Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Sukantiems I kaire (apsisukantiems) gali degt tik vienas signalas - papildoma sekcija. Ar tu manai kad kol dega pagrindis sviesoforas, kuris leidzia vaziuot tik tiesiai suteikia pirmenibe pries sukancius I desine?

    Apsisukantis atvazeve Laisves pr. vadovaujasi papildoma sviesoforo sekcija, taip pat kaip ir sukantis I desine is Justiniskiu g. tad ju teises ligios, ir tenka vadovautis desines rankos taisikle. O kad musu taisikles kertasi su sveiku protu (kaip gali vienas eismo dalivis zinot per koki signala vaziuoja kitas) cia jau vairuotojai nekalti. Bet ivikus avarijai bus kaltas apsisukantis, nes jam kliutis is desines.

    Comment


      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
      Mūsų sovietinio palikimo KET 167 punktas yra absurdiškas tuo, kad nurodo duoti kelią pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą važiuojančioms transporto priemonėms. Iš kur vairuotojas gali žinoti, pagal kokį signalą važiuoja kitas vairuotojas? Nebent turi ekstrasenso savybių
      Punktas iš ties absurdiškas, tačiau dažnai ir be šio punkto galima susidurti su absurdiškais reguliavimais. Taigi norint saugiai važinėti gatvėmis tenka pramokti "ekstrasenso amato"


      Taigi Lietuvoje su dabartinėmis KET mažiausiai komplikuotas yra posūkis su atskirais šviesoforais. Tada tiesiog vadovaujiesi 120 punktu ir praleidi kliūtį iš dešinės:
      Šioje vietoje aš turiu abejonę ar tikrai tinka šis punktas? Taisykles reikėtų taikyti lyg ir prieš pradedant (atliekant) manevrą, o tokiu atveju "kliūtis" artėja iš kairės (arba bent jau iš priekio - manevro viduryje). Iš dešinės kita transporto priemonė atsiduria tik baigus (pačioje pabaigoje) manevrą, kai kažką praleisti jau kaip ir nebėra prasmės.
      Juo labiau, kad 120 punktas nepatenka į skyrių "Važiavimas per sankryžas". Ir manau, kad čia labai tiks pasakymas kiek žmonių, tiek ir nuomonių.

      Akivaizdu, kad taisyklėse yra nemažai spragų ir jas iš esmės reikia reformuoti (perrašyti) patikslinant kai kuriuos punktus, juos pakeičiant aiškesniais, prasmingesniais ir panaikinant tam tikrus prieštaravimus bei nelogiškumus (pvz. 167 punktas).

      Comment


        Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
        Sukantiems I kaire (apsisukantiems) gali degt tik vienas signalas - papildoma sekcija. Ar tu manai kad kol dega pagrindis sviesoforas, kuris leidzia vaziuot tik tiesiai suteikia pirmenibe pries sukancius I desine?

        Apsisukantis atvazeve Laisves pr. vadovaujasi papildoma sviesoforo sekcija, taip pat kaip ir sukantis I desine is Justiniskiu g. tad ju teises ligios, ir tenka vadovautis desines rankos taisikle. O kad musu taisikles kertasi su sveiku protu (kaip gali vienas eismo dalivis zinot per koki signala vaziuoja kitas) cia jau vairuotojai nekalti. Bet ivikus avarijai bus kaltas apsisukantis, nes jam kliutis is desines.
        Kodėl tik papildoma sekcija sukantiems į kairę? Pagal dabartinį šviesoforo techninį sprendimą, ten gali degti ir žalias pagrindiniame šviesofore (važiuoti tiesiai). Tokiu atveju pirmumą pagal minėtą 167 punktą įgauna tie, kurie suka į kairę, nes pagr. šviesofore dega žalias, o sukantiems į dešinę žalia tik pap. sekcijoje. Analogiškai jei sukantiems į kairę būtų įrengta ne pap. sekcija, o visas trijų spalvų šviesoforas.
        Dėl to "kliūtis iš dešinės" tai čia slidus dalykas. Techniškai tuo momentu, kai apsisukant reikėtų sustoti ir praleisti, transporto priemonės sukančios į dešinę artės ne iš dešinės, o iš priekio. Sustoti, kad jos artėtų lyg ir iš dešinės galima tik labai plačioje sankryžoje, su daug eismo juostų.

