Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    Parašė oranger Rodyti pranešimą
    Pirmiausia, prašom normaliai rašyti rimtame forume.
    Antra, prašau įvardinti ES šalis, kur yra naudojama "nupiešta" pirmumo rodyklė į dešinę.
    Na, o dėl "nesunku pasitraukti", "ožiai" ir kito... Matai, mes kalbame apie civilizuotai priimtas taisykles, o ne apie "marozų paniatkes".
    nemegstam kritikos?
    as tiesiog issakiau savo subjektvia nomuone. Na o apie "marozų paniatkes" turbut ponas daugiau galetume paaiskint..

    Parašė oranger Rodyti pranešimą
    Klausimas - ar bus pagaliau panaikinta nupiešta žalia rodyklė į dešinę, kuri nuolat priešina vairuotojus?

    Dėl STOP linijos labai gerai - galėsiu drąsiai dabar "žeminti" erelius
    siaip turbut nera sunku pasitraukt, ar ne?

    Comment


      #42
      Parašė sleader Rodyti pranešimą
      Žiūrėjau tų sankryžų Kaune, kurios pateiktos kaip pvz. nuotraukas ir nesupratau vienos sankryžos šviesoforų.

      Mano nuomone šioje vietoje padaryta šiokia tokia "gaudyklė", nes sunku intuityviai suprasti ką reiškia tokie greta pakabinti šviesoforai.
      Jei kabėtu tik su rodyklėmis "į kairę ir tiesiai", tai viskas būtu kaip ir aišku - apsaugotas posūkis kairėn ir kartu leidžiama važiuoti tiesiai. O kaip ten yra dabar ?
      Mano įsivaizduojami variantai:
      Atvaizdas
      • Jeigu 1 variantas (abiejuose šviesoforuose signalai vienodi), tai kam tada jie abu reikalingi jei visada rodo tą patį.
      • Jeigu 2 variantas, tai irgi kyla klausimas kam dešinysis šviesoforas reikalingas, nes iš jo jokios naudos.
      • Jeigu 3 variantas, tai čia ir kyla dilema. Kadangi kairysis draudžia važiuoti į kairę ir tiesiai, o dešinysis leidžia važiuoti visomis kryptimis, bet kitų krypčių daugiau nėra.
      Tavo nurodyti šviesoforai turi veikti kartu. Šiuo metu prie Senukų tas rodykles išėmė, nes apsaugoto posūkio ten nereikia, kadangi srautas į Prismą nėra didelis.

      Tavo pavaizduoti šviesoforai bus naudojami pvz., tokiose sankryžose: iš pirmos juostos tiesiai ir į dešinę, iš antros juostos tiesiai, iš trečios juostos tiesiai ir į kairę. Visos trys juostos leidžiamos kartu, bet kairysis posūkis yra apsaugotas. Kadangi šviesoforo su rodykle į kairę įrengti neišeina, nes iš trečios juostos leidžiama važiuoti tiesiai ir į kairę, tai bus įrengiamas šviesoforas su rodyklėmis tiesiai ir į kairę, kad vairuotojas, sukdamas į kairę žinotų, jog posūkis apsaugotas.

      Comment


        #43
        Parašė rkz Rodyti pranešimą
        ...siaip turbut nera sunku pasitraukt, ar ne?
        Kas reiškia pasitraukti? Kur? Kaip? Kodėl?... ir kam to reikia? kad ereliui užlesti kelią, darant KET nusižengimą? Kur logika?
        Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
        Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

        Comment


          #44
          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
          Tavo nurodyti šviesoforai turi veikti kartu. Šiuo metu prie Senukų tas rodykles išėmė, nes apsaugoto posūkio ten nereikia, kadangi srautas į Prismą nėra didelis.

          Tavo pavaizduoti šviesoforai bus naudojami pvz., tokiose sankryžose: iš pirmos juostos tiesiai ir į dešinę, iš antros juostos tiesiai, iš trečios juostos tiesiai ir į kairę. Visos trys juostos leidžiamos kartu, bet kairysis posūkis yra apsaugotas. Kadangi šviesoforo su rodykle į kairę įrengti neišeina, nes iš trečios juostos leidžiama važiuoti tiesiai ir į kairę, tai bus įrengiamas šviesoforas su rodyklėmis tiesiai ir į kairę, kad vairuotojas, sukdamas į kairę žinotų, jog posūkis apsaugotas.
          Dėl rodyklių reikšmės tai viskas kaip ir aišku Tiesiog "subalamutino" tie, pirmoje pacituotoje tavo nuotraukoje, du šviesoforai kabantys vienas šalia kito ir rodantys visiškai tą patį.

