Netgi atrodo užtenka elementaraus loginio mąstymo, kad suvokti, jog žalia lentelė nesiderina su reguliuojama sankryža. Jeigu sankryža reguliuojama šviesoforo pagalba, tai kaip ji gali būti dar reguliuojama ir kitais metodais? Juk taip galima sugalvoti dar visokių nesąmonių, pavyzdžiui, žalia rodyklė į priekį, žalias kvadratas, leidžiantis važiuoti bet kur, jeigu nieko sankryžoje nesimato ir t.t. Be to, naujos technologijos, davikliai, jutikliai visokie, gali ir taip padėti vairuotojui, kad šis pajudėtų greičiau, nes sankryža tampa protinga, todėl pats kompiuteris padeda srautui, ir dar ta sankryža tampa bendro tinklo dalimi, eismo saugumo lygis kyla į viršų tobulėjant technologijom.
Be to, meras Šimašius (toliau - MŠ) turėjo net 5 metus laiko pertvarkai. Ką padarė? Dabar Susisiekimo ministras politine prasme silpnas (ankstesnės istorijos), bet jeigu opozicinis MŠ dabar pradės šokdinti valdančiuosius? Iš principo MŠ turi būti pastatytas į vietą.
MŠ nori įrodyti, kad lentelė gera. Nes jei ji bloga-jis pololitinis nevykėlis, 5 metus miegojęs. Situacija puikiai iliustruoja, kodėl dauguma vairuotojų turi teisinį imunitetą dėl neteisėto parkavimo, nes tai kaip ir žalios rodyklės lentelė - patogu, smagu ir pigu vairuotojui-rinkėjui. Rinkėjai turi palaikyti MŠ. Jis susitapatino su lentele, jam jos reik amžiams. 5 metai miego, pamiegoti nori dar. Ir tokiems politikams-populistams rinkėjai uždegs žalią šviesą, nes gi demokratija, šventa teisė į automobilį.
Ukraina nukopijavo lenteles nuo mūsų. Jie jas iš tiesų naudoja ir tiesiai, ir į kairę
Netgi atrodo užtenka elementaraus loginio mąstymo, kad suvokti, jog žalia lentelė nesiderina su reguliuojama sankryža. Jeigu sankryža reguliuojama šviesoforo pagalba, tai kaip ji gali būti dar reguliuojama ir kitais metodais?
O kodėl Amerikoje ta lentelė (tiksliau sakant - lentelės "NO RIGHT TURN ON RED" nebuvimas) derinasi?
Šiuo metu teisūs matyt esat abu. Lietuva su savo visuomenės, verslo ir valdžios institucijų (su šiokiu tokiu delay) atsidūrė pusiaukelėje tarp Centrinės Azijos/Rusijos ir civilizuotos Europos. Žalių rodyklių problema yra visai neblogas to atspindys. Dalis visuomenės sako, kad žmogaus gyvybė ir svaikata yra svarbiausia (pasisakantys už rodyklių naikinimą), kuomet oponuojanti visuomenės dalis eismo kokybės prioritetu laiko sankryžų ir gatvių pralaidumą. Prieš kokius 10 metų pastaroji visuomenės dalis buvo visiškai dominuojanti. Tiksliau, apie tokius dalykus, kaip saugumas, apskritai nebuvo galvojama ir turbūt net savivaldybių žmonės nesuprato, kas per daiktas tai yra. Nors situacija ir suvokimas kol kas nėra ten, kur turėtų būti (UK, Švedija), bet gerai tai, kad pradėta judėti teisinga linkme. Manyčiau prireiks ~5 metų, kad tokių "diskusijų" aukštu lygiu apskritai nebekiltų.
Taip, ko gero tapom (o gal visada buvom, tik mažiau išreikštai) mišinys tarp Vakarų Europos ir Centrinės Azijos (kuriai urbanistikos požiūriu priklauso Rusija), tiesa, turbūt ne tik infrastruktūroje.
Esame ES, kur daug reguliavimų kiekvienoje šalyje yra gana panašūs. Mūsų šaliai taip pat reikia prisiderinti prie daugelyje šalių naudojamų gerų praktikų. ES viduje unikalių tik tai šaliai būdingų sprendimų, manau, linkstama atsisakyt. Nenustebčiau, jei Vokietija, kad ir greitu metu atsisakytų neribotų greičių dėl ekologinių ar kitokių priežasčių. Kitais atvejais neribotas greitis jau būtų jau paplitęs daugelyje šalių. Nenustebčiau, kad Vokietijoje neribotas greitis liko "for fun" kaip "eksponatas", darantis Vokietijos autobanus garsenybe. Standartizavimas tarp ES šalių kelia ir mūsų išsivystomo lygį šioje srityje. Esu linkęs manyti, kad apie lentelių naudojimą skirtingos šalys yra pamąsčiusios ir įvertinusios, ir tikriausiai tai nėra jokia pažanga, o JAV infrastruktūros srityje laikyčiau netgi labiau atsiliekančia šalimi nei kad yra Europa (bent jau šiaurės vakarinė dalis). Tiesą sakant, nepamenu kokios kelių infrastruktūros naujovės atėjo tiesiai iš JAV, o daugiau atsimenu pavyzdžių kokie nauji infrastruktūros pavyzdžiai atėjo į JAV iš Europos.
