Šis Vilniaus atvejis išskirtinis ir nereikia jo taikyti visiems šviesoforams. Vairuotojai turi iškart pratintis prie normalių šviesoforų. Nereikia daryt parodijų
Panašu, kad Klaipėdoje jau neliko nei vienos lentelės. Kol kas įrengtos tik 7 papildomos sekcijos dešiniajam posūkiui iš tokio galimo sąrašo:
1) Smiltelės g. -> Taikos pr.
2) Statybininkų pr. -> Minijos g. (panaikinus galimybę dešinėn sukti iš 2 juostos) 3) Naikupės g. -> Minijos g.
4) Dubysos g. -> Minijos g.
5) Agluonos g. -> Minijos g.
6) Plieno g. -> Šilutės pl.
7) Vingio g. -> Šilutės pl.
8) Šilutės pl. -> Vingio g. (panaikinus galimybę 1 juosta važiuoti tiesiai)
9) Statybininkų pr. -> Šilutės pl.
10) Sausio 15-osios g. -> Taikos pr. (grąžinti sekcijas iš abiejų pusių. Anksčiau buvusias pakeitė paprastomis lentelėmis)
11) Šiaurės pr. -> Liepų g. (jeigu po dabar vykstančios Liepų g. rekonstrukcijos nepasikeis esamos fazės)
12) Liepų g. -> Šiaurės pr. (analogiškai) 13) P. Lideikio g. -> H. Manto g.
14) H. Manto g. -> P. Lideikio g.
15) H. Manto -> Liepų g.
16) Naujojo Sodo -> H. Manto g.
17) Minijos g. -> Rūtų g. (įrengus mygtukus pėstiesiems) 18) Pilies g. -> Minijos g.
19) Šiaurės pr. -> Kretingos g.
20) Liepų g. -> Trilapio g.
21) Šilutės pl. -> Debreceno g. (panaikinus galimybę 1 juosta važiuoti tiesiai)
22) Naujoji Uosto g. -> Gegužės g. (įrengus transporto jutiklius nuo uosto pusės (arba įvedus vienkryptį eismą link uosto) ir mygtukus pėstiesiems).
Sąrašas neoficialus, paties sukurtas. Papildžiau 20-22 numeriais. 20 sankryžoje įrengus sekciją sukti dešinėn būtų galima abiejų fazių metu - analogiškai kaip Ukmergės sankryžose (https://www.miestai.net/forumas/foru...38#post1766538).
Panaikinus rodyklę posūkyje iš Artojo g. į Liepų g., eilės nusidriekė iki viaduko. Dalis vairuotojų rado apvažiavimo kelią - "Gintaro baldų" automobilių stovėjimo aikštelę. Šioje vietoje drasiai galima kelti klausimą, ar padidėjo eismo saugumas nuėmus lentelę.
Analogiški apvažinėjimai automobilių stovėjimo aikštele ir degaline vyksta Liepų ir Šiaurės pr. sankryžoje. Tik čia tam įtakos turi ne tik nuimta lentelė, bet ir absurdiškas šviesoforo veikimas.
Reikia įvertinti, kad metai iš metų dešiniojo posūkio pralaidumą savivaldybės sprendė įrengdamos lenteles, o ne kitais galimais būdais. Tad nereikia tikėtis, kad nuėmus lenteles visos problemos iškart išsispręs. Reikės laiko, kad būtų panaudoti kiti sprendimai.
Reikia įvertinti, kad metai iš metų dešiniojo posūkio pralaidumą savivaldybės sprendė įrengdamos lenteles, o ne kitais galimais būdais. Tad nereikia tikėtis, kad nuėmus lenteles visos problemos iškart išsispręs. Reikės laiko, kad būtų panaudoti kiti sprendimai.
Tai vat ir klausimas, kodėl 10 metų netaikė tų sprendimų, o daromi paskutinės nakties (mėnesio) tep-liap?
Tai vat ir klausimas, kodėl 10 metų netaikė tų sprendimų, o daromi paskutinės nakties (mėnesio) tep-liap?
Todėl, kad nėra strateginio mąstymo. Laukta paskutinių mėnesių, tada pradėta galvoti, o ką gi daryti. Vilnius pasirinko atgyvenusius sprendimus su papildomomis sekcijomis, kurių tik dalį spės įgyvendinti šiais metais. Neplanuoti papildomos sekcijos įrengimo darbai Minsko pl., Žirnių, Liepkalnio g. sankryžoje kelia klausimų, ar visos probleminės vietos apgalvotos. Kaunas rudenį spėriai ėmėsi įgyvendinti lankstaus dešiniojo posūkio su papildomomis sekcijomis įrengimo darbus apie 30 sankryžų. Kitais metais sekcijų Kaune bus ir daugiau tokiose vietose, kurios šiam momentui nėra tokios svarbios. Klaipėda suvėlavo su 8 sankryžų studija, kuri bus parengta tik kitų metų pradžioje, bet savo jėgomis jau įrengė lanksčiai veikiančias papildomas sekcijas keliose sankryžose. Panevėžys sprendžia, ar įrengti naujoviškas papildomas sekcijas trijose sankryžose. Tuo metu Šiauliai jau įrengė keletą naujų papildomų sekcijų. Kaip ir Alytus, Ukmergė. Šakiai irgi turės porą papildomų sekcijų vienintelėje miesto šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje.
