Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Lietuvos keliai senose nuotraukose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė DArnas Rodyti pranešimą
    Gal yra kokių įdomesnių faktų, pavyzdžiui, kada buvo pradėta taip asfaltuoti kelius, kur yra išlikusios seniausios atkarpos ar pan.?
    Nelabai kokybiška nuotrauka fotografuojant su blicu per stiklą.
    Vilniaus - Kauno plento asfaltavimas. Tikėtina, kad apie 1950 metus

    https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...tu-221-1401880

    Comment


      Betoninis kelias P1 (dab. A14) Vilnius-Molėtai-Utena
      Apie 1985-1989 m.

      http://www.dirst.lt/2020/05/28/senjo...28-2020-05-28/

      Comment


        Tilžės (Sovietsko) - Šiaulių plentas. Kryžkalnis, vaizdas link Kelmės - Šiaulių.
        Apie 1958-1965 m.

        Užraše klaidingai nurodytas kelias - Žemaičių plentas ėjo (ir tebeeina) viaduku viršuje.
        http://www.dirst.lt/2020/05/19/senjo...28-2020-05-19/

        Comment


          Linas Broga (1925-2005)

          Labai gera naujiena.
          Pradedamos viešinti pokario Lietuvos kelių metraštininko, inžinieriaus, poeto, vertėjo, fotografo, etnografo, keliautojo Lino Brogos darytos kelių nuotraukos.

          Keletą metų jau po L.Brogos mirties veikė jo atminimo tinklalapis su Lietuvos vaizdų ir pokario kelių nuotraukomis.
          Kol kas kelių nuotraukos rodomos Dusetų kultūros fondo feisbūko puslapyje ir kol kas be užrašų. Bet svarbiausia, kad jos vėl tampa prieinamos.






          https://www.facebook.com/pg/Duset%C5...7855767/posts/

          Comment


            Parašė Romas Rodyti pranešimą
            Linas Broga (1925-2005)
            Ar per archive.org nepavyktų prieiti prie to puslapio kopijų?
            Paskutinis taisė digital; 2020.11.08, 01:11. Priežastis: ištrintos bereikalingai cituotos nuotraukos

            Comment


              Linas Broga (1925-2005)
              Dar viena fantastiška Lietuvos kelių metraštininko nuotrauka apie 1958 m.

              https://www.facebook.com/99013656785...type=3&theater

              Comment


                1930 m. Vilniaus gatvė
                Attached Files
                Paskutinis taisė Romas; 2021.09.22, 22:10. Priežastis: Kopija iš temos "Smetoninis Kaunas"

                Comment


                  Linas Broga (1925-2005)
                  Kelios didžiojo Lietuvos kelių metraštininko nuotraukos apie 1958 m.





                  Dusetų kultūros fondas
                  http://www.facebook.com/Duset%C5%B3-...19443954925025

                  Comment


                    Panorama nuo pastato Danės g. 5 stogo. Laikinas tiltas per upę. Nuorodos kelio ženkle: Kaunas tiesiai, Palanga tiesiai, Sovietskas(?) dešinėn.


                    https://www.epaveldas.lt/vbspi/biRec...ecordId=252528
                    a.a. Bernardo Aleknavičiaus nuotrauka

                    Comment


                      Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                      Panorama nuo pastato Danės g. 5 stogo.
                      Laikinas tiltas per upę.

                      https://www.epaveldas.lt/vbspi/biRec...ecordId=252528
                      a.a. Bernardo Aleknavičiaus nuotrauka
                      Labai įdomi nuotrauka su tiltu, kurio dabar nėra.
                      Negi Klaipėdos centras taip liūdnai atrodė praėjus po karo 20 metų.

                      Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                      Nuorodos kelio ženkle:
                      Kaunas tiesiai,
                      Palanga tiesiai,
                      Sovietskas(?) dešinėn.
                      Išdiintas nuotraukos fragmentas su kelio ženklu


                      Parašė Kitas Rodyti pranešimą
                      Kurie čia metai?
                      Daugiausia Bernardo Aleknavičoiaus nuotraukų yra iš 1963-1969 metų
                      GAZ-66 pradėti gaminti 1962 metais, pirmieji sunkvežimiai Kklaipėdą galėjo pasiekti po 1-2 metų .

                      Tikėtina kad tai 1963-1966 metai.

