Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus infrastruktūros projektai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Vietoj begalinio pločio galėjo padaryt tuos juostų pločius pagal STR, būtų sutaupę dar daugiau ir perasfaltavę 130 km.
    Kitas dalykas - kokybė. Kai nėra keičiami pagrindai, tai tas viršutinis sluoksnis max 10 metų "normaliai" atrodys. Jau dabar Laisvės pr. ties Litexpo važiuojant jaučiasi nelygumai, lygiau net ant Lazdynų tilto, kur asfaltas 14 metų senumo

    Comment


      Parašė Kaid Rodyti pranešimą
      Vietoj begalinio pločio galėjo padaryt tuos juostų pločius pagal STR, būtų sutaupę dar daugiau ir perasfaltavę 130 km.
      Kitas dalykas - kokybė. Kai nėra keičiami pagrindai, tai tas viršutinis sluoksnis max 10 metų "normaliai" atrodys. Jau dabar Laisvės pr. ties Litexpo važiuojant jaučiasi nelygumai, lygiau net ant Lazdynų tilto, kur asfaltas 14 metų senumo
      čia taip būtų jeigu viskas burtų lazdelės mostelėjimu jau būtų susiaurinta. Nes susiaurinimas reikalauja daug daugiau darbo: a) reikia projekto b) reikia pernešti po gatve pravestas komunikacijas c) perkelti drenažą d) iš naujo sudėti bortus e) sudėti išplatintus šaligatvius (dar nekalbu apie dviračių takus, kuriuos norėtųsi ten papildomai padaryti) f) dar kartais padaryti apželdinimą. T.y. realybėje mes turime arba per metus 100km nehumanizuojant, arba 10-20 km humanizuojant.

      Comment


        Tokiu atveju logiškiausia gatvėse be projekto dėti pigius betoninius bortus, o ne įamžinti sovietinius pločius granitu. Bet logikos šioje kadencijoje nebeliko. Svarbu kad bachūrams su x5'ais būtų kur prasilėkt, nes nėra čia ko vaikščiot, jei mašynos neįperkat.

        Comment


          Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
          Tereikia surasyti probleminius taskus / gatves, parengti jiems is anksto projektus ir viskas.
          Mane ima juokas susirietus skaitant tokius dalykus. ''Tereikia tik pakelti minimalkę ir išnyks skurdas''. Chebra, jūs pasižiūrėkit kokia piz.a yra su valstybinės reikšmės kelių, tokių kaip A5 Viabaltica (!), A14 arba Railbaltica projektavimu, o jums rimtai atrodo, kad kokybiškai suprojektuoti 100 km gatvių tankiai urbanizuotoje teritorijoje yra ''parengti iš anksto ir viskas''? Priminti, kiek kartų keitėsi ''iš anksto paruoštas'' Narbuto dviračių tako projektas nuo pirminio parengimo 2018 iki statybų?

          Aš pilnai pritariu, kad tokie pakilimo takai kaip dabar Goštauto padaryta yra šūdas, taip pat suprantu, kad nėra būtina turėti išsilavinimą/būti insideriu norint domėtis ir gerinti aplinką, bet gal vis dėl to verta pasižiūrėti kas vyksta aplinkui? Niekam neužkliūna, kokie džamšutai dabar deda tuos pačius bortelius ir plyteles, kur jau po 2 savaičių plyšiai?

          Nu rimtai, ''tereikia tik tiek'' skamba kaip puikus receptas į šviesiąją utopiją. Ir kodėl gi mes ankščiau to nepadarėm?

          Užbėgant už akių, nėra jokių trikdžių Viršuliškių g. padaryti dviračių taką tokiu pat principu, kaip yra padaryta Kęstučio g. Kaip tik po stadiono pastatymo labai trūks dvirtakių jungties tarp Laisvės prospekto ir Impulso Šeškinėje.

