Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Jau pradėta įrenginėti Jonavos g. - Kalpoko g. sankryža Kaune. Pagaliau bus saugu sukti iš Jonavos g. į kairę į Kalpoko g. ir iš Kalpoko g. į Jonavos.

    O štai Taikos pr. - Garažų g. sankryžoje šviesoforai jau mirksi. Vaizdas iš Garažų g. Dešinėje sumaišyta rodyklių spalva - įrengta geltona rodyklė vietoje juodos

    Comment


      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
      Jau pradėta įrenginėti Jonavos g. - Kalpoko g. sankryža Kaune. Pagaliau bus saugu sukti iš Jonavos g. į kairę į Kalpoko g. ir iš Kalpoko g. į Jonavos.
      Ten bus šviesoforas? Kol kas tik salelė yra, kuri neitin gelbėja sukantiems į kairę iš Kalpoko g. nes visvien tenka praleisti krūvas sukančių iš Jonavos g. į Kalpoko (atvažiavusius nuo Kleboniškio).

      Comment


        Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
        Ar įmanoma tikėtis VISŲ atnaujinimo iki 2020 ? Lempos gali būti naudojamos ir senos, keičiasi tik jų išdėstymas (t.y. ant papildomos žalios lempos į kairę/dešnę užsideda geltona ir raudona lempos su simboliais).

        Negali neprotingai ilgai būti "dvi sistemos".
        Negalima tikrai. Tai būtų milžiniškos išlaidos. O mišrios šviesoforų sistemos teisės aktai nenumato.

        Parašė Sula Rodyti pranešimą
        O gali būti kitaip? Kam tuomet papildoma sekcija, jei važiuoti ta kryptimi galima jai nešviečiant?
        Lietuvoje ji reguliuoja eismą atskirai nuo pagrindinio šviesoforo. Už ex SSRS ribų ji tik papildomai leidžia eismą, kai nedega žalias signalas. O jei dega žalias signalas, galima sukti į dešinę, net jei papildoma sekcija nedega.

        Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
        Nes sekcija nesuteikia pirmumo, o bendras "blynas" - suteikia?
        Žalias signalas (blynas) nesuteikia pirmumo. Papildoma sekcija suteikia pirmumą, jei ji dega kartu su žaliu signalu. Tai netiesiogiai išplaukia iš KET:

        28. <...> Važiuodamas kryptimi, kurią rodo rodyklė, įjungta papildomoje sekcijoje kartu su geltonu arba raudonu signalu, vairuotojas privalo duoti kelią pėsčiajam.

        163. Važiuodamas kryptimi, kurią rodo rodyklė, įjungta papildomoje šviesoforo sekcijoje kartu su geltonu arba raudonu signalu, vairuotojas privalo duoti kelią iš kitų krypčių pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą važiuojančioms transporto priemonėms.

        Parašė booraz Rodyti pranešimą
        Tai atvirkščiai, jei yra sekcija papildoma, tai reiškia tavo posūkis apsaugotas.
        ... tik jei ji dega su žaliu signalu.

        Parašė Sula Rodyti pranešimą
        Dabar įsikirtau. Jei papildoma sekcija yra ties raudonu pagrindinio šviesoforo signalu, tuomet tikriausiai leidžiama važiuoti visur, šviečiant žaliam pagrindiniam signalui (jeigu dar prie jo nėra sekcijų).
        Papildoma sekcija prie raudono signalo Lietuvoje neįrengiama.

        Comment


          Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
          Dėkui už komentarą. Kas mums trukdė padaryti šitaip? Pirmiausiai taisyklėse.
          Visi kas jaučiasi nedrąsiai tiesiog gali palaukti rodyklės. Lietuvoje... Geležinio Vilko ir Skersinės sankryžai būtų pats tas.

          Vokietijoje akivaizdus dvigubas išlošimas. Galima sukti ir kai rodyklė nedega (tiesiog nėra priešpriešinių mašinų) ir kai rodyklė dega.
          Tokį valdymą galima realizuoti ir šviesoforuose, kurie įrengiami pagal pas mus galiojančias taisykles be jokių papildomų informacinių rodyklių įrengimo ar jų reglamentavimo.
          Tiesiog jeigu pagrindinis šviesoforas yra žalias blynas, o posūkiui į kairę yra atskiras kairės krypties šviesoforas, tuomet esant neapsaugotam kairiam posūkiui (kai iš priešpriešos dega leidžiamasis signalas) ir degant žaliai, galėtų geltonai mirksėti kairiojo posūkio šviesoforas, kuris aiškiai simbolizuotų, kad sukti galima, tik reikia duoti kelią. Sustabdžius eismą iš priešpriešos ir posūkiui kairėn tapus apsaugotu, kairiojo posūkio šviesoforas persijungtų į žalią signalą ir rodytų apsaugotą posūkį.