        Comment


          Parašė sleader Rodyti pranešimą
          Šioje vietoje aš turiu abejonę ar tikrai tinka šis punktas? Taisykles reikėtų taikyti lyg ir prieš pradedant (atliekant) manevrą, o tokiu atveju "kliūtis" artėja iš kairės (arba bent jau iš priekio - manevro viduryje). Iš dešinės kita transporto priemonė atsiduria tik baigus (pačioje pabaigoje) manevrą, kai kažką praleisti jau kaip ir nebėra prasmės.
          Šis punktas skirtas bendrai visiems atvejams, kurie nenumatyti KET, kaip aš suprantu. Ir kol neturim, kaip vokiečiai punkto, kuris nurodo, kad apsisukdamas, kaip ir važiuodamas atbulas, vairuotojas neturi kliudyti kitiems eismo dalyviams, belieka vadovautis 120 punktu.

          Dėl apsisukimo padėties, tai mano nuomone, ji nustatoma ne prieš manevrą, o manevro eigoje. Be to, nesutinku, kad kliūtis iš dešinės atsiranda tik baigus manevrą ir nebėra ką praleisti Dažnu atveju (išskyrus labai plačias sankryžas) automobiliai neprasilenkia ir vienas kitą turi praleisti. Netgi Laisvės pr. - Justiniškių g. sankryžoje važiuojantiems Laisvės pr. apsisukti neišeina, kol iš Justininškių g. trimis eismo juostomis sukama į dešinę.

          Comment


            Parašė sleader Rodyti pranešimą
            Dėl to "kliūtis iš dešinės" tai čia slidus dalykas. Techniškai tuo momentu, kai apsisukant reikėtų sustoti ir praleisti, transporto priemonės sukančios į dešinę artės ne iš dešinės, o iš priekio. Sustoti, kad jos artėtų lyg ir iš dešinės galima tik labai plačioje sankryžoje, su daug eismo juostų.
            Na man tai akivaizdu, kad tai kliūtis iš dešinės

            Paskutinis taisė dsanto; 2014.02.17, 22:51.

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
              Šis punktas skirtas bendrai visiems atvejams, kurie nenumatyti KET, kaip aš suprantu. Ir kol neturim, kaip vokiečiai punkto, kuris nurodo, kad apsisukdamas, kaip ir važiuodamas atbulas, vairuotojas neturi kliudyti kitiems eismo dalyviams, belieka vadovautis 120 punktu.

              Dėl apsisukimo padėties, tai mano nuomone, ji nustatoma ne prieš manevrą, o manevro eigoje. Be to, nesutinku, kad kliūtis iš dešinės atsiranda tik baigus manevrą ir nebėra ką praleisti Dažnu atveju (išskyrus labai plačias sankryžas) automobiliai neprasilenkia ir vienas kitą turi praleisti. Netgi Laisvės pr. - Justiniškių g. sankryžoje važiuojantiems Laisvės pr. apsisukti neišeina, kol iš Justininškių g. trimis eismo juostomis sukama į dešinę.
              Nors jau krypstame į diskusiją apie KET, o ne apie šviesoforų įrengimo tvarką, bet vis tiek įdėsiu tokią labai primityviai nupieštą iliustraciją:


              Sakyčiau paprasta, nedidelio dydžio sankryža. Raudono automobilio vairuotojas apsisukinėja, o žalio - suka į dešinę. Akivaizdu, kad raudonasis automobilis, norėdamas praleisti žaliąjį, sustos kažkur šioje vietoje ir daugiau ar mažiau tokioje pozicijoje (su kelių laipsnių pasisukimo paklaida). Taigi klausimas: ar tikrai žalias automobilis artėja raudonajam iš dešinės (mano supratimo zona "iš dešinės" apibrėžta mėlynai)? Į dešinę sukantis automobilis į mėlynai apibrėžtą zoną "iš dešinės" pateks tik kai raudonasis bus praktiškai atlikęs manevrą ir jau išvažiavęs iš sankryžos. T.y. tada, kai kažką praleisti jau nebereikės ir netgi nebus techninių galimybių, nes raudonas pagal apsisukimo spindulį gali įsukti tik į pirmą eismo juostą.

