Pats durniausias toks daviklis kaune mano nuomone yra ties taikos pr. ateities pl. Šviesaforu. Esmė tame kad prieš šviesaforą yra nedidelė įkalnė, bet žiemą kuomet būna plikledis ar šeip nevalytos slidžios gatvės sustojus ties stop linija yra sunku pajudėti iš vietos. Ne vienam taip ir nepasisekę į priekį pajudėti yra. Tad kas žino stengesi toliau sustoti nuo stop linijos jog nebūtų šios problemos, bet tada niekaip neužsidega žalias šviesaforo signalas. Pačiam yra tekę kelis kartus po kokias 5 min prastovėti po kol supratau kame esmė.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje
Collapse
X
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąO dabar įsivaizduokim, kad tu taupydamas degalus ir važiuodamas nesustojant nutrenki pėstįjį ar susidūri su automobiliu, kurie baiginėja manevrą, o tu jų nesustojęs nepamatysi? Tam ir yra nerašyta taisyklė net be švieslenčių - jei matai, kad užsidegė žalias, o tu artėji prie sankryžos, turi įsitikinti, ar nėra eismo dalyvių, kurie baigia manevrą.
Parašė dsanto Rodyti pranešimąLietuvos teisės aktuose nėra.
Comment
-
Iškilo toks klausimas, kuris, galbūt, iš fantastikos srities: dažnai būna, kad esant kamščiui, atvažiuoja mašina su švyturėliu (policija, gaisrinė, greitoji). Ją reikia praleisti. Dažnai būna, kad pirmosios mašinos, stovinčios prie sankryžos (ir šviesoforo), įvažiuoja į sankryžą, norint praleisti skubantį automobilį.
Tačiau ką turėtų daryti tokie vairuotojai pagal naująją tvarką stovint sankryžoje ir nematant kada jiems užsidegs žalia (nes šviesoforas bus jiems už nugarų)?
Comment
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimąTai viena pirmųjų sankryžų, dėl kurios ir ėmiau nemėgti šios naujosios tvarkos. Neįsigilinau į visas fazes ar atitinka visas taisykles (panašu , kad taip), bet pats šviesoforų ir eismo juostų išdėstymas ten saugumo neprideda nei per plauką. Važiuojant tiesiai, vizualiai matai šviesoforą lyg ir savo eismo juostoje, o privažiavęs arčiau staiga supranti, kad jis ne tai juostai skirtas, nes tos juostos zigzagais nupieštos. Važiavimas nuo Trakų pusės gaunasi maždaug toks:
man reikia tiesiai;
iš tolo matau kad kairys šviesoforas skirtas posūkiui į kairę, o dešinys - tiesiai;
rikiuojuosi dešinėn juoston;
pala pala, čia gi atsiranda trečia juosta posūkiui į kairę, tad tiesiai galima abiem juostomis (zigzagais žinoma);
priekyje kažkas įjungė dešinį posūkį, reik greičiau mestis į kairę, pyp, ai, oi, kur važiuoji ožy...
Parašė KitoksBrolis Rodyti pranešimąIškilo toks klausimas, kuris, galbūt, iš fantastikos srities: dažnai būna, kad esant kamščiui, atvažiuoja mašina su švyturėliu (policija, gaisrinė, greitoji). Ją reikia praleisti. Dažnai būna, kad pirmosios mašinos, stovinčios prie sankryžos (ir šviesoforo), įvažiuoja į sankryžą, norint praleisti skubantį automobilį.
Tačiau ką turėtų daryti tokie vairuotojai pagal naująją tvarką stovint sankryžoje ir nematant kada jiems užsidegs žalia (nes šviesoforas bus jiems už nugarų)?
Parašė Mettal Rodyti pranešimąVilniuje greitu metu atsiras 2 šviesoforinės sankryžos (jau pastatyti stulpai):
1. Buivydiškių g. / Dūkštų g. / Sudervės kelias
2. L. Giros / Šleževičiaus g.
Kaip suprantu, jau jos turės būti pagal naują tvarką įrengtos?Paskutinis taisė dsanto; 2013.12.25, 20:36.
