...Jau parengtas jos rekonstrukcijos nuo Kairėnų gatvės iki miesto ribos projektas. Kitąmet planuojame nutiesti keturių eismo juostų, daugiau kaip 5 km ilgio gatvę, įrengti šviesoforais reguliuojamas sankryžas, dviračių ir pėsčiųjų takus, naują LED apšvietimą ir viešojo transporto stoteles. Projektui įgyvendinti numatyta skirta daugiau negu 24 mln. eurų. Atnaujinus plentą pagėrės susisiekimo galimybės, sumažės transporto spūsčių, o eismo dalyviai jausis saugiau“, – sako Vilniaus mero pavaduotojas Vytautas Mitalas...
Antakalnyje atsidarys dvi darnaus judumo aikštelės
Vienas seniausių ir didžiausių Antakalnio rajonų pastaruosius metus sparčiai keičiasi: čia ne tik atnaujinamos pagrindinės ir šalutinės rajono gatvės, bet ir tiesiamos naujos dviračių takų jungtys, visame mieste įrengta daugiau kaip 1800 dviračių stovų. Sostinės savivaldybė ir toliau skiria vis daugiau dėmesio pėsčiųjų ir dviratininkų reikmėms, siekdama paskatinti vilniečius ir miesto svečius judėti darniau, todėl ir toliau dirba gerindama susisiekimo infrastruktūra šiame rajone. Naujausiuose planuose – naujos darnaus judumo aikštelės su specialiais įrenginiais – viešomis dviračių saugyklomis viešojo transporto stotelėse.
Dvi darnaus judumo aikštelės Antakalnyje turėtų būti atidarytos jau 2020 metų pavasarį – prie Šilo stotelės ir šalia žiedinės sankryžos prie Šv. Petro ir Povilo bažnyčios. Šiose aikštelėse vilniečiai ir miesto svečiai galės palikti ir jei reikia įkrauti, dviratį arba paspirtuką, pasinaudoti dalinimosi automobiliu ar dviračiu paslauga. Taip pat bus sutvarkyta šalia esanti pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūra, užtikrinant patogų ir saugų judėjimą šiame rajone...
Pirkimas ne rekonstrukcijai, o paprastajam remontui. Bus pakeisti bortai ir šaligatvio dangos į granitą, bei sutvarkyta važiuojamoji dalis ir šuliniai. Dėja, bet ir toliau gatvė liks neaiškaus skersinio profilio ir kintančio pločio, su chaotišku parkavimu, nepakankamo pločio šaligatviais ir t.t.
Juk tai paveldas. Apmaidu, kad pas mus paveldo supratimas yra toks, jog jeigu gatvė yra nepatogi nei pėstiesiems, nei transportui, tai tokia ir turi likti. Čia vieną iš gatvių Vilniuje, kuri turėtų būti be bortų ir įrengta viename lygyje, bet gal po keliasdešimt metų iki to ir dasigyvensime.
"VILNIAUS SENAMIESČIO TVARKYBOS REKOMENDACIJOS" 2012 metai.
SENAMIESČIO TVARKYBOS DARBUS REGLAMENTUOJANTYS DOKUMENTAI GALIOJANTYS TEISĖS AKTAI 29. Lietuvos Respublikos įstatymai: 29.1. Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymas; 29.2. Saugomų teritorijų įstatymas; 29.3. Statybos įstatymas; 29.4. Teritorijų planavimo įstatymas; 29.5. Žemės įstatymas. 29.6. Želdynų įstatymas. 30. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai , Kultūros ministro įsakymai, Aplinkos ministro įsakymai, Kultūros paveldo departamento direktoriaus įsakymai. 31. Paveldo tvarkybos reglamentai. 32. Statybos techniniai reglamentai
Aišku nei žodžio apie Darnaus judumo planą, nes rekomendacijos 2012 metų. Tai niekas į jį ir neatsižvelgia. Savivaldybės užduotyse nėra jokių reikalavimų ar net užuominų, kad toks dokumentas egzistuoja.
Sostinės Pilaitės rajone atnaujintos dvi svarbios gatvės
Pilaitėje, viename sparčiausiai augančių sostinės rajonų, vos per porą mėnesių iškart atnaujintos dvi svarbios gatvės, kuriomis kasdien keliauja apie 11 tūkst. vilniečių: Taurupės gatvės dalis (iki Sietyno gatvės) ir Senasis Pilaitės kelias. Sutvarkius šias jungtis šiuo metu kur kas patogiau ir saugiau pasiekti Karoliniškių rajoną ar Pilaitės prospektą...
Pagaliau lietaus surinkimo liukai statomi bortuose.
Grinda pagaliau susiprotėjo, kad yra kitoks trapų sprendimas, nei 700 diametro liukai važiuojamojoje dalyje. Nes anksčiau tai tokias sąlygas ir išduodavo, kad įrengti 700 diametro trapus, todėl taip ir būdavo padaroma.
Pilaitėje trečiadienio naktį dalis gyventojų girdėjo gatvės tiesimo garsus. Vydūno gatvėje paklotas naujas asfaltas, darbai užtruks dar kelias naktis, o tada jau pilaitiškiai galės važinėti be apribojimų nauju asfaltu. Vilniaus savivaldybė paskelbė, kad atnaujintos dar dvi Pilaitės gatvės. Tiesa, čia jau ir priekaištų sulaukta – pėstiesiems ir dviratininkams šiose gatvėse vietos nenumatyta...
...Vis dėlto šie darbai sulaukė ir kritikos. Lietuvos pėsčiųjų asociacijos „Facebook“ paskyroje pasirodė pastabų, kad tvarkydama abi gatves savivaldybė nepaisė pėsčiųjų ir dviratininkų. Esą pilaitiškiams būtina turėti automobilį, nes net iki būsimojo prekybos centro ties V.Pociūno gatve nueiti Senuoju Pilaitės keliu neįmanoma. Kaip ir link Salotės per mišką vedančioje Taurupės gatvėje. Tačiau vis dėlto šioks toks šaligatvis šalia Senojo Pilaitės kelio yra, tiesa, jis baigiasi gerokai nepriėjus Pilaitės pr...
Tai kur tas darnus judumas, automobilizacijos mažinimas?
Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...
Comment