Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforo lentelė su žalia rodykle

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Skubėjęs vairuotojas sankryžoje užgavo neatidžią pėsčiąją

    Skubėjęs vairuotojas ir maždaug 40 metų moteris nepastebėjo vienas kito, „Chrysler Voyager“ dešiniu šonu parbloškė moterį. Po įvykio sąmonės nepraradusią vilnietę greitosios pagalbos automobiliu medikai išvežė į ligoninę.
    Manoma, kad nelaimė įvyko, nes vairuotojas skubėjo įveikti sankryžą Kalvarijų gatvėje nelaukdamas eismą leidžiančio šviesoforo signalo – sukti į dešinę nedelsiant jam leido papildoma žalioji rodyklė. Tuo tarpu Žalgirio gatvę kertantiems pėstiesiems kaip tik tuo metu galėjo užsidegti žalias šviesoforas. Moteris įžengė į važiuojamąją dalį neįsitikinusi, jog tai saugu.


    http://www.15min.lt/naujiena/aktualu...iaja-59-312437

    Tipinis konfliktinės situacijos atvejis, tačiau straipsnyje akcentuojama pėsčiojo kaltė, o vairuotojas neva turėjo pirmenybę.

    Pėsčiųjų pirmumo teisės nebuvimas
    Naudojant lentelę su žalia rodykle, padaugėja situacijų, kai pėstysis negali pasinaudoti savo pirmumo teise, nes į dešinę sukantis automobilis perėją pasiekia degant raudonam signalui ir pėsčiajam sunku įeiti į važiuojamąją dalį, kas gali sukelti avarinę situaciją (3 pav.).

    Atvaizdas
    Pėsčiosios kaltė nebent ta, kad prieš eidama į gatvę neapsidairė. Asmeniškai VISADA įsijungus žaliam pėsčiųjų šviesoforo signalui aš pirmiausia atsisuku į kairę žvilgtelėti ar nėra automobilių, kurių vairuotojas nori baigti manevrą ir atlikti posūkį arba išvažiuoti iš sankryžos, kertant mano kelią. Pėstieji per daug pasitiki šviesoforais, neatsakingai ir per daug skubėdami žengia į gatvę.
    www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

    Comment


      Šitos rodyklės yra geras dalykas sukantiems į dešinę, tačiau vairuotojai turi laikytis šių taisyklių.

      a) Jeidu dega raudona šviesa, su pakabinama rodykle. Gali važiuoti tik įsitikinę, jog tai saugu, praleisti mašinas, bei pėsčiuosius. Eismo įvykio metu sukantis į dešinę bus kaltas.

      b) Jeidu dega raudona šviesa, su pakabinama rodykle. Gali važiuoti tik įsitikinę, jog tai saugu, praleisti mašinas, pėsčiuosius. Eismo įvykio metu sukantis į dešinę bus kaltas.

      Tačiau yra ir tokia situacija:
      c) Pačiam šviesofore įrengta papildoma sekcija su užsidegančia rodykle į kairę/dešinę. Šiuo atveju vairuotojas bus kaltas tik tada, jei užkabintų per žalią šviesą einantį žmogų(mažai tikėtina, nes tokiais atvejais pėsčiajam dega raudona). Todėl šiuo atveju galima drąsiai važiuoti, tik dėl visa ko reikai stebėti aplinkinius.

      Comment


        Parašė Ametistas Rodyti pranešimą
        Pėsčiosios kaltė nebent ta, kad prieš eidama į gatvę neapsidairė. Asmeniškai VISADA įsijungus žaliam pėsčiųjų šviesoforo signalui aš pirmiausia atsisuku į kairę žvilgtelėti ar nėra automobilių, kurių vairuotojas nori baigti manevrą ir atlikti posūkį arba išvažiuoti iš sankryžos, kertant mano kelią. Pėstieji per daug pasitiki šviesoforais, neatsakingai ir per daug skubėdami žengia į gatvę.
        Pėsčiosios neatidumas neatleidžia nuo atsakomybės sukančiojo į dešinę per raudoną.

