Parašė Briedis
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Šviesoforo lentelė su žalia rodykle
Collapse
X
-
Parašė Briedis Rodyti pranešimąIr dešiniajam posūkiui iš Petrausko g. į Vydūno al. bus sumontuota sekcija, teisingai įsivaizduoju?
įrengė tais pačiais metais šviesoforus, kaip suprantu, pagal seną tvarką, bet jau link panašių į dabartinius standartų, pvz. išvengta sovietinio sekcijinio reguliavimo ir gembės jau primena tokias kur dabar Kaune stato.
Comment
-
Atsisakoma senojo eismo organizavimo būdo – lentelių su žalia rodykle
Susisiekimo ministerija informuoja, kad įsigaliojus naujiems eismo organizavimo reikalavimams, nuo 2020 m. pradžios prie šviesoforų nebeliks lentelių su žaliomis rodyklėmis. Taip siekiama sumažinti konfliktinių situacijų skaičių ir apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius.
Kadangi nuo 2020 m. sausio 1 d. prie šviesoforų esančios žalios rodyklės netenka galios, šių metų pabaigoje savivaldybės keliuose ir gatvėse pradėjo keisti eismo organizavimą, atsisakydamos lentelių su žaliomis rodyklėmis.
Tyrimai ir praktika rodo, kad šis eismo organizavimo būdas nedera su jutikliniu šviesoforų valdymu, turi neigiamos įtakos eismo saugai ir kitų sankryžų krypčių pralaidumui.
Šviesoforais reguliuojamose sankryžose dešiniojo posūkio reguliavimui panaudojus lenteles su žalia rodykle sumažėja į dešinę sukančiųjų laukimo laikas, tačiau padidėja konfliktinių situacijų su kitais eismo dalyviais, judančiais pagal eismą leidžiančius signalus. Didžiausias pavojus sukeliamas labiausiai pažeidžiamiems eismo dalyviams – pėstiesiems ir dviratininkams. Tai lemia žmogiškasis faktorius, nesugebėjimas aprėpti informacijos gausos ar elementari vairuotojo klaidos galimybė, nes būtina stebėti pėsčiuosius ir transportą, kuriems dega leidžiamasis signalas.
http://bit.do/zalioslenteles1
Comment
-
Įspėja vairuotojus dėl lentelių su žalia rodykle: nebegalios net jei nebus nuimta
Vairuotojai įspėjami nepasikliauti inercija važiuodami gerai žinomais maršrutais – net ir tuo atveju, jei kurioje nors l nebus spėta iki sausio 1 demontuoti lentelių su šiomis rodyklėmis, jomis vadovautis jau nebebus galima. „Nuo sausio 1 nustoja galioti Kelių eismo taisyklių (KET) 76 punktas, leidžiantis sustojus prie sankryžos pasukti į dešinę degant raudonam signalui, jei yra lentelė su žalia rodykle. Tad jei kuriame nors Lietuvos mieste eismą prižiūrinčios įmonės nespės demontuoti lentelių, pastarosios vis tiek jau nebegalios“, – perspėja draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.Paskutinis taisė dsanto; 2019.12.27, 16:54.
Comment
-
Iš Geležinio vilko - Mokslininkų g. sankryžos nuimtos lentelės su žalia rodykle. Uždėta naujų sekcijų.
Kol kas trumpai vertinau sankryžą, bet keli pastebėjimai:
- Naujas šviesoforų derinys į dešinę berods tiek iš Mokslininkų, tiek iš Geležinio Vilko g. (link žiedo). Kitaip nei konservatyvus planas pirkimuose tik iš Mokslininkų g. Duok Fortūna, kad atidžiai stebėtų pėsčiuosius lekiantys Geležiniu Vilku.
- Apsisukant Geležiniame Vilke, tuo pačiu nebuvo paleidžiamas eismas iš Mokslininkų g. kaip maniau bus (konfliktinė zona). Gal tik tokia seka pasitaikė, reikės atidžiau pažiūrėti.Paskutinis taisė Riedis; 2020.01.24, 15:53.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Riedis Rodyti pranešimąIš Geležinio vilko - Mokslininkų g. sankryžos nuimtos lentelės su žalia rodykle. Uždėta naujų sekcijų.