              Comment


                Parašė sleader Rodyti pranešimą
                Nors jau krypstame į diskusiją apie KET, o ne apie šviesoforų įrengimo tvarką, bet vis tiek įdėsiu tokią labai primityviai nupieštą iliustraciją:
                Atvaizdas


                Sakyčiau paprasta, nedidelio dydžio sankryža. Raudono automobilio vairuotojas apsisukinėja, o žalio - suka į dešinę. Akivaizdu, kad raudonasis automobilis, norėdamas praleisti žaliąjį, sustos kažkur šioje vietoje ir daugiau ar mažiau tokioje pozicijoje (su kelių laipsnių pasisukimo paklaida). Taigi klausimas: ar tikrai žalias automobilis artėja raudonajam iš dešinės (mano supratimo zona "iš dešinės" apibrėžta mėlynai)? Į dešinę sukantis automobilis į mėlynai apibrėžtą zoną "iš dešinės" pateks tik kai raudonasis bus praktiškai atlikęs manevrą ir jau išvažiavęs iš sankryžos. T.y. tada, kai kažką praleisti jau nebereikės ir netgi nebus techninių galimybių, nes raudonas pagal apsisukimo spindulį gali įsukti tik į pirmą eismo juostą.
                Taip, nukrypome į temą apie KET, bet visa tai dėl to, kad sankryžose susidaro tokios situacijos. Ir ateityje pagal naują šviesoforų įrengimo tvarką jų tik daugės. Šiuo metu yra projektuojama nauja sankryža ir numatyta ta pati situacija su trijų sekcijų šviesoforais.

                Viena akivaizdu - pagal tavo pavyzdį, jei abiems dega trijų sekcijų šviesoforų žalios rodyklės, tai tikrai sukančiajam į dešinę nieko nereikia praleisti (jis neturi kliūties iš dešinės). Dėl raudono automobilio - mano nuomone, žalias automobilis yra jam kliūtis iš dešinės (nepaisant to, kad ji iš dešinės atsiranda manevro eigoje). Raudonam automobiliui žalia rodyklė į kairę garantuoja, kad nėra priešpriešinio eismo, bet negarantuoja, kad apsisukant nebus kliūčių.

                Comment


                  Parašė sleader Rodyti pranešimą
                  Taigi klausimas: ar tikrai žalias automobilis artėja raudonajam iš dešinės (mano supratimo zona "iš dešinės" apibrėžta mėlynai)? Į dešinę sukantis automobilis į mėlynai apibrėžtą zoną "iš dešinės" pateks tik kai raudonasis bus praktiškai atlikęs manevrą ir jau išvažiavęs iš sankryžos. T.y. tada, kai kažką praleisti jau nebereikės ir netgi nebus techninių galimybių, nes raudonas pagal apsisukimo spindulį gali įsukti tik į pirmą eismo juostą.
                  Bet taisyklėse parašyta, kad sukantieji į kairę (raudonas) turi praleisti važiuojančius tiesiai arba sukančius į dešinę (žalias).
                  Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                  Comment


                    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                    Bet taisyklėse parašyta, kad sukantieji į kairę (raudonas) turi praleisti važiuojančius tiesiai arba sukančius į dešinę (žalias).
                    Aš irgi pagalvojau apie šį punktą:

                    161. Sukdamas į kairę (apsisukdamas), vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms lygiareikšmiu keliu priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę...