Delfi komentatoriai ypač tą JAV dabar pamėgo kišti visur dėl posūkio į dešinę. Neva ten galima sukti per raudona (kabo nematoma lentelė-visai kaip brangioje tėvynėje). Kokia priešistorė? 1975 m dėl naftos krizės jie sugalvojo, kad metas taupyt kurą -leido nestot prie raudono. Kadaise kažkas taupydamas elektrą įsakė sukt laikrodžius (kita tema).
Ką taupome tokiais sprendimais? Gyvybė, sveikata kainuoja daugiau nei sutaupytas euras dėl tos lentelės (matomos ar ne). JAV požiūris į žmogaus gyvybę - atskira tema (ginklai, mirties bausmės).
Realiai, čia pajudinta LT šventa karvė - automobilis. Čia lyg tralas atvykęs nutemp auto, kas būtų dar didesnis sprogdiklis. Lentelė yra garantas ego vairuotojo patenkinimui ir politiko nevykėlio norams nedirbti toiau.
Bent Vilniuje gal auto per daug? Suki pagal lentelę ir formuoji kamštį kitoje sankryžoje važiuojant tiesiai? Metalo gabalėlis pigi priemonė, bet eismo organizavimas kainuoja daugiau. Ir netinkamas jis kainuoja gyvybes, žalą sveikatai.
Šimašius kaip reikalas prisidirbo, 5 metus nieko nedarė, po to naujų išvakarėse nuėmė lenteles daugumoje sankryžų nieko nekeičiant, o dabar išvertęs kiaulės akis aiškina, jog nieko nežinojo ir dėl kamščių kaltina lenteles. Akivaizdu, kad dalyje sankryžų didelė dalis srauto suka į dešinę, todėl nebelikus rodyklių norint pasiekti tokį pat pralaidumą turėjo būti įrengtos šviesoforo sekcijos. Čia net ne diskusija pralaidumas vs saugumas, čia tiesiog didžiulė nekompetencija ir aplaidumas nesugebant paprastų šviesoforo sekcijų įrengti ir sureguliuoti.
Nežinau kokiame tu čigoniškame versle dirbi, bet mano versle darbuotojų saugumas yra aukščiausia vertybė. Joks normalus verslas nekeis procesų darbuotojų sveikatos ir gyvybės sąskaita.
Įdomus jūsų verslas, jei jūsų sraute juda žmonės
Aš turėjau mintyje prekių, pinigų, paslaugų judėjimą. Verslas visada pasirūpins, kad kuo įmanoma sklandžiau ir savaime suprantama saugiau judėtu prekės, pinigai, paslaugos ir panašiai.
O šiuo atveju gatvėse saugumas išliko daugiau mažiau toks pats (eilinė situacija dega žalia tiek sukančiam automobiliui, tiek pėsčiajam).
O dėl sukančių dviejų automobilių trajektorijų susikirtimo, būtų tikrai įdomu sužinoti ar nors vienas žmogus žuvo ?
Ji ten tikrai buvo, kada nuimta negaliu pasakyt, retai ten važiuoju.
Bet nėra.
Bet nerekonstruota.
Įdomus jūsų verslas, jei jūsų sraute juda žmonės
Aš turėjau mintyje prekių, pinigų, paslaugų judėjimą. Verslas visada pasirūpins, kad kuo įmanoma sklandžiau ir savaime suprantama saugiau judėtu prekės, pinigai, paslaugos ir panašiai.
O šiuo atveju gatvėse saugumas išliko daugiau mažiau toks pats (eilinė situacija dega žalia tiek sukančiam automobiliui, tiek pėsčiajam).
O dėl sukančių dviejų automobilių trajektorijų susikirtimo, būtų tikrai įdomu sužinoti ar nors vienas žmogus žuvo ?
Aklųjų lentelės nėra senių seniausiai. Dėl kitų sankryžų, tai stebėjimas vykdomas. Kaunas svarbiausia, kad suvaldė problemines vietas. O kitas optimizuos su laiku.
Daug kas kalba apie sumažejusį eismo srautą. Bet į eismo srautą įeina ne tik automobiliai. Srautas skaičiuojamas kiek per sankryžą žmonių gali įveikti, t.y. ir automobliai, ir pestieji, ir dviratininkai ir visi kiti eismo dalyviai.
Daug kas kalba apie sumažejusį eismo srautą. Bet į eismo srautą įeina ne tik automobiliai. Srautas skaičiuojamas kiek per sankryžą žmonių gali įveikti, t.y. ir automobliai, ir pestieji, ir dviratininkai ir visi kiti eismo dalyviai.