                      Comment


                        Juozas Daubaras (1895–1982)
                        Gatvės Vabalninke grindėjai 1927 m.

                        15min.lt 2021.11.20
                        Romano vertas fotografo J.Daubaro gyvenimas ir jo Vabalninko metraščiai
                        https://www.15min.lt/media-pasakojim...etrasciai-1448

                        Comment


                          Julius Alekna
                          Stanislovas grįžta namo. Miliūnų kaimas,1997

                          15min.lt mulrimedija 2022.10.26
                          Juliaus Aleknos vaizdo dienoraščiai: „Mūsų gyvenimai – tai prabėgančių akimirkų visuma“
                          https://www.15min.lt/media-pasakojim...ku-visuma-1694

                          Comment


                            Linas Broga (1925 - 2005)
                            Šis kelių inžinierius buvo labai universalus žmogus. Jis dabar labiau žinomas kaip poetas, vertėjas, koplytstulpių bei peizažų fototgrafas ir Lietuvos TSR turistinio žemėlapio (1962 m., kartus su E. Danilevičiumi) sudarytojas.
                            Linas Broga buvo didysis XX a. 6-7 dešimtmečių kelių metraštininkas. Tuo metu buvo nutiesti daug pagrindinių plentų, kuriais naudojamės ir dabar.

                            Daug Lino Brogos 1954 - 1958 m. nuotraukų yra Dusetų kultūros fondo feisbuke
                            FB 2020.06.08


                            FB 2020.07.01


                            Pora didesnių nuotraukų
                            Darbų priėmimas Ukmergės KER (1954 m. ruduo)

                            https://www.facebook.com/photo?fbid=...10.-2207520000.

                            Plentas Kaunas - Jurbarkas tarp Seredžiaus ir Raudonės. Apie 1954-1956 m.

                            https://www.facebook.com/photo/?fbid...10.-2207520000.

                            FB Dusetų kultūros fondas
                            Paskutinis taisė Romas; 2022.12.05, 20:23.

                            Comment


                              Budowa drogi państwowej Nr. 3 na odcinku Wilno - Kobylnik ok. 1930
                              Valstybinio kelio Nr. 3 tiesimas atkarpoje Vilnius - Kabylnikas (dab. Naročius). Dabar tai krašto kelias Nr.103 Vilnius - Lavoriškės - (Polockas)

                              Biblioteka Narodowa UID 127496449
                              https://polona.pl/item/budowa-drogi-...#info:metadata

                              Comment


                                Gal kam nors pavyks identifikuoti, kurioje vietoje fotografuota. Man panašu į Grigiškių apylinkes

                                Fotografuota išties apie 1938 metus, nes stumiamas automobilis turi Vilniaus vaivaddijos numerius su serija T90, kuri naudota nuo 1937 metų
                                Pagal tarpukario žemėlapius Lenkijos pusėje iki Lietuvos sienos plentas buvo nutiestas tarp 1936 ir 1939 metų (jo fragmentai yra prie Grigiškių bei tarp Rykantų ir Lazdėnų). Iki II pasaulinio karo Lietuvos pusėje iš Kauno į nebuvo plento Vilniaus link. Atidarius sieną eismas automobiliais tarp Kauno ir Vilniaus vyko per Ukmergę.

                                Fragment dawnego Traktu Kowieńskiego w 1938 r. / Buvęs Vilnaius - Kauno traktas

                                https://przegladbaltycki.pl/6680,war...dawnym-traktem

                                Comment


                                  Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                  Gal kam nors pavyks identifikuoti, kurioje vietoje fotografuota. Man panašu į Grigiškių apylinkes
                                  O gal Rykantai? Kauno vokėje fone turėtų matytis kalno šlaitas.

                                  Comment


                                    Józef Perkowski (1896-1940) iš motinos paveldėjo Džiuginėnų dvarą (Telšių apskr.), ten gyveno paskutinius 12 gyvenimo metų.
                                    Jis nemažai fotografavo Žemaiitjoje, yra ir nuotraukų su tarpukario vieškeliais

                                    Į miestelį


                                    Kryžkelė ties Telšiais. "Alsėdžių mstl 14 km"

                                    https://www.15min.lt/media-pasakojim...toaparatu-1834
                                    Paskutinis taisė Romas; 2024.01.26, 08:53.

