Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Jei mato kad nesąmonė, kodėl nepakeičia į 300 mm? O šoninėse gatvėse berods 300 mm sudėjo? Idiotai.

    Comment


      Jeigu manot kad vieno sviesoforo pakanka normaliam eismo organizavimui.. valio, daugiau ner ka diskutuot apie eismo sauguma.

      Tikiosi sekanti pataisa bus kad reikia nuimt dubliojancius zenklus prie pesciuju pereju.. vairuotojai ir taip turi viska matyt..

      Comment


        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
        Jei pažiūrėtum foto iš Portugalijos aukščiau, ten irgi trys eismo juostos reguliuojamos vienu šviesoforu dešinėje kelio pusėje.

        Kaune šviesoforai virš kelio kabinami normaliame aukštyje, tai problemų su matomumu nekyla:

        Atvaizdas

        Atvaizdas
        Kur gi nekyla, gal su stikliniu stogu ir matosi, tačiau man tai visad tenka stot 5m prieš liniją, kad matyčiau ir nuo saulės užsklandą ("kazirioką") prieš kiekvieną šviesoforą vartyt jei pirmas atvažiuoji. O jei antras atvažiuoji tai tenka dažnai užsidegus žaliam signalui, pyptelėjimu "budint" pirmąjį sustojusį, bo jis greičiausi nemato. Nu bet šuo ir kariamas pripranta, priprasim ir vairuotojai prie šitų šviesoforų.

        Comment


          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
          Šviesoforai virš važiuojamosios dalies užtikrina gerą signalų matomumą iš tolo.
          Nieko jie tokio papildomo neužtikrina - ir taip gerai matosi tie signalai.
          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
          O pavienės avarinės situacijos neturi su tuo nieko bendro realaus.
          Šiandien viena, rytoj viena, pirmadienį viena ir žmonės vėl keikia merą, kuris "prigalvojo kažkokias neaiškias konstrukcijas".

          Comment


            Parašė evil Rodyti pranešimą
            Kur gi nekyla, gal su stikliniu stogu ir matosi, tačiau man tai visad tenka stot 5m prieš liniją, kad matyčiau ir nuo saulės užsklandą ("kazirioką") prieš kiekvieną šviesoforą vartyt jei pirmas atvažiuoji. O jei antras atvažiuoji tai tenka dažnai užsidegus žaliam signalui, pyptelėjimu "budint" pirmąjį sustojusį, bo jis greičiausi nemato. Nu bet šuo ir kariamas pripranta, priprasim ir vairuotojai prie šitų šviesoforų.
            Savanorių - Petrausko iš tiesų pirmas porą savaičių stovintys pirmi "miegodavo". Dabar pypsinti neteko. O Šiaurės - Jonavos tokių situacijų neteko matyti nė karto.

            Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
            Nieko jie tokio papildomo neužtikrina - ir taip gerai matosi tie signalai.
            Šiandien viena, rytoj viena, pirmadienį viena ir žmonės vėl keikia merą, kuris "prigalvojo kažkokias neaiškias konstrukcijas".
            Kaip signalai matosi geriau visgi sprendžia eismo specialistai, kurie numatė daugelyje Europos šalių naudojamą šviesoforų įrengimą virš važiuojamosios dalies.

            O kad žmonės kažką keikia, tai čia dalies lietuvių bruožas. Kai kuriems net užkliuvo, kad Vilniuje vėl bus įrengiami dviejų, o ne trijų sekcijų pėsčiųjų šviesoforai.
            Paskutinis taisė Romas; 2014.05.01, 07:17. Priežastis: Sujungti 2 pranešimai iš eilės

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
              Matomumą gali lemti 200 mm šviesoforai vietoje 300 mm. Bet man užkliuvo, kad Pilaitės pr. šviesoforai turi blogesnį matomumą žiūrint iš šono nei žiūrint tiesiai.... Be to, aš parašiau savivaldybei, kad labiau pasuktų šviesoforus su rodyklėmis tiesiai į vairuotojus. Juk tai nurodyta šviesoforų taisyklių Priede:

              14.Atsižvelgus į vietines sąlygas ir siekiant pagerinti šviesoforų signalų matomumą, juos tikslinga pasukti kelio ašies atžvilgiu, kaip parodyta 1.11 pav. Virš kelio važiuojamosios dalies šviesoforus galima palenkti į važiuojamąją dalį apie horizontalią ašį.

