Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Gator Rodyti pranešimą
    Aha, nepagalvojau, kad vairuotojams dešinys tada ilgiau dega nesant pėsčiųjų, galvojau vis tiek tada žalias pėstiesiems užsidega įsijungus kairiajam posūkiui.

    O pėstysis žalią signalą iki kada gali spėt išsikviest? Iki pat užsidegant kairiojo oranžiniam signalui? Tai yra kokią 1:57 video metu paspaudus iškvietimą pėsčiųjų žalias užsidegs po kelių sekundžių, ar jau tada teks laukti vėl visą pilną sistemos apsisukimą?
    Sunku pasakyt, kaip suprogramuota. Bet manau, kad jei pėstysis spės paspausti mygtuką dešiniojo posūkio metu, turėtų užsidegti jiems žalias. Ta prasme, kad būtų spėta paspausti prieš pradedant mirksėti žaliam signalui į dešinę. Nes kitaip į dešinę taip ir liks degti žalias.

    Parašė Gator Rodyti pranešimą
    Sakyčiau sveikintinas dalykas, dabargi daugumoje senų sankryžų neišnaudojamas tas iškvietimas panašiu principu kaip čia, tai yra net nesant pėsčiųjų automobiliams vis tiek dega raudonas.
    Kaune ir Vilniuje stengiamasi įrengti mygtukus. Klaipėda užstrigus kažkokioj stagnacijoj ir pėstiesiems neleidžia įrengti mygtukų.

    Comment


      Spalio 20 d. buvo įjungti Panevėžio, Projektuotojų - Molainių g. sankryžos šviesoforai. Nuo pirmų dienų vairuotojai susidūrė su problemomis, kilo spūstys, ypač iš Molainių g. Lapkričio 2 d. lankiausi šioje sankryžoje ir man užkliuvo keletas dalykų. Visų pirma, tai buvo sekmadienis, ir man kilo abejonių dėl sankryžos adaptyvumo. Net ir nesant transporto priemonių, buvo uždėgami žali šviesoforo signalai. Antra, pėstiesiems skirta atskira fazė eiti visomis kryptimis. Paprastai toks režimas naudojamas ten, kur dideli pėsčiųjų srautai ir nedideli transporto srautai. Panašu, kad šioje sankryžoje taip nėra.

      Apie visa tai informavau sankryžą įrengusią įmonę, kuri pateikė srautų matavimo rezultatus. Iš jų padariau išvadą, kad eismas Molainių gatve leidžiamas per ilgai, o Projektuotojų gatve - per trumpai. Nors valdymas nėra ciklinis, piko metu, kadangi visos kryptys maksimaliai apkrautos, susidaro uždaras ciklas, kuris pakankamai ilgas (90 s). Rekomendacijas persiunčiau sankryžą įrengusiai įmonei, bet rezultatų kol kas nežinau.

      Grįžtant prie pačios sankryžos, visi privažiavimai vienodi - iš pirmos eismo juostos leidžiama važiuoti tiesiai ir į dešinę, iš antros - tik į kairę. Iš Projektuotojų g.:





      Iš Molainių g.:



      Šviesoforai pasukti į vairuotojus, ir tikrai gerai matosi stovint pirmiems prieš "Stop" liniją:



      Šviesoforai su laikmačiais įrengti ne tik pėstiesiems, bet ir dviratininkams. Dviprasmiška situacija, nes pėsčiųjų perėjomis dviračiams važiuoti draudžiama, o dviračių takas nepažymėtas. Šviesoforus įrengusi įmonės informavo, kad kitais metais bus paženklinti dviračių takai:



      Video su pėsčiųjų žalio signalo faze:

      Paskutinis taisė dsanto; 2014.12.16, 20:21.

      Comment


        Tai Vilniuje, Rygos g. prie Rimi bus ne perėja, o sankryža???







        Comment


          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
          Tai Vilniuje, Rygos g. prie Rimi bus ne perėja, o sankryža???

          Atvaizdas


          Atvaizdas


          Atvaizdas


          Atvaizdas
          Pavadinti galimai ir perėja. Bet esmė nesikeičia. Kol vieni praleidinės pėsčiuosius, kiti galės pasukti į kairę.

          Comment


            Iš tiesų, fazės gan geros. Nestabdys taip eismo kaip Kalvarijų Lidl. Rimi sankryžos fazės:





            Comment


              O kodėl ten montuojami trijų sekcijų pėsčiųjų šviesoforai?
              Lietuva visiems.

              Comment


                Ten bus laikmatis, kuris neaišku, ką rodys, juk valdymas bus adaptyvus

                Comment


                  Parašė dainiauskas Rodyti pranešimą
                  Ar yra teisinga ir leistina įrengti taip sankryžas, kad pėstiesiems dega žalias žmogeliukas, o važiuojantys gali kirsti pėsčiųjų ėjimo zoną? Aš visad maniau, kad žalias žmogeliukas, skirtingai nuo žalio mažesnio dydžio šviesoforo, reiškia SAUGŲ važiuojamosios dalies kirtimą, kurios tuo metu negali kirsti automobilių srautas.
                  Šita nesąmonė, sugalvota Vilniaus valdininkų, prieštarauja elementariems logikos dėsniams. Kuo mažesnis transporto šviesoforas skiriasi nuo didesnio? Panevėžyje sankryžose sustatyti iš esmės vien maži transporto šviesoforai. Ar tai reiškia, kad jais turi vadovautis tik pėstieji? Ir šiaip, kur KET parašyta, kad žalias žmogeliukas garantuoja, kad trajektorijos nekirs automobilis?

