Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Dėl šviesoforų - ne vienas miestas (tiesa, nedidelis) Europoje jų atsisakė. Rezultatas - avarijų sumažėjo.
    Toks teiginys, kad "atsisakė šviesoforų" - nieko absoliučiai nepasako. Galima šviesoforų atsisakyti rekonstruojant sankryžas į žiedines, į dviejų lygių, t.y į saugesnes. Galima jų atsisakyti tiesiog išmontuojant pačius šviesoforus, o visą kitą paliekant kaip buvo. Todėl tokia abstrakcija "Šviesoforų atsisakė - avarijų sumažėjo" yra tinkama tiktai politikams, bet ne tokiai diskusijai, kai nagrinėjami konkretūs saugumą/nesaugumą lemiantys elementai ir faktoriai.

    Comment


      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
      3. Gal ir aš pasakysiu naujam dizainui "taip", kai pats įsitikinsiu jo privalumui, bet dabar - "jis nelabai rekalingas".
      O Jūs daug važinėjate? Nes kiek kalbam apie naujas sankryžas ir apie senas, kur nebuvo dubliuojami šviesoforai už sankryžos, nė vienos nesate jų matęs.

      Comment


        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
        4. Ok, "kas kaip norėjo, tas taip ir darė", bet kam naikinti šviesoforus UŽ sankryžos?
        Taigi akivaizdu - tam, kad gaideliai nesustotų ant perėjų.
        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
        Mano bendradarbio sūnus, vilnietis, pakliuvo į policijos spąstus sukdamas iš Pramonės pr. į Partizanų g. Kaune vakare, nedegant papildomai sekcijai į kairę. Nubaudė. Bet žmogus dirba operatorium TV3, tai paėmė ir nufilmavo naktį tuos šviesoforus ir apskundė nuobaudą. Laimėjo. Bet kiek vargo dėl to, kad kažkas išrado sistemą, kai juoda sekcija draudžia eismą. Raudonas signalas į tokią situaciją patekti būtų neleidęs. Tiek, kad pagal naują tvarką sumažės pažeidėjų. O pirmiausia, nesaugių eismo situacijų.
        Aleksio atsakymas žinomas - nematai - reiškia nemoki vairuoti, dėk teises.

        Comment


          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
          O Jūs daug važinėjate? Nes kiek kalbam apie naujas sankryžas ir apie senas, kur nebuvo dubliuojami šviesoforai už sankryžos, nė vienos nesate jų matęs.
          Vilniuje šitų naujoviškų dar neteko matyti (bent jau man kelyje nepasitaikė).

          Comment


            Parašė digital Rodyti pranešimą
            Taigi akivaizdu - tam, kad gaideliai nesustotų ant perėjų.
            Kur policija? Kodėl ji tokių nemato? Kamerų prikabino prie kiekvienos sankryžos, galėtų be problemų baudas už taisyklių pažeidimą rašyti.
            Parašė digital Rodyti pranešimą
            Aleksio atsakymas žinomas - nematai - reiškia nemoki vairuoti, dėk teises.
            Taip. Esu už periodinius (kas 5-10) metų egzaminų perlaikymus.
            Paskutinis taisė Aleksio; 2014.01.19, 21:58.

            Comment


              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
              Vilniuje šitų naujoviškų dar neteko matyti (bent jau man kelyje nepasitaikė).
              O iš Vilniaus išvažiuojate? Pvz.: kelias Vilnius - Molėtai.

              Pirmiausiai eina pėsčiųjų perėjos be dubliuojančių šviesoforų:

              Vilnius, pėsčiųjų perėja Molėtų pl. (1)

              Vilnius, pėsčiųjų perėja Molėtų pl. (2)

              Po to sankryža į Didžiąją Riešę. Sankryža įrengta seniai pagal seną standartą, įrengti šviesoforai su rodyklėmis (tiesa, labai prastai matomomis) ir nėra šviesoforų už sankryžos.

              Sankryža į Didžiąją Riešę

              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
              Taip. Esu už periodinius (kas 5-10) metų egzaminų perlaikymus.
              Apie tai prašau diskutuoti kitose temose, nes tai nesusiję su nauja šviesoforų įrengimo tvarka.

