Parašė Sula
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje
Collapse
X
-
Parašė Austras Rodyti pranešimą
Kai kuriose sankryžose taip. Man net ir vidinis galinio vaizdo veidrodėlis dalį matomumo užstoja.Paskutinis taisė Kukumalu; 2019.11.06, 12:20.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimą
Kaip tik didelių transporto priemonių vairuotojams yra patogiau. Aukšta sėdėjimo vieta, didelis langas. Čia tai visai nesupratau
Beje, žmonės išmalę pusę Europos, ten kažkodėl tokių bėdų nelabai pasitaiko.
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimą
Irgi nesimato viršutinio šviesoforo.
Beje, žmonės išmalę pusę Europos, ten kažkodėl tokių bėdų nelabai pasitaiko.
Comment
-
Parašė Austras Rodyti pranešimą
Turiu omenyje, kad stovėdamas dešinėje juostoje prie STOP linijos, per a/m stogą nematau ir viršutinio, ir dešinio šviesoforų. Ne aš vienas toks.
https://www.google.lt/maps/@54.92829...7i13312!8i6656
https://www.google.lt/maps/@54.92819...7i13312!8i6656
Toks vaizdas, kad kol nebuvo šviesoforų viršuje, pagal seną standartą įrengtose pėsčiųjų perėjose ne sankryžose, visi viską matė ir nebuvo problemų. Kai atsirado šviesoforai viršuje, tada nieko nebesimato
- 1 patinka
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimą
Sena pagal seną standartą įrengta perėja. Kuriuo šviesoforu vadovaujatės? Neįsivaizduoju, kaip nesimato šviesoforo dešinėje, kai nuo Stop linijos iki šviesoforo minimum 3,5 m
https://www.google.lt/maps/@54.92829...7i13312!8i6656
https://www.google.lt/maps/@54.92819...7i13312!8i6656
Toks vaizdas, kad kol nebuvo šviesoforų viršuje, pagal seną standartą įrengtose pėsčiųjų perėjose ne sankryžose, visi viską matė ir nebuvo problemų. Kai atsirado šviesoforai viršuje, tada nieko nebesimato
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimą
Tokiu atveju aš važiuoju iki Stop linijos ir pasilenkiu, jeigu reikia. Reikia galvoti ir apie kitus, stovinčius iš galo.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąSena pagal seną standartą įrengta perėja. Kuriuo šviesoforu vadovaujatės?
Na, nesu tas bambeklis, kuriam viskas naujoje tvarkoje blogai, bet kai kuriose sankryžose išties sunkiau matosi šviesoforai dešinėje ir viršuje .
Comment
-
Parašė Austras Rodyti pranešimą
Vadovaujuosi šviesoforu kairėje. Stovėdamas I juostoje turiu pasilenkti, kad matyčiau dešinį.
Na, nesu tas bambeklis, kuriam viskas naujoje tvarkoje blogai, bet kai kuriose sankryžose išties sunkiau matosi šviesoforai dešinėje ir viršuje .
Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimąTaip. Tik tokiu atveju tą daryti reikia kiekvieną kartą. Švelniai tariant, nepatogu. Ir iš tiesų užsieny niekur nesu atkreipęs dėmesio, kad tokia problema būtų. Jūs mėgstate šviesoforus, gal galima būtų palyginti jų įrengimo standartus, t.y. kokiame aukštyje ir kokiu atstumu jie kabinami pvz. Vokietijoje?
Tačiau yra kitų niuansų. Vokiečiai įrenginėja 200 mm šviesoforus. Jie yra žemesnio aukščio ir jų raudonas signalas yra žemiau, todėl dažnai lengviau matomas stovint pirmam prieš Stop liniją. Pas mus kaip ir norima padaryti geriau, tai naudojami 300 mm šviesoforai. O vokiečiai 300 mm šviesoforus naudoja išskirtinais ir pagrįstais atvejais. Ir juos iš esmės įrenginėja tik viršuje, o šonuose vis tiek naudoja 200 mm šviesoforus. Vilniuje, nesuvokiu, dėl ko, daroma atvirkščiai.