              Atvaizdas
              Kokia proga Pilaitės pr. stovi sumažinti šviesoforai? Suprantu, kad tokius galima statyti senamiestyje, gyvenamuosiuose rajonuose, kur leistinas greitis 50 ir mažiau. O prospekte kokia proga? Čia gal ir vėl kažkur taisyklėse paliktas neapibrėžtumas?

              Comment


                Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                Kokia proga Pilaitės pr. stovi sumažinti šviesoforai? Suprantu, kad tokius galima statyti senamiestyje, gyvenamuosiuose rajonuose, kur leistinas greitis 50 ir mažiau. O prospekte kokia proga? Čia gal ir vėl kažkur taisyklėse paliktas neapibrėžtumas?
                101. Įprastinėje situacijoje šviesoforų signalai turi būti matomi 35 m (80 m) atstumu, kai leistinasis greitis yra 50 km/h (70 km/h).
                102. Per mažas šviesoforo signalų matomumas gali būti pagerintas didinant šviesos intensyvumą, gerinant kontrastą (žr. priedą), didinant optinių elementų skersmenį. Jeigu būtina, naudojamas kintamas šviesos intensyvumas dieną ir naktį.
                103. Bendruoju atveju visų tipų šviesoforai įrengiami su 200 mm skersmens optiniu elementu. Šviesoforus su 300 mm skersmens optiniu elementu rekomenduojama įrengti:
                103.1. ne gyvenvietėse, bent pagrindinėje eismo kryptyje;
                103.2. gyvenvietėse didelio ploto sankryžose, jeigu to reikia šviesoforų matomumui pagerinti;
                103.3. keliuose, kuriuose leistinasis greitis yra 70 km/h;
                103.4. kitais atvejais, kai šviesoforų matomumas ir pastebimumas negali būti užtikrintas kitomis priemonėmis.
                104. Išskirtiniais atvejais, siekiant užtikrinti saugų eismą, raudonas šviesoforo signalas gali būti įrengtas su didesniu optiniu elementu, nei kiti signalai.

                Priedas.
                9. Jeigu šviesoforų arba papildomų sekcijų pastebimumą aplinkos atžvilgiu reikia padidinti, ypač jeigu yra ryškus fonas, rekomenduojama naudoti pagalbinius skydus (1.9 pav.). Vidinė skydo zona turi būti juoda. Išorinė skydo zona su juodu kraštu koncentruoja dėmesį į šviesoforo signalus. Papildomai šviesoforo sekcijai įrengiamas atskiras mažesnio aukščio skydas.

                Comment


                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                  Žiūrėk į šoną - pritaikyti visi.
                  Į šoną nesimatė, nes stovėjo mokroautobusas ir dengė vaizdą. Orientavausi pagal pėsčiųjų šviesoforą kitoje sankryžos pusėje, nors jo signalas kaip ir negalioja. Maža to, iš apačios nelabai suprasi ar tie šviesoforai aplamai šviečia, ypač saulėtą dieną.

                  Comment


                    Pilaitės pr. sankryžoje man šiek tiek užkliuvo signalų ryškumas (ypač pakabintų viršuje). Galėtų būti stipresnis šviesos intensyvumas arba šiek tiek didesni šviesoforai.
                    Dėl stop linijos - norint patogiai matyti šviesoforą šone, tenka sustoti maždaug per metrą iki jos.
                    Dar klausimas - ar taisyklėse nėra numatyta kaip nors atskirti šviesoforus, esančius ant stulpo. Nes dabar tie sulipdyti šviesoforai (į dešinę ir tiesiai) šiek tiek klaidina.

                    Sistema nebloga, bet reikia dar prie jos padirbėti. Arba maksimaliai įvertinti faktinius kiekvienos sankryžos poreikius (šviesoforų dydis, pakabinimo aukštis ir kt), arba pakoreguoti įrengimo taisykles, kad būtų įvestos reikšmės "nuo - iki", o ne tik "ne mažiau" arba "ne daugiau".