              Comment


                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                O iš Vilniaus išvažiuojate? Pvz.: kelias Vilnius - Molėtai.
                Gal porą metų nesu vairavęs į tuo keliu, todėl komentuoti negaliu.

                Comment


                  Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                  Gal porą metų nesu vairavęs į tuo keliu, todėl komentuoti negaliu.
                  Sankryža įrengta jau žymiai daugiau nei porą metų. Vadinasi, važiuodamas net nepastebėjote, jog nėra šviesoforų už sankryžos. Tai rodo, kad normalus vairuotojas moka važiuoti pro bet kokias sankryžas.

                  O šiaip, jei neišvažiuojate iš Vilniaus, todėl ir nesate matęs kitokių sankryžų. Vilniaus valdininkai labai skrupulingai įrengė visas Vilniaus sankryžas pagal sovietiniio palikimo standartą, numatydami papildomas sekcijas ir ignoruodami galimybę įrengti atskirus šviesoforus su rodyklėmis. Tad aš manau, kad Jums tiesiog fobija naujai šviesoforų tvarkai. Kviečiu Jus į Kauną
                  Paskutinis taisė dsanto; 2014.01.19, 16:23.

                  Comment


                    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                    Kur polkicija? Kodėl ji tokių nemato? Kamerų prikabino prie kiekvienos sankryžos, galėtų be problemų baudas už taisyklių pažeidimą rašyti.
                    Taip. Esu už periodinius (kas 5-10) metų egzaminų perlaikymus.
                    Dar vienas Al1 - bausti, neleisti, perlaikyti. Tai neveikia. Idiotų vis tiek visada atsiras. Tuo tarpu šviesoforo nebuvimas už sankryžos veikia netgi labai gerai, žr. Kauno pavyzdį. Kur taip padaryta, niekas nebesustoja perėjose.

                    Comment


                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                      Vilniaus valdininkai labai skrupulingai įrengė visas Vilniaus sankryžas pagal sovietiniio palikimo standartą, numatydami papildomas sekcijas ir ignoruodami galimybę įrengti atskirus šviesoforus su rodyklėmis. Tad aš manau, kad Jums tiesiog fobija naujai šviesoforų tvarkai. Kviečiu Jus į Kauną
                      Ne fobija, o loginis mąstymas. Sena tvarka veikė gerai, tik "vairuotojai" nelabai mokėjo ja naudotis. Jeigu žmogus nemato nedegančios sekcijos, tegul važiuoja autobusu. Jeigu užsienietis atvažiuoja į Lietuvą ir negali suprasti, kas tai yra per daiktas ta papildoma sekcija, tegul nevažiuoja į Lietuvą.
                      O Kaune esu vairavęs vieną kartą prieš kokius 4-5 metus - sunkus miestas, Vilniuje eismas pasirodė logiškesnis.
                      Paskutinis taisė Aleksio; 2014.01.19, 21:58.

                      Comment


                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                        Ne fobija, o loginis mąstymas. Sena tvarka veikė gerai, tik "vairuotojai" nelabai mokėjo ja naudotis. Jeigu žmogus nemato nedegančios sekcijos, tegul važiuoja autobusu. Jeigu užsienietis atvažiuoja į Lietuvą ir negali suprasti, kas tai yra per daiktas ta papildoma sekcija, tegul nevažiuoja į Lietuvą.
                        O Kaune esu vairavęs vieną kartą prieš kokius 4-5 metus - sunkus miestas, Vilniuje eismas pasirodė logiškesnis.
                        Jei vairuotojai nelabai moka naudotis senąja sistema, tai ji nėra gera. Juo labiau, kad likęs pasaulis, išskyrus buvusias tarybines šalis ir dar keletą, tokios sistemos nenaudoja.

                        Dėl užsieniečių. Pagal vakariečių KET papildoma sekcija suteikia papildomą laiką važiuoti, bet jei ji nedega, vairuotojas vadovaujasi pagrindinio šviesoforo signalais. Todėl nedeganti papildoma sekcija nesukelia pavojaus. Berlynas:

                        Comment


                          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                          Sena tvarka veikė gerai, tik "vairuotojai" nelabai mokėjo ja naudotis.
                          Reiškia veikė blogai. Taškas.

