Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Beje, fūristai irgi skundžiasi.
    Kaip tik didelių transporto priemonių vairuotojams yra patogiau. Aukšta sėdėjimo vieta, didelis langas. Čia tai visai nesupratau

    Comment


      Parašė Austras Rodyti pranešimą

      Kai kuriose sankryžose taip. Man net ir vidinis galinio vaizdo veidrodėlis dalį matomumo užstoja.
      Spėju ne tik tau. Vidinis galinio vaizdo veidrodėlis man visose sankryžose su tais durnais šviesoforais užstoją visą dešinėje kelio pusėje esantį šviesoforą. Bet bendrai paėmus tai turint omeny ant kiek tragedija yra tie nauji šviesoforai tai čia tik dar vienas papildomas trūkumas.
      Paskutinis taisė Kukumalu; 2019.11.06, 12:20.

      Comment


        Parašė dsanto Rodyti pranešimą

        Kaip tik didelių transporto priemonių vairuotojams yra patogiau. Aukšta sėdėjimo vieta, didelis langas. Čia tai visai nesupratau
        Irgi nesimato viršutinio šviesoforo.
        Beje, žmonės išmalę pusę Europos, ten kažkodėl tokių bėdų nelabai pasitaiko.

        Comment


          Parašė Sula Rodyti pranešimą

          Irgi nesimato viršutinio šviesoforo.
          Beje, žmonės išmalę pusę Europos, ten kažkodėl tokių bėdų nelabai pasitaiko.
          Čia leisiu nesutikt. Prasilenkia su logika. Bet likim kiekvienas prie savo nuomonės.

          Comment


            Parašė Austras Rodyti pranešimą

            Turiu omenyje, kad stovėdamas dešinėje juostoje prie STOP linijos, per a/m stogą nematau ir viršutinio, ir dešinio šviesoforų. Ne aš vienas toks.
            Sena pagal seną standartą įrengta perėja. Kuriuo šviesoforu vadovaujatės? Neįsivaizduoju, kaip nesimato šviesoforo dešinėje, kai nuo Stop linijos iki šviesoforo minimum 3,5 m

            https://www.google.lt/maps/@54.92829...7i13312!8i6656

            https://www.google.lt/maps/@54.92819...7i13312!8i6656

            Toks vaizdas, kad kol nebuvo šviesoforų viršuje, pagal seną standartą įrengtose pėsčiųjų perėjose ne sankryžose, visi viską matė ir nebuvo problemų. Kai atsirado šviesoforai viršuje, tada nieko nebesimato

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą

              Sena pagal seną standartą įrengta perėja. Kuriuo šviesoforu vadovaujatės? Neįsivaizduoju, kaip nesimato šviesoforo dešinėje, kai nuo Stop linijos iki šviesoforo minimum 3,5 m

              https://www.google.lt/maps/@54.92829...7i13312!8i6656

              https://www.google.lt/maps/@54.92819...7i13312!8i6656

              Toks vaizdas, kad kol nebuvo šviesoforų viršuje, pagal seną standartą įrengtose pėsčiųjų perėjose ne sankryžose, visi viską matė ir nebuvo problemų. Kai atsirado šviesoforai viršuje, tada nieko nebesimato
              Tokiose vietose gerai matosi šviesoforas iš kaires. Bet naujuose kur yra reguliuojamas posukis i kaire jo nera.

              Comment


                Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                Tokiu atveju aš važiuoju iki Stop linijos ir pasilenkiu, jeigu reikia. Reikia galvoti ir apie kitus, stovinčius iš galo.
                Taip. Tik tokiu atveju tą daryti reikia kiekvieną kartą. Švelniai tariant, nepatogu. Ir iš tiesų užsieny niekur nesu atkreipęs dėmesio, kad tokia problema būtų. Jūs mėgstate šviesoforus, gal galima būtų palyginti jų įrengimo standartus, t.y. kokiame aukštyje ir kokiu atstumu jie kabinami pvz. Vokietijoje?

                Comment


                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                  Sena pagal seną standartą įrengta perėja. Kuriuo šviesoforu vadovaujatės?
                  Vadovaujuosi šviesoforu kairėje. Stovėdamas I juostoje turiu pasilenkti, kad matyčiau dešinį.
                  Na, nesu tas bambeklis, kuriam viskas naujoje tvarkoje blogai, bet kai kuriose sankryžose išties sunkiau matosi šviesoforai dešinėje ir viršuje .