          Comment


            Su humanizavimu dar yra tokia bėda, kad tai kas atrodo gerai teorijoje, ne visada pasiteisina praktikoje. Anądien važiavau Naujininkuose viena tokių humanizuotų gatvių, tai prie manęs negalėjo prasilenkti greitoji ir busikas. Suprantu kad tai yra dėl to kad kažkas nemokšiškai prisiparkavo šone, bet negi į tai negalima buvo atsižvelgti projektuojant gatvę ir važiuojamąją dalį padaryti bent kokia 40 cm platesne? Gal ten SRT ir atitinka, nesidomėjau, bet dabar ta gatvė yra pati geriausia humanizavimo antireklama visiems ten gyvenantiems vilniečiams. Ir nors suprantu kad pvz Goštauto g. pakilimo takas yra urbanistinė katastrofa, bet kodėl mes nuo vieno kraštutinumo iš karto puolame prie kito?

            Comment


              Parašė Creatium Rodyti pranešimą
              Aš tai siūlyčiau pažiūrėt kiek vėsesne galva: jeigu tikrai norime mieste turėti geros dangos kokybės gatves, tai kaip jau čia skaičiuota, po 100 km per metus atnaujinti reikia. Tokio kiekio pertvarkymo projektų nu neprirengsi kasmet.

              Svarbu, kad pertvarkymo projektai nesustotų visai. Jeigu kartu su jais vyks ir pilnas gatvių perasfaltavimas, nieko blogo tame nematau. Nors turiu pripažint, kad pavieniai atvejai kiek erzina (pvz., Goštauto g. asfalto plynės, kur išties yra visiškai nenaudojama).

              P.S. Man čia kiek primena vieno forumiečio darytą teisingą pastebėjimą, kad pas mus yra įprasta laukti kol viskas visiškai sulūžta ir tada jau tvarkyt iš esmės. Na, to neturėtų būti. Tai tas pats ir su gatvėmis. Nereikėtų laikyt duobėtų gatvių vien dėl to, kad kažkada jas norėsim pertvarkyt pasiaurinant.
              Man deja būtent ir atrodo, kad humanizavimo projektai iš esmės sustos, kai pabaigs tuos, kurie dar likę iš anksčiau (ir tie, atplatinami vietomis, kad būtų “normaliai” dėl pralaidumo). Komunikacijoje irgi panašiau, kad į humanizavimą žiūrima kaip į beprasmišką projektą, kurio reikia atisisakyti, vietoje to, kad pabrėžti, jog kryptis buvo pasirinkta teisinga, ją, kur reikia tobulinsime, tačiau taip pat dabar didesnį dėmėsį skirsime paprastam gatvių tvarkymui, kad taip pat palaikytume tvarkingo lygio gatves mieste.

              Taip, kaip ir kiekvienas naujas dalykas, humanizavimas buvo daug kur daromas su labai daug klaidų. Lygiai kaip ir pirmieji raudonų dviračių takų projektai nebepalyginami su paskutiniais. Atskiro paminėjimo vertas ir kartais nesuvokiamas darbų planavimas, kai eilinė Kojelavičiaus gatvė tvarkoma bene 3 metus (ar jau baigė?) ir jau toli statybų eigoje pamatoma, kad gatvė suprojektuota ne pagal reikalavimus ir tenka platinti. Aišku, kad tai yra milžiniškas resursų švaistymas. Bet dabar vėl mestis atgal prie kito ekstremumo, kai daroma nekeičiant visiškai nieko irgi sunkiai suprantama. Juk gatvių pertvarkymas ir prasidėjo nuo to, kai prieš kelis metus buvo masiškai įbetuonuojami sovietiniai gatvių sprendimai, kai niekas nei kiek nebuvo peržiūrima.

