Pokyčius Ukmergės gatvėje numatanti Vilniaus savivaldybė kol kas negali pasigirti dideliais pasiekimais tiesiant naujas gatves. Šiaurinė gatvė šiuo metu projektuojama, dėl Mykolo Lietuvio gatvės tebekovojama su vietos gyventojais. Nepradėta tiesti ir reikalinga Pavilnionių gatvės atkarpa. Visi šie projektai turėtų tapti ir Ukmergės gatvės atnaujinimo projekto dalimi, jeigu tik bus įgyvendinti.
Žirnių sąnkryžą irgi kažkur už horizonto. Realiai per visą kadenciją nieko šioje srityje apčiuopamo nebus atlikta apart Santarų gatvės ir Narbuto pėsčiųjų tilto, dar dviračių takų.
Pirmą dalį galima rodyti, kaip nereikia daryti. Iškniso šalia esamo kelio, sustatė 50 km/h ženklus ir dingo po liūčių gal 4 mėnesiams. Atseit visas asfaltas buvo nukreiptas į VNO taką. Tai nejaugi neegzistuoja smegenys kokiam nors planavimui ir būtina versti visus pažeidinėti laikinus ženklus? Kitą pusę darė po didžiausios pertraukos. Toks super duper projketas, kuriam reikia nerealių pajėgumų.
Nėra tokio. Visi šeši maršrutai (9 ir 19 troleibusai, 4G, 30, 49, 69) važiuoja tiesiai, į Konstitucijos pr.
Įterpt žiede A juostą būtų gerai (viaduka(-us) turbūt reiktų tvarkyt) ir padaryt pirmumą autikams, nes kitaip tas A juostų darymas - nedaug prasmės kai su nutrūkimais o ne vientisa.
Dar nepamirškim pasikeitimą išvažiavime žiede iš Geležinio Vilko link Konstitucijos. Irgi didžiulis pasiekimas turint omeny kiek buvo padaryt per šią kadenciją
Realiai per visą kadenciją nieko šioje srityje apčiuopamo nebus atlikta apart Santarų gatvės ir Narbuto pėsčiųjų tilto, dar dviračių takų.
Kaip sakoma - būkim biedni, bet teisingi. Didžiausias Vilniaus infrastruktūros projektas istorijoje, t.y. trečiasis aplinkėlio tiesimo etapas, buvo atliktas būtent šioje kadencijoje. Bet tokie projektai yra vienareikšmiškai priklausomi nuo europinio finansavimo, tiesą sakant provincijoje vos ne visa infrastruktūra yra tvarkoma išskirtinai tik ES pinigais, tai puikiai matosi kai prie kiekvieno rekonstruojamo šaligatvio ar daugiabučio kiemo ten galima pamatyti lentelę su užrašu 'Kurime Jūsų ateitį, ES'. Vilnius tuo tarpu kažkiek skiria pinigų infrastruktūrai gerinti, bet tos sumos nėra tokios, kad galima būtų atlikinėti 'rimtus projektus', pvz. aplinkėlio trečiasis etapas kainavo 107 mln. eur, kai tuo tarpu prie Zuoko Vilniaus infrastruktūrai per metus nebūdavo skiriama nė 10 mln. eur savivaldybės pinigų. Prie Šimašiaus tai pasikeitė, asfaltuojamų gatvių, rekonstruojamų šaligatvių, įrenginėjamų dviračių takų ir parkų skaičius išaugo ne procentais, o kartais. Tačiau tai vistiek nėra tokios sumos, kurių užtektų rimtiems projektams, kaip kad viadukams ar Šiaurinių gatvių tiesimams. O jeigu ir užtektų kokiam viadukai, tai reikštų, kad visi kiti darbai turėtų būti sustabdyti. To daryti negalima, nes Vilnius buvo tiek apleistas, kad jį reikia reanimuoti, o reanimacija eina per eilinės infrastruktūros sutvarkymą. Didieji darbai dėja, bet priklauso ne nuo savivaldybės, o nuo tų ponų, kurie skirsto kada ir kam paskirti europinius pinigus. Nepaisant to už tuos pačius miesto pinigus buvo sutvarkytos Neries krantinės - to 'nepakankamai apčiuopiamu' turbūt neišeitų pavadinti.
