Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Išskirtinis pilietinis jausmas tapt pilkom pelytėm. Valio!

    Comment


      Visą rudenį Kaune vangiai vykę naujų šviesoforų įrengimo darbai pajudėjo vos prasidedant žiemai.

      Po savaitgalio bandymų vakar pagaliau įjungti naujos reguliuojamos sankryžos prie prekybos centro "Molas" šviesoforai. Nors sankryža dar testuojama, greitu laiku bus sureguliuoti srautai. Nauja sankryža ir nauja reguliuojama pėsčiųjų perėja vietoje panaikintų trijų nereguliuojamų perėjų atneš eismo saugumo į Baršausko gatvę. Šviesoforai įrengti už privačias lėšas.



      Įsibėgėjo ir Šiaurės pr. - Sukilėlių pr. sankryžos rekonstrukcijos darbai. Sankryža rekonstruojama už privačias lėšas. Ji žūtbūt reikalinga, nes fazių laikai dabar pastovūs, susidaro nemenkos spūstys Šiaurės pr. papėdėje, o neapsaugoti posūkiai į kairę iš Šiaurės pr. tampo nervus ne vienam vairuotojui. Be abejo, po rekosntrukcijos bus leidžiama sukti į kairę netrukdomai iš visų keturių privažiavimų. Panašu, kad nebus pamiršti ir į dešinę iš Šiaurės pr. į Sukilėlių pr. link klinikų sukantys vairuotojai - savivaldybė kaip ir atsižvelgė į pastabas, ir posūkis į dešinę bus leidžiamas dviejose fazėse - be abejo pilnai apsaugotai, lyginant su dabar esančia lentele su žalia rodykle, prie kurios dar tenka ir sustoti ir kuri skaičiuoja paskutines dienas:

      Comment


        Šią temą atradau neseniai. Nauja sistema yra ganėtinai suprantama, tik ji atliekama ne visiškai iki galo. Teigiama, kad šviesoforas kabės virš kiekvienos eismo juostos (kaip ir ES šalyse), tačiau realybėje to nebūna. Pvz., 1280 pranešime yra tik vienas šviesoforas viršuje, nors yra 3 eismo juostos. Jeigu dėl trečiosios juostos šviesoforo nebuvimo forumietis dsanto paaiškino, bet kodėl nėra šviesoforo viršuje pirmajai juostai? Taip išeina, kad vienose sankryžose yra, kitose – ne. Laisvas taisyklių interpretavimas? Suprantama, kad tos dvi juostos skirtos eismui tiesiai, bet manyčiau, kad čia yra akivaizdus taupymas. Bet jeigu norima taupyti, kodėl reikia daryti reformas?
        Gerai, gali būti, kad taupyti tikrai reikia, bet dsanto 1324 pranešime yra įmetęs Narbuto – Sėlių gatvės sankryžos pamodeliavimą, kuriame irgi nėra šviesoforo vienai eismo juostai tiesiai. Net modeliavimui neužtenka lėšų?
        1349 pranešime irgi ta pati problema – nėra atskiro šviesoforo viršuje trečiajai eismo juostai tiesiai. Dvi juostos tiesiai turi, trečia – ne. Ir tokių pavyzdžių galima vardinti ir vardinti.

        Comment


          Rekonstruojama Kalvarijų ir P. Lukšio g. sankryža.
          Lapkričio 27 d.







          Gruodžio 2 d.

          Viešojo transporto temų rodyklė >>

          Comment


            Parašė Mettal Rodyti pranešimą
            Rekonstruojama Kalvarijų ir P. Lukšio g. sankryža.
            Lapkričio 27 d.

            Atvaizdas


            Atvaizdas


            Atvaizdas


            Gruodžio 2 d.

            Atvaizdas
            Šaunu, kad pamažu rekonstruojamos pagal seną standartą įrengtos sankryžos, nepaisant to, kad šviesoforai įrengti prieš keletą metų. Ypač Vilniuje, nes per paskutinę masinę sankryžų rekonstrukciją įrengta tūkstančiai klaidinančių trijų sekcijų pėsčiųjų šviesoforų. Jų nelabai gelbsti ir tie vos matomi juodi pėsčiųjų siluetai. Savaitgalį buvau keleivis automobilio, kurio vairuotojas ties Gariūnų sankryža, užsidegus žaliam trijų sekcijų šviesoforui, neva skirtam pėstiesiems, pajudėjo iš vietos, ir laiku pastebėjęs kitą trijų sekcijų šviesoforą, degant raudonai, spėjo sustoti. Priminsiu, kad pagal KET ir Europos kelio ženklų ir signalų Konvenciją bei Europos susitarimą, papildantį Europos kelio ženklų ir signalų Konvenciją, pėsčiųjų šviesoforai yra dviejų spalvų, transportui skirti šviesoforai yra trijų spalvų.

