Dar prisiminiau, kad 2010 m. vilniečiai Kaune įrenginėjo Pramonės pr. sankryžas. Dar nespėjus jų įjungti, konstrukcijos pradėjo sukinėtis, ir be audros:
Manau, turi būti įvesti gembių aukščio ir storių standartai. Tokie dalykai kaip "šiaudiniai" 5 m aukščio šviesoforai neturi būti.
O gembių formos galėtų būti įvairios. Pvz., man gražiai žiūrisi šviesoforų dizainas neseniai rekonstruotoje Kairių g., Klaipėdoje (prie Tarptautinės perkėlos)
Sena tvarka taip pat nebuvo bloga.
Normaliai matosi kaip tik seni šviesoforai, o štai su naujais kartais yra problemų.
Kokiu būdu seni šviesoforai matosi geriau negu nauji, jeigu įrengiant naujus šviesoforus įrengiami ir atskiri žemi šviesoforai dešinėje pusėje (taip pat kaip ir seni)?
Dabartinis variantas yra tobulas, nes virš kiekvienos juostos šviesoforas yra taip pat gerai matomas, o ne kaip seniau 3-4 juostų kelias bet šviesoforas tik vienas žemas dešinėj pusėj, gerai matomas nebent dešniausiai važiuojančiam (+ dar dubliuojantis pakabintas kažkur ne į temą) . Kažkaip keista, kad tokioje akivaizdžioje vietoje dar yra užsispyrusiai tvirtinančių kitaip...
Manau, turi būti įvesti gembių aukščio ir storių standartai. Tokie dalykai kaip "šiaudiniai" 5 m aukščio šviesoforai neturi būti.
O gembių formos galėtų būti įvairios. Pvz., man gražiai žiūrisi šviesoforų dizainas neseniai rekonstruotoje Kairių g., Klaipėdoje (prie Tarptautinės perkėlos)
Dabartinis variantas yra tobulas, nes virš kiekvienos juostos šviesoforas yra taip pat gerai matomas, o ne kaip seniau 3-4 juostų kelias bet šviesoforas tik vienas žemas dešinėj pusėj, gerai matomas nebent dešniausiai važiuojančiam (+ dar dubliuojantis pakabintas kažkur ne į temą) . Kažkaip keista, kad tokioje akivaizdžioje vietoje dar yra užsispyrusiai tvirtinančių kitaip...
Gal treciam ar ketvirtam stovinciam jie ir yra matomi, bet
tikrai ne pirmam. Pirmam lieka vienintelis sviesoforas is desines, kuris 3 juostu kelyje ne taip gerai ir matomas. Kai su sena tvarka buvo maziausiai du sviesoforai kurie buvo gerai matomi. Ir nereikejo kraipyt galva ir ieskot to prakeikto sviesoforo.
Gal treciam ar ketvirtam stovinciam jie ir yra matomi, bet
tikrai ne pirmam. Pirmam lieka vienintelis sviesoforas is desines, kuris 3 juostu kelyje ne taip gerai ir matomas. Kai su sena tvarka buvo maziausiai du sviesoforai kurie buvo gerai matomi. Ir nereikejo kraipyt galva ir ieskot to prakeikto sviesoforo.
Reik sustoti prie STOP linijos ir viskas kuo puikiausiai matosi.
Reik sustoti prie STOP linijos ir viskas kuo puikiausiai matosi.
Stop linijos kvailai arti supaisytos, o jei pirmoj juostoj autobusas - turi atsidaryt liuka, nusileist stoga arba kybot ant vairo pasikabines ir ieskot sviesoforo ) Nepatogesnio dalyko uz nauja tvarka neisivaizduoju. Visur vakaru europoj jie yra irengiami matomi arba net abejose juostos pusese (jei daugiau nei viena), o pas mus pakabina kiek imanoma auksciau ir dar stop juostos neperpiesia arba nupiesia nesveikai ari
O sako, kad nauja sistema yra gera. Jeigu šviesoforas būtų dubliuojamas už sankryžos, signalą vairuotojai matytų be didelių problemų. Tuo labiau, kad paprastą stiebą pasukti į šoną yra daug sunkiau, nei šitą konstrukciją.
O kas teises davė tokiems vairuotojams? Profesionalus vairuotojas ir be tokios ekstra situacijos sugebėtų susiorientuoti ir pravažiuoti.
Šiaip is visų matytų šviesoforų irengimo tvarkų amerikietiška man yra pati geriausia - kai šviesoforai nedubliuojami bet statomi už sankryžos (ne prieš kaip pas mus). Tada nelieka tokiu problemų kaip per aukštai pakabintas ir dėl to nematomas. Nes dabar arba turiu sustot 5-10m prieš liniją (kuri ir taip 20m nuo sankryžos) arba persisverti per vairą ir užvertus galvą žiūrėt (tais atvejais kai šoninio nematai).
Šiaip is visų matytų šviesoforų irengimo tvarkų amerikietiška man yra pati geriausia - kai šviesoforai nedubliuojami bet statomi už sankryžos (ne prieš kaip pas mus). Tada nelieka tokiu problemų kaip per aukštai pakabintas ir dėl to nematomas. Nes dabar arba turiu sustot 5-10m prieš liniją (kuri ir taip 20m nuo sankryžos) arba persisverti per vairą ir užvertus galvą žiūrėt (tais atvejais kai šoninio nematai).
O man amerikietiška tvarka statyti šviesofofus ant gembės už sankryžos nepatinka. Virš kiekvienos juostos kabinami šviesoforai, bet jie taip toli, kad dar reikia žiūrėti, kuris kuriai juostai skirtas. Be to, atvažiavę iš Europos kartais įvažiuoja į sankryžą, nes neįvertina atstumo, įpratę, kad gembės Europoje statomos prieš sankryžą.
Šiaip čia ir reglamentavimo spragos, kad dabar reikia prismaigstyti atskirų atramų šviesoforams ir ženklams (ypač perėjos). Nors šiuo atveju kiek kitaip.
O kalbant apie situaciją nuotraukose, tai ten iš dešinės privažiavus prie sankryžos (iš Viršuliškių skg.) ir sustojus posūkiui į kairę lygiai prie stop linijos, tai visą kairiojo posūkio šviesoforą užstoja kažkuris iš ženklų (berods pėsčiųjų perėjos).
Gavau atsakymą iš Mažeikių raj. savivaldybės. Šiuo metu, pažeidžiant šviesoforų taisykles, Daukšos g. pirma eismo juosta, kuri skirta važiavimui tiesiai ir į dešinę, turi šviesoforą su papildoma sekcija į dešinę. Ši sekcija dega ir su raudonu signalu, o tai priverčia norinčius važiuoti tiesiai sukti į dešinę:
Padėties ištaisymui važiuojamoji dalis bus išplatinta iki trijų eismo juostų. Savivaldybei pasiūliau papildomą sekciją pakeisti atskiru šviesoforu, siekiant užtikrinti didesnį pralaidumą važiuojantiems tiesiai.
Jei pėsčiasis nuspaustų mygtuką, posūkis į dešinę būtų draudžiamas, o važiavimas tiesiai – leidžiamas:
Jeigu pėsčiasis nenuspaustų mygtuko, važiavimas tiesiai ir į dešinę būtų leidžiamas kartu:
Papildomai posūkis į dešinę būtų leidžiamas kartu su kairiuoju posūkiu iš Žemaitijos g.:
Comment