Reik iškelti tokį klausimą: kas svarbiau - žmogaus sveikata ir gyvybė, ar pralaidumas, jei jis didina riziką, kad žmogaus sveikata ir gyvybė bus pavojuje? Juk logiškai mastant, galima miestuose leisti važinėti 70 km per val greičiu, galima daug šviesoforų panaikinti ir pralaidumas dar padidės. Bet iš kitos pusės, jei tu tai padarysi, jei tu leisti sukti per raudoną, reiškia, kad didini avarijos riziką, o kai bus avarija, tai mažės pralaidumas, ir aišku kentės žmonės.
Turėtų būti taip sukurtas eismas, kad pralaidumas didėtų, bet žmonės dėl to nerizikuotų savo sveikata ar gyvybe. Matyt, tai buvo suprasta ir pažangiose valstybėse, bet čia ir taip aišku, nereik būti mokslininku, kad tai suvokti. Neįmanoma sukontroliuoti visų, kas blogai juda eisme juk. Ar ten žmogus blogai įvažiavo į sankryžą, ar ten dar kas. Policija juk nestovi visur. Tam turi būti tiesiog protingai sukurtos taisyklės ir gatvės. Registratoriais irgi visų neaprūpinsi, visko nenufilmuosi. Ir jeigu policiją užversime smulkiais pažeidimais, tai kas rūpinsis mūsų saugumu? Tik dar labiau išsipūs biurokratinis aparatas, o realių policininkų nedaugės.
Dėl pėsčiųjų, tai ar jiems apskritai reik žiūrėti į svetimus šviesoforus? Jie turi matyti savo šviesoforą - žalias ar raudonas žmogeliukas. Ir eiti, kai galima. O kai eina, žinoti, kad niekas daugiau nevažiuos. Čia didžiausias saugumas, nes tau nereik galvoti "o gal ir kažkam dar žalia? gal čia rodyklė kažkur įtaisyta kažkam?". Tai tada tas šviesoforas netenka prasmės ir visi pradės vaikščioti per raudonas, nes žinos, kad žalia neužtikrina tavo pirmenybės. Reiškia, taisyklės neveikia, jas galima pažeidinėti.
Apskritai Lietuvoje keistai sureguliuotas eismas. Jeigu tau dega žalias šviesoforo signalas sekcijoje, tai tu sukdamas dar žiūri, ar eina pėstieji. Atrodo logiška, kad jei žalia, tai žalia. Tas pats ir apskritai su šviesoforais - tau žalias, tu suki, o pasirodo žalia dega ir pėstiesiems. Tai kiek sankryžoje tuo metu eismo dalyvių turi pirmumą? Ir taip tokia kvaila sistema, o dar tos žalios rodyklės... tada nereik stebėtis, kodėl vyksta avarijos. Nes sistema neveikia. Arba turi būti leidimas važiuoti, arba draudimas. O čia gaunasi, kad tu gali važiuoti, bet ir negali. Pusiau galima. Tai dėl to tos žalios rodyklės irgi formuoja tokią praktiką - gali važiuoti, bet negali. Matyt, tai bendros netvarkingos sistemos dalis, ir nesutvarkius šviesoforų apskritai, sunku ir tą rodyklę tvarkyti.
Turėtų būti taip sukurtas eismas, kad pralaidumas didėtų, bet žmonės dėl to nerizikuotų savo sveikata ar gyvybe. Matyt, tai buvo suprasta ir pažangiose valstybėse, bet čia ir taip aišku, nereik būti mokslininku, kad tai suvokti. Neįmanoma sukontroliuoti visų, kas blogai juda eisme juk. Ar ten žmogus blogai įvažiavo į sankryžą, ar ten dar kas. Policija juk nestovi visur. Tam turi būti tiesiog protingai sukurtos taisyklės ir gatvės. Registratoriais irgi visų neaprūpinsi, visko nenufilmuosi. Ir jeigu policiją užversime smulkiais pažeidimais, tai kas rūpinsis mūsų saugumu? Tik dar labiau išsipūs biurokratinis aparatas, o realių policininkų nedaugės.
Dėl pėsčiųjų, tai ar jiems apskritai reik žiūrėti į svetimus šviesoforus? Jie turi matyti savo šviesoforą - žalias ar raudonas žmogeliukas. Ir eiti, kai galima. O kai eina, žinoti, kad niekas daugiau nevažiuos. Čia didžiausias saugumas, nes tau nereik galvoti "o gal ir kažkam dar žalia? gal čia rodyklė kažkur įtaisyta kažkam?". Tai tada tas šviesoforas netenka prasmės ir visi pradės vaikščioti per raudonas, nes žinos, kad žalia neužtikrina tavo pirmenybės. Reiškia, taisyklės neveikia, jas galima pažeidinėti.
Apskritai Lietuvoje keistai sureguliuotas eismas. Jeigu tau dega žalias šviesoforo signalas sekcijoje, tai tu sukdamas dar žiūri, ar eina pėstieji. Atrodo logiška, kad jei žalia, tai žalia. Tas pats ir apskritai su šviesoforais - tau žalias, tu suki, o pasirodo žalia dega ir pėstiesiems. Tai kiek sankryžoje tuo metu eismo dalyvių turi pirmumą? Ir taip tokia kvaila sistema, o dar tos žalios rodyklės... tada nereik stebėtis, kodėl vyksta avarijos. Nes sistema neveikia. Arba turi būti leidimas važiuoti, arba draudimas. O čia gaunasi, kad tu gali važiuoti, bet ir negali. Pusiau galima. Tai dėl to tos žalios rodyklės irgi formuoja tokią praktiką - gali važiuoti, bet negali. Matyt, tai bendros netvarkingos sistemos dalis, ir nesutvarkius šviesoforų apskritai, sunku ir tą rodyklę tvarkyti.
Comment