Vokietija (200 mm šone, 300 mm viršuje):
Kaunas (300 mm):
Vilnius (300 mm šone, 200 mm viršuje):
Ir atstumas. Vokiečiams pas mus būtų rojus. Pas juos laikomasi kuo labiau minimalaus Stop linijų atstumo iki šviesoforų (3,00 m). Pas mus minimalus atstumas 3,50 m (išimtinais atvejais 2,50 m), bet žymima gerokai toliau. Vilniuje iki 10 m, Kaune 12 m.
Vokietija:
Kaunas:
Vilnius:
Comment
-
Papildomų sekcijų kiekis. Vokietijoje paprastai papildomos sekcijos įrengiamos tik dešinėje:
Kartais įrengiamos ir virš pirmos eismo juostos:
Lenkijoje praktiškai visuomet papildomos sekcijos įrengiamos dešinėje. Be to, jų papildoma sekcija 200 mm, kai pagrindinis šviesoforas 300 mm:
Lietuvoje irgi užtenka įrengti vieną papildomą sekciją:
Bet kartais įrengiamos ir dvi:
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Briedis Rodyti pranešimąManau, logiška, kad papildomos sekcijos įrengiamos prie abiejų dešiniajam posūkiui skirtų šviesoforų. Jei įrengiama tik prie vieno (apačioje) ir teigiama, kad to užtenka, kad sekcija būtų pastebėta, tada atitinkamai kyla klausimas, o kam reikalingas šviesoforas viršuje?Paskutinis taisė dsanto; 2019.11.07, 01:15.
Comment
-
Vairuotojams nerimą kelia ne tik lentelės su žaliomis rodyklėmis: visiškas chaosas ir dėl to, kaip sukti į kairę.
Nuo lapkričio 1 dienos panaikintas Kelių eismo taisyklių (KET) 75 punktas, kuris nurodo: „Jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.“
Tokiu atveju reikia vadovautis KET 73.1 punktu, kuriame teigiama, kad „žalias skritulio formos signalas leidžia eismą.“ Vadinasi, jei prie šviesoforo yra sekcija į kairę, o pagrindinis žalias šviesoforo signalas neturi kryptį nurodančių rodyklių, užsidegus žaliai šviesai galima sukti į kairę ir nelaukiant, kol įsijungs rodyklė sekcijoje. Tiesa, svarbu įsidėmėti, kad tokiu atveju privaloma duoti kelią priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę, taip pat pėstiesiems ir dviratininkams (KET punktas 157 ir 158).
V. Pumpučio teigimu, nors tokiais atvejais sukdami į kairę vairuotojai iš tiesų nepažeistų taisyklių, sankryžų su tokiais šviesoforais neturėtų būti iš viso: „Tai yra savivaldybės aplaidumas, jeigu kažkur liko tokios sankryžos, kad pagrindinis šviesoforas yra be krypčių, o kairysis posūkis yra su sekcija.
Čia savivaldybės pažeidžia šviesoforų įrengimo taisykles ir tokios sankryžos kelia tam tikrą nesusipratimą tarp vairuotojų. Jeigu yra kairysis posūkis, turi būti ir aiškios pagrindinio žalio šviesoforo kryptys.“
Specialistas patikina, kad didmiesčiuose vairuotojams su šia problema susidurti neteks. „Vilniaus mieste, Kauno mieste tokių situacijų lyg ir nėra, o kažkokiuose mažesniuose miesteliuose, kur nėra eismo organizavimo specialistų, galbūt gali atsirasti tokių situacijų.
Savivaldybės turi susiimti ir išspręsti tas kylančias problemas. Avarinės situacijos metu, jeigu būtų nesusipratimų, tai savivaldybė turėtų už tai atsakyti“, – komentuoja V. Pumputis.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąDėl draudžiamo signalo šviesoforai dubliuojami. Kadangi papildoma sekcija neturi draudžiamos funkcijos, dubliavimas nėra būtinas. Be abejo, sutinku, kad dar viena sekcija viršuje būtų dar geriau. Bet suprantu ir savivaldybes. Šios sekcijos įrengiamos esamose sankryžose. Jau ir taip atsiranda papildomi kabeliavimo, programavimo darbai. Kai kur galbūt net reikia keisti valdiklį. Tai geriau tegu papildomas sekcijas įrengia pagal reikalavimus tik dešinėje, bet kuo daugiau sankryžų.