Taigi vienokie ar kitokie sprendimai yra. Ko nespės šiais metais, galės tęsti kitais metais.
Klaipėda suvėlavo su 8 sankryžų studija, kuri bus parengta tik kitų metų pradžioje, bet savo jėgomis jau įrengė lanksčiai veikiančias papildomas sekcijas keliose sankryžose.
Didelis klausimas, kiek naudos duos ta 8 sankryžų studija, ar tai nebus eilinis savivaldybės pinigų pataškymas. 4-iose iš 8 sankryžų jau įrengtos papildomos sekcijos ("savo jėgomis"), kurios išsprendė lentelių problemas, tad lieka 4 sankryžos. Pvz. tame sąraše yra ką tik minėta Liepų g. ir Artojo g. sankryža, kurioje reikia ne "taškinio" sprendimo, bet kompleksinės viso transporto mazgo peržiūros:
Analogiškai ir su sekcijomis. Įteisinta likus vos 2 mėnesiams iki lentelių panaikinimo, nors galima buvo visa tai atlikti gerokai anksčiau.
Be abejo, šviesoforų taisyklių atnaujinta redakcija įsigaliojo lapkričio 1 d., bet taisyklių rengimo ir tvirtinimo procedūra nėra toks paprastas dalykas. Vyriausybės nutarimas, įteisinantis KET 75 p. atsisakymą, įsigaliojo 2018 m. spalio 3 d. Šviesoforų taisyklių taip greitai parengti neišeina, nes jas reikia suderinti su suinteresuotomis institucijomis. Be to, jos negali įsigalioti bet kada. Jos gali įsigalioti gegužės 1 d. arba lapkričio 1 d. Ir tai dar ne viskas. Iki įsigaliojimo likus trims mėnesiams jas turi patvirtinti Susisiekimo ministras. Akivaizdu, kad iki sausio 31 d. buvo per mažai laiko, kad taisyklės būtų buvę pakoreguotos, suderintos su suinteresuotomis institucijomis ir jas būtų patvirtinęs ministras, kad jos galėtų įsigalioti gegužės 1 d. Tad jos įsigaliojo lapkričio 1 d.
Didelis klausimas, kiek naudos duos ta 8 sankryžų studija, ar tai nebus eilinis savivaldybės pinigų pataškymas. 4-iose iš 8 sankryžų jau įrengtos papildomos sekcijos ("savo jėgomis"), kurios išsprendė lentelių problemas, tad lieka 4 sankryžos.
Jei patys suvėlavo su studija, tai niekas nekaltas
Kauno sprendinių dešiniajam posūkiui pagerinti, nuėmus lenteles, chronologija 2019 m.
Kaune lentelių nuėmimui pradėta ruoštis jau metų pradžioje. Kovo mėnesį Jonavos g. - Islandijos pl. sankryžoje, nuėmus lentelę posūkiui link Vilniaus, įrengta papildoma sekcija, kuri dega pastoviai, išskyrus atvejus, kai skersine kryptimi gatvę nori pereiti pėstieji (paspaudę mygtuką):
Liepos mėnesį nuimtos lentelės Karaliaus Mindaugo pr. - Birštono g. sankryžoje. Vietoje jų įrengti atskiri šviesoforai į dešinę. Pagaliau susitvarkė chaosas, kai nuo Akropolio atvažiuojantys ir norintys sukti į dešinę, blokuodavo kelią sukantiems iš priekio į kairę nuo Aleksoto:
Rugsėjį pradėtos įrenginėti naujos papildomos sekcijos, kurios iš pradžių buvo uždengtos.
Spalio 17-18 d. M. K. Čiurlionio g. – Vytauto pr. sankryžoje nuimtos lentelės ir įrengtos papildomos sekcijos. Iš Čiurlionio g. į Vytauto pr. papildoma sekcija dega visą žalio signalo laiką ir dalį laiko su raudonu. Kai sukama iš priekio į kairę, sekcija nedega:
Iš Vytauto pr. į dešinę galima sukti visuomet. Nubraižytas užbrūkšniuotas plotas, atskiriantis į dešinę sukantį eismą nuo eismo iš kairės. Vėliau bus įrengta stacionari salelė:
Analogiškas sprendimas pritaikytas Baltų pr. - Rasytės - Grušo g. sankryžoje, posūkiui iš Baltų pr. į Rasytės g.:
Nustojus galioti KET 75 p., pradėta įjungti naujas papildoma sekcijas.