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
              Transporto priemonėms skirti signalai

              3. b) Sankryžų šviesoforai statomi prieš sankryžą arba viduryje ar virš jos; jie gali būti pakartoti tolimesnėje sankryžos pusėje ir (arba) vairuotojo akių lygyje.
              Konvencija leidžia viską daryti vairuotojų patogumui, bet dalis asmenų kažkodėl nenori to daryti.

              Comment


                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                Šaunu, kad pamažu rekonstruojamos pagal seną standartą įrengtos sankryžos, nepaisant to, kad šviesoforai įrengti prieš keletą metų.
                Ši rekonstrukcija vyksta tik dėl to, kad dėl Lidlo statybos T formos sankryža dabar bus + formos.
                Viešojo transporto temų rodyklė >>

                Comment


                  Parašė grustnyj Rodyti pranešimą
                  Nauja sankryža ir nauja reguliuojama pėsčiųjų perėja vietoje panaikintų trijų nereguliuojamų perėjų atneš eismo saugumo į Baršausko gatvę
                  Ar ne vietoj 2 nereguliuojamų? Iš viso buvo 3 nereguliuojamos molo prieigose, dabar liko 2 reguliuojamos. Vietos vienos nereguliuojamos viena reguliuojama ir vietoj kitų dviejų nereguliuojamų dar viena reguliuojama.
                  Ar negi 4 nereguliuojamos buvo?

                  Comment


                    Man nesuprantama kodėl nėra dar vieno šviesoforo į dešinę nuo raudonai degančio. Dalinai suprantama, bet tokiu atveju reikėjo perkelti vieną žalią šviesoforą nuo dešinės gembės ant kairės gembės (kur dabar nieko nėra). Tada būtų aiškesnė linija, kur yra tiesiai/žaliai degantis srautas. Dabartiniu atveju daugiau laiko reikia susivokt, kad ten kur nėra šviesoforo irgi eismas tiesiai/žalias, o ne raudonas. Taip, yra lentelė tiesiai, bet vis tiek būtų daug aiškiau jei ten būtų perstumtas vienas šviesoforas.

                    Comment


                      Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                      Ši rekonstrukcija vyksta tik dėl to, kad dėl Lidlo statybos T formos sankryža dabar bus + formos.
                      Tai aš suprantu. Bet priežastys nesvarbios, privalumas, kad po rekonstrukcijos nebus klaidinami vairuotojai su trijų sekcijų šviesoforais. Neliks ir neteisėtai prie šviesoforo su rodyklėmis įrengtos lentelės su žalia rodykle. Pėstiesiems bus suteiktas prioritetas įžengti į gatvę pirmiems.

                      Comment


                        Parašė Gator Rodyti pranešimą
                        Ar ne vietoj 2 nereguliuojamų? Iš viso buvo 3 nereguliuojamos molo prieigose, dabar liko 2 reguliuojamos. Vietos vienos nereguliuojamos viena reguliuojama ir vietoj kitų dviejų nereguliuojamų dar viena reguliuojama.
                        Ar negi 4 nereguliuojamos buvo?
                        Buvo trys nereguliuojamos perėjos. Dabar bus viena reguliuojama perėja ir viena reguliuojama sankryža.

                        Comment


                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                          Buvo trys nereguliuojamos perėjos. Dabar bus viena reguliuojama perėja ir viena reguliuojama sankryža.
                          Tai ta reguliuojama sankryža su perėja yra vietoj buvusių dviejų nereguliuojamų perėjų. O ne vietoj trijų, nes vietoj tos trečios (link 6 forto) ten pat atsirado reguliuojama perėja.

                          Comment


                            Parašė Gator Rodyti pranešimą
                            Tai ta reguliuojama sankryža su perėja yra vietoj buvusių dviejų nereguliuojamų perėjų. O ne vietoj trijų, nes vietoj tos trečios (link 6 forto) ten pat atsirado reguliuojama perėja.
                            Sankryža įrengta vietoje vienos nereguliuojamos perėjos. Kita nereguliuojama perėja tiesiog panaikinta.