              Ar tikrai negalime pasimokyti iš praeities patirčių ir bandyti rasti optimalų konsensusą? Jei Grinda gyrėsi, kad turi ištyrusi duomenis apie visų gatvių būklę Vilniuje, galima planuoti, kas bus tvarkoma ateinančiais metais. Vadinasi galima pasiruošti probleminių vietų sąrašą ir pagal tai remontuojant šiek tiek pakoreguoti. Apsiribojant minimumu manau tai galėtų būti: lygus šaligatvių suvedimas ties perėjomis, šaligatvio išlaikymas viename auštyje ties įvažomis ir pan. kur įmanoma, beprasmių, po visokių smulkių rekonstrukcijų atsiradusių gatvės bortų pavingiavimų panaikinimas (kaip Lasivės pr.), siauriausių šaligatvių vietų platinimas kur įmanoma (kaip Pylimo g.), be tikslo kartais atsirandančių asfalto praplatėjimų panaikinimas (berods tokių buvo panaikinta Savanorių pr. praeitais metais), pėsčiųjų perėjų ir dviračių pervažų pertvarkymas į kiek galima saugias (nepaliekant 13 metrų pločio perėjos 2 juostų gatėje kaip buvo padaryta I. Šimulionio g.). Žinoma būtų gerai, kad ir remontuojant gatves būtų pasitariama su bendruomenėmis, kad įtraukti ir jas į procesą, o ne tik daryti, kaip kažkam susišvietė (ar tai humanizavimas be projekto ar aklas perasfaltavimas su niekuo nesitariant). Nemanau, kad nedidelis gatvių pahumanizavimas labai užilgina procesą, pavyzdžiui, dabar Žygimantų g. Šiek tiek siaurėja važiuojamoji dalis keičiant bortus, bet darbai vis tiek atrodo vyksta pakankamai sparčiai.

              Taip pat įdomu, kaip dabar sutvarkys Liepkalnio g., kur jau nuskustas asfaltas. Ties Melga ten nėra jokio normalaus praėjimo pėstiesiems, nenuleisti bordiūrai. Įdomu kaip nesiaurinant asfalto dalies sutvarkys tą vietą nes bent teoriškai ten turėtų atsirasti ir dviračių takas. Rašiau anskčiau į tvarkau miestą, kad atkreiptų dėmėsį į tą vietą kai remontuos gatvę, atsakė jo gerai, tad pažiūrėsim koks bus rezultatas. Tuo tarpu juostos gatvėje plačios ir atsitiktinėmis vietomis dar labiau platėja. Kažkada pažiūrėjau, kad šiek tiek pakoregavus gatvės juostas ir pajudinus vidurinę salelę nuo kalno prieš Dunojaus g. Tilptų A juosta ties sankryža, tad VT galėtų netrukdymas važiuojantiems nuo kalno tiesiai bei sukantiems į dešinę aplenkti eismą ir judėti toje vietoje greičiau. Beje, JUDU ateities planuose ten yra numatyta A juostų plėtra kada nors.
              Paskutinis taisė Bluefox; 2023.06.14, 00:11.

              Comment


                Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                tai nereikia kurti projektu i ateiti kiekvienai gatvei. Yra zinomos problemines vietos, kurios tiesiog nesamoningos, kaip pvz ta pati Virsuliskiu gatves atkarpa. Seniausiai jai turejo buti parengtas projektas ir dabar istrauktas is stalciaus ir pradeta daryti pagal ji. Arba jei jo nera, tai kokio velnio asfaltavimui ir granitiniams bortams buvo pasirinkta butent sita atkarpa?

                Pvz Paneriu gatve, nu kam dabar ja tvarkyt paliekant esama suda su plociais ir viskuo kas aplink? Kur jos projektas? Esu beveik tikras kad dabar kada paims ir perklos per visa jos sudina ploti prisiks asfaltu ir paliks taip dar 20 metams.
                Tai va neseniai padarė projektą Viršilų gatvei Viršuliškėse, kur būtent taip ir bus perdaryta (yra forume) - ir ką jūs manote? Net tokie, atrodo, adekvatūs forumiečiai kaip Arunasx putojosi. Nėra taip jau lengva, kaip čia kai kuriems atrodo, sutvarkyti tas problemines vietas.

                Comment


                  Parašė digital Rodyti pranešimą
                  Tai va neseniai padarė projektą Viršilų gatvei Viršuliškėse, kur būtent taip ir bus perdaryta (yra forume) - ir ką jūs manote? Net tokie, atrodo, adekvatūs forumiečiai kaip Arunasx putojosi. Nėra taip jau lengva, kaip čia kai kuriems atrodo, sutvarkyti tas problemines vietas.
                  Jei turi mintyse tą gabaliuką prie troleibusų parko, tai manau tikrai labiau reikia pvz V.Lingio įrengti ar sujungti normaliai J.Rutjausko abi dalis, o ne tą 150m gabaliuką knisti kas neturi prasmės.
                  Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                  Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                  Comment


                    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                    Jei turi mintyse tą gabaliuką prie troleibusų parko, tai manau tikrai labiau reikia pvz V.Lingio įrengti ar sujungti normaliai J.Rutjausko abi dalis, o ne tą 150m gabaliuką knisti kas neturi prasmės.
                    Vieni sako "Seniausiai jai turejo buti parengtas projektas", kiti - "kitur labiau reikia" ir "neturi prasmės". Va ir prašom.