Kol kas trumpai vertinau sankryžą, bet keli pastebėjimai:
- Naujas šviesoforų derinys į dešinę berods tiek iš Mokslininkų, tiek iš Geležinio Vilko g. (link žiedo). Kitaip nei konservatyvus planas pirkimuose tik iš Mokslininkų g. Duok Fortūna, kad atidžiai stebėtų pėsčiuosius lekiantys Geležiniu Vilku.
- Apsisukant Geležiniame Vilke, tuo pačiu nebuvo paleidžiamas eismas iš Mokslininkų g. kaip maniau bus (konfliktinė zona). Gal tik tokia seka pasitaikė, reikės atidžiau pažiūrėti.
Parašė Riedis Rodyti pranešimąDuok Fortūna, kad atidžiai stebėtų pėsčiuosius lekiantys Geležiniu Vilku.Paskutinis taisė dsanto; 2019.12.27, 19:36.
Comment
-
Taip taip, perdėta mano paranoja - dabar yra ir vietomis jau tik buvo nesaugiau. Tik tas nebeesantis reikalavimas sustoti (bent teoriškai) prieš sukant patogus, bet tikiuosi nepakenks atidumui. Bent anekdotiškai - daug matytų atvejų, kai pagrindinis dega žalias ir sukama į dešinę nardant tarp pėsčiųjų yra netoli nelaimių. O atlėkus Geležiniu Vilku 100km/h kaži ar bus daug noro iki kokių 20km/h sumažint. Posūkio kampas galimas didelis, dėl dviejų juostų žiedo link, tai ir greitis gali būti rimtesnis. Bus matyti.
Comment
-
Parašė Riedis Rodyti pranešimąTaip taip, perdėta mano paranoja - dabar yra ir vietomis jau tik buvo nesaugiau. Tik tas nebeesantis reikalavimas sustoti (bent teoriškai) prieš sukant patogus, bet tikiuosi nepakenks atidumui. Bent anekdotiškai - daug matytų atvejų, kai pagrindinis dega žalias ir sukama į dešinę nardant tarp pėsčiųjų yra netoli nelaimių. O atlėkus Geležiniu Vilku 100km/h kaži ar bus daug noro iki kokių 20km/h sumažint. Posūkio kampas galimas didelis, dėl dviejų juostų žiedo link, tai ir greitis gali būti rimtesnis. Bus matyti.
Akivaizdu, kad lentelę pakeitus papildoma sekcija, išvengiama 3a ir 4a situacijų. 3a itin pavojinga, nes kertamas statmenai einantis pėsčiųjų eismas.
1a situacija išlieka.
2a ir 2b iš pirmo žvilgsnio atrodo panašios. Bet 2a situacijoje pėstieji neturi galimybės įgauti pirmenybę įžengti į pėsčiųjų perėją:
2b situacijoje pėsčiajam suteikiama pirmenybė įžengti į pėsčiųjų perėją:
Pašalinus lentelę ir įrengus papildomą sekciją aš matau, kad eliminuojamos pavojingos situacijos, ypač pėsčiųjų atžvilgiu. Tad nesuprantu Jūsų nuogąstavimų
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimą2b situacijoje pėsčiajam suteikiama pirmenybė įžengti į pėsčiųjų perėją:
Pašalinus lentelę ir įrengus papildomą sekciją aš matau, kad eliminuojamos pavojingos situacijos, ypač pėsčiųjų atžvilgiu. Tad nesuprantu Jūsų nuogąstavimų
Comment
-
Parašė Briedis Rodyti pranešimąO va ir ne, nevisada. Klaipėdoje, ten kur įrengė sekcijas, pėstiesiems žalia užsidega vienu metu su transporto žalia. Tokia situacija net pavojingesnė už lentelę, nes transportas pradeda judėti jau šviečiant geltonam signalui, kai pėstiesiems tuo metu vis dar dega raudona.
Klaipėdoje, be kita ko, raudonas su geltonu kai kur dega net ir 3 s. Naujos šviesoforų taisyklės numato 1 s.
Tačiau bet kuriuo atveju, esant lentelei, perėja gali būti pasiekiama bet kuriuo momentu. Ir šito jau niekaip nesukontoliuosi, priešingai nei su šviesoforu.Paskutinis taisė dsanto; 2019.12.28, 09:54.