Dar nepamirškime, kad į dešinę per raudoną užsukęs srautas dažniausiai važiuoja toliau ir užkemša juostas važiavimui tiesiai ar į kairę.
Ji ten tikrai buvo, kada nuimta negaliu pasakyt, retai ten važiuoju.
Bet nėra.
Bet nerekonstruota.
Įdomus jūsų verslas, jei jūsų sraute juda žmonės
Aš turėjau mintyje prekių, pinigų, paslaugų judėjimą. Verslas visada pasirūpins, kad kuo įmanoma sklandžiau ir savaime suprantama saugiau judėtu prekės, pinigai, paslaugos ir panašiai.
O šiuo atveju gatvėse saugumas išliko daugiau mažiau toks pats (eilinė situacija dega žalia tiek sukančiam automobiliui, tiek pėsčiajam).
O dėl sukančių dviejų automobilių trajektorijų susikirtimo, būtų tikrai įdomu sužinoti ar nors vienas žmogus žuvo ?
Saugumas pasikeitė, dabar automobiliai kerta tik išilginį pėsčiųjų srautą, o seniau ir skersai einantį. Kam meluoti ir nusišnekėti? Pralaidumas sumažėjo tik ten, kur VMS nesutvarkė šviesoforų, kitur netgi padidėjo, nes dabar per raudoną sukant nebereikia sustojinėti, dega sekcija į dešinę.
Netgi atrodo užtenka elementaraus loginio mąstymo, kad suvokti, jog žalia lentelė nesiderina su reguliuojama sankryža.
Būtent iš ubagystės ji ir yra atsiradusi. Ekonomija šviečiančios sekcijos ir sudėtingesnio procesoriaus. Šiais laikais juokingai skamba, bet tokioje šalyje (mieste) gyvename. Turbūt vienas smartfonas kainuoja daugiau negu įprastos sankryžos pertvarkymo kaštai.
Sostinei nerimstant dėl žaliųjų rodyklių, Kaunas atgal gręžiotis neketina
Didiesiems miestams sukilus dėl sausio 1-ąją oficialiai panaikintų lentelių su žaliomis rodyklėmis, Susisiekimo ministerija suskubo lengvinti gyvenimą pasiruošti nespėjusioms savivaldybėms ir spūstyse kiurksantiems vairuotojams. Tiesa, garsiausiai naująja tvarka skundžiasi Vilniaus valdžia, o Kauno savivaldybės atstovai teigia kol kas didžiulių priekaištų nesulaukę. Nors išsiaiškinus, kad žūtbūt reikia, lentelės galėtų būti grąžintos, Kaunas nusiteikęs taikyti kitas eismo reguliavimo priemones.
UK yra legalu gatvę pereit bet kur, pas mus stato tvoras, tuoj visą Kauną aptvers.
Daro pas mus fool-proof. Jei greito eismo gatvę žmogus perbėginėja, nes jam taip "patogiau", jis kelia grėsmę ne tik sau, bet ir važiuojantiems. Deja, bet pas mus tvoros saugo ten, kur sąmoningumas baigias, taip kad pagal situaciją ir priemonės
Trigrašis dėl lentelių. Norint padaryt saugiai ir pralaidžiai, Vilniuje, kur didesnis de facto užstatymo tankumas ir srautai, nei bet kur kitur Lt, nėra taip paprasta "už protingą kainą" viską padaryti. Deja, kol realiai nepasimatė, kad bus daug kur blogai, tol sakydavo, kad čia viskas bus gerai su pralaidumu. Saugumo iš esmės pokyčiai nepridėjo, pridėjo tik taršą, skubėjimą, nervus, kamščius. Kas ir buvo gali numatyti. Saugumą ir pralaidumą galėjo ir kitom priemonėm spręsti, daug kur įvesdami ekskliuzyvinius režimus pėstiesiems. Būtų 100 proc saugu pėstiesiems, o ir dėl srautų nesikirtimo pralaidimus per valandą vidutiniškai didėtų. Bet kur tau...
Ar kas nors regėjote sankryžų, kuriose neva būtina gražinti lenteles, sąrašą, kurį vis mini Vilniaus vicemeras?
Gal pirma reikia tose sankryžose įrengti papildomas šviesoforų sekcijas, sureguliuoti ir tada kliedėti apie būtinybę grąžinti lenteles. Juk visose tose "probleminėse" sankryžose yra atskira juosta į dešinę.
Gerai, kad dar koks politikas nesiūlo litų grąžinti.
Vokietijoje paliktos dėl vaizdo. Pavažinėkite po Vokietiją, gal pavyks atokesnėje sankryžoje rasti. Egzistuoja tikimybė, kad jų visai nepamatysite. Jos neskirtos intensyviam eismui reguliuoti.
Comment