Paryškinau šviesoforus, kurie yra panašaus išsidėstymo (neturi gembės) kaip ir Šv. Gertrūdos-Gimnazijos g. sankryža ir norėčiau tikėtis panašių pakeitimų. Neparyškintoms sankryžoms geriau pertvarkyt ant gembių esančius šviesoforus, kad būtų bent jau artimi 2012 m. standartams kaip pvz. Jonavos g.-Nuokalnės g. šviesoforas.
Pamažu visas pertvarkys anksčiau ar vėliau. Bet pvz., Mickevičiaus - Miško g. rodyklės gerai matosi, tai pirmo būtinumo pertvarkyti nėra:
Vilniuje dalinai rekonstruota Ozo - Buivydiškių g. sankryža. Papildomos sekcijos į dešinę (iš Ozo į Buivydiškių g.) ir į kairę (iš Buivydiškių į Ozo g.) įrengtos pagal nuo 2012 m. birželio negaliojantį standartą LST 1405. Bet juodos rodyklės pagrindiniuose žaliuose signaluose įrengtos pagal naujų šviesoforų taisyklių juodų rodyklių, naudojamų raudoname ir geltoname signaluose, matmenis, nors naujos šviesoforų taisyklės išvis draudžia dėti rodykles į pagrindinius žalius signalus
Ukmergės miesto centre ties posūkiu iš Kęstučio aikštės į Vilniaus gatvę pastaruoju metu nuolat pypsi automobilių signalai. Taip ties šia sankryža sustojusius vairuotojus kiti kolegos ragina judintis.
Vieni reaguoja į pypsėjimus, kiti vis tiek stovi, nors žalia šviesa važiuoti ir leidžia. Jų įsitikinimu, reikia laukti, kol užsidegs žalia rodyklė.
Vairavimo mokyklos vadovas Paulius Šemeta paaiškino, kad anksčiau Kelių eismo taisyklės teigė, kad: jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.
Dabar įrengus šviesoforą su papildoma sekcija į dešinę, ir jai nedegant, leidžiama važiuoti visomis kryptimis (tarp jų ir į dešinę) pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą.
Taigi, minėtoje vietoje sukant iš Kęstučio aikštės į Vilniaus gatvę vairuotojams sustoti nereikia. Nebent ties posūkiu, kai per Vilniaus gatvės pėsčiųjų perėją eina pėstieji.
P.Šemeta priminė, kad nauja tvarka įsigaliojo nuo lapkričio. Pastebi, kad šioje sankryžoje be reikalo stoviniuoja ne tik lengvųjų automobilių, bet ir autobusų vairuotojai.
Vilniuje dalinai rekonstruota Ozo - Buivydiškių g. sankryža. Papildomos sekcijos į dešinę (iš Ozo į Buivydiškių g.) ir į kairę (iš Buivydiškių į Ozo g.) įrengtos pagal nuo 2012 m. birželio negaliojantį standartą LST 1405. Bet juodos rodyklės pagrindiniuose žaliuose signaluose įrengtos pagal naujų šviesoforų taisyklių juodų rodyklių, naudojamų raudoname ir geltoname signaluose, matmenis, nors naujos šviesoforų taisyklės išvis draudžia dėti rodykles į pagrindinius žalius signalus
Hmm, galėtų būti punktas išimtiniu atveju leisti naudoti rodykles anksčiau įrengtiems šviesoforams, kuriose nėra viso rinkinio signalų (pvz. yra tik žalia sekcija, bet nėra raudono signalo kairiam/dešiniam posūkiui).
Hmm, galėtų būti punktas išimtiniu atveju leisti naudoti rodykles anksčiau įrengtiems šviesoforams, kuriose nėra viso rinkinio signalų (pvz. yra tik žalia sekcija, bet nėra raudono signalo kairiam/dešiniam posūkiui).
Turėjau omeny, kad naudojamos naujų šviesoforų taisyklių rodyklės, kurios skirtos visai ne tam.
Beje, kalbant apie Kauną, daug matau sankryžų, kurios galėtų turėti papildomas rodykles, bet dar neturi, bet virš dešinio posūkio juostos yra atskiras dešinio posūkio šviesoforas. Spėju, panaikinus žalias lenteles, ten kur yra atskiras šviesoforas dešiniam posūkiui, bus įrengtas dešinio posūkio šviesoforas? Pvz. Iš Partizanų g. sukant į Pramonės pr. link Muravos, iš Urmo bazės sukant į Taikos pr. ir pan.