          Comment


            Parašė sleader Rodyti pranešimą
            Tokį valdymą galima realizuoti ir šviesoforuose, kurie įrengiami pagal pas mus galiojančias taisykles be jokių papildomų informacinių rodyklių įrengimo ar jų reglamentavimo.
            Tiesiog jeigu pagrindinis šviesoforas yra žalias blynas, o posūkiui į kairę yra atskiras kairės krypties šviesoforas, tuomet esant neapsaugotam kairiam posūkiui (kai iš priešpriešos dega leidžiamasis signalas) ir degant žaliai, galėtų geltonai mirksėti kairiojo posūkio šviesoforas, kuris aiškiai simbolizuotų, kad sukti galima, tik reikia duoti kelią. Sustabdžius eismą iš priešpriešos ir posūkiui kairėn tapus apsaugotu, kairiojo posūkio šviesoforas persijungtų į žalią signalą ir rodytų apsaugotą posūkį.
            Deja, ne. Ir šis variantas permąstytas. KET:

            73.9. geltonas mirksintis signalas leidžia eismą ir įspėja, kad sankryža arba pėsčiųjų perėja nereguliuojama;

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
              Deja, ne. Ir šis variantas permąstytas. KET:

              73.9. geltonas mirksintis signalas leidžia eismą ir įspėja, kad sankryža arba pėsčiųjų perėja nereguliuojama;
              KET galima papildyti/pataisyti ir tai daug nekainuos Turėjau galvoje, kad galima tą realizuoti be papildomų techninių priemonių įrengimo ir pinigų leidimo atskirai pritaikant tam tikras sankryžas. Aišku jei šviesoforų valdikliai naudojami pakankamai modernūs ir galima juose tą užprogramuoti.

              Comment


                Parašė sleader Rodyti pranešimą
                KET galima papildyti/pataisyti ir tai daug nekainuos Turėjau galvoje, kad galima tą realizuoti be papildomų techninių priemonių įrengimo ir pinigų leidimo atskirai pritaikant tam tikras sankryžas. Aišku jei šviesoforų valdikliai naudojami pakankamai modernūs ir galima juose tą užprogramuoti.
                Deja, KET keitimas ir yra sunkiausias

                Comment


                  Parašė booraz Rodyti pranešimą
                  Saugumas pirmiausia. Jei tu įvažiavęs į sankryžą lauki kol galėsi pasukti į kairę, tau jau nereikia domėtis šviesoforo signalu, kai tik turi galimybę tai ir pravažiuosi, oranžinis arba raudonas signalas neskatins tavęs greičiau pravažiuoti sankryžą, taip nesukurs nesaugios situacijos, kuri dažnai dabar būna su sena įrengimo tvarka, kai tu jau skubi pravažiuoti, bet vis dar iš priekio atvažiuojantys automobiliai. Taip pat kai yra sudėtingesnės (nestandartinės) sankryžos, viena šalia kitos ir t.t., tada šviesoforų neatkartojimas supaprastina vairuotojo supratimą kaip pervažiuoti sankryžą (sankryžas), žiūrint tiktai prieš save esantį artimiausią šviesoforą.
                  Gyvenu Vln Rygos gatvėje, tad jau metus šalia turiu du naujus šviesoforus. Jau nekalbu, jog pastoviai prisižiūriu užsistovėjusių degant žaliai šviesai bet man pvz iškilo situacija (Kalvarijų naujas LIDL šviesoforas): posūkis į kairę, užsidegus žaliai sekcijai visi važiuoja ir prieš mane mašina staiga už sankryžos sustoja. Aš važiavau pakankamai atsargiai ir mačiau, jog kažkas kemšasi, bet vis tiek natūraliai tu pravažiuoji šviesoforą. Neįmanoma nepravažiuoti. Tada užsidega žalias Kalvarijų gatve važiuojantiems ir ką daryt man? Net kai kitas ciklas ateina aš net nežinau kada man naujas žalias.