                          Comment


                            J.Basanavičiaus - Aukštaičių g. sankryža Panevėžyje. Naujai įrengti šviesoforai. Nuimtos lentelės, atsiranda sukančių į dešinę per raudoną (iš įpročio).
                            Įrengtos kameros, dviračių tako zonoje ant šviesoforo signalo šviečia dviratis ir pėstysis.
                            Jei tau (su auto) ir pėsčiajam raudona, tai kam nuimti tas lenteles?
                            Attached Files

                            Comment


                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                              Dėl užsieniečių. Pagal vakariečių KET papildoma sekcija suteikia papildomą laiką važiuoti, bet jei ji nedega, vairuotojas vadovaujasi pagrindinio šviesoforo signalais. Todėl nedeganti papildoma sekcija nesukelia pavojaus.
                              Sukelia. Atvažiuoja koks nors vokietis ar olandas (nekalbant apie anglus) ir padaro avarija, nes nesugebėjo prieš važiuojant į Lietuvą perakaityti Lietuvos KET.

                              Comment


                                Parašė Panevezietis Rodyti pranešimą
                                J.Basanavičiaus - Aukštaičių g. sankryža Panevėžyje. Naujai įrengti šviesoforai. Nuimtos lentelės, atsiranda sukančių į dešinę per raudoną (iš įpročio).
                                Įrengtos kameros, dviračių tako zonoje ant šviesoforo signalo šviečia dviratis ir pėstysis.
                                Jei tau (su auto) ir pėsčiajam raudona, tai kam nuimti tas lenteles?
                                Visų pirma, žalias signalas dešinėje esantiems pėstiesiems uždegamas 1-2 s anksčiau, todėl be lentelės tu perėją privažiuosi jau tada, kai pėsčiasis bus įžengęs į perėją. Taip išvengiama situacijos, kai per lentelę per raudoną sukantis vairuotojas privažiuoja perėją tuo metu, kai pėsčiajam užsidega žalias ir jis bando pakliūti į gatvę.

                                Antra, kai tu suki per raudoną į dešinę, pėstiesiems, kurie gatvę kerta skersai, dega žalias signalas.

                                O trečia, lentelės kelia pavojų ne tik pėstiesiems, bet ir automobiliams ir dviratininkams, kurie važiuoja per žalią. Įrengiant lenteles turi būti užtikrintas geras matomumas pagal Kelių šviesoforų įrengimo taisykles:

                                76. Lentelę su žalia rodykle galima įrengti tada, kai užtikrinama, kad į dešinę ketinantis sukti vairuotojas gerai mato pėsčiuosius, dviratininkus ir transporto priemones, kurių judėjimo kryptį jis kirs. Matomumas turi būti užtikrintas sustojus prie „Stop“ linijos, kad į dešinę pagal lentelę su žalia rodykle sukančiam vairuotojui dėl nepakankamo matomumo nereikėtų kirsti „Stop“ linijos ir privažiuoti arčiau sankryžos, kur jis turės sustoti ir gali kliudyti pagal žalią signalą skersine kryptimi judančiam eismui.

                                Beje, minėta Panevėžio sankryža prieš tai atrodė taip: dubliuojantys šviesoforai už sankryžos, lentelės su žaliomis rodyklėmis, pėstiesiems skirti transporto šviesoforai, nors kai kuriose perėjose jų išvis nebuvo ir reikėjo žiūrėti į toli pastatytą transporto šviesoforą...









                                Paskutinis taisė dsanto; 2014.01.26, 18:31.

                                Comment


                                  Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                  Sukelia. Atvažiuoja koks nors vokietis ar olandas (nekalbant apie anglus) ir padaro avarija, nes nesugebėjo prieš važiuojant į Lietuvą perakaityti Lietuvos KET.
                                  O lietuvis, nuvažiavęs į Vakarų Europą, stovi degant žaliam signalui su išjungta papildoma sekcija. Ir tik gavęs signalų laviną iš galo, suka įsivaizduodamas, kad pažeidžia KET....

                                  Comment


                                    Vilniaus Buivydiškių - Dūkštų - Sudervės kelio sankryža šiandien. Šviesoforai pagal naują tvarką jau sustatyti, bet dar neįjungti.