                            Comment


                              Parašė grustnyj Rodyti pranešimą
                              Šią temą atradau neseniai. Nauja sistema yra ganėtinai suprantama, tik ji atliekama ne visiškai iki galo. Teigiama, kad šviesoforas kabės virš kiekvienos eismo juostos (kaip ir ES šalyse), tačiau realybėje to nebūna. Pvz., 1280 pranešime yra tik vienas šviesoforas viršuje, nors yra 3 eismo juostos. Jeigu dėl trečiosios juostos šviesoforo nebuvimo forumietis dsanto paaiškino, bet kodėl nėra šviesoforo viršuje pirmajai juostai? Taip išeina, kad vienose sankryžose yra, kitose – ne. Laisvas taisyklių interpretavimas? Suprantama, kad tos dvi juostos skirtos eismui tiesiai, bet manyčiau, kad čia yra akivaizdus taupymas. Bet jeigu norima taupyti, kodėl reikia daryti reformas?
                              Gerai, gali būti, kad taupyti tikrai reikia, bet dsanto 1324 pranešime yra įmetęs Narbuto – Sėlių gatvės sankryžos pamodeliavimą, kuriame irgi nėra šviesoforo vienai eismo juostai tiesiai. Net modeliavimui neužtenka lėšų?
                              1349 pranešime irgi ta pati problema – nėra atskiro šviesoforo viršuje trečiajai eismo juostai tiesiai. Dvi juostos tiesiai turi, trečia – ne. Ir tokių pavyzdžių galima vardinti ir vardinti.
                              Iš esmės yra tiesiog skirtingi šviesoforų įrengimo būdai. JK ir Skandinavijos šalyse šviesoforai paprastai įrengiami tik šalia važiuojamosios dalies ir dubliuojami už sankryžos. Vokietijoje, Ispanijoje, Čekijoje, Lenkijoje šviesoforai įrengiami kaip dabar pas mus - šalia kelio ir paprastai po vieną šviesoforą virš kelio, nepaisant kiek yra eismo juostų. Tačiau Olandijoje, Belgijoje šviesoforai paprastai įrengiami šalia kelio ir virš kiekvienos eismo juostos. Olandiškas variantas aiškiausias, bet bent jau man užtenka ir vokiško varianto - niekada nekilo problemų susigaudyti, koks man skirtas šviesoforas. Vokiškas leidžia ir taupyti, nereikia šviesoforo virš kiekvienos eismo juostos. Pagal seną standartą įrengti šviesoforai išvis neskirti eismo juostoms, o tik kryptims, tad kodėl įrengus vieną šviesoforą virš kelio kelioms eismo juostoms, kyla neaiškumų? Gal tai tik įpročio reikalas?

                              Comment


                                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                Olandiškas variantas aiškiausias, bet bent jau man užtenka ir vokiško varianto - niekada nekilo problemų susigaudyti, koks man skirtas šviesoforas.
                                Užtenka ir seno lietuviško su papildomomis sekcijomis.

                                Comment


                                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                  Sankryža įrengta vietoje vienos nereguliuojamos perėjos. Kita nereguliuojama perėja tiesiog panaikinta.
                                  Taip

                                  Replikuok į įdomesnį mano klausimą dėl šviesforo perstūmimo iš antros juostos į trečiąją.

                                  Comment


                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                    Iš esmės yra tiesiog skirtingi šviesoforų įrengimo būdai. JK ir Skandinavijos šalyse šviesoforai paprastai įrengiami tik šalia važiuojamosios dalies ir dubliuojami už sankryžos. Vokietijoje, Ispanijoje, Čekijoje, Lenkijoje šviesoforai įrengiami kaip dabar pas mus - šalia kelio ir paprastai po vieną šviesoforą virš kelio, nepaisant kiek yra eismo juostų. Tačiau Olandijoje, Belgijoje šviesoforai paprastai įrengiami šalia kelio ir virš kiekvienos eismo juostos. Olandiškas variantas aiškiausias, bet bent jau man užtenka ir vokiško varianto - niekada nekilo problemų susigaudyti, koks man skirtas šviesoforas. Vokiškas leidžia ir taupyti, nereikia šviesoforo virš kiekvienos eismo juostos. Pagal seną standartą įrengti šviesoforai išvis neskirti eismo juostoms, o tik kryptims, tad kodėl įrengus vieną šviesoforą virš kelio kelioms eismo juostoms, kyla neaiškumų? Gal tai tik įpročio reikalas?
                                    Neaiškumų kyla todėl, kad sankryžos yra skirtingos, su skirtingais juostų skaičiais ir skirtingomis kryptimis, todėl ir šviesoforų kiekis bei vieta kiekvieną kartą skiriasi ir tenka žvalgytis ir skaičiuoti. Dar gerai jei pvz. dviems eismo juostoms kabo šviesoforas simetriškai tarp jų per vidurį. Deja dažnai pasitaiko, kad kabo du šviesoforai iš abiejų pusių vienodais atstumais, tačiau tik vienas iš jų skirtas tai juostai, tad užtrunka atsirinkti. Štai artėja žiema, linijų dažnu atveju nesimatys, o jei dar krypčių rodyklių ženklai bus užpustyti, tai automatiškai ims važinėti tiesiai po šviesoforais.