                    Comment


                      Vakar pabandžiau "pažaisti" ir nežiūrėti į dubliuojančius šviesoforus. Pirmas dalykas, kuris labai užkliuvo, tai saulės užsklandos (nežinau kaip jį pavadint) vartymas, nes net ne pirmam stovint viršuje šviesoforo nesimato niekaip. Realiai reikia važiuoti nesinaudojant šiuo elementu apsaugančiu nuo saulės (o gal jis mieste pagal KET draudziamas??), nes negi vartysi kas keletą min. Žodžiu reikia daugiau laiko. Asmeniškai džiaugiuosi, jog Vilniuj sutvarkė šviesoforus prieš 4-5m., tai dabar daugumoje vietų dar ilgai bus senoji tvarka

                      Comment


                        Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
                        Pilaitės pr. sankryžoje man šiek tiek užkliuvo signalų ryškumas (ypač pakabintų viršuje). Galėtų būti stipresnis šviesos intensyvumas arba šiek tiek didesni šviesoforai.
                        Dėl stop linijos - norint patogiai matyti šviesoforą šone, tenka sustoti maždaug per metrą iki jos.
                        Dar klausimas - ar taisyklėse nėra numatyta kaip nors atskirti šviesoforus, esančius ant stulpo. Nes dabar tie sulipdyti šviesoforai (į dešinę ir tiesiai) šiek tiek klaidina.

                        Sistema nebloga, bet reikia dar prie jos padirbėti. Arba maksimaliai įvertinti faktinius kiekvienos sankryžos poreikius (šviesoforų dydis, pakabinimo aukštis ir kt), arba pakoreguoti įrengimo taisykles, kad būtų įvestos reikšmės "nuo - iki", o ne tik "ne mažiau" arba "ne daugiau".
                        Gali būti, kad pamažintas ryškumas. Kiek fotografavau šviesoforų, pirmą kartą matau, kad taip silpnai matytųsi signalai iš šono.

                        Dėl šviesoforų ant stulpo - taip numatyta taisyklėse. Nieko blogo nematau. Senose sankryžose papildoma sekcija irgi pritvirtinta prie žalio signalo. Čia tiesiog yra dar du signalai.

                        Sistema yra šiek tiek kitokia nei buvo anksčiau. Reikia patirties projektuotojams, atidumo vairuotojams. Esu važiavęs pro šią sankryžą ir man nekilo problemų. Važiavau iš Prismos ir iš Pilaitės prospekto į Prismą. Būdamas Vilniuje pavažinėsiu pro šią sankryžą. Manau, kad iš esmės nėra taip blogai, nors galėjo padaryti ir geriau. Šalutiniame kelyje sudėjo 300 mm šviesoforus, kurių ten visai nereikia. O pagrindiniame 200 mm.

                        Comment


                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                          101. Įprastinėje situacijoje šviesoforų signalai turi būti matomi 35 m (80 m) atstumu, kai leistinasis greitis yra 50 km/h (70 km/h).
                          102. Per mažas šviesoforo signalų matomumas gali būti pagerintas didinant šviesos intensyvumą, gerinant kontrastą (žr. priedą), didinant optinių elementų skersmenį. Jeigu būtina, naudojamas kintamas šviesos intensyvumas dieną ir naktį.
                          103. Bendruoju atveju visų tipų šviesoforai įrengiami su 200 mm skersmens optiniu elementu. Šviesoforus su 300 mm skersmens optiniu elementu rekomenduojama įrengti:
                          103.1. ne gyvenvietėse, bent pagrindinėje eismo kryptyje;
                          103.2. gyvenvietėse didelio ploto sankryžose, jeigu to reikia šviesoforų matomumui pagerinti;
                          103.3. keliuose, kuriuose leistinasis greitis yra 70 km/h;
                          103.4. kitais atvejais, kai šviesoforų matomumas ir pastebimumas negali būti užtikrintas kitomis priemonėmis.
                          104. Išskirtiniais atvejais, siekiant užtikrinti saugų eismą, raudonas šviesoforo signalas gali būti įrengtas su didesniu optiniu elementu, nei kiti signalai.

                          Priedas.
                          9. Jeigu šviesoforų arba papildomų sekcijų pastebimumą aplinkos atžvilgiu reikia padidinti, ypač jeigu yra ryškus fonas, rekomenduojama naudoti pagalbinius skydus (1.9 pav.). Vidinė skydo zona turi būti juoda. Išorinė skydo zona su juodu kraštu koncentruoja dėmesį į šviesoforo signalus. Papildomai šviesoforo sekcijai įrengiamas atskiras mažesnio aukščio skydas.
                          Oi brolyti... Liūdina tokios formuluotės: "rekomenduojama, išskirtiniais atvejais, gali būti (o gali ir nebūti), jeigu to reikia, kitais atvejais kitomis priemonėmis". Liežuvis nesiverčia taisyklėmis pavadinti. Gal kur Vokietijoje ir užtenka remtis projektuotojų kvalifikacija bei patirtimi. Pas mus dar pirma reikia tos patirties įgyti.
                          Paskutinis taisė Ginthus; 2014.04.29, 09:21.