                                    Paskutinis taisė dsanto; 2014.01.31, 21:43.

                                    Comment


                                      Analogiška situacija M. Šleževičiaus - L. Giros g. sankryžoje. Nuo gruodžio mėnesio jokių žymių pokyčių.

                                      Užtat Pilaitės pr., ties Piliakalnio stotele ir sankryža su Sietyno g., yra įrengiamas pėsčiųjų šviesoforas pagal naujas taisykles.
                                      Pastebėjau tik tiek, kad pėstiesiems šviesoforai pastatyti per vidurį tako. Kaip jie pastatyti sukantiems iš Sietyno g. į Pilaitės pr. link Laisvės pr. (žemėlapyje: iš apačios į dešinę) - nemačiau.
                                      Žemėlapis: http://www.maps.lt/map/?lang=lt#obj=...to,stops,zebra ()
                                      Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                      Comment


                                        Nauja šviesoforų įrengimo tvarka palietė ir senas sankryžas. Po remonto Vilniaus Ukmergės - Bieliūnų g. sankryžoje trijų sekcijų "pėsčiųjų" šviesoforai pakeisti dviejų sekcijų šviesoforais.

                                        Prieš tai vaizdelis buvo toks (paskutiniu metu buvo užklijuoti ir juodi pėsčiųjų siluetai)....




                                        Dabar įrengti tikrieji pėsčiųjų šviesoforai:


                                        Likusios trečiosios sekcijos žymės:


                                        Pėstiesiems žalias signalas įjungiamas 1 s anksčiau nei transporto priemonėms:

                                        Paskutinis taisė dsanto; 2014.02.11, 19:12.

                                        Comment


                                          Kadangi nukrypta nuo temos apie šviesoforo lentelę su žalia rodykle, diskusiją siūlau pratęsti šioje temoje apie naują šviesoforų įrengimo tvarką:

                                          Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
                                          Lietuvoje vis tiek geriau - negalima dviračiu važiuot per perėją.
                                          Klysti. Jeigu sankryžoje įrengtas dviračių takas, tiek Vokietijoje, tiek Lietuvoje, dviračiu važiuojama per sankryžą. Jei dviračių eismas leidžiamas su pėsčiųjų eismu, įrengiami bendri pėsčiųjų ir dviratininkų šviesoforai:

                                          Berlynas:



                                          Klaipėda:



                                          Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
                                          Ir šiap, kas ką turi praleist, kai vienas apsisuka per žalią, kitas suka pagal "saugią" sekciją?
                                          Parašė sknts Rodyti pranešimą
                                          Logiškai mąstant, praleisti turėtų apsisukinėjantis vairuotojas. Apsisukimas, tai beveik tas pats, kaip posūkis į kairę. O jei sukant į kairę kertasi srautai, tai sukantis į kairę visus praleidžia.
                                          Žiūrėkim, kokios rodyklės rodo važiavimo kryptis. Į dešinę sukančiajam yra rodyklė į dešinę, jos nurodyta kryptimi kliūčių nėra. Sukančiajam į kairę rodyklė garantuoja, kad priešpriešiniam eismui ir kairėje esantiems pėstiesiems dega raudoni signalai - apsisukimo kryptimi saugumas negarantuojamas, todėl apsisukantysis turi praleisti sukantįjį į dešinę (kliūtis iš dešinės).

                                          Tiesa, Lenkijoje kai kuriose sankryžose naudojami šviesoforai su rodyklėmis, garantuojantys saugų apsisukimą:





                                          Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
                                          Tai va, būtent, kad reikia nagrinėt užsienio taisykles, o ne įsikandus "ten nėra lentelių, bet yra XYZ", dėstyt gyvenimo tiesas
                                          Pas mus, kaip alternatyva lentelei su žalia rodykle, lygiai taip pat naudojami trijų sekcijų šviesoforai su rodyklėmis į dešinę (pas vokiečius gali būti dviejų arba trijų). Geriausias to pavyzdys - K. Petrausko - Vydūno al. sankryža Kaune. Jei dešinėje nėra pėsčiųjų (tik jie sustabdo posūkį į dešinę), posūkis į dešinę leidžiamas nuolat. Sukant į dešinę, tuo pačiu metu karts nuo karto leidžiamas ir eismas iš Vydūno al. į kairę (analogiškai kaip pas vokiečius). Akivaizdu, kad tiek sukantiems į dešinę, tiek sukantiems į kairę dega žalios rodyklės (trijų sekcijų šviesoforai). Apsisukantysis turi praleisti sukantįjį į dešinę, nes jis jam yra kliūtis iš dešinės. Pas mus yra paprastas ir aiškus punktas, kuriuo ir reiktų vadovautis:

                                          120. Kai transporto priemonių važiavimo trajektorijos kertasi, o važiavimo tvarka šiose taisyklėse neaptarta, kelią privalo duoti vairuotojas, kuriam transporto priemonė artėja iš dešinės.



                                          Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                          Esminio skirtumo tarp musų KET ir Vokietijos KET tikriausiai nebus. Pagal šiuo metu Lietuvoje galiojančias kelių eismo taisykles praleisti apsisukantį automobilį turėtų tas, kuris važiuoja pagal papildomoje sekcijoje įrengtą signalą. Apsisukančiam tenai bet kokiu atveju važiuoti leis pilnas, trijų spalvų šviesoforas.

                                          167 - Važiuodamas kryptimi, kurią rodo rodyklė, įjungta papildomoje šviesoforo sekcijoje kartu su geltonu arba raudonu signalu, vairuotojas privalo duoti kelią iš kitų krypčių pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą važiuojančioms transporto priemonėms.
                                          Vokiečių KET nėra tokio punkto. Pas juos pasakyta, kad rodyklė į dešinę leidžia sukti į dešinę ir degant raudonam signalui. Taip pat yra punktas, kad apsisukdamas vairuotojas neturi kliudyti kitiems eismo dalyviams. Logiška ir aišku.

                                          Mūsų sovietinio palikimo KET 167 punktas yra absurdiškas tuo, kad nurodo duoti kelią pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą važiuojančioms transporto priemonėms. Iš kur vairuotojas gali žinoti, pagal kokį signalą važiuoja kitas vairuotojas? Nebent turi ekstrasenso savybių

                                          Paimkime kaip pavyzdį Laisvės pr. - Justiniškių g. sankryžą Vilniuje. Iš Justiniškių g. leidžiama sukti į dešinę su raudonu signalu ir papildoma sekcija tuo metu, kai sukama iš Laisvės pr. į kairę su žaliu signalu ir papildoma sekcija į kairę. Pagal KET 167 p. kaip ir viskas aišku, ar ne?



                                          Bet iš kur sukantysis į dešinę gali žinoti, koks tuo metu signalas dega sukantiems į kairę?? Štai čia ir gaunasi tokia situacija, kad iš Laisvės pr. sukantiems į kairę po kiek laiko užsidega raudonas signalas, o papildoma sekcija į kairę lieka degti. Tai kas dabar turi ką praleisti? Dabar jau sukantysis į kairę turi praleisti sukantįjį į dešinę



                                          Pastebėjau, kad apsisukantys vairuotojai sąmoningi ir praleidžia sukančiuosius į dešinę, tad konfliktinių situacijų kaip ir išvengiama. O jei įvyksta eismo įvykis, turbūt policija tiesmukai taiko 167 p. ir priklausomai nuo to, koks signalas degė sukantiems į kairę, baudžia arba sukusį į dešinę, arba sukusį į kairę Vargšai sukantys į dešinę, nes neturi ekstrasenso savybių nustatyti 167 p. aprašomo "leidžiančio eismą signalo"

                                          Taigi Lietuvoje su dabartinėmis KET mažiausiai komplikuotas yra posūkis su atskirais šviesoforais. Tada tiesiog vadovaujiesi 120 punktu ir praleidi kliūtį iš dešinės:



                                          Toks eismas vyksta ir naujoje Kauno sankryžoje ties T. Masiulio Maxima. Sukant iš Maximos į dešinę, tuo metu iš T.Masiulio g. sukama į kairę į Maximą:



                                          Tas pats ir Vokietijoje:

                                          Comment

                                          Working...
                                          X