          Comment


            #45
            Čia turbūt turima galvoj kažkas panašaus kaip 4 eilių darymas iš trijų esančių lipant ant skiriamųjų juostų kaip pvz. yra Vilniuje, Minties ir Žirmūnų g. sankryžoje.

            Parašė Mørtã Rodyti pranešimą
            Kas reiškia pasitraukti? Kur? Kaip? Kodėl?... ir kam to reikia? kad ereliui užlesti kelią, darant KET nusižengimą? Kur logika?

            Comment


              #46
              Parašė rkz Rodyti pranešimą
              siaip turbut nera sunku pasitraukt, ar ne?
              Dėl to ir džiaugiuosi, kad naujos taisyklės nenurodo dubliuoti šviesoforų už sankryžos.

              Kur kas turi pasitraukti?? KET nurodo važiuoti kuo dešiniau. Užsidega raudonas. Sustoji ir stovi. Koks skirtumas, kad iš galo nori sukti į dešinę? Kaip aš galiu kirsti "Stop" liniją degant raudonam signalui??

              Comment


                #47
                Parašė rkz Rodyti pranešimą
                apie "marozų paniatkes" turbut ponas daugiau galetume paaiskint..

                siaip turbut nera sunku pasitraukt, ar ne?
                Tai būtent ten kur iki galo neapibrėžtos taisyklės, gimsta "marozų paniatkės".
                Paprastas pavyzdys, kurį matau beveik kasdien važiuojant į savo kontorą:
                sukantys dešinėn pagal prilipdytą prie šviesoforo pieštą žalią rodyklę nuolat rodo (šviesomis arba garsiniu signalu) ženklus juos praleisti ir, dažniausiai, priekyje stovintis automobilis užvažiuoja prieš kitus, esančius antroje juostoje. Maža to, jis užvažiuoja tiesiai ant pėsčiųjų perėjos. Kelis kartus stebėjau nežmonišką pykti tų, kuriuos nepraleisdavo. Tiesiog juokinga buvo net matyti jų veidus, atrodė, kad skubus šios sąnkryžos įveikimas yra jiems mirties ir gyvenimo reikalas. Net neabejoju, kad mintyse jie smagiai "daužė snūkius" stovintiems prieš juos vairuotojams

                Nori dar pasiginčyti?

                Comment


                  #48
                  Parašė oranger Rodyti pranešimą
                  Gaila, kad nebus uždrausta visiškai. Ji nuolat trikdo eismą. Užsidegus raudonajai šviesai, sukantys dešinėn nuolat terorizuoja prieš juos stovinčius, kad tie pasitrauktų ir praleistų.
                  Vakarų Europje tokios rodyklės niekur nemačiau.
                  Vokietijoje jų yra. Bet pvz., 1100 šviesoforais reguliuojamų šviesoforų postų turinčiame Miunchene yra... 72 lentelės

                  Lenkai turi papildomą sekciją, kuri užsidega degant raudonam signalui. Kai ji nedega, bet dega žalias, gali irgi sukti į dešinę.



                  Tai iš esmės lenkai turi tokią lentelę kaip ir mes. Tačiau lenkai ne rodiklis. Kai važiavau per Naujus į Berlyną, pasibaisėjau: neapšviestuose užmiesčio keliuose su 90 km/h pilna nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų!!!!! Lenkai neturi supratimo apie eismo saugumą.
                  Paskutinis taisė dsanto; 2012.02.15, 22:21.

                  Comment


                    #49

                    Lenkijoje mane visad klaidina šis momentas, net degant žaliai šviesai laukiu kol užsidegs žalia rodyklė
                    Bet čia vis dėl to kitas atvejis. O kur yra absoliučiai analogiškos mūsiškėms?



                    Ar čia tik Sadausko "Nobelio premijos vertas" išradimas?
                    Paskutinis taisė oranger; 2012.02.15, 22:31.