                  Taip, sename standarte kažkodėl buvo sugalvota, kad degant žaliam žmogeliukui, pėsčiųjų trajektorijos negali kirsti transportas. Jei kerta - pėsčiajam turėjo būti įrengtas transporto šviesoforas. Bet ta pačia kryptimi visi transporto šviesoforai turėjo rodyti tą patį. O ką turime Vilniuje? Daugybę toje pačioje kryptyje veikiančių skirtingų transporto šviesoforų, dėl kurių kyla avarinės situacijos, nes vairuotojas, pažiūrėjęs "ne į tą" transporto šviesoforą, nuvažiuoja degant raudonam šviesoforo signalui.

                  Ukmergės - Bieliūnų sankryža 2011 kovą. Tokio absurdo gyvenime nemačiau:



                  Ta pati sankryža 2014 m. vasarį po rekonstrukcijos:

                  Paskutinis taisė dsanto; 2014.12.15, 22:40.

                  Comment


                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                    Daugybę toje pačioje kryptyje veikiančių skirtingų transporto šviesoforų, dėl kurių kyla avarinės situacijos, nes vairuotojas, pažiūrėjęs "ne į tą" transporto šviesoforą, nuvažiuoja degant raudonam šviesoforo signalui.
                    O kodėl vairuotojas nemato, kad tas šviesoforas yra ne jam skirtas? Nejaugi taip sunku susiorientuotis sankryžoje?

                    Comment


                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                      O kodėl vairuotojas nemato, kad tas šviesoforas yra ne jam skirtas? Nejaugi taip sunku susiorientuotis sankryžoje?
                      Pagal KET visi transporto šviesoforai visų pirma skirti transportui. Taip pat pėstiesiems, jei jiems nėra įrengtų pėsčiųjų šviesoforų. Viena kryptimi transporto šviesoforai negali rodyti skirtingų signalų, nes kitaip jie prieštarauja vienas kitam. Laisvės pr. - Rygos - Buivydiškių g. sankryža:

                      Comment


                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                        Pagal KET visi transporto šviesoforai visų pirma skirti transportui. Taip pat pėstiesiems, jei jiems nėra įrengtų pėsčiųjų šviesoforų. Viena kryptimi transporto šviesoforai negali rodyti skirtingų signalų, nes kitaip jie prieštarauja vienas kitam. Laisvės pr. - Rygos - Buivydiškių g. sankryža:

                        Atvaizdas
                        Šitoje sankryžoje raudonas+žalias pėstiesiems yra normalu, jeigu tuo metu yra įjungtas posukis į kairę iš Buivydiškių gatvės, o posukiui į dešinę iš Laisvės prospekto į Buividiškių yra draudžiamas signalas (laikome, kad sankryža yra adaptatyvi ir sukančių į dešinę mašinų ten tuo metu nėra). Niekas netrukdo pėstiesiems įveikti dalį kelio. Kai prie sankryžos privažiuos mašina, norinti pasukti į dešinę, jai užsidegs žalias, o pėstiesiems - raudonas.
                        Prisimenant vaikystę, tokių sankryžų Vilniuje tada buvo ne viena.

                        Comment


                          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                          Šitoje sankryžoje raudonas+žalias pėstiesiems yra normalu, jeigu tuo metu yra įjungtas posukis į kairę iš Buivydiškių gatvės, o posukiui į dešinę iš Laisvės prospekto į Buividiškių yra draudžiamas signalas (laikome, kad sankryža yra adaptatyvi ir sukančių į dešinę mašinų ten tuo metu nėra). Niekas netrukdo pėstiesiems įveikti dalį kelio. Kai prie sankryžos privažiuos mašina, norinti pasukti į dešinę, jai užsidegs žalias, o pėstiesiems - raudonas.
                          Prisimenant vaikystę, tokių sankryžų Vilniuje tada buvo ne viena.
                          Aš nekvescionuoju fazių sekos, aš sakau, kad transporto šviesoforai viena kryptimi negali rodyti skirtingų signalų. Jei būtų įrengti pėsčiųjų šviesoforai, viskas būtų gerai. Tegu valdo juos kaip nori.

                          Comment


                            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                            Aš nekvescionuoju fazių sekos, aš sakau, kad transporto šviesoforai viena kryptimi negali rodyti skirtingų signalų. Jei būtų įrengti pėsčiųjų šviesoforai, viskas būtų gerai.
                            Bet transporto šviesoforas yra tik vienas (iš kairės su trikampiu ir rodyklę), likę du yra pesčiųjų šviesoforai.
                            Ir dar - jeigu vairuotojui sunkoka iškart susiorientuoti, kur koks šviesoforas yra, jis visada gali šiek tiek sumažinti greitį, kas būtų ilgesnis laiko tarpas situacijos išsiaiškinimui.