Gavau patvirtinimą, kad papildoma sekcija į dešinę pagal naują tvarką bus įrengta Pramonės - Partizanų g. sankryžoje iš Partizanų g. nuo troleibuso depo
Vilniuje dalinai rekonstruota Ozo - Buivydiškių g. sankryža. Papildomos sekcijos į dešinę (iš Ozo į Buivydiškių g.) ir į kairę (iš Buivydiškių į Ozo g.) įrengtos pagal nuo 2012 m. birželio negaliojantį standartą LST 1405. Bet juodos rodyklės pagrindiniuose žaliuose signaluose įrengtos pagal naujų šviesoforų taisyklių juodų rodyklių, naudojamų raudoname ir geltoname signaluose, matmenis, nors naujos šviesoforų taisyklės išvis draudžia dėti rodykles į pagrindinius žalius signalus
O kaip ten dabar su išvažiavimu iš Impulso? Dabar jau nera konfliktines situacijos?
Pagalvojus, tokių dešinio posūkio sekcijų reiktų visur kur:
važiavimo kryptimi yra įrengtas dešinysis posūkis
tuo pačiu iš kairės pusės yra įrengtas apsaugotas kairysis šviesoforas/sekcija/šiaip posūkis.
Šiuo principu ir vadovavosi Kaunas. Dabar yra iš viso 26 papildomos sekcijos į dešinę. 15 iš jų jau veikia. Likusios raudona spalva bus įjungtos iki gruodžio vidurio.
Karaliaus Mindaugo pr. – Prietilčio g. sankryža, iš Karaliaus Mindaugo pr., įjungta 2019-11-04.
Karaliaus Mindaugo pr. – Kaunakiemio g. sankryža, iš Karaliaus Mindaugo pr. (į Kaunakiemio g.), papildoma sekcija dalį laiko dega ir su žaliu signalu (kai neina pėstieji), įjungta 2019-11-04.
Karaliaus Mindaugo pr. – Kaunakiemio g. sankryža, iš Kaunakiemio g., įjungta 2019-11-04.
Neries kr. – Varnių g. sankryža, iš Neries kr., įjungta 2019-11-04.
Jonavos g. – Šiaurės pr. sankryža, iš Jonavos g., papildoma sekcija dalį laiko dega ir su žaliu signalu (kai neina pėstieji), įjungta 2019-11-06.
Jonavos g. – Nuokalnės g. sankryža, iš Jonavos g., įjungta 2019-11-06.
Jonavos g. – Nuokalnės g. sankryža, iš Nuokalnės g., papildoma sekcija dalį laiko dega ir su žaliu signalu (kai neina pėstieji), įjungta 2019-11-06.
Raudondvario pl. – Vakarinio aplinkkelio sankryža, iš Raudondvario pl., įjungta 2019-11-11.
Pramonės pr. – Elektrėnų g. sankryža, iš Pramonės pr. , įjungta 2019-11-12.
Pramonės pr. – Elektrėnų g. sankryža, iš Elektrėnų g., įjungta 2019-11-12.
Žemaičių pl. – Baltijos – J. Grušo g. sankryža, iš Baltijos g. (į Žemaičių pl.), įjungta 2019-11-13.
Žemaičių pl. – Baltijos – J. Grušo g. sankryža, iš Žemaičių pl. (į Baltijos g.), įjungta 2019-11-13.
S. Žukausko g. – P. Lukšio g., iš S. Žukausko g. (nuo Šiaurės pr.), įjungta 2019-11-18.
Veiverių g. – Europos pr. sankryža, iš Veiverių g. nuo centro, įjungta 2019-11-23.
Veiverių g. – Europos pr. sankryža, iš Veiverių g. link centro, įjungta 2019-11-23.
Karaliaus Mindaugo pr. – A. Mickevičiaus g. sankryža, iš Karaliaus Mindaugo pr. (į A. Mickevičiaus g.).
Karaliaus Mindaugo pr. – A. Mickevičiaus g. sankryža, iš A. Mickevičiaus g.
H. ir O. Minkovskių g. – M. K. Čiurlionio tilto sankryža, iš H. ir O. Minkovskių g.
H. ir O. Minkovskių g. – M. K. Čiurlionio tilto sankryža, nuo M. K. Čiurlionio tilto nuvažiavimo.
Islandijos pl. – Jotvingių – Užnerio g. – „Mega“ sankryža, iš Islandijos pl.
Savanorių pr. – S. Žukausko g. – Birželio 23-iosios g. sankryža, iš S. Žukausko g.
Sukilėlių pr. – Tvirtovės al. sankryža, iš Sukilėlių pr. (nuo Utenos g.)
Sukilėlių pr. – Tvirtovės al. sankryža, iš Tvirtovės al. (nuo Taikos pr. pusės).
Sukilėlių pr. – Tvirtovės al. sankryža, iš Tvirtovės al. (nuo Klinikų pusės).
Savanorių pr. – Aukštaičių g. – Zanavykų g. sankryža, iš Zanavykų g.
Pramonės pr. – Partizanų g. sankryža, iš Partizanų g. nuo troleibusų depo pusės.