Comment
-
Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimąVilniuje tai eismo davilkių informacija įveda korekcijas šviesoforams apskritai po keliolikos min. Bent taip sakė, kai buvau ekskursijoj. Atseit ten tikslas ne on-line keletą automobilių greičiau praleisti, bet pagreitinti ten kur susidaro didesnė automobilių masė. Tad Vilniuje skaičiavimas tikrai turėtų veikti be problemų.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąPasiaiškinau dėl šio klausimo. Jūs iš dalies teisus, tačiau yra vienas "bet". Jei kalbėtume tik apie centrinį valdymą, tai taip, į valdiklius nusiunčiamas sukoordinuotas fiksuotas planas kas keliolika minučių, tačiau tie algoritmai numato, kiek laiko procentais valdiklis laiką gali pratęsti/sutrumpinti, priklausomai nuo situacijos gatvėje. Eismo valdymo centras operuoja statistiniais vidurkiais, o gatvėje kiekvienai sankryžai, kiekvienai krypčiai dar paliekama histerezė priklausomai nuo to, ar tuo laiko momentu yra daugiau automobilių ar mažiau, tad laikmačiai čia yra absoliučiai neįmanomi, nes kiekvienos signalinės grupės žalias laikas iš anksto nežinomas (žinomas tik tam tikrose ribose). Tad Jūsų paminėtas "ne on-line" yra netiesa, nes būtent on-line ir vyksta.
Comment
-
Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimąNorite pasakyti, kad signalo veikimo laikas gali pasikeisti degant tam pačiam šviesoforo signalui, o ne pakeičiamas nuo sekančio? Kažkaip nesitiki.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąPatikslinkite klausimą.
Comment
-
Kai kuriuose sankryžose Vilniuje veikia taip, kad važiuojant pagrindiniu keliu, visą laiką degą žalias signalas. Privažiavus prie sankryžos automobiliui šalutiniu keliu, jam dega raudonas signalas, tačiau sistemai užfiksavus laukianti automobilį yra jam įjungiamas leidžiamasis signalas, stabdant eismą pagrindiniu keliu. Dar galimas variantas, kad automobiliui, važiuojančiam pagrindiniu keliu ir viršijančiam greitį, uždegamas raudonas signalas, priverstinai jį sustabdant. Taigi, kai kuriais atvejais, ciklai keičiasi iš karto, o ne nuo kito ciklo. Žinau, kad taip veikianti sankryžą, kuri integruota į eismo valdymo sistemą, yra Santariškių mikrorajone. Buvo net kilęs šioks toks vairuotojų pasipiktinimas, kodėl stabdomi automobiliai, kai niekas nelaukia išvažiuoti iš šalutinio kelio. Bet tada tiesiog išaiškino, kad taip yra dėl vairuotojų pomėgio viršyti greitį.
Comment
-
Parašė sknts Rodyti pranešimąKai kuriuose sankryžose Vilniuje veikia taip, kad važiuojant pagrindiniu keliu, visą laiką degą žalias signalas. Privažiavus prie sankryžos automobiliui šalutiniu keliu, jam dega raudonas signalas, tačiau sistemai užfiksavus laukianti automobilį yra jam įjungiamas leidžiamasis signalas, stabdant eismą pagrindiniu keliu. Dar galimas variantas, kad automobiliui, važiuojančiam pagrindiniu keliu ir viršijančiam greitį, uždegamas raudonas signalas, priverstinai jį sustabdant. Taigi, kai kuriais atvejais, ciklai keičiasi iš karto, o ne nuo kito ciklo. Žinau, kad taip veikianti sankryžą, kuri integruota į eismo valdymo sistemą, yra Santariškių mikrorajone. Buvo net kilęs šioks toks vairuotojų pasipiktinimas, kodėl stabdomi automobiliai, kai niekas nelaukia išvažiuoti iš šalutinio kelio. Bet tada tiesiog išaiškino, kad taip yra dėl vairuotojų pomėgio viršyti greitį.
O dėl visų kitų situacijų, tai nematau techninių problemų laikmačių įrengimui. Laikmačiai be problemų gali veikti realiuoju laiku. O tame pačiame cikle pakeitimai jei galimi tik tuo atveju, jei signalas apskritai keičiasi tik atsiradus transporto priemonėms, tuomet skaičiavimas ir įsijungti gali tuomet, kai prie šviesoforo sustojo transporto priemonė.
P.S. čia nediskutuoju, ar gerai tai, ar ne, tiesiog sakau, kad techniškai tai įgyvendinti - jokių problemų.
Comment
-
Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimąPatikslinsiu pavyzdžiu. Privažiuoju prie šviesoforo, dega raudona šviesa. Man stovint, laukiant žalios, šviesoforo valdikliai gauna informaciją apie pasikeitusią situaciją saknryžoje. Apskaičiuojami tam tikri pakeitimai. Ar jie įsigalios dar man belaukiant žalios ir sutrumpins raudono signalo trukmę? Mano supratimu jie įsigalios tik nuo kito šviesoforo ciklo.