Comment
-
galite man paaiškinti šitą situaciją:
Anksčiau sukantis pro žalią rodyklę (1a) žinojo, kad važiuoja per raudoną signalą ir gali judėti į dešinę tik visus praleidęs, tai yra atvažiuojančius iš kairės, APSISUKANČIUS vairuotojus, pėsčiuosius.
Pagal naują tvarką (1b) žalia rodyklė juodam fone (apsaugotas posūkis) susiduria su apsisukančiu eismu, tai koks čia apsaugotas posūkis į dešinę?
Realus pavyzdys Kaune Savanorių pr. ir S. Žukausko g. kur Savanorių pr. galima apsisukti ir kyla konfliktinis taškas. O sankryžoje su P.Lukščio g. jau Savanorių pr. uždrausta apsisukti, čia jau yra apsaugotas dešinys posūkis iš Lukščio g. į Savanorių pr.
Comment
-
Parašė thomcius Rodyti pranešimągalite man paaiškinti šitą situaciją:
Anksčiau sukantis pro žalią rodyklę (1a) žinojo, kad važiuoja per raudoną signalą ir gali judėti į dešinę tik visus praleidęs, tai yra atvažiuojančius iš kairės, APSISUKANČIUS vairuotojus, pėsčiuosius.
Pagal naują tvarką (1b) žalia rodyklė juodam fone (apsaugotas posūkis) susiduria su apsisukančiu eismu, tai koks čia apsaugotas posūkis į dešinę?
Realus pavyzdys Kaune Savanorių pr. ir S. Žukausko g. kur Savanorių pr. galima apsisukti ir kyla konfliktinis taškas. O sankryžoje su P.Lukščio g. jau Savanorių pr. uždrausta apsisukti, čia jau yra apsaugotas dešinys posūkis iš Lukščio g. į Savanorių pr.
163. Važiuodamas kryptimi, kurią rodo rodyklė, įjungta papildomoje šviesoforo sekcijoje kartu su geltonu arba raudonu signalu, vairuotojas privalo duoti kelią iš kitų krypčių pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą važiuojančioms transporto priemonėms.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąJeigu tai seniau įrengta sankryža, gali būti, kad transportui ir pėstiesiems žali signalai uždegami vienu metu. Reikia įvertinti, kad "pradeda judėti" netolygu "pasiekia perėją". Vokietijoje irgi ne visur pėstiesiems žalias signalas įjungiamas anksčiau, įvertinus transporto priemonės atstumą iki perėjos.
Klaipėdoje, be kita ko, raudonas su geltonu kai kur dega net ir 3 s. Naujos šviesoforų taisyklės numato 1 s.
Tačiau bet kuriuo atveju, esant lentelei, perėja gali būti pasiekiama bet kuriuo momentu. Ir šito jau niekaip nesukontoliuosi, priešingai nei su šviesoforu.
Galiu tik pasikartoti, kad kaip griežtai buvo pasielgta su lentelėmis, taip reikia pasielgti ir su sovietiniu šviesoforų palikimu. Dabartinis naujų taisyklių ir seno standarto miksavimas praktikoje nėra 100% geras ir saugus sprendimas.
Comment
-
Parašė Briedis Rodyti pranešimąGaliu tik pasikartoti, kad kaip griežtai buvo pasielgta su lentelėmis, taip reikia pasielgti ir su sovietiniu šviesoforų palikimu. Dabartinis naujų taisyklių ir seno standarto miksavimas praktikoje nėra 100% geras ir saugus sprendimas.
Comment
-
Parašė RiedisGeležinio Vilko - Mokslininkų sankryža.
Pasirodo iš Mokslininkų g. dar neįjungta sekcija, matyt todėl tos konfliktinės zonos su apsisukančiais kol kas nėra. Tuo pačiu ir eilutė sukančių dešinėn formuojasi net dienos metu.
Comment
-
Parašė Briedis Rodyti pranešimąTurbūt 90% sankryžų, kur buvo lentelės, yra įrengtos pagal senąjį standartą ir žali signalai uždegami vienu metu. Todėl šioje vietoje nėra visiškai teisingas palyginimas, kad 2b situacijoje žalias signalas transportui uždegamas 1-2 s vėliau.