                    Comment


                      #50
                      Parašė oranger Rodyti pranešimą
                      Tai būtent ten kur iki galo neapibrėžtos taisyklės, gimsta "marozų paniatkės".
                      Paprastas pavyzdys, kurį matau beveik kasdien važiuojant į savo kontorą:
                      sukantys dešinėn pagal prilipdytą prie šviesoforo pieštą žalią rodyklę nuolat rodo (šviesomis arba garsiniu signalu) ženklus juos praleisti ir, dažniausiai, priekyje stovintis automobilis užvažiuoja prieš kitus, esančius antroje juostoje. Maža to, jis užvažiuoja tiesiai ant pėsčiųjų perėjos. Kelis kartus stebėjau nežmonišką pykti tų, kuriuos nepraleisdavo. Tiesiog juokinga buvo net matyti jų veidus, atrodė, kad skubus šios sąnkryžos įveikimas yra jiems mirties ir gyvenimo reikalas. Net neabejoju, kad mintyse jie smagiai "daužė snūkius" stovintiems prieš juos vairuotojams

                      Nori dar pasiginčyti?
                      Yra sankryžų, kuriose 99% transporto priemonių iš pirmos juostos suka į dešinę (nors galima iš jos ir tiesiai važiuoti), o iš antros važiuoja tiesiai. Net troleibusai pasitraukia į antrą juostą dėl to, tad tokie vairuotojai, kurie bando kelis automobilius "aplenkti" šiek tiek sunervina vairuotojus.
                      Paskutinis taisė Lettered; 2012.02.15, 22:41.
                      Flickr

                      Comment


                        #51
                        Parašė oranger Rodyti pranešimą

                        Lenkijoje mane visad klaidina šis momentas, net degant žaliai šviesai laukiu kol užsidegs žalia rodyklė
                        Bet čia vis dėl to kitas atvejis. O kur yra absoliučiai analogiškos mūsiškėms?

                        Atvaizdas


                        Ar čia tik Sadausko "Nobelio premijos vertas" išradimas?
                        Tikroji lentelės su žalia rodykle istorija slypi Vokietijoje:



                        VDR išrado tokias lenteles ir jos buvo beveik visose sankryžose. Susijungus Vokietijoms, vakariečiai ėmė nuiminėti lenteles, nes jos kėlė grėsmę eismo saugumui. Rytų vokiečiai sukilo. Kaip kompromisas, lentelių nepanaikino, o jos pradėtos įrengti ir Vakarų Vokietijoje. Tačiau tik labai retais atvejais, kai nekeliamas pavojus eismo saugumui.

                        LST 1405 rengęs specialistas, su kuriuo man teko bendrauti, buvo matęs šias lenteles VDR. Jis buvo girdėjęs ir apie amerikietiškąjį leidimą sukti į dešinę degant raudonam signalui, jei nėra užrašo, kad sukti į dešinę degant raudonam signalui draudžiama.

                        Amerikietiškasis variantas jam pasirodė nesaugus dėl lietuviško mentaliteto, todėl jis įrašė į LST 1405 punktą, leidžiantį įrengti lenteles su žaliomis rodyklėmis. Štai tokia lietuviškosios lentelės su žalia rodykle istorija.

                        Beje, jis galvojo, kad susijungus Vokietijoms, lentelės išnyko ir labai nustebo, kad Vokietijoje jų dar yra.

                        Comment


                          #52
                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                          LST 1405 rengęs specialistas, su kuriuo man teko bendrauti, buvo matęs šias lenteles VDR...
                          ...Beje, jis galvojo, kad susijungus Vokietijoms, lentelės išnyko ir labai nustebo, kad Vokietijoje jų dar yra.
                          Taip išeina, kad jis nepriklausomoje Lietuvoje rengė tą normą pagal VDR pavyzdį, nors buvo įsitikinęs, kad Vakarų vokiečiai tą normą panaikino?

                          Aš tik atsimenu kaip Sadauskas gyrėsi, kad "mes tą sugalvojome ir kitos šalys ima iš mūsų pavyzdį".

                          Comment


                            #53
                            Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
                            Jeigu nuo STOP linijos "nelabai matosi" - galima sustoti metras IKI tos linijos, ir matysis gerai. Taip dabar niekas nedaro, bet pradės. Pavažiuosi per toli - nematysi kada užsidegs žalia, ir apie tai sužinosi iš kitų mašinų pypinimo (didžiulis įžeidimas pagal "džigitų garbės kodeksą").
                            Šviesoforų matomumui pagerinti, pagal vokiečių patirtį, Taisyklės nurodo, kad šviesoforus tikslinga pasukti į vairuotojus iki 30 laipsnių kampu:



                            Atkreipkit dėmesį į abu transporto šviesoforus Berlyne, kaip jie pasukti į vairuotojus:

                            Comment


                              #54
                              Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                              Yra sankryžų, kuriose 99% transporto priemonių iš pirmos juostos suka į dešinę (nors galima iš jos ir tiesiai važiuoti), o iš antros važiuoja tiesiai. Net troleibusai pasitraukia į antrą juostą dėl to, tad tokie vairuotojai, kurie bando kelis automobilius "aplenkti" šiek tiek sunervina vairuotojus.
                              Tu kalbi apie socialinius santykius. Jei tai yra vietiniai, jie viską žino - kur ir kaip geriau važiuoti. Bet jeigu žmogus iš kito miesto ar šalies? Viskas turi būti aišku visiems. Tavo atveju reikia daryti visą atskirą juostą į dešinę, jei ten suka 99 procentų transporto.