Kaip sakoma - būkim biedni, bet teisingi. Didžiausias Vilniaus infrastruktūros projektas istorijoje, t.y. trečiasis aplinkėlio tiesimo etapas, buvo atliktas būtent šioje kadencijoje.
Užbaigtas šioje kadencijoje. Pagrindiniai darbai buvo praėjusioje. Prisiminkime kaip tuomet jau nebūdamas meru ten A.Zuokas skėryčiojosi
Prie Šimašiaus tai pasikeitė, asfaltuojamų gatvių, rekonstruojamų šaligatvių, įrenginėjamų dviračių takų ir parkų skaičius išaugo ne procentais, o kartais.
Šimašiui riebus pliusas, kad pradėjo tvarkyti 30 metų nejudintus užkampius.
Didieji darbai dėja, bet priklauso ne nuo savivaldybės, o nuo tų ponų, kurie skirsto kada ir kam paskirti europinius pinigus.
Tenka su tuo sutikti.Bet kažkaip tai turėtų keistis, o ne priminti pinigų išmušinėjimo iš centro, kas dar siejasi ir su politinėmis simpatijomis. Politiškai (ideologiškai) valdančioji LVŽS gal būt priešiškiausia Vilniaus savivaldai.
Man irgi keista, žmonės gal nesupranta kiek daug kainuoja tokie projektai kaip Šiaurinė g. (ir ne tik Lietuvoje, pasižiūrėkit didesnių projektų miestuose Lenkijoje kainas).Vilnius pats juos finansuoti galėtų tik gaudamas 100 proc. GPM ir tai nesigautų be gero finansų planavimo. Panašu, kad pagrinde ES finansuoti aplinkkeliai išlepino mus. Apskritai tai nepaisant kelionių automobiliu skaičiaus ir nevisur logišku gatvių tinklu Vilnius puikiai susidoroja su srautais nepiko metu. O sedėjimas kamštyje piko metu yra labiau pasirinkimas
Kažkaip ši diskusija migruoja į temą apie savivaldybę ir merus, kuris iš jų geresnis.
Kad per keletą pastarųjų metų nieko rimto infrastruktūros srityje nepadaryta, tenka sutikti su ArūnuX. Kad nutiesta daugiau dviračių takų, kurie vis dėlto yra gražus PiaRinis projektas, bet beveik nesprendžia jokių realių infrastruktūros problemų, ypač pasibaigus vasarai. Kur kas pastebimesnis teigiamas dalykas yra pradėtas duobių ir kiemų lopymas ar probleminių sankryžų praplatinimas.
O Šiaurinės gatvės ir Šiaurinio aplinkelio (M.Lietuvio gatvės) nebuvimas tai yra visiškas miesto valdžių bejėgiškumas - ypač kai tie projektai patvirtinti prieš daug dešimtmečių ir jų trūkumas vis labaui jaučiamas.
O Šiaurinės gatvės ir Šiaurinio aplinkelio (M.Lietuvio gatvės) nebuvimas tai yra visiškas miesto valdžių bejėgiškumas - ypač kai tie projektai patvirtinti prieš daug dešimtmečių ir jų trūkumas vis labaui jaučiamas.
Neramina tai, kad su tokiu minimalistiniu progresu esminių projektų įgyvendinimas nusitęsia dešimtmečiams. O gal ir šimtmečiams (tramvajus, neišvystytas gatvių ir komunikacijų tinklas ir pan.)
Be minėtųjų, eilėje dar būtų nepigus Nemenčinės pl. sutvarkymas iki miesto ribos. Paradoksas - už miesto, kur tvarkosi LAKD, jis dabar daug geresnis.