                  Comment


                    Parašė Austras Rodyti pranešimą

                    Vadovaujuosi šviesoforu kairėje. Stovėdamas I juostoje turiu pasilenkti, kad matyčiau dešinį.
                    Na, nesu tas bambeklis, kuriam viskas naujoje tvarkoje blogai, bet kai kuriose sankryžose išties sunkiau matosi šviesoforai dešinėje ir viršuje .
                    Sunkiau gali būti, bet matyt galima

                    Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą
                    Taip. Tik tokiu atveju tą daryti reikia kiekvieną kartą. Švelniai tariant, nepatogu. Ir iš tiesų užsieny niekur nesu atkreipęs dėmesio, kad tokia problema būtų. Jūs mėgstate šviesoforus, gal galima būtų palyginti jų įrengimo standartus, t.y. kokiame aukštyje ir kokiu atstumu jie kabinami pvz. Vokietijoje?
                    Vokietijoje minimalus šviesoforų virš važiuojamosios dalies įrengimo aukštis 4,50 m. Lietuvoje iki dabar buvo 5,00 m, nuo lapkričio 1 d. 4,50 m.

                    Tačiau yra kitų niuansų. Vokiečiai įrenginėja 200 mm šviesoforus. Jie yra žemesnio aukščio ir jų raudonas signalas yra žemiau, todėl dažnai lengviau matomas stovint pirmam prieš Stop liniją. Pas mus kaip ir norima padaryti geriau, tai naudojami 300 mm šviesoforai. O vokiečiai 300 mm šviesoforus naudoja išskirtinais ir pagrįstais atvejais. Ir juos iš esmės įrenginėja tik viršuje, o šonuose vis tiek naudoja 200 mm šviesoforus. Vilniuje, nesuvokiu, dėl ko, daroma atvirkščiai.

                    Vokietija (200 mm šone, 300 mm viršuje):

                    Click image for larger version  Name:	Vokietija121.jpg Views:	2 Size:	127,7 kB ID:	1760290



                    Click image for larger version  Name:	Vokietija201.jpg Views:	2 Size:	157,7 kB ID:	1760291

                    Click image for larger version  Name:	Vokietija340.jpg Views:	2 Size:	121,4 kB ID:	1760292

                    Click image for larger version  Name:	Vokietija344.jpg Views:	2 Size:	192,2 kB ID:	1760293

                    Kaunas (300 mm):

                    Click image for larger version  Name:	IMG_20190422_113139.jpg Views:	2 Size:	199,3 kB ID:	1760294

                    Vilnius (300 mm šone, 200 mm viršuje):

                    Click image for larger version

Name:	IMG_20190810_182048.jpg
Views:	169
Size:	155,1 kB
ID:	1760303

                    Ir atstumas. Vokiečiams pas mus būtų rojus. Pas juos laikomasi kuo labiau minimalaus Stop linijų atstumo iki šviesoforų (3,00 m). Pas mus minimalus atstumas 3,50 m (išimtinais atvejais 2,50 m), bet žymima gerokai toliau. Vilniuje iki 10 m, Kaune 12 m.

                    Vokietija:

                    Click image for larger version  Name:	WP_20150118_12_39_37_Pro__highres.jpg Views:	2 Size:	134,5 kB ID:	1760296

                    Click image for larger version  Name:	102.JPG Views:	2 Size:	207,1 kB ID:	1760297


                    Click image for larger version  Name:	196.JPG Views:	2 Size:	181,9 kB ID:	1760298


                    Click image for larger version  Name:	WP_20150118_13_44_16_Pro__highres.jpg Views:	2 Size:	123,9 kB ID:	1760299

                    Kaunas:

                    Click image for larger version  Name:	749O0175.JPG Views:	2 Size:	119,8 kB ID:	1760300

                    Vilnius:

                    Click image for larger version  Name:	WP_20160513_20_38_22_Pro.jpg Views:	2 Size:	195,6 kB ID:	1760301

                    Comment


                      Papildomų sekcijų kiekis. Vokietijoje paprastai papildomos sekcijos įrengiamos tik dešinėje:

                      Click image for larger version

Name:	P1060120.JPG
Views:	155
Size:	214,6 kB
ID:	1760306

                      Kartais įrengiamos ir virš pirmos eismo juostos:

