Miesto Tarybos narė, Teritorijų planavimo komiteto pirmininkė Ramunė Staševičiūtė priminė, kad Bastionų gatvės, kuri vestų tilto per Danę link, detalusis planas buvo parengtas dar 2002-aisiais. Jei tuometiniai Klaipėdos vadovai būtų pademonstravę politinę valią, tiltas jau būtų pastatytas. "Kitąmet ketiname kapitaliniam remontui uždaryti Pilies tiltą. Pagal Klaipėdos miesto strateginės plėtros planą, naujasis tiltas, blogiausiu atveju, jau turėtų būti statomas. Deja, šiuo metu neturime net techninio projekto", - apgailestavo R. Staševičiūtė.
Tai kad nelabai čia srauto yra prie Joniškės kapinaičių, o toks 'VIP' įvažiavimas į centrą Paupio rajono gyventojams manau yra per didelė prabanga. Į kainą įeitų pastatyt minimum du tiltus, išpirkt sklypus ir kt., kas atsieitų labai, labai daug. Šiaip nežinau, labai išpūstas mano galva tas reikalas dėl naujų gatvių, tiltų statymo mieste. Šiuo metu manau, jog turim optimalų gatvių tinklą, ir kol miestas dar nėra labai smarkiai išsiplėtęs į priemiesčius, tol nebus didelio poreikio naujoms gatvėms tiesti. O tokių problemų, kaip kamščiai Šilutės plente ar Pilies gatvėje nelabai ir išspręsi vien dėl pailgos miesto struktūros. Net nežinau, kiek naudos duotų naujas tiltas per Danę, dabar centrą pasiekti ir Bangų gatve nuo Šilutės pl. važiuojant bėdų nekyla. Manau, jog prioritetus turime skirti esamų gatvių tvarkymui, o ypač pietinėje dalyje. Taikos prospekto galas bei Perkėlos gatvė į terminalą yra gera vieta darbams pradėti. O tada jau galvokim ir apie tiltus centre. Šiaip nėra turbūt labai optimalu dėl klaipėdietiškų kamščių vystyt didelius transporto projektus, dar turint omeny, jog mieste gyventojų ir taip mažėja..
Nuo Artojo gatvės nutiesti Danės gatvės tęsinį iki geležinkelio, kelią "pakišti" po geležinkeliu ir tiesti iki naujo tilto. Tiltas sujungtų Danės ir Joniškės gatves. Atvaizdas
Antras variantas toks pat, tik su keliu iki Šiaurinio apvažiavimo. Žinoma reikėtų ir kelis namus griaut Atvaizdas
Čia mano pamąstymai, mėgstu "papaišyti" and Klaipėdos.
Visiškai nelogiška. Juk yra Liepų gatvės gale posūkis į dešinę, arba kita upės puse, nusileidus nuo tilto irgi patogus patekimas į tą rajoną prie kapinaičių.
Minėtosios gatvės - ne pirmas viso miesto transporto sistemai svarbus, tačiau užmirštas projektas. Toks likimas ištiko ir tilto per Danę, turinčio sujungti Bastionų ir Danės gatves, projektą, parengtą prieš 10 metų. Anot R. Staševičiūtės, jei tuometiniai Klaipėdos vadovai būtų pademonstravę politinę valią, tiltas jau būtų pastatytas.
"Kitąmet ketiname kapitaliniam remontui uždaryti Pilies tiltą. Pagal Klaipėdos miesto strateginės plėtros planą, naujasis tiltas blogiausiu atveju jau turėtų būti statomas. Deja, šiuo metu neturime net techninio projekto", - apgailestavo R. Staševičiūtė.
Jos manymu, pasiteisinimas, kad nėra pinigų, demonstruoja politinės valios stoką.
"Jei būtų noras, tiltas jau stovėtų. Tačiau palankiausias metas jį statyti, per krizę, praleistas. Nepaisant to, ir pernai, svarstant šių metų biudžetą, mano pasiūlymas numatyti lėšų tilto techniniam projektui savivaldybės administracijos buvo atmestas. Vėl teisinamasi pinigų stygiumi. Tačiau lėšų atsiranda ir ne tokiems svarbiems projektams finansuoti", - piktinosi R. Staševičiūtė.
Todėl savivaldybės užsakymu architektai parengė teritorijos tarp Danės gatvės, Danės upės, Artojo gatvės, Biržos tilto detaliojo plano koncepciją.
„Ši koncepcija ir būsimi detaliojo plano sprendiniai svarbūs susisiekimo organizavimui, kad automobilių srautus būtų galima nukreipti iš senamiesčio ir Tiltų gatvę galiausiai atiduoti tik pėstiesiems“, - teigė miesto vyriausiasis architektas Almantas Mureika.
Vienas būdų – nutiesti Bastionų gatvės tęsinį, tiltą per Danės upę, o jis turėtų nusileisti į Laivų skersgatvį.
Anot Klaipėdos mero pavaduotojo Artūro Šulco, realu, kad toks tiltas būtų pastatytas per ketverius metus. „Tam yra ir materialinės galimybės“, - patikino vicemeras.
Detaliojo plano koncepcijoje taip pat numatyta per Danę nutiesti dar vieną tiltą, skirtą tik pėstiesiems ir dviratininkams.
Tiltas, gatvė gal ir gerai, bet kas už tilto? Srautas atsirems į Laivų skersgatvį, sankryža su Danės gatve, sankryža su Liepų gatve. Siaura, ankšta. Neveltui skersgatvis. Nebent tiltas būtų skirtas tik visuomeniniam transportui.
Anot R.Zulco, naujasis tiltas turėtų būti keturių eismo juostų, o Bastionų gatvė – dviejų. Be to, tiltas turėtų būti suprojektuotas tokiame aukštyje, kad netrukdytų laivybai arba būtų lengvai pakeliamas.
Dviejų Klaipėdos tiltų laukia permainos – Pilies tiltą numatoma jau netrukus rekonstruoti, o pasukamąjį tiltelį elektrifikuoti. Tai esą padės pagerinti žvejybos infrastruktūrą Danėje.
Debiliškesnio darbų termino turbūt negalėjo sugalvoti. Ypač, kai tas metalines konstrukcijas "per porą" savaičių suvirintų už puskilometrio esančioje laivų statykloje. (prielaida).
Comment