Comment
-
Parašė sknts Rodyti pranešimąKai kuriuose sankryžose Vilniuje veikia taip, kad važiuojant pagrindiniu keliu, visą laiką degą žalias signalas. Privažiavus prie sankryžos automobiliui šalutiniu keliu, jam dega raudonas signalas, tačiau sistemai užfiksavus laukianti automobilį yra jam įjungiamas leidžiamasis signalas, stabdant eismą pagrindiniu keliu. Dar galimas variantas, kad automobiliui, važiuojančiam pagrindiniu keliu ir viršijančiam greitį, uždegamas raudonas signalas, priverstinai jį sustabdant. Taigi, kai kuriais atvejais, ciklai keičiasi iš karto, o ne nuo kito ciklo. Žinau, kad taip veikianti sankryžą, kuri integruota į eismo valdymo sistemą, yra Santariškių mikrorajone. Buvo net kilęs šioks toks vairuotojų pasipiktinimas, kodėl stabdomi automobiliai, kai niekas nelaukia išvažiuoti iš šalutinio kelio. Bet tada tiesiog išaiškino, kad taip yra dėl vairuotojų pomėgio viršyti greitį.
Pliusai: trumpesnis leidžiamo signalo laukimo laikas šalutiniame kelyje, kai nėra pagrindiniu keliu važiuojančio transporto; greičio kontrolės funkcija
Minusai: esant netolygiam srautui gaunasi šiokia tokia "diskoteka" dėl dažnai persijungiančių signalų
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąYra ir kitaip veikiančių sankryžų, kurios kartu atlieka ir leistino greičio kontrolės/palaikymo funkciją: http://www.youtube.com/watch?v=saAv-YNXXec
Pliusai: trumpesnis leidžiamo signalo laukimo laikas šalutiniame kelyje, kai nėra pagrindiniu keliu važiuojančio transporto; greičio kontrolės funkcija
Minusai: esant netolygiam srautui gaunasi šiokia tokia "diskoteka" dėl dažnai persijungiančių signalų
Nukrypimas nuo temos. Šioje sankryžoje atvažiuodamas matai 4 šviesoforus su tyškiais žaliais signalais. Ir tik likus keliasdešimt metrų, pamatai, kad šone tų dviejų, kur kairėje, lyg yra nedeganti juoda dėžė. Privažiavus dar arčiau, žalias signalas vis mažiau užgožia tą dėžę. O ta dėžė - draudžiamasis signalas, draudžiantis sukti į kairę. XXI amžius, eismo saugumas Lietuvoje.Paskutinis taisė dsanto; 2013.12.28, 14:55.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąNukrypimas nuo temos. Šioje sankryžoje atvažiuodamas matai 4 šviesoforus su tyškiais žaliais signalais. Ir tik likus keliasdešimt metrų, pamatai, kad šone tų dviejų, kur kairėje, lyg yra nedeganti juoda dėžė. Privažiavus dar arčiau, žalias signalas vis mažiau užgožia tą dėžę. O ta dėžė - draudžiamasis signalas, draudžiantis sukti į kairę. XXI amžius, eismo saugumas Lietuvoje.
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąTai kokios problemos? Pamatai nedegančią sekciją, sustojai, sulaukei leidžiamojo signalo, važiuoji. Viskas OK. Tuo labiau, kad dažnai (nors, kažkodėl ne visada) seksijos kabinamos baltojo skydo fone, kurį pqmatyti yra ne taip sunku.Paskutinis taisė dsanto; 2013.12.28, 21:40.
Comment
-
Foto- / videoreportažas iš rekonstruotos Galvės - J. Tiškevičiaus g. sankryžos. Pasirodo, vilniečiai turi naujų sankryžų, bet kukliai tyli. Gal kas galite pasakyti, kada ji buvo rekonstruota (statistikai)?
Seniau sankryža atrodė taip (Šaltinis: google maps Street view). Pagrindėje Galvės gatvėje buvo dvi eismo juostos. Kiek suprantu, posūkiai į kairę nebuvo apsaugoti.
Šalutiniai keliai privažiavimuose:
Ir žinoma, beveik niekuo nesiskiriantys "pėsčiųjų" nuo transporto šviesoforai, kurių Vilniuje pilna dėl dviprasmiško seno standarto ir kai kurių asmenų kompetencijos stokos:
Sankryža rekonstruota neatpažįstamai. Trijuose privažiavimuose įrengtos santvarinės konstrukcijos.