        Comment


          Vairuotojas vienareikšmiškai kaltas, bet pėsčioji galėjo apsidairyti, duoti durniui kelią ir išvengti apsilankymo ligoninėje. Man atrodo, kad iš to teisumo nedaug naudos, kai suvažinėja.

          Comment


            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
            Pėsčiosios neatidumas neatleidžia nuo atsakomybės sukančiojo į dešinę per raudoną.
            Teisiškai, bet praktiškai iš dalies taip. Juk gali pulti neapsidairęs į kokią Geležinio vilko gatvę, kur greitis 80km/h, ir jei toje perėjoje būsi nutrenktas, irgi formaliai būsi nekaltas, nors dažnai tokiose situacijose vairuotojai yra išteisinami. Beje, įdomu, ar čia negalioja taisyklė, jog vienas eismo dalyvis, nors jam užsidegė žalia, turi praleisti kitą, kuris įvažiavęs į sankryžą ir baigia manevrą? Yra tokių sankryžų, kur labai dažnai 3-5 sec. jau dega žalia šviesa, bet dar baiginėja manevrą kiti automobiliai sankryžoje.
            Flickr

            Comment


              Parašė Lettered Rodyti pranešimą
              Teisiškai, bet praktiškai iš dalies taip. Juk gali pulti neapsidairęs į kokią Geležinio vilko gatvę, kur greitis 80km/h, ir jei toje perėjoje būsi nutrenktas, irgi formaliai būsi nekaltas, nors dažnai tokiose situacijose vairuotojai yra išteisinami. Beje, įdomu, ar čia negalioja taisyklė, jog vienas eismo dalyvis, nors jam užsidegė žalia, turi praleisti kitą, kuris įvažiavęs į sankryžą ir baigia manevrą? Yra tokių sankryžų, kur labai dažnai 3-5 sec. jau dega žalia šviesa, bet dar baiginėja manevrą kiti automobiliai sankryžoje.
              Nemaišyk, jei jie įvažiavo degant žaliam signalui. Šiuo atveju vairuotojas įvažiavo degant raudonam signalui.

              KET:

              81. Jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau jie privalo duoti kelią ir nesudaryti pavojaus kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems.

              Transporto priemonės vairuotojas neturi jokios pirmenybės ir manevrą turi atlikti tokiu greičiu, kad prireikus spėtų sustabdyti automobilį.

              Comment


                Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                Beje, įdomu, ar čia negalioja taisyklė, jog vienas eismo dalyvis, nors jam užsidegė žalia, turi praleisti kitą, kuris įvažiavęs į sankryžą ir baigia manevrą?
                šitą aplinkybę žino toli gražu ne visi vairuotojai, o apie pėsčiųjų žinias net nekalbu.
                manau teisus turėtų būti mažiausiai apsaugotas t.y. pėstysis, o vairuotojas, patogiai ir šiltai sėdintis mašinoje, galėtų atidžiau stebėti eismo situaciją ir "nesidraskyti".
                nupiešta žalia rodyklė nesuteikia pirmumo, o tik galimybę...
                pirtis tautybės neturi (lietuviui geriausia garinė pirtis!)

                Comment


                  Labai geras pavyzdys, kaip lentelė gali kelti pavojų pėstiesiems, ypač kai yra didelis posūkio spindulys, t.y. vairuotojas suka dideliu greičiu. Kol nebuvo lentelės, pėstiesiems žalias užsidegdavo 1 s anksčiau ir jie ramiai įeidavo į perėją, o automobiliai privažiuodavo vėliau. Kai uždėjo lentelę, automobiliai suka nuolat ir dideliu greičiu.

                  Comment


                    Kaip pėsčiasis ir kaip vairuotojas nematau tame jokių problemų. Greičiausiai tie, kurie jas kelia, yra tik vienoje pusėje. Visada viską darau tik su protu, jei reikia - palaukiu (gi nedega kojos) ir niekas man niekada nemaišo. Nereikia pult akis išdegus tiek pėstiesiems, tiek vairuotojams, o jei matai gatvėj debilą - duok kelią, nes gi savo sveikata rizikuoji, o ne kito kaltumo pripažinimu.