                      Click image for larger version

Name:	WP_20150123_12_19_57_Pro.jpg
Views:	157
Size:	162,4 kB
ID:	1760307

                      Lenkijoje praktiškai visuomet papildomos sekcijos įrengiamos dešinėje. Be to, jų papildoma sekcija 200 mm, kai pagrindinis šviesoforas 300 mm:

                      Click image for larger version

Name:	WP_20141226_14_48_12_Pro__highres.jpg
Views:	160
Size:	182,9 kB
ID:	1760308

                      Lietuvoje irgi užtenka įrengti vieną papildomą sekciją:

                      Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	153
Size:	115,7 kB
ID:	1760309

                      Bet kartais įrengiamos ir dvi:

                      Click image for larger version

Name:	IMG_0032.jpg
Views:	163
Size:	191,3 kB
ID:	1760310

                      Comment


                        Manau, logiška, kad papildomos sekcijos įrengiamos prie abiejų dešiniajam posūkiui skirtų šviesoforų. Jei įrengiama tik prie vieno (apačioje) ir teigiama, kad to užtenka, kad sekcija būtų pastebėta, tada atitinkamai kyla klausimas, o kam reikalingas šviesoforas viršuje?

                        Comment


                          Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                          Manau, logiška, kad papildomos sekcijos įrengiamos prie abiejų dešiniajam posūkiui skirtų šviesoforų. Jei įrengiama tik prie vieno (apačioje) ir teigiama, kad to užtenka, kad sekcija būtų pastebėta, tada atitinkamai kyla klausimas, o kam reikalingas šviesoforas viršuje?
                          Dėl draudžiamo signalo šviesoforai dubliuojami. Kadangi papildoma sekcija neturi draudžiamos funkcijos, dubliavimas nėra būtinas. Be abejo, sutinku, kad dar viena sekcija viršuje būtų dar geriau. Bet suprantu ir savivaldybes. Šios sekcijos įrengiamos esamose sankryžose. Jau ir taip atsiranda papildomi kabeliavimo, programavimo darbai. Kai kur galbūt net reikia keisti valdiklį. Tai geriau tegu papildomas sekcijas įrengia pagal reikalavimus tik dešinėje, bet kuo daugiau sankryžų.
                          Paskutinis taisė dsanto; 2019.11.07, 01:15.

                          Comment


                            Vairuotojams nerimą kelia ne tik lentelės su žaliomis rodyklėmis: visiškas chaosas ir dėl to, kaip sukti į kairę.

                            Nuo lapkričio 1 dienos panaikintas Kelių eismo taisyklių (KET) 75 punktas, kuris nurodo: „Jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.“

                            Tokiu atveju reikia vadovautis KET 73.1 punktu, kuriame teigiama, kad „žalias skritulio formos signalas leidžia eismą.“ Vadinasi, jei prie šviesoforo yra sekcija į kairę, o pagrindinis žalias šviesoforo signalas neturi kryptį nurodančių rodyklių, užsidegus žaliai šviesai galima sukti į kairę ir nelaukiant, kol įsijungs rodyklė sekcijoje. Tiesa, svarbu įsidėmėti, kad tokiu atveju privaloma duoti kelią priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę, taip pat pėstiesiems ir dviratininkams (KET punktas 157 ir 158).

                            V. Pumpučio teigimu, nors tokiais atvejais sukdami į kairę vairuotojai iš tiesų nepažeistų taisyklių, sankryžų su tokiais šviesoforais neturėtų būti iš viso: „Tai yra savivaldybės aplaidumas, jeigu kažkur liko tokios sankryžos, kad pagrindinis šviesoforas yra be krypčių, o kairysis posūkis yra su sekcija.

                            Čia savivaldybės pažeidžia šviesoforų įrengimo taisykles ir tokios sankryžos kelia tam tikrą nesusipratimą tarp vairuotojų. Jeigu yra kairysis posūkis, turi būti ir aiškios pagrindinio žalio šviesoforo kryptys.“

                            Specialistas patikina, kad didmiesčiuose vairuotojams su šia problema susidurti neteks. „Vilniaus mieste, Kauno mieste tokių situacijų lyg ir nėra, o kažkokiuose mažesniuose miesteliuose, kur nėra eismo organizavimo specialistų, galbūt gali atsirasti tokių situacijų.

