar norite skraidyti dronu, kuris yra iki 4 kg. ir daugiau už 900 g., tuomet jūs pataikote (visi jūsų Mavicai, Phantomai) į A2 kategoriją, o tai reiškia, kad jums reikia išlaikyti du egzaminus: 1) išklausyti bazinį žinių kursą ir išlaikyti egzaminą internetinėje sistemoje (kainos nepamenu jau, bet apie 10 Eur.); 2) Savarankiškai pasiruošti ir išlaikykiti teorijos egzaminą TKA klasėje (prie oro uosto jie bazuojasi ir jie turi atskirą klasę kaip Registros teorijoje laikoma). Na, teoriškai, jeigu nematote drono, jums reikia "specialiosios katetorijos" (STS), bet čia mažiau svarbu. Taigi, du egzaminai ir gaunate jungtinį pažymėjimą, kuriame parašyta "Nuotolinio piloto kvalifikacijos pažymėjimas", kur nurodyta, kad galite skraidyti A1/A3 subkategorijoje (už internetinį egzmainą) ir 2A subkategorijoje (už egzaminą klasėje). Pažymėjimas galios visoje ES.

              Dėl neskraidymo zonų. Visiškai nesvarbu, ką jūsų ten dronas rodo ir kokie jo nustatymai, svarbu tai, ką nustato nacionalinė teisė, o konrečiau - kokius apribojimus uždeda. Laisvai galite naudotis oran.lt žemėlapiu, nes jame aktualiausia info, nors jis tarsi neoficialus, bet paskutinis atnaujinimas yra tiksliausias. Ten žiūrite, ką galite daryti, o ko negalite. Taigi, jeigu rašo, kad, tarkime, "Maximum RPAS activity height limits within the controlled airspace - 120m", tai reiškias tiek ir kilti galėsite (nors joks komercinis dronas aukščiau ir nekils), bet jeigu matote "Maximum RPAS activity height limits within the controlled airspace - 60m", o jums reikia aukščiau, tuomet rašote prašymą į Oro navigaciją: https://www.ans.lt/lt/paslaugos-2/be...iviai-dronai-2 ten yra prašymo forma (nepatikėsite, anksčiau buvo popierinė ir reikdavo nepatogiai rašyti, tuomet kažkaip atsirado puiki elektroninė forma, o dabar vėl matau popierinę...): https://www.ans.lt/lt/paraiskos-del-...-auksciu-forma Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad norint kilti aukščiau, reikia su jais susiderinti ir prieš skrydį informuoti skambučiu bei baigūs skrydį tą patį padaryti, t.y. paskaminti į "bokštelį".
              Kitas dalykas yra ne oro uosto skrydžių valdymo zonos, o atskirai apribotos zonos, kurių Vilniaus mieste yra labai daug, tarkime matote didelę senamiesčio dalį "Prohibited area EYP5", tai reiškias, kad turite kreipti į valdytojus, o šiuo atveju patenkate į net 3 zonas: (1) Lietuvos kairiuomenės oro pajėgų teritoriją; (2) Vadovybės apsaugos tarnybos teritoriją; (3) Oro uosto, jeigu kilsite aukščiau negu 90 m, na ir jeigu skrisite virš kelių apribotų tenais zonų, tuomet dar reiktų ir su Karo policija pasiderinti, tarkime KAM'o atveju. Visiems jiems teikiamas prašymas raštu, nurodant skaidymo laikus, tikslą, kuo skraidote, savo asmens duomenis. Prieš skrydį paskambinti ir informuoti ir po skrydžio tą patį padaryti (malonus užsiėmimas, tskan...). Dar yra eiliškumas kam kada turite parašyti. Galiu užtikrintai pasakyti, jeigu šiaip esate žioplinėtojas, o ne kokios nors rimtesnės institucijos ar televizijos atstovas, jums niekas neleis skirsti (+ juk ir pažymėjimus turėsite prisegti, kad apskirtai dronas registruotas ir turite teisę skraidyti).

              Kai kurie, kurie čia deda foto, t.y. John, bucaneer stipriai rizikuoja prarasti droną, nes juos be gailėsčio numuš ir dar baudą gausite, nes naujoje Administracinių nusižengimų kodekso redakcijoje atsirado baudos už šiuos pažeidimus "393 straipsnis. Orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimas" (paskaitykite edukacijos tikslais).