                            Comment


                              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                              Bet transporto šviesoforas yra tik vienas (iš kairės su trikampiu ir rodyklę), likę du yra pesčiųjų šviesoforai.
                              Ir dar - jeigu vairuotojui sunkoka iškart susiorientuoti, kur koks šviesoforas yra, jis visada gali šiek tiek sumažinti greitį, kas būtų ilgesnis laiko tarpas situacijos išsiaiškinimui.
                              Pagal Europos susitarimą, papildantį Kelio ženklų ir signalų Konvenciją (1971 m.) pėsčiųjų šviesoforai yra dviejų spalvų:

                              24 straipsnis (Signalai, skirti tik pėstiesiems)
                              2. Pėstiesiems skirti šviesoforai turi būti dviejų spalvų sistemos, t. y. turėti raudoną ir žalią signalą. Vienu metu niekada neturi degti du signalai.

                              Lietuvos Respublikos Kelių eismo taisyklėse parašyta:
                              73.4. žalias signalas su pėsčiojo simboliu leidžia eiti pėstiesiems;
                              73.12. raudonas signalas su pėsčiojo simboliu draudžia pėsčiųjų eismą;

                              Nėra tik pėstiesiems skirtų trijų sekcijų šviesoforų!

                              Comment


                                P.S. Kelio ženklų ir signalų konvencijoje parašyta aiškiai:

                                24 Straipsnis.
                                4. Pėstiesiems skirti šviesoforai taip projektuojami ir išdėstomi, kad vairuotojai jokiu atveju jų nepalaikytų transporto priemonių eismui reguliuoti skirtais šviesoforais.

                                Likimo ironija, bet Vilniuje, Panevėžyje, Šiauliuose, Alytuje pilna tokių šviesoforų, kurie klaidina vairuotojus. Iš didžiųjų miestų šiai beprotybei nepasidavė tik Kaunas ir Klaipėda. Ramina tik tai, kad pamažu šios nesąmonės išnyks iš Lietuvos gatvių.

                                Comment


                                  Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                  Ir dar - jeigu vairuotojui sunkoka iškart susiorientuoti, kur koks šviesoforas yra, jis visada gali šiek tiek sumažinti greitį, kas būtų ilgesnis laiko tarpas situacijos išsiaiškinimui.
                                  Ačiū - nereikia. Vienas pristabdys, kitas besidairydamas į dangų (šviesoforus 10m aukštyje) tą veiksmą pastebės per vėlai ir jau kirs per stabdžius, o koks fūristas išvis prasineš visus pakeliui susirinkdamas. Reikia įrenginėti sankryžas taip, kad susiorientuoti eitų ir be pristabdymų. Apskritai šiais laikais vairuotojų akys ir taip išvarginamos ir reakcija atbukinama gausybe visokiausių šviesų ir atšvaitų. Todėl reikalinga ypač pasistengti nesudaryti dviprasmių klaidinančių situacijų.
                                  Paskutinis taisė Ginthus; 2014.12.16, 07:39.

                                  Comment


                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                    Pagal Europos susitarimą, papildantį Kelio ženklų ir signalų Konvenciją (1971 m.) pėsčiųjų šviesoforai yra dviejų spalvų:
                                    ... Vienu metu niekada neturi degti du signalai.
                                    Pakeisti šitą susitarimą ir:
                                    1) viskas atitiks taisykles;
                                    2) pėstieji galės saugiai ir greičiau pereiti gatvę.

                                    Comment


                                      Būtų juokinga, jei nebūtų graudu, kad kai kurie piliečiai švaistosi absurdiškais komentarais tik tam, kad susilauktų dėmesio.

                                      Comment


                                        Gavau informacijos apie Panevėžio Projektuotojų - Molainių sankryžą. Sankryžą įrengusi įmonė teigia, kad padarytas pilnai adaptyvus sankryžos valdymas ir spūstys sumažėjo. Tiek savivaldybės specialistai, tiek policijos pareigūnai problemų eismo reguliavime nemato. Kiek supratau iš pateiktos informacijos, nesant eismo jutiklių suveikimui, visoms kryptims dega raudonas signalas. Esant pareikalavimui, uždegama konkreti kryptis (kryptys). Galimos įvairios eismo krypčių kombinacijos, pvz.: eismas Projektuotojų gatve leidžiamas tiesiai ir į dešinę, o lygiagarečiai kitoje gatvės pusėje leidžiami pėstieji:



                                        Kadangi posūkis į dešinę apsaugotas, dabar jau uždėtos rodyklės tiesiai ir į dešinę:



                                        Daugiau informacijos galėsiu pateikti apsilankęs Panevėžio eismo stebėjimo ir valdymo centre.

                                        Comment


                                          Pirmadienį 12 val. atidaroma Rimi Rygos g., tai tuo pat metu turėtų pradėti veikti nauja šviesoforinė sankryža.
                                          Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X