                              Comment


                                #55
                                Parašė oranger Rodyti pranešimą
                                Taip išeina, kad jis nepriklausomoje Lietuvoje rengė tą normą pagal VDR pavyzdį, nors buvo įsitikinęs, kad Vakarų vokiečiai tą normą panaikino?

                                Aš tik atsimenu kaip Sadauskas gyrėsi, kad "mes tą sugalvojome ir kitos šalys ima iš mūsų pavyzdį".
                                Dėl LST 1405 autoriaus tai taip išeina Apie Sadauską čia nekalbėsiu... O dėl lentelės, tai Ukraina turbūt nukopijavo nuo mūsų, nes mūsų lentelės fonas baltas, o vokiečių juodas:

                                Comment


                                  #56
                                  dsanto, o su kuo susiję šie teigiami pasikeitimai? Turiu omenyje, kad pagaliau mokomės iš vokiečių, o ne iš VDR ar kokių ypatingųjų Maskvos institutų?

                                  Comment


                                    #57
                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                    Dėl LST 1405 autoriaus tai taip išeina Apie Sadauską čia nekalbėsiu... O dėl lentelės, tai Ukraina turbūt nukopijavo nuo mūsų, nes mūsų lentelės fonas baltas, o vokiečių juodas:

                                    Atvaizdas
                                    Geras, nemačiau Ukrainoje dar tokių. Įdomu, kokiame čia mieste?
                                    Sadauską aš turiu omenyje ne dabartinį, o tą, kuris buvo Kauno policijos vadovu kadaise
                                    Paskutinis taisė oranger; 2012.02.15, 23:51.

                                    Comment


                                      #58
                                      Parašė oranger Rodyti pranešimą
                                      Geras, nemačiau Ukrainoje dar tokių. Įdomu, kokiame čia mieste?
                                      Sadauską aš turiu omenyje ne dabartinį, o tą, kuris buvo policijos vadovu kadaise
                                      Radau internete, kad lentelės su žaliomis rodyklėmis įrengtos Kijeve

                                      Comment


                                        #59
                                        Parašė oranger Rodyti pranešimą
                                        dsanto, o su kuo susiję šie teigiami pasikeitimai? Turiu omenyje, kad pagaliau mokomės iš vokiečių, o ne iš VDR ar kokių ypatingųjų Maskvos institutų?
                                        Kad horizontaliojo ženklinimo ir šviesoforų taisykles turėsim artimas vokiškoms turim būti dėkingi Lietuvos automobilių kelių direkcijai, kuri daugelį dokumentų atnaujina pagal vokiškus. Tikrai pagarba jiems.

                                        Kai paklausiau LST 1405 autoriaus, kodėl jie šviesoforų taisykles rengė pagal rusus, jis man atsakė, kad tuomet nebuvo lėšų ir jų algos buvo vos keli doleriai.

                                        Iš tiesų tai buvo sovietinis mąstymas viską kopijuoti nuo rusų. Kaip apmaudu, kad vokiečiai 1992 metais buvo atnaujinę šviesoforų taisykles. Jei pagal juos būtų parengtas šviesoforų standartas, šiandien Lietuvoje matytume vakarietišką eismo reguliavimo tvarką. O dabar kaip apgailėtinai atrodo Vilnius - rusiški šviesoforai su vokišku Siemens programavimu. Man gaila programuotojų, nes juos labai stabdė rusiški šviesoforai.

                                        Jie norėjo taip užprogramuoti šviesoforus, kad pėsčiųjų šviesoforai įsijungtų 1-2 s anksčiau nei transporto šviesoforai (tą numato naujos Taisyklės). Bet to jie negalėjo padaryti dėl Vilniaus savivaldybės, kuri perdėtai laikėsi LST 1405 standarto ir pėstiesiems nurodė įrengti transporto šviesoforus.
                                        Paskutinis taisė dsanto; 2012.02.16, 00:21.

                                        Comment


                                          #60
                                          Delfi.lt įdėjo išsamesnį pranešimą nei lrytas.lt. Be to, įdėtos senų ir naujų taisyklių palyginimo iliustracijos:

                                          Naujos šviesoforų įrengimo taisyklės – saugesniam eismui

                                          Comment

                                          Working...
                                          X