                          Comment


                            Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                            Oi brolyti... Liūdina tokios formuluotės: "rekomenduojama, išskirtiniais atvejais, gali būti (o gali ir nebūti), kitais atvejais kitomis priemonėmis". Liežuvis nesiverčia taisyklėmis pavadinti. Gal kur Vokietijoje ir užtenka remtis projektuotojų kvalifikacija bei patirtimi. Pas mus dar pirma reikia tos patirties įgyti.
                            Šios rekomendacijos neatleidžia nuo atsakomybės užtikrinti gerą signalų matomumą. Nedarykime išvadų dėl vienos ne visai profesionaliai įrengtos sankryžos. Galbūt savivaldybė padarys išvadas. Be abejo, praktikoje pastebint kai kuriuos dalykus, kai ką galima tobulinti. Bet senų sankryžų irgi yra įrengta neprofesionaliai, tad kaltinti vien taisykles yra netikslinga.

                            Tauragės sankryža, iki šiol kelianti pasipiktinimą. Papildomas sekcijas užstoja kelio ženklai.


                            Paskutinis taisė dsanto; 2014.04.29, 11:19.

                            Comment


                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                              Šios rekomendacijos neatleidžia nuo atsakomybės užtikrinti gerą signalų matomumą. Nedarykime išvadų dėl vienos ne visai profesionaliai įrengtos sankryžos. Galbūt savivaldybė padarys išvadas. Be abejo, praktikoje pastebint kai kuriuos dalykus, kai ką galima tobulinti. Bet senų sankryžų irgi yra įrengta neprofesionaliai, tad kaltinti vien taisykles yra netikslinga.
                              tad pabūkim visi, kurie važinėjam Pilaitės pr., bandomaisiais triušiais

                              mažu kokia tai avarija atsitiks ir tada, kaip dsanto sako, galbūt kas nors, ką nors susiprotės patvarkyt

                              Comment


                                Parašė Grazvis Rodyti pranešimą
                                tad pabūkim visi, kurie važinėjam Pilaitės pr., bandomaisiais triušiais

                                mažu kokia tai avarija atsitiks ir tada, kaip dsanto sako, galbūt kas nors, ką nors susiprotės patvarkyt
                                Nedejuok tik čia forume, o rašyk savivaldybei. Aš savo ruožtu parašiau seniausiai, nors mažiausiai dejuoju

                                Comment


                                  Radau ir daugiau pavyzdžių iš Berlyno ir Dresdeno (trečia foto), kur važiavimui tiesiai šviesoforai įrengti dešinėje kelio pusėje. Visais atvejais šviesoforai pasukti į vairuotojus:




                                  Comment


                                    Ar kam nors paviko vakare/nakti vaziuojant Pilaites pr. pravaziuot sia sankriza nesustojus prie raudonos?

                                    Per 20 stebejimo minuciu nei vienai (!) masinai nepaviko pravaziuot per zalia nesustojus (neskaiciuojant tuos kas jau vare per raudona). Nors tuo momentu jokiu masinu is kitu pusiu nebuvo. Ar taip nauja sistema sprendzia kamsciu ir uztersto oro problemas?

                                    Jei kazkas matisis ikelsiu video ant kiek zalias signalas ilgesnis vaziuojantiems Sietino g. nei Pilaites pr. Ir kuriam keliui yra padarytas prioritetas.

                                    p.s o gal but ir diena tas pat viksta?

                                    Edit:
                                    stai vienas is video, labai patiko situacija ties 1:06

                                    https://www.youtube.com/watch?v=eLA0SUq4HgY
                                    Paskutinis taisė Diim4iik; 2014.04.30, 01:49.

                                    Comment


                                      Mr.x:
                                      pvz maxima petrasiunuose sau visa juosta i kaire nusikreipe.