Vieno iš labiausiai apkrautų Trakų pl. pertvarkymas irgi iki miesto ribos.
Kernavės g. rekonstrukcija kada prasidės?
Viską atidedam ateičiai, kaip studentas paskutinei nakčiai.
Iš finansinės pusės nemanau, kad Vilnius buvo geresnėje padėtyje nei dabar gerą dešimtmetį.
O Šiaurinės gatvės ir Šiaurinio aplinkelio (M.Lietuvio gatvės) nebuvimas tai yra visiškas miesto valdžių bejėgiškumas - ypač kai tie projektai patvirtinti prieš daug dešimtmečių ir jų trūkumas vis labaui jaučiamas.
Vakarinis aplinkkelis irgi buvo patvirtintas prieš daug dešimtmečių, galų gale pastatė. Pastatys ir Šiaurinę.
Kaip sakoma - būkim biedni, bet teisingi. Didžiausias Vilniaus infrastruktūros projektas istorijoje, t.y. trečiasis aplinkėlio tiesimo etapas, buvo atliktas būtent šioje kadencijoje. Bet tokie projektai yra vienareikšmiškai priklausomi nuo europinio finansavimo, tiesą sakant provincijoje vos ne visa infrastruktūra yra tvarkoma išskirtinai tik ES pinigais, tai puikiai matosi kai prie kiekvieno rekonstruojamo šaligatvio ar daugiabučio kiemo ten galima pamatyti lentelę su užrašu 'Kurime Jūsų ateitį, ES'. Vilnius tuo tarpu kažkiek skiria pinigų infrastruktūrai gerinti, bet tos sumos nėra tokios, kad galima būtų atlikinėti 'rimtus projektus', pvz. aplinkėlio trečiasis etapas kainavo 107 mln. eur, kai tuo tarpu prie Zuoko Vilniaus infrastruktūrai per metus nebūdavo skiriama nė 10 mln. eur savivaldybės pinigų. Prie Šimašiaus tai pasikeitė, asfaltuojamų gatvių, rekonstruojamų šaligatvių, įrenginėjamų dviračių takų ir parkų skaičius išaugo ne procentais, o kartais. Tačiau tai vistiek nėra tokios sumos, kurių užtektų rimtiems projektams, kaip kad viadukams ar Šiaurinių gatvių tiesimams. O jeigu ir užtektų kokiam viadukai, tai reikštų, kad visi kiti darbai turėtų būti sustabdyti. To daryti negalima, nes Vilnius buvo tiek apleistas, kad jį reikia reanimuoti, o reanimacija eina per eilinės infrastruktūros sutvarkymą. Didieji darbai dėja, bet priklauso ne nuo savivaldybės, o nuo tų ponų, kurie skirsto kada ir kam paskirti europinius pinigus. Nepaisant to už tuos pačius miesto pinigus buvo sutvarkytos Neries krantinės - to 'nepakankamai apčiuopiamu' turbūt neišeitų pavadinti.
Būkim biedni, bet teisingi, VA III etapas užbaigtas 2016 metais ir dabartinė VMSA yra iš esmės tik tiek prie ko, kad sugebėjo suvaldyti finansinius srautus pačioje projekto pabaigoje. Ir viskas.
O grįžtant prie projektų, tai net nesugeba sutvarkyti iki realių pinigų poreikio etapo, tai yra paruošti ir patvirtinti projektus, kaip yra visuose mano minėtuose - Žirnių, Šiaurinė ir M.Lietuvio. Tam didelių pinigų nereikia, bet trypčioja be jokių konkrečių rezultatų. Kadangi nieko nesugebėjo, tai iš rankovės ištraukė Ukmergės piarinį.
Mieste yra masė vietų, kur galima pagerinti be didelių investicijų. Reikia tik proto, noro ir organizuotumo. Labai paprastas pavyzdys tai GV tiltas virš Ateities g. Prie kamino nėra užvažiavimo/nuvažiavimo ir todėl visi grūdasi pro butelio kaklelį ties makveža. Ar ten reikia x0 milijonų? Ne. Bet užtat yra pastovūs kamščiai ryte vakare toje vietoje. Reikia mažų pastangų. Bet tokio objektėlio nepaskelbsi piariniu. Taip ir su Ukmergės, grynas piarinis be jokio tūrinio.