                                    Comment


                                      15 min.lt
                                      Pirmosios benzino kolonėlės Lietuvoje
                                      Nepriklausomoje Lietuvoje spartėjant automobilizacijai ir augant kuro poreikiui, benzino kolonėlės įvairiuose Lietuvos miestuose pradėtos statyti XX a. trečiojo dešimtmečio pradžioje. Pirmieji jų savininkai dažniausiai būdavo žydai, dar iki kolonėlių atsiradimo benzinu prekiavę jų laikomose įvairių prekių parduotuvėse.

                                      Joniškyje pirmasis iniciatyvos statyti benzino kolonėlę ėmėsi Maušas Šatenšteinas. 1928 m. jis, kaip Londone įsikūrusios bendrovės „Shell“ atstovas Lietuvoje , su Joniškio valsčiaus savivaldybe sudarė 5–erių metų sklypo turgavietėje nuomos sutartį. Pagal ją Šatenšteinas įgijo teisę įrengti požeminį specialų benzino rezervuarą ir įsipareigojo kasmet savivaldybei už sklypo nuomą mokėti 200 Lt, taip pat sumokėti vienkartinį 1500 Lt mokestį.
                                      XX a. ketvirto dešimtmečio viduryje Joniškyje net keli asmenys užsiėmė verslais susijusiais su benzino ir naftos produktų pardavimu. Visi jie buvo įsikūrę svarbiausiame miesto ekonominiame centre – turgaus aikštėje. (....)

                                      Joniškio degalinė




                                      1940 m. visoje Lietuvoje užregistruota kiek daugiau nei 2300 lengvųjų automobilių. 1927 m. visoje Šiaulių apskrityje buvo užregistruotos 42 transporto priemonės, iš jų 32 automobiliai. 1929 m. Joniškio mieste užfiksuota 17 automobilių. Lyginant su bendra situacija visoje Lietuvoje toks lengvųjų, dažniausiai privatiems asmenims ar įstaigoms priklausiusių, automobilių skaičius Joniškyje buvo pakankamai didelis, tačiau nepakankamas, kad iš jų pavyktų išlaikyti net kelis benzino tiekimo taškus. Pagrindiniai benzino vartotojai visoje Lietuvoje buvo keleiviniai autobusai. (...)

                                      Degalinė Kėdainiuose



                                      https://www.15min.lt/naujiena/aktual...oje-582-706575
                                      https://www.jewish-heritage-lithuani...ine-joniskyje/

                                      Comment


                                        Jonas Masiulis (1904–1989) tarpukaryje dirbo Rokiškio pašte, o nuo 1951 m. įsidarbino Rokiškio kelių eksploatacijos ruože.

                                        Kelio Rokiškis - Kamajai rekonstrukcija 1956 metais.
                                        Šiuo metu tai krašto kelio Nr.120 Radiškis - Anykščiai - Svėdasai- Rokiškis dalis.
                                        Nuotraukos iš Rokiškio krašto muziejaus

                                        Rokiškio kelių eksploatacijos ruožo darbininkai tvarko Kamajų kelią.

                                        Pirminės apskaitos Nr.RKM GEK 58006
                                        https://www.limis.lt/valuables/e/805927/147407267

                                        Tiesiamas kelias Rokiškis–Kamajai

                                        Pirminės apskaitos Nr. RKM GEK 58008
                                        https://www.limis.lt/valuables/e/805927/147410298

                                        Nutiestas kelias į Kamajus per mišką prie Sėlynės

                                        Pirminės apskaitos Nr. RKM GEK 58011
                                        https://www.limis.lt/valuables/e/805927/147410888

                                        Tiesiamas kelias iš Rokiškio į Kamajus

                                        Pirminės apskaitos Nr. RKM GEK 58014
                                        https://www.limis.lt/valuables/e/805927/147411823
                                        Paskutinis taisė Romas; 2024.11.08, 21:54.

                                        Comment


                                          Garinis plentvolis.
                                          Juodos dangos tiesimas su šaltu asfaltbetoniu kelyje Druskininkai - Pariečė 1953 m.

                                          Lazdijų krašto muziejus. Inv. Nr. LKM FN1 904
                                          https://www.limis.lt/valuables/e/805686/162125659

                                          Comment

                                          Working...
                                          X