                                      dsanto:
                                      Ir ką - sumažėjo važiuojančių T.Masiulio gatve?
                                      Parašė Gator Rodyti pranešimą
                                      Kokiu pagrindu neleidžiama ten antra juosta važiuoti tiesiai? Nesamonė, dirbtinai pralaidumą sumažino, o privalumo jokio niekam, na gal sukantiems į kairę trumpiau laukti, nes važiuojantys tiesiai toje eilėje neatsistos. Tačiau dėl tokio menkniekio pusę pralaidumo nuimt?
                                      Tai nesusiję su lentelių tema. Klauskite projektuotojų ir savivaldybės, kodėl taip suplanavo gatvę. Bet mano nuomone, leisti antra eismo juosta važiuoti tiesiai ir sukti į kairę būtų nesąmonė, nes sukantys į kairę trukdytų važiuojantiems tiesiai. Tai yra didelė Lietuvos problema, kad taip įrengtos sankryžos. Dabar antroje eismo juostoje yra atskira apsaugoto kairiojo posūkio fazė, todėl sukantys į kairę atlieka saugų manevrą. Dar vienas svarbus momentas - kai sukama į kairę, iš Maximos sukama apsaugotai į dešinę. Taigi tai lemia ir fazių paskirstymas.

                                      O šiaip mano nuomone, nuo HESo atvažiuojama viena eismo juosta, tai nieko tragiško, jei viena ir pravažiuoji sankryžą, o po to yra išsišakojimas.

                                      Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
                                      Ar kam nors paviko vakare/nakti vaziuojant Pilaites pr. pravaziuot sia sankriza nesustojus prie raudonos?

                                      Per 20 stebejimo minuciu nei vienai (!) masinai nepaviko pravaziuot per zalia nesustojus (neskaiciuojant tuos kas jau vare per raudona). Nors tuo momentu jokiu masinu is kitu pusiu nebuvo. Ar taip nauja sistema sprendzia kamsciu ir uztersto oro problemas?

                                      Jei kazkas matisis ikelsiu video ant kiek zalias signalas ilgesnis vaziuojantiems Sietino g. nei Pilaites pr. Ir kuriam keliui yra padarytas prioritetas.

                                      p.s o gal but ir diena tas pat viksta?

                                      Edit:
                                      stai vienas is video, labai patiko situacija ties 1:06

                                      https://www.youtube.com/watch?v=eLA0SUq4HgY
                                      Kuo čia dėtos naujos šviesoforų taisyklės? Gal verta būtų jas paskaityti? Projektuotojai fazes, prioritetus dėlioja atsižvelgę į įvairias aplinkybes, tuo tarpu ir vietines sąlygas bei Užsakovo pageidavimus. Jokios taisyklės nenurodys, kaip smulkmeniškai valdyti konkrečios sankryžos srautus.
                                      Paskutinis taisė Romas; 2014.05.01, 07:18. Priežastis: Sujungti 2 pranešimai iš eilės

                                      Comment


                                        Pas kažką Y raidės klaviatūroje nėra.

                                        Girdėjus, jog šioje sankryžoje esanti sistema yra naujausia, kuri įjungia signalus atsižvelgiant į automobilių srautusk kyla klausimas kodėl yra įjungiama žalia šviesa ten, kur nėra automobilių.

                                        Man dar nė karto neteko pravažiuoti per šią sankryžą nesustojus, nesvarbu iš kurios pusės, o sustojus, reikia kreipti kaklą, norint pamatyti kada užsidega žalia šviesa.

                                        Comment


                                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                          Bet mano nuomone, leisti antra eismo juosta važiuoti tiesiai ir sukti į kairę būtų nesąmonė, nes sukantys į kairę trukdytų važiuojantiems tiesiai.
                                          Na trukdytų kažkuriais momentais, bet dabar trukdo nesustabdomai. Kitaip sakant galimybė važiuoti tiesiai kai nėra sukančiųjų galėtų būti. Dabar tokia galimybė apskritai eliminuota.

                                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                          Dabar antroje eismo juostoje yra atskira apsaugoto kairiojo posūkio fazė, todėl sukantys į kairę atlieka saugų manevrą. Dar vienas svarbus momentas - kai sukama į kairę, iš Maximos sukama apsaugotai į dešinę. Taigi tai lemia ir fazių paskirstymas.
                                          Tai lygiai taip pat apsaugotą manevrą galėtų atlikinėti jei ir už jų kažkas stovėtų, kuris važiuotų tiesiai... Visiškai identiškai atliktų apsaugotą maneevrą. Tas pats ir su išvažiuojančiais į dešinę.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X