Saligatvius ir kiemus apskritai man atrodo pradejo tvarkyti vien del to kad buvo pasiekta riba kai pigiau sutvarkyt nei netvarkyt. Apleista infrastruktura veikia psichiskai, dideja nusikalstamumas, depresija, isvaziuoja patys veikliausi. Galejo gautis kaip su Kaunu, kur mieste gyventoju mazeja, o rajone dideja. Mano nuomone tam turejo itakos ir tas faktas kad miesta apleido iki tokio lygio, kad zmones pradejo tiesiog kraustytis i priemiescius. Galiausiai miestui atitenka maziau pinigu, o rajonui daugiau. Pamate situacija Vilniaus valdzia susieme uz galvos kad gali prarasti dali iplauku, juk maziau pinigu visada blogiau, vis maziau belieka atkatams ir nusprende palopyt kad neissilakstytu elektoratas. Bet viskas ir lieka polopymu lygyje.
Krantiniu pertvarkymo projektas, Baltojo tilto prieigu, Ukmerges, dar keli didziuliai PRiniai projektai, o tuo tarpu Baltaji tilta net nesugebejo nudazyti normaliai. Jis gi apsilupes is visu pusiu. Jo is isores nedaze, nes alia pritruko pinigu? O perdaryt visas krantines nepritruks? Kaip visada stumiami didziuliai brangus projektai, nes is ju nubyres limonas kitas i sona niekas nepastebes. O perdazyt Liubarto tilto tureklams nera pinigu dazams. Nes kam uzsiimti tuo nuo ko niekam nenubyres. Apie piarinius ir nepiarinius objektus jau Arunasx rase, cia tik papildymas.
Būkim biedni, bet teisingi, VA III etapas užbaigtas 2016 metais ir dabartinė VMSA yra iš esmės tik tiek prie ko, kad sugebėjo suvaldyti finansinius srautus pačioje projekto pabaigoje. Ir viskas.
VA III etapo darbai prasidėjo keli mėnesiai po savivaldybės rinkimų, bet neaišku kieno čia didesnis indėlis - ar šios kadencijos, kuri tą VA III etapą realizavo, ar praeitos, kuri projektą paruošė. Bet esmė, kad tokio dydžio projektai kaip vakarinis aplinkėlis ar Šiaurinė gatvė per vieną kadenciją negimsta, o labiausiai jie priklauso nuo to kada yra gaunamas ES finansavimas. Tai dabar gaunasi toks dizonansas, kad lyg ir tvarkoma ir koncentruojamasi į visokius smulkesnius darbu, šaligatvrius, dvyrtakius ir pan. - tada kritikuojam, kad šūdniekiais užsiiminėja ir didelių projektų nėra. Bet kada prisimenam, kad didžiausias Vilniaus projektas, tas pats VA III etapas buvo įgyvendintas šią kadenciją - tai kritikuojam, kad tik įgyvendino, o ne projektą ruošė. Bet kada ruošia Ukmergės gatvės projektą - tai kritikuojam, kad projektus ruošia, o ne gatves tiesa. Gaunasi toks užburtas kritikos ratas.
Man, kaip miesto, o ne suburbijos gyventojui - tai visi Šiaurinės, Mykolo Lietuvio, Žirnių projektai mažai rūpi. Statom greitkelius į pakraščius, kad suburbija dar patrauklesnė taptų, ir dar daugiau automobilių judėtų centro link. Žymiai svarbiau man, kaip miesto gyventojui, sutvarkyti kiemai, krantinės, nauji dviračių takai, naujas VT. Jeigu čia buvo prioritetų išdėliojimo klausimas, sakyčiau - prioritetai teisingi.
Comment