Lapkričio 4 d. Karaliaus Mindaugo pr. – Prietilčio g. sankryžoje posūkiui iš Karaliaus Mindaugo pr. į Prietilčio g. įjungta pirma Lietuvoje papildoma sekcija į dešinę, kuriai nebegaliojo KET 75 p.:
Tą pačią dieną, įjungtos dvi papildomos sekcijos Karaliaus Mindaugo pr. – Kaunakiemio g. sankryžoje. Iš Karaliaus Mindaugo pr. papildoma sekcija įsijungia žalio signalo pabaigoje, kai jau baigia eiti pėstieji, ir kurį laiką dega su raudonu:
Iš Kaunakiemio g. papildoma sekcija dega tik su raudonu:
Tą pačią dieną įjungta papildoma sekcija Neries kr. – Varnių g. sankryžoje iš Neries kr.:
Jonavos g. - Šiaurės pr. sankryžoje papildoma sekcija įrengta iš Jonavos g. Jei pėstieji nepaspaudžia mygtuko, papildoma sekcija dega ir su žaliu, ir kurį laiką su raudonu:
Jei mygtukas nuspaudžiamas, papildoma sekcija užsidega tik degant raudonam:
Jonavos - Nuokalnės g. sankryžoje papildoma sekcija įjungta iš Jonavos g.:
Iš iš Nuokalnės g. Jei pėstieji nepaspaudžia mygtuko, papildoma sekcija dega su žaliu ir kurį laiką su raudonu:
Jei mygtukas nuspaudžiamas, sekcija dega tik su raudonu:
Lapkričio 11 d. atnaujinta Raudondvario pl. – Vakarinio aplinkkelio sankryža. Papildoma sekcija į dešinę įsižiebė iš Raudondvario pl.:
Lapkričio 12 d. atnaujinta Pramonės pr. - Elektrėnų g. sankryža. Papildoma sekcija iš Pramonės pr.:
Ir iš Elektrėnų g.:
Lapkričio 13 d. atnaujinta Žemaičių pl. – Baltijos – J. Grušo g. sankryža. Papildoma sekcija iš Baltijos g.:
Ir Žemaičių pl. nuo IKI:
Tą pačią dieną atnaujinta Jurbarko - Krikščiukaičio -Brastos g. sankryža. Iš Brastos g. įrengta papildoma sekcija, kuri dega visą žalio signalo laiką, nes dešinėje nėra pėsčiųjų perėjos, ir pakankamai ilgą laiką su raudonu, kai eismas važiuoja iš dešinės sankryžos pusės:
Nuo tilto pusės panaikintas šviesoforas dešiniajam posūkiui ir įrengta trikampė salelė su kelio ženklu "Duoti kelią".
Lapkričio 18 d. papildoma sekcija įjungta S. Žukausko g. – P. Lukšio g. sankryžoje iš S. Žukausko g. (nuo Šiaurės pr.) (pirma juosta dabar galima sukti tik į dešinę, nebegalima važiuoti tiesiai):
Lapkričio 23 d. Veiverių g. – Europos pr. sankryžoje papildoma sekcija įjungta iš Veiverių g. nuo centro (pirma juosta dabar galima sukti tik į dešinę, nebegalima važiuoti tiesiai):
Veiverių g. posūkis į dešinę link Fredos:
Gruodžio 13 d. papildoma sekcija įjungta Pramonės pr. – Partizanų g. sankryža, iš Partizanų g. nuo troleibusų depo pusės:
Gruodžio 21 d. lentelės nuimtos Karaliaus Mindaugo pr. – A. Mickevičiaus g. sankryžoje. Papildoma sekcija įrengta iš Karaliaus Mindaugo pr. (į A. Mickevičiaus g.), ji dalį laiko dega ir su žaliu signalu (kai neina pėstieji):
Iš A. Mickevičiaus g. (rodyklę į dešinę iš žalio signalo viršuje jau turėjo išimti, video ji dar yra):
Iš Žalgirio arenos. Artimiausiu metu dešiniajam posūkiui turi įrengti salelę:
Gruodžio 23 d. papildoma sekcija įjungta Savanorių pr. – Aukštaičių g. – Zanavykų g. sankryžoje, iš Zanavykų g. Jei pėstieji paspaudė mygtuką, papildoma sekcija įsijungia tik su raudonu:
Jei pėsčiųjų nėra, papildoma sekcija dega ir su žaliu:
Tą pačią dieną papildoma sekcija įjungta Savanorių pr. – S. Žukausko g. – Birželio 23-iosios g. sankryžoje, iš S. Žukausko g. Jei pėstieji paspaudė mygtuką, papildoma sekcija įsijungia tik su raudonu:
Jei pėstieji nepaspaudė mygtuko, papildoma sekcija dega ir su žaliu:
Dabar aišku. Žiūrėjau street view, tai ten dar senas sovietinis šviesoforas.
Jeigu nėra pėsčiųjų (nepaspaustas mygtukas), žalia sukti dešinėn dega pastoviai? 1 prie 1 toks dešiniojo posūkio valdymas tiktų Klaipėdos sankryžoje pagal sąrašą nr. 22. Tik ne su atskirais šviesoforais, o papildoma sekcija (dėl iš priešpriešais sukančių kairėn).
Comment