              Lietuvoje nėra žmoniškai reglamentuota bepiločių orlaivių teisė ir viskas remiasi dviem ES reglamentais, kuriuos galite rasti čia: https://tka.lt/katalogas/reglamentuojantys-dokumentai/ (beje, be šito išstudijavimo sunku bus išlaikyti egzaminus).
              Šiaip tai vis žada savą teisės aktą išleisti, kur būtų sudėti ES reikalavimai juos dubliuojant ir vietinės realijos apibrėžtos, tačiau jau antri metai, kai nieko nėra.

              Bendrai informacija: https://tka.lt/katalogas/bendra-informacija-2/
              https://droneacademy.lt/dronu-taisykles/
              Paskutinis taisė R.D.; 2023.04.24, 20:37.

              Comment


                #67
                Parašė R.D. Rodyti pranešimą
                Kai kurie, kurie čia deda foto, t.y. John, bucaneer stipriai rizikuoja prarasti droną, nes juos be gailėsčio numuš ir dar baudą gausite, nes naujoje Administracinių nusižengimų kodekso redakcijoje atsirado baudos už šiuos pažeidimus "393 straipsnis. Orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimas" (paskaitykite edukacijos tikslais).
                Na tikiuosi aš nerizikuoju. Droną pirkau neseniai ir tik po to, kai išstudijavau visus su tuo susijusius teisinius dalykus. Mano dronas C0 kategorijos, registruotas ir žymėtas pagal reikalavimus, skrydžiai patenka į A1 kategoriją, laikantis reikalavimų dėl maksimalaus aukščio ir draudžiamų zonų.

                Comment


                  #68
                  Lietuvoje, bent kol kas, veikia gana common sense approach dėl dronų naudojimo. Nelįsti ten, kur tikrai negalima/pavojinga, nelįsti niekam į akis ir nieko neerzinti, ir problemų kilti neturėtų. Vokietijoje, pavyzdžiui, yra visai kitaip ir ten matyt geriau net negalvoti apie statybų fotografavimą.

                  Comment


                    #69
                    Parašė bucaneer Rodyti pranešimą

                    Na tikiuosi aš nerizikuoju. Droną pirkau neseniai ir tik po to, kai išstudijavau visus su tuo susijusius teisinius dalykus. Mano dronas C0 kategorijos, registruotas ir žymėtas pagal reikalavimus, skrydžiai patenka į A1 kategoriją, laikantis reikalavimų dėl maksimalaus aukščio ir draudžiamų zonų.
                    tuomet skraidote su kažkuo pan. į DJI Mini serijos bepiločiu. Šiaip gera kokybė gaunasi, gerą daiktą įsigijote.

                    Comment


                      #70
                      Į temą - Seimas šiandien priėmė Aviacijos įstatymo pakeitimus, pagal kuriuos galės atsirasti daugiau apribojimų dronams:

                      4. Bepiločių orlaivių sistemų (UAS) geografines zonas Lietuvos Respublikos oro erdvėje, išskyrus zonas virš karinių teritorijų ir pasienio zonoje, pagal Reglamentą (ES) 2019/947 ir Reglamentą (ES) 2021/664, suderinusi su oro eismo paslaugų teikėju, o šių reglamentų numatytais atvejais remdamasi ir Agentūros atliktu ir LTSA pateiktu oro erdvės rizikos vertinimu, nustato LTSA savo nustatyta tvarka.

                      5. Bepiločių orlaivių sistemų (UAS) geografines zonas, kaip jos suprantamos pagal Reglamentą (ES) 2019/947, kuriose visi arba tam tikri bepiločių orlaivių skrydžiai draudžiami, LTSA gali nustatyti virš teritorijų, kuriose yra ornitologiniai draustiniai, nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės jų nurodytų teritorijų ribose, nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbūs įrenginiai ir turtas, ypatingos svarbos infrastruktūros objektai, švietimo, mokslo, ugdymo įstaigos, gydymo ir slaugos įstaigos, valstybės institucijos, statutinės įstaigos, užsienio valstybių diplomatinės atstovybės ir konsulinės įstaigos, tarptautinių organizacijų atstovybės, Europos Sąjungos, Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos (toliau – NATO) institucijos ir įstaigos, pagal tarptautinę teisę specialų statusą turinčių subjektų ar kitų subjektų, su kuriais Lietuvos Respublikos tarptautinis bendradarbiavimas atitinka Lietuvos Respublikos Seimo priimtuose teisės aktuose nustatytus užsienio politikos ir nacionalinio saugumo tikslus, atstovybės, akredituotos Vyriausybės nustatyta tvarka.