                    Comment


                      Parašė Kecal Rodyti pranešimą

                      Šimašiaus komanda, matyt, kažkur viena ausimi nuklausė, kad „geri darbai patys save giria“, ir kad pirminis pasipriešinimas atslūgsta, kai žmonės pripranta prie naujovių. Aha, tik tiek, kad gatvės rekonstrukcijos mūsų krašte užtrunka kartais ir keletą metų, ir vis tiek galiausiai išlenda brokas. O kai šalia aibė dešimtmečiais normaliai netvarkytų gatvių, nemažai vairuotojų prieina išvadą, kad „humanizavimas“ yra kažkas prieš juos nukreipto, taigi baisaus.

                      IMHO, turbūt vienintelis būdas kažką prasmingo padaryti tvarkant Vilniaus gatves – pavadinkime taip, partizaninė taktika. Garsiai daug nekalbi, nuosekliai tvarkai gatves pagal nusistatytus prioritetus, kur reikia – susiaurini važiuojamąją dalį, kur išeina – įterpi dviračių taką.

                      Daryti grandiozinį PR iš klaikiai nepopuliaraus, tegul ir būtino, veiksmo – šitokią kvailystę dar reikia sugalvoti. Jeigu veiksmas būtinas – darai ir nesiskelbi, kad darai kažką neįprasto. O jei dar kokybę pavyktų užtikrinti...
                      Šimašiaus komanda bandė atlikti iš principo neįmanomą užduotį: daryti humanizaciją, ignoruojant bene svarbiausią dedamąją: viešąjį transportą. Kamščiai Vilniuje yra bjaurūs ne todėl, kad jie kažkokie išskirtinai dideli, bet todėl, kad nėra alternatyvaus būdo jų išvengti t.y. nėra civilizuoto viešojo transporto. Dėl kažkokių priežasčių Šimašiaus administracija nedarė iš esmės nieko, kad VT Vilniuje būtų pakeltas į aukštesnį kokybinį lygį ir viskas apsiribota naujų autobusų nupirkimu, kas tėra einamoji priežiūra (maintenance), o ne realus pagerėjimas. Labai sunku suprasti, kodėl žmogus, perskaitęs Jeff Speck knygą Walkable City, laikytis visiško postsovietinio marozo požiūrio į VT svarbą mieste.

                      Comment


                        Meras Facebooke rekordiškai suremontavo praeitų metų gatves ir kaip be sovietinių standartų gatvių nuotraukų

                        Praėjo vos mėnuo nuo rekordinių gatvių tvarkymo darbų pradžios. Darbų mastai įspūdingi, o šiandien jau galime pradėti skaičiuoti ir pirmuosius rezultatus: iš viso jau išasfaltuota beveik 15 km, šiuo metu dirbama dar ties 7 km. Palyginimui, pernai buvo planuojama išasfaltuoti apie 30 km gatvių per visus metus.
                        Kritikus noriu nuraminti, kad darbai vykdomi pagal pradinį planą, o šiandienai Vilniuje yra visiškai sutvarkytos (t. y., išasfaltuotos ir paženklintos), arba jau į pabaigą tvarkomos (išasfaltuotos, tik trūksta ženklinimo) šios gatvės:
                        · Laisvės pr.
                        · Justiniškių g.
                        · Čiobiškio g.
                        · L. Asanavičiūtės g.
                        · Narbuto g.
                        · Nemenčinės pl.
                        · Saulėtekio al.
                        · Raudonės g.
                        · Mokslininkų g.
                        · Savanorių pr. atkarpa
                        · Tūkstantmečio g. atkarpa
                        · Dariaus ir Girėno g.
                        · A. Kojelavičiaus g.
                        · Darbininkų g
                        · Sodybų g.
                        · Ozo g.
                        Negaliu nepaminėti ir dramblio kambaryje – kai kuriuose vietose iš gyventojų girdime, kad ilgesniam laikui paliekamos nufrezuotos kelio atkarpos ir darbai sustoja. Taip atsitinka, kai lygiagrečiai keičiami kelio bortai, tuo pačiu metu tvarkomi lietaus surinkimo šuliniai, o atkarpa būna kiek ilgesnė – pirma reikia baigti šiuos darbus, ir tik tada jau asfaltuoti. Jei nėra daug šulinių ir bortų keitimo – judama labai greitai. Taip atsitinka, kai klojamos ištisinės atkarpos, o ne lopomos gatvės.
                        Pasikartosiu, bet dėkoju vilniečiams už kantrybę. Darbų daug, galbūt kažkam dėl to yra ir nepatogumų – juk praktiškai visą miestą tvarkome, bet dirbame, kaip galima greičiau. Linkiu ir toliau išlikti kantriems ir kartu stebėti, kaip sparčiai tvarkomas miestas. Ačiū.