                    Comment


                      Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
                      Kaip pėsčiasis ir kaip vairuotojas nematau tame jokių problemų. Greičiausiai tie, kurie jas kelia, yra tik vienoje pusėje. Visada viską darau tik su protu, jei reikia - palaukiu (gi nedega kojos) ir niekas man niekada nemaišo. Nereikia pult akis išdegus tiek pėstiesiems, tiek vairuotojams, o jei matai gatvėj debilą - duok kelią, nes gi savo sveikata rizikuoji, o ne kito kaltumo pripažinimu.
                      Pritariu, žymiai nesaugiau yra paprastos pėsčiųjų perėjos, čia automobiliai visada pristabdo iki 1-2 pavaros ar apskritai sustoja, įdomu, ką to video autorius mano apie paprastas parėjas einančias net per 6 juostas toje pačioje Jonavos gatvėje Kaune, kur automobiliai tikrai nevažiuoja vienas paskui kitą 1-2 pavara, o lekia visomis tomis juostomis abiem kryptimis? Kas saugiau?
                      Paskutinis taisė Lettered; 2013.03.04, 15:41.
                      Flickr

                      Comment


                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                        Pritariu, žymiai nesaugiau yra paprastos pėsčiųjų perėjos, čia automobiliai visada pristabdo iki 1-2 pavaros ar apskritai sustoja, įdomu, ką to video autorius mano apie paprastas parėjas einančias net per 6 juostas toje pačioje Jonavos gatvėje Kaune, kur automobiliai tikrai nevažiuoja vienas paskui kitą 1-2 pavara, o lekia visomis tomis juostomis abiem kryptimis? Kas saugiau?
                        Pėsčiųjų perėjas, kai reikia iškart pereiti 6 eismo juostas, galima vadinti "savižudžių perėjomis". Pagal galiojančias taisykles tokių įrengti negalima. Tačiau negalima vienos problemos ignoruoti, nes kažkur yra didesnių problemų. Apskritai nereguliuojamas pėsčiųjų perėjas dažnu atveju galima vertinti kaip tik sukeliančias daugiau pavojų, nei saugumo, tačiau tai ne šios temos diskusija

                        Comment


                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                          Pritariu, žymiai nesaugiau yra paprastos pėsčiųjų perėjos, čia automobiliai visada pristabdo iki 1-2 pavaros ar apskritai sustoja, įdomu, ką to video autorius mano apie paprastas parėjas einančias net per 6 juostas toje pačioje Jonavos gatvėje Kaune, kur automobiliai tikrai nevažiuoja vienas paskui kitą 1-2 pavara, o lekia visomis tomis juostomis abiem kryptimis? Kas saugiau?
                          Gerbiamieji, nenukrypkime nuo temos apie reguliuojamas sankryžas. Nereguliuojamos sankryžos ar perėjos, be abejo yra nesaugiau. Bet jei kalbant apie nereguliuojamas perėjas, tai turime sovietinį gatvių palikimą, kai žmogaus sveikata ar gyvybė buvo niekas prieš ekonominius svertus. Normaliame pasaulyje intensyvaus eismo gatvėse niekas nestato nereguliuojamų perėjų, pvz.: Vokietijoje jos gali būti įrengtos tik neintensyviose gatvėse, kuriose yra ne daugiau nei viena eismo juosta viena kryptimi.

                          Bet grįžkime prie temos - kalba eina apie reguliuojamas sankryžas su lentelėmis. O reguliuojama sankryža tam ir yra įrengiama, kad būtų išvengta nereguliuojamose sankryžose kylančių pavojų. O lentelė su žalia rodykle reguliuojamą sankryžą paverčia iš dalies nereguliuojama.