                  Comment


                    Parašė Horn Rodyti pranešimą
                    Gyvenu Vln Rygos gatvėje, tad jau metus šalia turiu du naujus šviesoforus. Jau nekalbu, jog pastoviai prisižiūriu užsistovėjusių degant žaliai šviesai bet man pvz iškilo situacija (Kalvarijų naujas LIDL šviesoforas): posūkis į kairę, užsidegus žaliai sekcijai visi važiuoja ir prieš mane mašina staiga už sankryžos sustoja. Aš važiavau pakankamai atsargiai ir mačiau, jog kažkas kemšasi, bet vis tiek natūraliai tu pravažiuoji šviesoforą. Neįmanoma nepravažiuoti. Tada užsidega žalias Kalvarijų gatve važiuojantiems ir ką daryt man? Net kai kitas ciklas ateina aš net nežinau kada man naujas žalias.
                    Gyvenimiška situacija, bet KET ir sako nevažiuoti į sankryžą, jei joje kliūtis. O jei jau taip nutiko:

                    160. Draudžiama įvažiuoti į važiuojamųjų dalių sankirtą, jeigu joje ar už jos yra kliūtis, kuri priverstų vairuotoją sustoti sankryžoje ir trukdyti kitų transporto priemonių eismui.

                    161. Įsijungus leidžiamajam šviesoforo signalui, vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, išvažiuojančioms iš sankryžos važiuojamųjų dalių sankirtos numatyta kryptimi (jeigu manevras pradėtas, kai jų krypties signalas buvo leidžiamasis), ir praleisti baigiančius pereiti važiuojamąją dalį pėsčiuosius.
                    Paskutinis taisė dsanto; 2015.12.17, 08:39.

                    Comment


                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                      Gyvenimiška situacija, bet KET ir sako nevažiuoti į sankryžą, jei joje kliūtis. O jei jau taip nutiko:

                      160. Draudžiama įvažiuoti į važiuojamųjų dalių sankirtą, jeigu joje ar už jos yra kliūtis, kuri priverstų vairuotoją sustoti sankryžoje ir trukdyti kitų transporto priemonių eismui.

                      161. Įsijungus leidžiamajam šviesoforo signalui, vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, išvažiuojančioms iš sankryžos važiuojamųjų dalių sankirtos numatyta kryptimi (jeigu manevras pradėtas, kai jų krypties signalas buvo leidžiamasis), ir praleisti baigiančius pereiti važiuojamąją dalį pėsčiuosius.
                      Su šituo paskutiniu punktu mūsuose jau situacija gerėja, tačiau kitose rytietiško mentaliteto šalyse dar oi kaip sunkiai. Šoka į sankryža dar net neužsidegus žaliam ir puola taranuoti visus nespėjusius baigti manevrų. Prireiks laiko ir mums persiorientuoti prie naujų sankryžų, kur kirtus stop liniją jau skaitaisi pradėjęs manevrą, nors ta linija dar labai toli nuo realios sankirtos.

                      Comment


                        1. Dažnai neįmanoma nepravažiuoti šviesoforo. Aš labai saugojausi tą kart, bet vis tiek mano automobilio galinis stiklas buvo lygiai su šviesoforu. O pvz įsivaizduokit tą Kalvarijų LIDL sankryžą ir jeigu kiekvienas atvažiuojantis nuo Santariškių lauktų, kol prieš jį mašina pilnai pravažiuos sankryžą ir tik tada jis įvažinės. Taigi ten hari-kari būtų.
                        2. Atsilaisvinti kita gatvė gali jau kai kitiems dega žalias ~10sek ir kita kryptim be problemų vyksta eismas (realiai aš niekam netrukdžiau, nes vos buvau pravažiavęs šviesoforą ir per visus kitus ciklus sėkmingai visi važiavo). Tada lauki lauki kol niekas nevažiuoja ir sugalvoji (nes šviesoforu nematyti), jog turbūt tau dega žalia ir važiuoji sankryža. Man čia saugumo kiek trūksta. Ir tai ne pavienis atvejis.

                        Comment


                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                          Jau pradėta įrenginėti Jonavos g. - Kalpoko g. sankryža Kaune. Pagaliau bus saugu sukti iš Jonavos g. į kairę į Kalpoko g. ir iš Kalpoko g. į Jonavos.