                        Click image for larger version

Name:	354234588_730953262371327_5328838448874430795_n.jpg
Views:	1000
Size:	368,3 kB
ID:	2058106

                        Comment


                          Parašė Kaid Rodyti pranešimą
                          Meras Facebooke rekordiškai suremontavo praeitų metų gatves ir kaip be sovietinių standartų gatvių nuotraukų
                          Gražiai subenkunskinta gatvė.

                          Comment


                            Smalinės g. nauja atkarpa
                            Click image for larger version

Name:	image_134011.jpg
Views:	782
Size:	1,66 MB
ID:	2058432 Click image for larger version

Name:	image_134018.jpg
Views:	822
Size:	2,02 MB
ID:	2058440 Click image for larger version

Name:	image_134014.jpg
Views:	789
Size:	1,97 MB
ID:	2058435 Click image for larger version

Name:	image_134010.jpg
Views:	799
Size:	1,68 MB
ID:	2058431 Click image for larger version

Name:	image_134017.jpg
Views:	817
Size:	2,10 MB
ID:	2058438 Click image for larger version

Name:	image_134013.jpg
Views:	784
Size:	1,80 MB
ID:	2058434 Click image for larger version

Name:	image_134016.jpg
Views:	818
Size:	2,05 MB
ID:	2058437 Click image for larger version

Name:	image_134015.jpg
Views:	824
Size:	2,17 MB
ID:	2058436 Click image for larger version

Name:	image_134019.jpg
Views:	845
Size:	2,36 MB
ID:	2058439 Click image for larger version

Name:	image_134012.jpg
Views:	1338
Size:	1,59 MB
ID:	2058433

                            Comment


                              Atitvarai palei dvirtakį galėjo būti montuojami iš konstrukcijos šono ir būti išriesti, kad būtų išlaikyta reikalaujama saugos zona nuo dviračių važiuojamosios dalies.
                              ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                              Comment


                                elementariai dvirtakis ne prie turniku o prie sienutes galejo but.
                                "I just want you to know that, when we talk about war, we're really talking about peace." —Washington, D.C. June 18, 2002


                                - George W. Bush President of the USA

                                Comment


                                  Labai gaila, kad nėra nuvažiavimo iš Pilaitės pr. dar prieš viaduką. Tai būtų kur kas patogiau.
                                  Lietuva visiems.

                                  Comment


                                    Parašė abruo Rodyti pranešimą
                                    Labai gaila, kad nėra nuvažiavimo iš Pilaitės pr. dar prieš viaduką. Tai būtų kur kas patogiau.
                                    Nesu tikras, tokiu atveju atsirastų kairysis posūkis (=konfliktinis taškas), o dabar tik dešinieji posūkiai, kas yra tiek saugiau, tiek patogiau. O Smalinės tęsinys į šiaurę, kuriam tas nuvažiavimas praverstų, atsiras dar tikrai labai labai negreitai

                                    Comment


                                      Negalėjo patikėti tuo, ką mato Vilniuje – gyventojai įtūžę: „Šimašizmas tęsiasi“

                                      T. Narbuto gatvės rekonstrukcija toliau kaitina aistras. Pirmiausia šioje gatvėje esanti sankryža siaurinta, vėliau tų planų atsisakyta. Dabar joje vėl pluša darbininkai, o remonto darbai siutina net Seimo narius.
                                      | Visą straipsnį galite rasti: https://www.tv3.lt/naujiena/lietuva/...GRKhDs4mvHFysM