Galiu tik pasikartoti, kad kaip griežtai buvo pasielgta su lentelėmis, taip reikia pasielgti ir su sovietiniu šviesoforų palikimu. Dabartinis naujų taisyklių ir seno standarto miksavimas praktikoje nėra 100% geras ir saugus sprendimas.
Lentelių panaikinimas teisiškai paprastesnis, nes jų nebeliko KET. O sankryžas perdaryti į KET neįrašysi.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąDėl lentelių, tai turėjau minčių, kad Kaune masiškai nurinkinės per šias dienas iki Naujų Pasirodo, jau daugelyje vietų nuimtos per šį mėnesį
Comment
-
Su laiku pastebiu vis daugiau konfliktinių zonų, vairuotojų ir pėsčiųjų neatidumo apraiškų. Pavyzdžiui netikėjau, kad vairavimas iš įpročio toks gajus, kad vairuotojai imtų ignoruoti raudoną šviesoforą. Nuėmus lenteles dažnas variantas. Suprask, kad vairuotojai taip atsipalaidavo nebaudžiami už manevrus ir indikatorių nerodymą, kad pradeda nevertinti sankryžų (anksčiau pamenu policija stabdydavo, nes neva per veidrodėlį nepažiūrėjai ir užlindai kam nors prieš nosį). Su posūkiais tai iš vis atskira tema - itin erzina kaip žmonės šį (ne)naudoja ir sukuria nenuspėjamas situacijas.
Prieš keletą metų pradėjau riedėti nebe vien miškais ir vietiniais keliukais, o sankryžomis ir judresnėmis miesto gatvėmis. Supratau, kad gatve važiuojant dviračiu dar ir į galvą duoti gali pagrasinti. KET interpretacijas aiškina, kas netingi. Su posūkiu aplenkia minantį koks 1 iš 80 automobilių. Pypsi, skėsčioja ir t.t. - piko metu lieka kiekvienas už save.
Kaip pėstysis supratau, kad pėsčiųjų perėja nereiškia, kad prieš ją bent atleis gazą, nors perėja užstatyta automobiliais ir tikrai nesimato ar ten kas eina. Žalias šviesoforas, nereiškia, kad kiti tave mato ir tikisi, kad judėsi. Naiviai mąsčiau.
Žinoma ir pats kaltas, nes tik išsilaikęs teises kokius 3 metus tikrai gan agresyviai vairavau. Bet su laiku ir patirtimi pradėjau taikyti pavyzdingesnę praktiką. Tačiau kiti taip 30+ metų ir draskosi nevertindami situacijų.
Suprantu, kad čia ne šviesoforinio įrengimo problema, o vairuotojų. Gal tik bereikalingai užmetu emociją ties savo pranešimais. Gali susidaryti klaidingas įspūdis, kad nesutinku su nauja šviesoforine sistema.
Atsakant, kodėl akcentuoju tą apsisukimą, tai dėl įpročių, kad apsisukantis su atskira sekcija turėjo pirmumą prieš žalią lentelę į dešinę. Dabar gi apsisukantis privalės tikslingai apsisukti į atskirą juostą, nes pirmumo nebeturi. Kaip bus realybėje - noriu pamatyti vakarinio piko metu. Tarkim jei gražiai neapsisuks ir sustos praleidinėti visus, tai liks užblokuotas posūkis į Bajorus. Vadinasi vieta, kurioje dabar formuojasi spūstys ir blokuoja vieną iš juostų važiuoti tiesiai link Molėtų plento bus dar ilgesnė. Tarkim vietoje 3-4 ciklų, teks laukti 5-6 ciklus.
Parašė dsanto Rodyti pranešimą
2b situacijoje pėsčiajam suteikiama pirmenybė įžengti į pėsčiųjų perėją:
Lyginant su lentele ir rodykle, šis scenarijus gali tapti pavojingesnis dėl nebelikusio reikalavimo sustoti. Nebent vairuotojai bus pakankamai atidūs ir suvoks, kad pėstiesiems leidžiama eiti.
Paskutinis taisė Riedis; 2019.12.28, 17:54.
- 2 patinka
Comment
Comment