                                    Comment


                                      Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                                      Neaiškumų kyla todėl, kad sankryžos yra skirtingos, su skirtingais juostų skaičiais ir skirtingomis kryptimis, todėl ir šviesoforų kiekis bei vieta kiekvieną kartą skiriasi ir tenka žvalgytis ir skaičiuoti. Dar gerai jei pvz. dviems eismo juostoms kabo šviesoforas simetriškai tarp jų per vidurį. Deja dažnai pasitaiko, kad kabo du šviesoforai iš abiejų pusių vienodais atstumais, tačiau tik vienas iš jų skirtas tai juostai, tad užtrunka atsirinkti. Štai artėja žiema, linijų dažnu atveju nesimatys, o jei dar krypčių rodyklių ženklai bus užpustyti, tai automatiškai ims važinėti tiesiai po šviesoforais.
                                      Supratau. Bet tuomet kyla klausimas, kaip susigaudote senose sankryžose, kokia juosta kuria kryptimi važiuoti, kai nėra šviesoforų virš kelio visai?

                                      Comment


                                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                        Olandiškas variantas aiškiausias...
                                        Man visada kelia nuostabą tas faktas, kad atliekant reformas Lietuvoje mes nesinaudojam geriausiais, aiškiausiais ir patikrintais sprendimais, o darom tarpinius variantus, ko pasekoje ir kyla visuomenės pasipiktinimas.
                                        Pvz., JAV daro viską dėl vairuotojų patogumo, saugumo ir aiškumo: kartoja ženklus, kartoja žymėjimus ant asfalto, įspėja vairuotojus ir t.t. Mes gi pradedam suprasti, kad kažkas pas mus negerai, greitai pakeičiam ir po kažkiek laiko vėl viską keičiam iš naujo, nes paskubėjom arba nepadarėm iki galo (pvz., šviesoforų gausa Olandų žiede Vilniuje, pėsčiųjų šviesoforai kaip automobilininkų ir t.t.).

                                        Comment


                                          Taip, gyvenam tokioje šalyje, kur neįmanomi dalykai virsta įmanomais. Bananų respublika, pasakytų kiti. Trisekcijiniai pėsčiųjų šviesoforai blogi eismo saugumo prasme, nes klaidina vairuotojus. Rašiau raštus Vilniaus savivaldybei, bet pastangos buvo bevaisės. Nepadėjo nei Policijos departamentas, nei Susisiekimo ministerija. Dėl to ir džiaugiuosi, kad pamažu rekonstruojamos prieš keletą metų įrengtos sankryžos ir nesąmoningi trijų sekcijų "pėsčiųjų" šviesoforai keičiami į dviejų sekcijų. Naujos šviesoforų taisyklės griežtai nurodo pėstiesiems įrengti dviejų sekcijų šviesoforus.

                                          Dėl Olandų žiedo atskira kalba. Nereikia pasiduoti masinei isterijai ir iškart kritikiuoti "šviesoforų gausą". Šviesoforai buvo įjungti vos pusdieniui, ir nespėjus sureguliuoti fazių, savivaldybė nurodė juos išmontuoti. Tai apie ką mes kalbam?

                                          Dėl šviesoforų taisyklių. Lietuva norminius dokumentus rengia iš esmės pagal vokiškus analogus, tad ir šviesoforų taisyklės parengtos pagal vokiškąją RiLSA. Jei kalbame apie šviesoforų išdėstymą, tai lietuviškos, mano nuomone, netgi tobulesnės. Pas vokiečius, jei yra viena posūkio juosta, užtenka vieno posūkio šviesoforo. Pas mus nepriklausomai nuo juostų skaičiaus, posūkiui skirti du šviesoforai - vienas virš kelio, vienas šalia kelio. Kodėl nepasirinktas olandiškas variantas? Negaliu atsakyti. Bet priminsiu, kad sename standarte buvo nurodyta šviesoforus įrengti virš kiekvienos eismo juostos. Tik kiek per 16 metų tokių sankryžų įrengta?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X