                    Jei traktuosime, kad apsisukdamas vairuotojas žiūri tiesiai į žalio automobilio priešpriešinį eismą, tai galima vadovautis ir šiuo punktu.

                    Comment


                      lygiareiksmiu. O zalias is kokio kiemo jei suka?
                      Show must go von!

                      Comment


                        Parašė VNS Rodyti pranešimą
                        lygiareiksmiu. O zalias is kokio kiemo jei suka?
                        Iš kiemo kita situacija.

                        107. Įvažiuodamas į kelią iš esančių šalia jo teritorijų, vairuotojas privalo duoti kelią juo važiuojančioms transporto priemonėms.

                        Čia kalba eina apie reguliuojamas sankryžas.

                        Comment


                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                          Iš kiemo kita situacija.

                          107. Įvažiuodamas į kelią iš esančių šalia jo teritorijų, vairuotojas privalo duoti kelią juo važiuojančioms transporto priemonėms.

                          Čia kalba eina apie reguliuojamas sankryžas.
                          O tai jeigu raudonam zalias svisoforo signalas, o zaliam tik lentele su zalia rodykle?
                          Show must go von!

                          Comment


                            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                            Dėl raudono automobilio - mano nuomone, žalias automobilis yra jam kliūtis iš dešinės (nepaisant to, kad ji iš dešinės atsiranda manevro eigoje).
                            Būtent čia aš ir įžvelgiu terpę išsamiai diskusijai. Tokioje situacijoje, raudonam automobiliui, žalias kliūtimi iš dešinės pataps tik tuomet, kai jau nebebus galimybių jo praleisti, o raudonasis bus beveik pilnai įsukęs į pirmąją eismo juostą.
                            Bet kokiu atveju praleisdamas sustosi, kad turėtum gerą matomumą - priešais artėjančią t.p., o ne kažkur užsukęs, kai reikės žiūrėti persikreipus į dešinę per petį T.y. praleisi automobilį dar prieš jam tampant kliūtimi iš dešinės ir tokia jis nebetaps.

                            Čia grynai taisyklių bėda, kad galima prieiti prie įvairių išvedžiojimų, priklauso nuo vairuotojo kompetencijos, patirties vertinant situaciją.

                            Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                            Bet taisyklėse parašyta, kad sukantieji į kairę (raudonas) turi praleisti važiuojančius tiesiai arba sukančius į dešinę (žalias).
                            Šiuo atveju jie nevažiuoja nei lygiareikšmiu keliu, nei priešinga kryptimi.
                            Paskutinis taisė sleader; 2014.02.17, 23:05.

                            Comment


                              Parašė sleader Rodyti pranešimą
                              Būtent čia aš ir įžvelgiu terpę išsamiai diskusijai. Tokioje situacijoje, raudonam automobiliui, žalias kliūtimi iš dešinės pataps tik tuomet, kai jau nebebus galimybių jo praleisti, o raudonasis bus beveik pilnai įsukęs į pirmąją eismo juostą.
                              Bet kokiu atveju praleisdamas sustosi, kad turėtum gerą matomumą - priešais artėjančią t.p., o ne kažkur užsukęs, kai reikės žiūrėti persikreipus į dešinę per petį T.y. praleisi automobilį dar prieš jam tampant kliūtimi iš dešinės ir tokia jis nebetaps.

                              Čia grynai taisyklių bėda, kad galima prieiti prie įvairių išvedžiojimų, priklauso nuo vairuotojo kompetencijos, patirties vertinant situaciją.
                              Tai ir sakau, mūsų KET tiesiog reiktų papildyti, kad būtų išvengta nesusipratimų:

                              119. Važiuodamas atbulas, apsisukdamas vairuotojas privalo duoti kelią kitiems eismo dalyviams.

                              Comment


                                Parašė VNS Rodyti pranešimą
                                O tai jeigu raudonam zalias svisoforo signalas, o zaliam tik lentele su zalia rodykle?
                                Raudonas to žinoti negali. Žalias pagal taisykles tada turi praleisti raudonąjį. Beje, naujos taisyklės draudžia tokį variantą:

                                Lentelė su žalia rodykle negali būti įrengiama, jeigu:
                                77.3. dešinėje esančiam transportui numatytas apsaugotas kairysis posūkis;
                                77.4. dešinėje esančiam transportui numatytas iš dalies apsaugotas kairysis posūkis;

                                Comment


                                  Diskusiją apie Pilaitės pr. - Sietyno g. sankryžos rekonstrukciją siūlau pratęsti čia, kadangi tai susiję su nauja šviesoforų įrengimo tvarka.

                                  Parašė fru Rodyti pranešimą
                                  Kažkodėl įtariu, kad ši sankryža buvo staiga perplanuota, kai nusprendė Kelių policiją atkraustyti į Pilaitės pr. Kad nereikėtų visiems važinėt iki aplinkelio apsisukinėt, padarys čia sankryžėlę su eiliniu šviesoforu.
                                  Prisma atstovai nurodė, kad parduotuvės atidarymo nebus be sankryžos. Prisma atidarymas numatytas balandžio 24 d., tad dabar labai skuba.

                                  Iš pradžių buvo numatyta reguliuojama pėsčiųjų perėja. Iš Sietyno g. ir Prisma išvažiavimo nebuvo jokių šviesoforų. Transportui buvo numatyti 300 mm šviesoforai, pėstiesiems dviejų sekcijų šviesoforai su laikmačiais (atramos įrengtos per vidurį perėjos):






                                  Vėliau pradėta įrenginėti sankryža. Vaizdas šiandien. Šalutiniame kelyje, Prisma išvažiavime įrengti 300 mm transporto šviesoforai (dešinėje įrengtą šviesoforą užstoja pėsčiųjų perėjos ženklas). Kairėje šviesoforas pasuktas į vairuotojus:




                                  Pilaitės pr. dabar jau įrengti 200 mm transporto šviesoforai (prieš tai buvo 300 mm), o pėstiesiems įrengti dviejų sekcijų pėsčiųjų šviesoforai be laikmačių (matyt dėl sankryžos adaptyvaus valdymo), atramos įrengtos per vidurį perėjos:

                                  Comment


                                    Klausimas apie šviesoforus. Tarkime, sankryžoje (su visais reikiamais eismo jutikliais) įprastas ciklas yra A-B-C. Fazės A metu sistema nustato, kad B fazei mašinų dar nėra, o fazės C laukia jau keli auitomobiliai. Ar nuo fazės A šviesoforas bus perjungtas tiesiai į C, ar trumpam laikui bus įjungta fazė B?
                                    Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                                    Comment


                                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                      Klausimas apie šviesoforus. Tarkime, sankryžoje (su visais reikiamais eismo jutikliais) įprastas ciklas yra A-B-C. Fazės A metu sistema nustato, kad B fazei mašinų dar nėra, o fazės C laukia jau keli auitomobiliai. Ar nuo fazės A šviesoforas bus perjungtas tiesiai į C, ar trumpam laikui bus įjungta fazė B?
                                      Priklauso, kaip suprogramuota, bet gali iš A pereiti į C.

                                      Comment


                                        Galbūt nesupyksit, jog paklausiu: kodėl stulpai įrenginėjami būtent per šaligatvio vidurį?
                                        ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                        Comment


                                          Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                          Galbūt nesupyksit, jog paklausiu: kodėl stulpai įrenginėjami būtent per šaligatvio vidurį?
                                          Oficialiai tai nėra deklaruojama, bet mano akimis žiūrint, per vidurį stovintis šviesoforas gerai matomas visiems eismo dalyviams, be to, kaip ir turėtų tolygiai pasiskistyti skirtingų krypčių srautai. Dar vienas, mano nuomone, geras dalykas, kad yra patogiau paspausti pėsčiųjų mygtuką, priėjus iš bet kurios pusės.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X