91. Jeigu privažiavus sankryžą ne visomis eismo juostomis tuo pačiu metu leidžiamas eismas, būtini:
<...>
91.2. ne mažiau kaip du transporto šviesoforai (su krypties rodyklėmis) apsaugotam dešiniajam posūkiui arba ne mažiau kaip viena papildoma sekcija (su krypties rodykle) prie pagrindinio transporto šviesoforo (be krypties rodyklių) dalį laiko apsaugotam dešiniajam posūkiui;
<...>
92. Posūkius reguliuojantys transporto šviesoforai įrengiami toje važiuojamosios dalies pusėje, į kurią sukama. Antrą transporto šviesoforą apsaugotam kairiajam ir apsaugotam dešiniajam posūkiui būtina įrengti virš važiuojamosios dalies.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąVokietijoje minimalus šviesoforų virš važiuojamosios dalies įrengimo aukštis 4,50 m. Lietuvoje iki dabar buvo 5,00 m, nuo lapkričio 1 d. 4,50 m.
Vokietija (200 mm šone, 300 mm viršuje):
Ir atstumas. Vokiečiams pas mus būtų rojus. Pas juos laikomasi kuo labiau minimalaus Stop linijų atstumo iki šviesoforų (3,00 m). Pas mus minimalus atstumas 3,50 m (išimtinais atvejais 2,50 m), bet žymima gerokai toliau. Vilniuje iki 10 m, Kaune 12 m.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą
Na va, tai šie skirtumai ir yra atsakymas, kodėl Vokietijoj nėra problemų su šviesoforo matymu. Šviesoforas dešinėje yra arčiau stop juostos, kas leidžia pasukus galvą į dešinę be problemų matyti jį. Pas mus gi šviesoforo signalas gaunasi aukščiau ir toliau nuo stop juostos taip, kad sustojus prie jos, šviesoforo žiūrėjimo kryptimi atsiduria galinio vaizdo veidrodėlis ir šviesoforo nesimato.
Bet faktas tas, kad vokiečiai naudoja 3,00 m, ir turbūt tas metražas ne iš galvos laužtas.
Comment
-
Parašė Briedis Rodyti pranešimąArba neatidžiai skaičiau taisykles, arba neradau tokio punkto. Du šviesoforai reikalingi, jeigu posūkis dešinėn apsaugotas. Nuotraukose matomas posūkis yra neapsaugotas (šviesoforuose nėra rodyklių):
Net jei neteisingai supratau taisykles, tai vis tiek prasilenkia su elementaria logika. Jeigu abu šviesoforai skirti tik dešiniajam posūkiui, tai prie abiejų ir turi tvirtintis papildoma sekcija. Jei ne, tai turi būti ir logiškas paaiškinimas, kodėl reikalingi būtinai du šviesoforai, bet sekcijos užtenka tik vienos.
Comment
-
Gavau šviežias foto iš dar dviejų sankryžų Kaune, kur vietoje lentelių su žaliomis rodyklėmis įjungtos papildomos sekcijos į dešinę pagal naują tvarką.
Jonavos - Šiaurės pr. sankryža iš Jonavos g.:
Jonavos - Nuokalnės g. sankryža Iš Nuokalnės g.:
Iš Jonavos g. (nuo centro):
Iš Jonavos g. (link centro) panaikinta papildoma sekcija į kairę. Čia buvo toks hibridinis variantas (sankryža įrengta pagal seną standartą). Buvo dvi papildomos sekcijos į kairę ir vienas šviesoforas į kairę. Užgesus papildomoms sekcijoms, degdavo raudonas signalas į kairę, o pagrindinis žalias buvo be rodyklių:
Dabar, kad nebūtų nesusipratimų, papildomas sekcijas nuėmė ir įrengė dar vieną šviesoforą į kairę ant gembės už sankryžos:
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąŠioje sankryžoje visos kryptys reguliuojamos bendrais šviesoforais. Tiesiog dėl aiškumo šviesoforai įrengti virš kiekvienos juostos, nors neprivaloma. Pagal šviesoforų taisykles čia užtektų vieno šviesoforo viršuje. Taisyklėse yra tokia schema:
Bet dabar išplaukia dar vienas klausimas. Jeigu galima šviesoforus įrengti virš kiekvienos eismo juostos, nors neprivaloma, tai gal tuomet galima virš dešiniojo posūkio įrengti tik sekciją, be šviesoforo?
Comment
Comment