                      6. Bepiločių orlaivių sistemų (UAS) geografines zonas, kaip jos suprantamos pagal Reglamentą (ES) 2019/947, virš karinių teritorijų ir pasienio zonoje, taip pat 500 metrų atstumu abipus geležinkelio kelio, kuriuo vyksta Lietuvos Respublikos ir Rusijos Federacijos tarpvyriausybiniuose susitarimuose nurodytų tranzitinių traukinių eismas, ašies (toliau – geležinkelio kelio ašis), suderinęs su LTSA, nustato kariuomenės vadas savo nustatyta tvarka. Bepiločių orlaivių sistemų (UAS) geografinės zonos pasienio zonoje, taip pat 500 metrų atstumu abipus geležinkelio kelio ašies papildomai suderinamos su Valstybės sienos apsaugos tarnyba.

                      7. Siekdamos užtikrinti viešąją tvarką ir valstybės saugumą, krašto apsaugos sistemos institucijos, žvalgybos institucijos, Vadovybės apsaugos tarnyba ir statutinės įstaigos turi teisę nustatyti laikinas bepiločių orlaivių sistemų (UAS) geografines zonas, kaip jos suprantamos pagal Reglamentą (ES) 2019/947, kuriose bepiločių orlaivių skrydžiai ribojami arba draudžiami. Atlikdamos savo funkcijas, minėtos įstaigos Vyriausybės nustatyta tvarka turi teisę laikinose bepiločių orlaivių sistemų (UAS) geografinėse zonose taikyti technines bepiločių orlaivių skrydžių nutupdymo ir (ar) neutralizavimo priemones. Šios laikinos bepiločių orlaivių sistemų (UAS) geografinės zonos nustatomos kariuomenės vado nustatyta tvarka, suderinta su vidaus reikalų ministru ir LTSA, ir negali galioti ilgiau, negu to reikalauja jų nustatymą lėmusios priežastys. Atitinkamos institucijos pasirašo su vieninteliu bendros informacijos paslaugos teikėju veiklos susitarimus dėl informacijos apie laikinas bepiločių orlaivių sistemų (UAS) geografines zonas skelbimo.

                      Comment


                        #71
                        Parašė bucaneer Rodyti pranešimą
                        Į temą - Seimas šiandien priėmė Aviacijos įstatymo pakeitimus, pagal kuriuos galės atsirasti daugiau apribojimų dronams:
                        Tai nėra kažkas naujo, tiesiog viename įstatyme norima sudėti esminius dalykus, nes dabar truputi chaosėlis. Iš naujų dalykų tik ribojimus virš ugdymo įstaigų, slaugos. Taikyti technines priemones nutupdymui ir dabar buvo galima + ANK reglamentuoja sankcijas. Vilniaus atveju iš tiesu bjauru, nes kokiam senamiestyje tampa beveik neįmanoma droną pakelti...

                        Comment


                          #72
                          Parašė R.D. Rodyti pranešimą

                          Tai nėra kažkas naujo, tiesiog viename įstatyme norima sudėti esminius dalykus, nes dabar truputi chaosėlis. Iš naujų dalykų tik ribojimus virš ugdymo įstaigų, slaugos. Taikyti technines priemones nutupdymui ir dabar buvo galima + ANK reglamentuoja sankcijas. Vilniaus atveju iš tiesu bjauru, nes kokiam senamiestyje tampa beveik neįmanoma droną pakelti...
                          O apie seniai kartojamą mantrą, kad turistams siūlyt senamiestį iš oro baliono apžiūrėt jau beveik pamirštam, po truputį nešdinamės iš sostinės. Dronai next

                          Comment


                            #73
                            Parašė RamasN Rodyti pranešimą

                            O apie seniai kartojamą mantrą, kad turistams siūlyt senamiestį iš oro baliono apžiūrėt jau beveik pamirštam, po truputį nešdinamės iš sostinės. Dronai next
                            Pernai berods dar skraidė balionai, šiemet jau uždraus?
                            Paskutinis taisė Lettered; 2023.04.28, 13:16.
                            Flickr

                            Comment


                              #74
                              Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                              Pernai berods dar skraidė balionai, šiemet jau uždraus?
                              Ne, bet reikalavimai griežtėja kasmet. Darosi vis labiau komplikuota prognozuoti ar verta net bandyt, ar iškart lėkt į Trakus. O buvo kažkada pamastymų daryt išimtis ir leisti virš centro skrist žemiau nei 700 metrų - ne lėktyvai gi, o turizmui labai padėtų. Deja deja.