Kitais metais atsiras ir daugiau sekcijų, pvz. Savanorių pr. sankryžose su Uosio ir Kampo gatvėmis prie Hyper Maximos.
Pagalvojus, tokių dešinio posūkio sekcijų reiktų visur kur:[LIST][*]važiavimo kryptimi yra įrengtas dešinysis posūkis[*]tuo pačiu iš kairės pusės yra įrengtas apsaugotas kairysis šviesoforas/sekcija/šiaip posūkis.
Daug paprasčiau ir pigiau yra tiesiog leisti sukti į dešinę degant raudonam signalui (eismo sauga nuo to nenukentės).
Šiuo principu ir vadovavosi Kaunas. Dabar yra iš viso 26 papildomos sekcijos į dešinę. 15 iš jų jau veikia. Likusios raudona spalva bus įjungtos iki gruodžio vidurio
Tikiuosi nepamirš ir pvz. ties Pramonės pr. Lidl (buv. Prisma) parduotuvės šviesoforui įrengti?
Gal pertvarkys tuos šviesoforus ties Hyper Maxima?
Esu pasiūlęs ir iš Pramonės Lidl. Sutampa mūsų nuomonės
Dėl Hyper Maximos sankryžų tai pradžiai uždės sekcijas. Rekonstrukcijos projektai parengti prieš daugelį metų. Laukia savo eilės
Tai, kad jau palyginti mažai belikę tų sovietinio valdymo šviesoforų, kurių kiekis sumažėjo gan greitai, ypač per praeitus metus. Įdomu kiek dar reikės laukti.
Tai, kad jau palyginti mažai belikę tų sovietinio valdymo šviesoforų, kurių kiekis sumažėjo gan greitai, ypač per praeitus metus. Įdomu kiek dar reikės laukti.
Manau, kad kitais metais sovietinio valdymo tipo šviesoforų dar pamažės. Kelių metų klausimas, kada jų neliks.
Spėju, Kaunas iš didžiųjų miestų bus pirmas jų atsisakęs?
Kaune tendencijos geros, bet rezultatų dar reikia palaukti Formaliai yra miestų be sovietinio tipo šviesoforų, pvz., Elektrėnai turi vienintelį šviesoforą mieste, kuris įrengtas pagal naujas taisykles
Kaune tendencijos geros, bet rezultatų dar reikia palaukti Formaliai yra miestų be sovietinio tipo šviesoforų, pvz., Elektrėnai turi vienintelį šviesoforą mieste, kuris įrengtas pagal naujas taisykles
Tai va, man atrodo dar Raseiniai turi tik naujo tipo šviesoforus, jaučiu tokių miestų yra ir daugiau, todėl ir įdomu kaip seksis būtent Klaipėdai, Šiauliams ir Panevėžiui Vilniaus situacija, panašu, kad aiški
Vilnius pamažu keičia savo nuomonę dėl naujų papildomų sekcijų. Modernizavimo projekte buvo numatyta Mokslininkų - Geležinio Vilko g. sankryžoje įrengti papildomas sekcijas į dešinę iš trijų sankryžos pusių pagal seną tvarką.
Visgi pagal Susisiekimo paslaugų postą Facebooke, viena pusė bus pagal naują tvarką:
Taip, jau žinote. Iki sausio 1 d. prie šviesoforų neliks lentelių su žaliomis rodyklėmis. Ir pastebite, kad dalyje sankryžų jas keičiame papildomomis šviesoforų sekcijomis su rodyklėmis į dešinę. Tačiau čia reikia būti atidiems, nes tvarka sankryžose skiriasi.
Pirmiausia atkreipkite dėmesį, koks šviesoforas prieš akis – su įrengtais kontūrais (su juodomis rodyklėmis) ar be kontūrų (be juodų rodyklių).
Jei šviesoforuose įrengti kontūrai, tuomet leidžiama važiuoti tik rodyklių kryptimis, o sukti į dešinę nedegant papildomai dešinio posūkio sekcijai draudžiama. Tokie šviesoforai nuo praėjusios savaitės jau veikia Ozo–Buivydiškių–Ąžuolyno g. sankryžoje, taip pat atsiras Laisvės pr.–Viršuliškių g. (prie PC „Mada“), Antakalnio–Šilo g., Liepkalnio–Dunojaus–Dzūkų g. sankryžose.
Jei šviesoforuose kontūrų nėra, degant žaliam pagrindinio šviesoforo signalui leidžiama važiuoti visomis kryptimis. Galima sukti ir į dešinę, net nedegant papildomai dešinio posūkio sekcijai, tačiau vairuotojams privalu praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus, kurių judėjimo kryptį kerta vairuotojas ir kuriems eismas tuo metu leidžiamas. Tokie šviesoforai jau veikia Ateities–Baltupio g. sankryžoje, taip pat atsiras Mokslininkų–Geležinio Vilko g. sankryžoje (važiuojant nuo Bajorų).
Comment