Važiuojant nuo Vilniaus yra atskira juosta apsaugotam kairiajam posūkiui. Pirmoms dviejoms eismo juostoms įrengtas apsaugoto dešiniojo posūkio šviesoforas su retai sutinkamomis kombinuotų krypčių rodyklėmis (nes dešinėje nereikia praleisti pėsčiųjų):
Tačiau pažeidžiant ne tik Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių punktus:
77. Lentelė su žalia rodykle negali būti įrengiama, jeigu:
77.1. priešpriešiniam transportui numatytas apsaugotas kairysis posūkis;
77.3. dešinėje esančiam transportui numatytas apsaugotas kairysis posūkis;
77.6. įrengtas atskiras šviesoforas su rodyklėmis posūkiui į dešinę;
...bet ir senojo standarto punktą:
4.23. Sankryžose, kuriose tikslinga transporto priemonėms leisti sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui <...> prie šviesoforų <...> neturinčių papildomų sekcijų bei rodyklių signaluose, ties raudonu šviesoforo signalu leidžiama įrengti baltos spalvos lentelę su žalios spalvos rodykle, nukreipta į dešinę.
...lentelė yra įrengta.
Važiuojant kryptimi nuo Trakų šviesoforų ir eismo juostų išdėstymas toks pat, tik šviesoforas tiesiai ir į dešinę neturi rodyklių, nes sukant į dešinę, gali tekti praleisti pėsčiuosius:
Šviesoforai pasukti į vairuotojus:
Pagaliau pėstiesiems po ilgos pertraukos Vilniuje vėl įrengiami tikrieji pėsčiųjų šviesoforai. Ir dar su laikmačiais, kurie čia itin svarbūs dėl to, kad žalias signalas dega neilgai ir reikia paskubėti:
Privažiavimas nuo Maximos. Kairysis posūkis apsaugotas, dešinysis neapsaugotas:
Šviesoforas posūkiui į kairę tinkamai pasuktas į vairuotojus dėl geresnio matomumo:
Privažiavimas iš priešingos pusės. Įrengta gembinė konstrukcija:
Pėsčiųjų perėjos stovas įrengtas šalia perėjos:
Paskutinis taisė dsanto; 2014.01.12, 22:04.
Comment
-
Fotoreportažas iš L. Giros - M. Šleževičiaus naujai įrengiamos sankryžos. Kaip minėjo Ginthus, projektas buvo pagal seną standartą, bet, kaip pastebėjau, dabar jis pakoreguotas pagal naujas šviesoforų įrengimo taisykles ir sankryža atitiks jas. Atskiri šviesoforai atskiroms kryptims, tikrieji dviejų sekcijų pėsčiųjų šviesoforai - tai esminis teigiamas dalykas. Visi šviesoforai 200 mm, kaip ir leidžia naujos Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės. Nuotraukos darytos vakare, todėl kokybė nėra labai gera:
Vaizdas L. Giros gatvėje nuo Vaičaičio g. pusės:
Nario Mettal foto - šviesoforas posūkiui į kairę pasuktas į vairuotojus, šalutiniame kelyje taip pat. Pėsčiųjų šviesoforas, matosi, įrengtas per vidurį perėjos:
Vaizdas L. Giros gatvėje nuo Ateities g. pusės (nejaugi bus apsaugotas posūkis į dešinę?):
Vaizdas iš M. Šleževičiaus g. Kairėje pusėje įrengtas papildomas šviesoforas dėl geresnio matomumo:
Paskutinis taisė dsanto; 2013.12.29, 08:39.
Comment
-
Fotoreportažas iš naujai įrengiamos Vilniaus Buvydiškių - Dūkštų - Sudervės kelio sankryžos, kuri įrengiama irgi pagal naujas taisykles. Šviesoforai transportui įrengiami - 300 mm šalia kelio, 200 mm virš kelio. Nuotraukos šiek tiek neryškios dėl Vilniuje užklupusios vakarinės tamsos
Pėstiesiems įrengiami normalūs dviejų sekcijų pėsčiųjų šviesoforai. Kadangi šalia eina dviračių takas, bus bendri pėsčiųjų ir dviratininkų šviesoforai, įrengti tarp perėjos ir dviratininkų tako:
Paskutinis taisė dsanto; 2013.12.29, 08:37.
Comment
Comment