                              Comment


                                #75
                                Kaip suprantu ribojimai pagrinde dėl oro uosto? Viena iš geresnių priežasčių iškelt oro uostą velniop į Elektrėnus ar kur ten…

                                Comment


                                  #76
                                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                                  Kaip suprantu ribojimai pagrinde dėl oro uosto? Viena iš geresnių priežasčių iškelt oro uostą velniop į Elektrėnus ar kur ten…
                                  Problema didele dalim dėl taupymo OroNavigacijoje. Ir prie didesnių srautų viskas buvo gerai. Dabar sąnaudas mažina, privatizuos, plius šiuo metu negauna tiek pajamų už tranzitinį transportą (dėl sankcijų) ir t.t., todėl personalas mažinamas, darbas stresinis, tai lengviausia - stengtis mažinti stresą šalinant visas "neesmines" oro transporto rūšis. Visi kiti dalykai - subjektyvūs, galima įvairiai žiūrėti. Kam stengtis daryti kažką geriau, jei įmanoma rasti palaikančių dėl nedarymo. Komforto zonoje visada fainiau.

                                  Yra pvz kažkoks reguliavimas, kad negalima fotografuoti svarbių objektų (nepamenu tikslios formuluotės). Tai jei su manim skrenda 6-10 keleivių, kaip realu uždrausti ? Surinkti telefonus ? Kolkas tiesa niekas nuo to nenukentėjo, bet ateis diena kai kas nors prisikabins ir pvz praplės skrydžio draudimo zonas, nes "nesugebate užtrikinti, kad nefotografuotų".

                                  Comment


                                    #77
                                    Lietuvoje svarbūs objektai nėra kažkaip maskuojami nei žemėlapiuose, nei ortofotografijose (nes nieko stebuklingo ten ir nėra). Tai labai abejoju, ar čia realiai dėl kažkokių saugumų. Gal tiesiog nori apsimesti, kad rūpi, o gal tiesiog nervina juos dronai.

                                    Comment


                                      #78
                                      Užsimaniau drono. Bijau kad nusipirksiu žaislą kuris po pirmų dviejų dienų atsibos ir paskui rinks dulkes.
                                      Ir 1000+ tokiam žaislui atrodo labai brangu.

                                      Forumiečiai kurie turit dronus, ar esat patenkinti pirkiniu?
                                      Žaislas ar yra kažkokios apčiuopiamos naudos?

                                      Comment


                                        #79
                                        Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
                                        Užsimaniau drono. Bijau kad nusipirksiu žaislą kuris po pirmų dviejų dienų atsibos ir paskui rinks dulkes.
                                        Ir 1000+ tokiam žaislui atrodo labai brangu.

                                        Forumiečiai kurie turit dronus, ar esat patenkinti pirkiniu?
                                        Žaislas ar yra kažkokios apčiuopiamos naudos?
                                        Jei dar nežinai ką su juo veiksi, tai manau užtektų išsinuomoti, greičiausiai to ir pakaks. Jei vis dar liks noras, tik tada reikės galvoti apie pirkimą.

                                        Comment


                                          #80
                                          Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
                                          Užsimaniau drono. Bijau kad nusipirksiu žaislą kuris po pirmų dviejų dienų atsibos ir paskui rinks dulkes.
                                          Ir 1000+ tokiam žaislui atrodo labai brangu.

                                          Forumiečiai kurie turit dronus, ar esat patenkinti pirkiniu?
                                          Žaislas ar yra kažkokios apčiuopiamos naudos?
                                          dronai yra faini žaislai. Jei ir nusipirksi, ko gero dažnai neskraidysi.
                                          Be to dronus šiais laikais reikia registruot.
                                          Jei sunkesnis kaip 250g, dar ir egzaminą reik laikyt.
                                          Jei imt for fun, tai DJI mini 2 ar 3.
                                          Šiaip visai smagu paskraidyt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X