                          Parašė 0570043 Rodyti pranešimą
                          Tačiau yra ir tokia situacija:
                          c) Pačiam šviesofore įrengta papildoma sekcija su užsidegančia rodykle į kairę/dešinę. Šiuo atveju vairuotojas bus kaltas tik tada, jei užkabintų per žalią šviesą einantį žmogų(mažai tikėtina, nes tokiais atvejais pėsčiajam dega raudona). Todėl šiuo atveju galima drąsiai važiuoti, tik dėl visa ko reikai stebėti aplinkinius.
                          Degant papildomai sekcijai, paprastai Lietuvoje posūkis apsaugotas, bet gali būti ir neapsaugotas, jei dega raudonas ar geltonas šviesoforo signalas.

                          KET:

                          35. Reguliuojamoje sankryžoje ar pėsčiųjų perėjoje, kai šviesoforo ar reguliuotojo signalai leidžia važiuoti, vairuotojas privalo duoti kelią nespėjusiam pereiti važiuojamosios dalies pėsčiajam, kuris įžengė į ją esant leidžiančiam eiti signalui. Važiuodamas kryptimi, kurią rodo rodyklė, įjungta papildomoje sekcijoje kartu su geltonu arba raudonu signalu, vairuotojas privalo duoti kelią pėsčiajam.

                          167. Važiuodamas kryptimi, kurią rodo rodyklė, įjungta papildomoje šviesoforo sekcijoje kartu su geltonu arba raudonu signalu, vairuotojas privalo duoti kelią iš kitų krypčių pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą važiuojančioms transporto priemonėms.
                          Paskutinis taisė dsanto; 2013.03.04, 18:42.

                          Comment


                            Žalių rodyklių naikinimo metas. Išliks mažuma

                            Prie šviesoforo įrengta net ir degant raudonam šviesoforo signalui leidžianti pasukti į dešinę lentelė su žalia rodykle Lietuvos vairuotojams šmėžuoja daugybėje sankryžų ir, regis, tapo neatsiejama transporto organizavimo sistemos dalimi. Vis dėlto pernai pasirodžiusios Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės skelbia, kad tokių lentelių Lietuvoje vis mažės. Neliepiama nukabinti visų lentelių, tačiau taisyklėmis bus vadovaujamasi įrengiant naujas arba rekonstruojant senas šviesoforais reguliuojamas sankryžas.
                            Šaltinis:
                            Kauno diena.
                            http://kauno.diena.lt/dienrastis/pri...-mazuma-483841

                            Comment


                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                              Labai geras pavyzdys, kaip lentelė gali kelti pavojų pėstiesiems, ypač kai yra didelis posūkio spindulys, t.y. vairuotojas suka dideliu greičiu. Kol nebuvo lentelės, pėstiesiems žalias užsidegdavo 1 s anksčiau ir jie ramiai įeidavo į perėją, o automobiliai privažiuodavo vėliau. Kai uždėjo lentelę, automobiliai suka nuolat ir dideliu greičiu.

                              Youtube video
                              Beje, siame video zalia pestiesiems uzsidega kartu su zalia automobiliams - taigi, ne prie ko cia pati zalia rodykle. Kaip tik, kai raudona pestiesiems - zalia rodykle leidzia sukti i desne.
                              Saugumo delei taip - butu geriau atskira sekcija sukti i desine.
                              Bet pati zalia rodykle cia saugumo situacijos nepablogina.

                              Comment


                                Parašė ZuluDrag Rodyti pranešimą
                                Beje, siame video zalia pestiesiems uzsidega kartu su zalia automobiliams - taigi, ne prie ko cia pati zalia rodykle. Kaip tik, kai raudona pestiesiems - zalia rodykle leidzia sukti i desne.
                                Saugumo delei taip - butu geriau atskira sekcija sukti i desine.
                                Bet pati zalia rodykle cia saugumo situacijos nepablogina.
                                Iš ko sprendi, kad pėstiesiems ir automobiliams kartu užsidega žalias? Nieko panašaus. Pėstiesiems šioje sankryžoje žalias užsidega 1 s anksčiau, o tik tada automobiliams. Jei nebūtų lentelės, vairuotojas startuotų nuo 0 km/h ir perėją privažiuotų jau tada, kai į perėją yra įžengęs pėstysis. Lentelė su žalia rodykle niekais paverčia 1 s perstūmimą, nes į dešinę sukama non stop ir pėstiesiems žalias užsidega netikėtu automobiliams laiku.