                            Savivaldybės turi susiimti ir išspręsti tas kylančias problemas. Avarinės situacijos metu, jeigu būtų nesusipratimų, tai savivaldybė turėtų už tai atsakyti“, – komentuoja V. Pumputis.
                            https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...-sukti-i-kaire

                            Comment


                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                              Dėl draudžiamo signalo šviesoforai dubliuojami. Kadangi papildoma sekcija neturi draudžiamos funkcijos, dubliavimas nėra būtinas. Be abejo, sutinku, kad dar viena sekcija viršuje būtų dar geriau. Bet suprantu ir savivaldybes. Šios sekcijos įrengiamos esamose sankryžose. Jau ir taip atsiranda papildomi kabeliavimo, programavimo darbai. Kai kur galbūt net reikia keisti valdiklį. Tai geriau tegu papildomas sekcijas įrengia pagal reikalavimus tik dešinėje, bet kuo daugiau sankryžų.
                              Arba neatidžiai skaičiau taisykles, arba neradau tokio punkto. Du šviesoforai reikalingi, jeigu posūkis dešinėn apsaugotas. Nuotraukose matomas posūkis yra neapsaugotas (šviesoforuose nėra rodyklių):
                              91. Jeigu privažiavus sankryžą ne visomis eismo juostomis tuo pačiu metu leidžiamas eismas, būtini:
                              <...>
                              91.2. ne mažiau kaip du transporto šviesoforai (su krypties rodyklėmis) apsaugotam dešiniajam posūkiui arba ne mažiau kaip viena papildoma sekcija (su krypties rodykle) prie pagrindinio transporto šviesoforo (be krypties rodyklių) dalį laiko apsaugotam dešiniajam posūkiui;
                              <...>
                              92. Posūkius reguliuojantys transporto šviesoforai įrengiami toje važiuojamosios dalies pusėje, į kurią sukama. Antrą transporto šviesoforą apsaugotam kairiajam ir apsaugotam dešiniajam posūkiui būtina įrengti virš važiuojamosios dalies.
                              Net jei neteisingai supratau taisykles, tai vis tiek prasilenkia su elementaria logika. Jeigu abu šviesoforai skirti tik dešiniajam posūkiui, tai prie abiejų ir turi tvirtintis papildoma sekcija. Jei ne, tai turi būti ir logiškas paaiškinimas, kodėl reikalingi būtinai du šviesoforai, bet sekcijos užtenka tik vienos.

                              Comment


                                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                Vokietijoje minimalus šviesoforų virš važiuojamosios dalies įrengimo aukštis 4,50 m. Lietuvoje iki dabar buvo 5,00 m, nuo lapkričio 1 d. 4,50 m.

                                Vokietija (200 mm šone, 300 mm viršuje):

                                Ir atstumas. Vokiečiams pas mus būtų rojus. Pas juos laikomasi kuo labiau minimalaus Stop linijų atstumo iki šviesoforų (3,00 m). Pas mus minimalus atstumas 3,50 m (išimtinais atvejais 2,50 m), bet žymima gerokai toliau. Vilniuje iki 10 m, Kaune 12 m.
                                Na va, tai šie skirtumai ir yra atsakymas, kodėl Vokietijoj nėra problemų su šviesoforo matymu. Šviesoforas dešinėje yra arčiau stop juostos, kas leidžia pasukus galvą į dešinę be problemų matyti jį. Pas mus gi šviesoforo signalas gaunasi aukščiau ir toliau nuo stop juostos taip, kad sustojus prie jos, šviesoforo žiūrėjimo kryptimi atsiduria galinio vaizdo veidrodėlis ir šviesoforo nesimato.

                                Comment


                                  Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą

                                  Na va, tai šie skirtumai ir yra atsakymas, kodėl Vokietijoj nėra problemų su šviesoforo matymu. Šviesoforas dešinėje yra arčiau stop juostos, kas leidžia pasukus galvą į dešinę be problemų matyti jį. Pas mus gi šviesoforo signalas gaunasi aukščiau ir toliau nuo stop juostos taip, kad sustojus prie jos, šviesoforo žiūrėjimo kryptimi atsiduria galinio vaizdo veidrodėlis ir šviesoforo nesimato.
                                  Iš tiesų, gerai sakote. Pagal šviesoforų taisykles atstumas turi būti 3,50 m nuo šviesoforų iki Stop linijos, bet, siekiant įtikti vairuotojams, kurie žūtbūt nori matyti šviesoforus viršuje, Stop linijos atitraukiamos. O rezultate dažnai ir viršutinių nesimato, ir apatinių... Nuo lapkričio 1 d. šviesoforų taisyklių schemose atsirado kitoks rekomenduojamas šviesoforų įrengimo būdas. Šviesoforai šonuose yra arčiau Stop linijos, šviesoforai virš važiuojamosios dalies - toliau. Gal tai kažkiek pagerins šviesoforų šonuose matomumą.