                          O štai Taikos pr. - Garažų g. sankryžoje šviesoforai jau mirksi. Vaizdas iš Garažų g. Dešinėje sumaišyta rodyklių spalva - įrengta geltona rodyklė vietoje juodos

                          Atvaizdas
                          Pastebėjau, kad nuo Taikos pr. ženklas nr. 510 "Eismo kryptis sankryžoje į kairę", kuris pagal to ženklo apibrėžimą yra įrengiamas atskirai virš juostos, yra įrengtas ne tik virš juostos, bet ir šalia juostos, tačiau virš šviesoforo, kuris žymi ar leidžiama sukti į kairę. Ar taip galima rengti tą ženklą? Beje niekur nemačiau, kad toks ženklas būtų įrengtas šalia kelio, o ne virš eismo juostos. Toks gana novatoriškas sprendimas

                          Comment


                            Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                            Pastebėjau, kad nuo Taikos pr. ženklas nr. 510 "Eismo kryptis sankryžoje į kairę", kuris pagal to ženklo apibrėžimą yra įrengiamas atskirai virš juostos, yra įrengtas ne tik virš juostos, bet ir šalia juostos, tačiau virš šviesoforo, kuris žymi ar leidžiama sukti į kairę. Ar taip galima rengti tą ženklą? Beje niekur nemačiau, kad toks ženklas būtų įrengtas šalia kelio, o ne virš eismo juostos. Toks gana novatoriškas sprendimas
                            Kelio ženklų ir vertikaliojo ženklinimo taisyklėse rašoma:

                            161.Ženklai Nr. 508 „Eismo kryptis sankryžoje tiesiai“, Nr. 509 „Eismo kryptis sankryžoje į dešinę“, Nr. 510 „Eismo kryptis sankryžoje į kairę“, Nr. 511 „Eismo kryptis sankryžoje tiesiai ir į dešinę“, Nr. 512 „Eismo kryptis sankryžoje tiesiai ir į kairę“ naudojami kryptims, kuriomis leidžiama važiuoti kiekviena juosta, nurodyti. Kiekvienas šių ženklų turi būti įrengiamas atskirai virš tos eismo juostos, kuriai jis skirtas, ne didesniu kaip 40 m atstumu prieš sankryžą. Rekomenduojama ženklus Nr. 508–512 pakartoti 80–150 m atstumu prieš sankryžą. Ženklų Nr. 508–512 rodyklių konfigūracija turi kuo labiau atitikti realią važiavimo trajektoriją.

                            Comment


                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                              Kelio ženklų ir vertikaliojo ženklinimo taisyklėse rašoma:

                              161.Ženklai Nr. 508 „Eismo kryptis sankryžoje tiesiai“, Nr. 509 „Eismo kryptis sankryžoje į dešinę“, Nr. 510 „Eismo kryptis sankryžoje į kairę“, Nr. 511 „Eismo kryptis sankryžoje tiesiai ir į dešinę“, Nr. 512 „Eismo kryptis sankryžoje tiesiai ir į kairę“ naudojami kryptims, kuriomis leidžiama važiuoti kiekviena juosta, nurodyti. Kiekvienas šių ženklų turi būti įrengiamas atskirai virš tos eismo juostos, kuriai jis skirtas, ne didesniu kaip 40 m atstumu prieš sankryžą. Rekomenduojama ženklus Nr. 508–512 pakartoti 80–150 m atstumu prieš sankryžą. Ženklų Nr. 508–512 rodyklių konfigūracija turi kuo labiau atitikti realią važiavimo trajektoriją.
                              Tai kaip čia yra, kad tas kelio ženklas dubliuojamas? Juk nenumatyta, kad tokį ženklą galima dubliuoti tai pačiai eismo juostai?

                              Comment


                                Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                Tai kaip čia yra, kad tas kelio ženklas dubliuojamas? Juk nenumatyta, kad tokį ženklą galima dubliuoti tai pačiai eismo juostai?
                                Novatoriškas sprendimas

                                Comment


                                  Toks klausimas. Ar gali dabar rekonstruojamas šviesoforas po perstatymo (rekonstrukcijos) likti su papildoma sekcija (o ne atskiru šviesoforu kairėn) ?

                                  Comment


                                    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                                    Toks klausimas. Ar gali dabar rekonstruojamas šviesoforas po perstatymo (rekonstrukcijos) likti su papildoma sekcija (o ne atskiru šviesoforu kairėn) ?
                                    Priklauso, pagal kada parengtą projektą rekonstruojama sankryža. Jei pagal po 2012 m. gegužės mėn. 1 d. parengtą projektą, papildomų sekcijų į kairę neturi būti.

                                    Comment


                                      Tai dar taip lengvai ir nepatikrinsi

                                      Comment


                                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                        Deja, KET keitimas ir yra sunkiausias
                                        KET keitimas yra labai lengvas - koks nors klerkas parengia pakeitimą, per porą valandų suderina, patvirtina ir viskas yra Ok.

                                        Comment


                                          Štai atėjo big A ir paaiškino. Keista būtų, jeigu būtų nepaaiškinęs.
                                          AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

                                          Comment

                                          Working...
                                          X