                                Comment


                                  dsanto, ar jau surinkai statistiką kiek partrenktų žmonių sukant per žalią rodyklę, ar ir toliau mojuoji tik teorija?? dirbama tik dėl pliusuko, o realiai pėstieji toliau žūna keliuose
                                  su 1,35 m ūgio vaikiškom kėdutėm irgi panašiai, dirbama, kad pliusiuką užsidėti, o kur skaičiai?? kiek vaikų žuvo, sužalota, vien kad dėl mažo ūgio jų neapsaugojo suaugusiems skirti diržai??
                                  Aš neliūdnas - aš blaivus

                                  Comment


                                    Parašė geriantis Rodyti pranešimą
                                    dsanto, ar jau surinkai statistiką kiek partrenktų žmonių sukant per žalią rodyklę, ar ir toliau mojuoji tik teorija?? dirbama tik dėl pliusuko, o realiai pėstieji toliau žūna keliuose
                                    su 1,35 m ūgio vaikiškom kėdutėm irgi panašiai, dirbama, kad pliusiuką užsidėti, o kur skaičiai?? kiek vaikų žuvo, sužalota, vien kad dėl mažo ūgio jų neapsaugojo suaugusiems skirti diržai??
                                    Aš neatlieku tyrimų. Tą daro mokslininkai. 2011 m. VGTU atliko tyrimą, kurio rezultatai verčia susimąstyti:

                                    Antanas Klibavičius, Lina Juknevičiūtė-Žilinskienė.
                                    INVESTIGATION OF CROSSROADS REGULATED BY TRAFFIC-LIGHTS WITH AN
                                    ATTACHABLE ARROW IN TERMS OF ROAD ACCIDENT RATE AND PERVIOUSNESS


                                    http://leidykla.vgtu.lt/conferences/...ilinskiene.pdf

                                    Comment


                                      Parašė geriantis Rodyti pranešimą
                                      dsanto, ar jau surinkai statistiką kiek partrenktų žmonių sukant per žalią rodyklę, ar ir toliau mojuoji tik teorija?? dirbama tik dėl pliusuko, o realiai pėstieji toliau žūna keliuose
                                      su 1,35 m ūgio vaikiškom kėdutėm irgi panašiai, dirbama, kad pliusiuką užsidėti, o kur skaičiai?? kiek vaikų žuvo, sužalota, vien kad dėl mažo ūgio jų neapsaugojo suaugusiems skirti diržai??
                                      O būtinai kažkas turi žūti ar būti sužeistas, kad užsiimti pertvarkomis? Jau čia ne vieną karta minėti visi faktoriai kuo tos rodyklės nėra priimtinos ir tai apima ne tik tiesioginį pavojų pėstiesiems, bet ir eismo reguliavimo principus.

                                      Comment


                                        Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                        O būtinai kažkas turi žūti ar būti sužeistas, kad užsiimti pertvarkomis? Jau čia ne vieną karta minėti visi faktoriai kuo tos rodyklės nėra priimtinos ir tai apima ne tik tiesioginį pavojų pėstiesiems, bet ir eismo reguliavimo principus.
                                        Dauguma šitų minėtų faktorių yra viso labo bla-bla-bla. Yra kelių eismo taisyklės - reikia jų visiems laikytis ir nebus nei žuvusiųjų nei sužeistųjų.

                                        Comment


                                          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                          Dauguma šitų minėtų faktorių yra viso labo bla-bla-bla.
                                          Kas ką nori, tas tą mato. Eismo inžinieriams geriau matyti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X