                                      TV3 nusprende parepostinti Azubalio FB irasa. Atkreipsiu demesi, kad Azubalis buvo aktyvus Saltoniskiu - Narbuto sankryzos siaurinimo priesininkas, tuo metu ji citavo Delfyje. Kas galetu paneigti, kad jis budamas valdanciosios Seimo frakcijos nariu nepadare poveikio savo bendrapartieciui Benkunskui, kad tas atsuktu darbus atgal?

                                      Taip pat TV3 nusprende pacituoti Nemunaiti, dabartini tarybos bei Nacionalinio susivienijimo nari (organizacija deklaruojanti nepriklausomuma nuo ES kaip vertybe ir sieki).

                                      Na ir viena Šimašiaus "pakalika" Raskeviciu,
                                      „2014 metais šioje perėjoje žuvo mano kolegė ir draugė Raminta. Pirmoje juostoje automobilis sustojo praleisti pėsčiuosius, o antroje BMW nesustojo ir Ramintą užmušė. Tokia salelė būtų išgelbėjusi Ramintos gyvybę. Apgailestauju, kad Seimo narys pasisako už pėsčiųjų žudymą“, – komentavo T. V. Raskevičius.
                                      Bet Raskevicius niekam ne argumentas
                                      Click image for larger version  Name:	comment.png Views:	0 Size:	27,6 kB ID:	2058604
                                      Profilis be vardo ir be public postu, tik su keliais itartinais draugais, vienas is kuriu Puidokas, pakomentuoja, kad gal ta zuvusi Raminta yra vyras, seksualinis Raskeviciaus draugas. Tokia vat "pagarba".

                                      Primenu, kuo siais metais dar dalinosi Nemunaitis alfa.lt portale:

                                      Click image for larger version  Name:	alfa Nemunaitis.png Views:	0 Size:	33,4 kB ID:	2058605

                                      Man pradeda kilti mintis, kad tas pilietis pasipriesinimas siaurinimui, salelems ir normalioms saugioms gatvems yra kartais vos ne pafinansuojamas is treciuju saliu saltiniu, kaip irankis "kovai" pries liberalus. Siaip kova pries liberalus yra kai kuriu partiju pamatine vertybe ir siekis. Tuo tarpu ant sito haipo pasimauna visokie automobilistai "amziuje" pagauna ir platina ta dainele toliau.

                                      Comment


                                        Nesu tikras dėl būtent šio pasipriešinimo, bet Rusijos hibridinio karo prieš Vakarus viena iš pagrindinių krypčių - skaidyti ir aštrinti visuomenės konfliktus konfliktus. Tai veikia taip. Jiems, t.y. RU, tinka bet koks susipriešinimas, kur tarp visuomenės grupių galima "kalti pleištą". Tinka bet kas, kad tik skaidytų. Tradicinės šeimos prieš netradicines, skiepų priešininkai prieš šalininkus, gatvių platintojai prieš siaurintos, Žemaitijos atonomistai prieš "lietuvius" ir t.t. Vakarai ilgą laiką nuoširdžiai nesuprato ir stebėjosi, "na negali būti, kad jie finansuoja ir neonacius ir kairiuosius tuo pat metu". Deve deve, šventas Vakarų naivumas! RU pajebat ką finansuoti, kad tik būtų konfliktas, kad tik būtų dar vienas įtrūkimas visuomenėje.

                                        Comment


                                          2014 metais šioje perėjoje žuvo mano kolegė ir draugė Raminta. Pirmoje juostoje automobilis sustojo praleisti pėsčiuosius, o antroje BMW nesustojo ir Ramintą užmušė. Tokia salelė būtų išgelbėjusi Ramintos gyvybę. Apgailestauju, kad Seimo narys pasisako už pėsčiųjų žudymą“, – komentavo T. V. Raskevičius.
                                          Ne faktas , kad salelė būtų išgelbėjusi, gal net atvirkščiai.
                                          Geriau jau ten iš viso būtų kitokie sprendiniai, pvz.: skirtingų lygių perėjos.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X