                                  Bet faktas tas, kad vokiečiai naudoja 3,00 m, ir turbūt tas metražas ne iš galvos laužtas.

                                  Comment


                                    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                                    Arba neatidžiai skaičiau taisykles, arba neradau tokio punkto. Du šviesoforai reikalingi, jeigu posūkis dešinėn apsaugotas. Nuotraukose matomas posūkis yra neapsaugotas (šviesoforuose nėra rodyklių):

                                    Net jei neteisingai supratau taisykles, tai vis tiek prasilenkia su elementaria logika. Jeigu abu šviesoforai skirti tik dešiniajam posūkiui, tai prie abiejų ir turi tvirtintis papildoma sekcija. Jei ne, tai turi būti ir logiškas paaiškinimas, kodėl reikalingi būtinai du šviesoforai, bet sekcijos užtenka tik vienos.
                                    Šioje sankryžoje visos kryptys reguliuojamos bendrais šviesoforais. Tiesiog dėl aiškumo šviesoforai įrengti virš kiekvienos juostos, nors neprivaloma. Pagal šviesoforų taisykles čia užtektų vieno šviesoforo viršuje. Taisyklėse yra tokia schema:

                                    Comment


                                      Man tai keista atrodo: trys juostos su skiriamaja juosta - šviesoforas iš kaires būtinas. Trys juostos be skiriamos - nereikia. Kur logika?

                                      Comment


                                        Gavau šviežias foto iš dar dviejų sankryžų Kaune, kur vietoje lentelių su žaliomis rodyklėmis įjungtos papildomos sekcijos į dešinę pagal naują tvarką.

                                        Jonavos - Šiaurės pr. sankryža iš Jonavos g.:

                                        Click image for larger version

Name:	20191107_103102.jpg
Views:	164
Size:	205,9 kB
ID:	1760511

                                        Jonavos - Nuokalnės g. sankryža Iš Nuokalnės g.:

                                        Click image for larger version

Name:	IMG-130f231a556e332afa346bcfd7d3a532-V.jpg
Views:	172
Size:	151,5 kB
ID:	1760512

                                        Iš Jonavos g. (nuo centro):

                                        Click image for larger version

Name:	IMG-4cb4f7e8b82141e402bae80659b8e64f-V.jpg
Views:	162
Size:	119,7 kB
ID:	1760513

                                        Iš Jonavos g. (link centro) panaikinta papildoma sekcija į kairę. Čia buvo toks hibridinis variantas (sankryža įrengta pagal seną standartą). Buvo dvi papildomos sekcijos į kairę ir vienas šviesoforas į kairę. Užgesus papildomoms sekcijoms, degdavo raudonas signalas į kairę, o pagrindinis žalias buvo be rodyklių:



                                        Dabar, kad nebūtų nesusipratimų, papildomas sekcijas nuėmė ir įrengė dar vieną šviesoforą į kairę ant gembės už sankryžos:

                                        Click image for larger version

Name:	20191107_101704.jpg
Views:	162
Size:	121,7 kB
ID:	1760514

                                        Click image for larger version

Name:	IMG-67297d2fd78a7c9873ef9635095b16ab-Vjhjghjghj.jpg
Views:	156
Size:	135,9 kB
ID:	1760515




                                        Comment


                                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                          Šioje sankryžoje visos kryptys reguliuojamos bendrais šviesoforais. Tiesiog dėl aiškumo šviesoforai įrengti virš kiekvienos juostos, nors neprivaloma. Pagal šviesoforų taisykles čia užtektų vieno šviesoforo viršuje. Taisyklėse yra tokia schema:

                                          Tai vis tiek nepaaškina fakto, kodėl šviesoforai du, o sekcija viena. Logikos nėra.
                                          Bet dabar išplaukia dar vienas klausimas. Jeigu galima šviesoforus įrengti virš kiekvienos eismo juostos, nors neprivaloma, tai gal tuomet galima virš dešiniojo posūkio įrengti tik sekciją, be šviesoforo?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X