Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Sankryža jau stebima ir bus keičiami laikai. Sureguliuos fazes teisingai ir bus viskas gerai. Nereikia pasiduoti tendencingam mąstymui, kad ten, kur reikia pralaidaus dešiniojo posūkio, sprendimas tik vienas - lentelė. Ant to jau pasimovė daugelis savivaldybių, išskyrus Panevėžio, daug kur prikabinę lentelių. O kad jų nebuvimas sukelia eismo pavojus, kontrargumentuosiu - šiai merginai lentelės buvimas suluošino sveikatą:

    Youtube video
    Kai nesisaugai, tai ir Dievas neapsaugos. Tik užsidegė žalias - ir eina nesidairydama. Žinau ir tokių, kurios sugeba pereiti sankryžą įstrižai - matomai sunku su orientavimusi aplinkoje. Nors iš esmės sutinku, kad lentelė sukuria pavojaus padidėjimą pėstiesiems, tačiau tokiuose pavyzdžiuose joks užuojautos jausmas nesukyla.
    Kita vertus ši sankryža apskritai yra pavojinga ir ją senai laikas rekonstruoti. Eismo srautai didžiuliai, tačiau jokių atskirų fazių posūkiams - žodžiu bardakas. Deja giliai abejoju ar iki 2020m. šioje vietoje kas nors pasikeis ( kaip ir daugumoje kitų sankryžų).

    Comment


      Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
      Kai nesisaugai, tai ir Dievas neapsaugos. Tik užsidegė žalias - ir eina nesidairydama. Žinau ir tokių, kurios sugeba pereiti sankryžą įstrižai - matomai sunku su orientavimusi aplinkoje. Nors iš esmės sutinku, kad lentelė sukuria pavojaus padidėjimą pėstiesiems, tačiau tokiuose pavyzdžiuose joks užuojautos jausmas nesukyla.
      Kita vertus ši sankryža apskritai yra pavojinga ir ją senai laikas rekonstruoti. Eismo srautai didžiuliai, tačiau jokių atskirų fazių posūkiams - žodžiu bardakas. Deja giliai abejoju ar iki 2020m. šioje vietoje kas nors pasikeis ( kaip ir daugumoje kitų sankryžų).
      Na sukančiojo greitis tikrai buvo didelis ir čia tik galim daryt hipotezes, ar pėsčioji būtų spėjusi praleisti automobilį. Tačiau faktas lieka faktu - milžinišku greičiu atlekiantis vairuotojas partenkė merginą, nesilaikydamas jokio atsargumo sukdamas per raudoną.

      Dėl minėtos sankryžos mano nuomonė vienareikšmiška - čia lentelių išvis negali būti, o reikalingi kiti eismo organizavimo sprendimai.

      Comment


        Nors Šiaurės pr. - Sukilėlių pr. sankryžos Kaune rekonstrukcija už Norfos lėšas prasidėjo anksčiau, darbai ten užstrigo, tad panašu, kad Molo (ir greičiausiai Lidl) finansuojami nauji šviesoforai Baršausko g. bus įrengti greičiau - čia darbai virė net šeštadienį. Sekmadienio situacija:

        Privažiavimas nuo VI forto žiedo. Išasfaltuotas pirmas asfalto sluoksnis apsaugoto kairiojo posūkio eismo juostai (pilno pločio - apie 45 m):



        Arčiau sankryžos:





        Vaizdas nuo sankryžos atgal:



        Pėsčiųjų perėja. Atramos su pėsčiųjų šviesoforais bus per vidurį perėjos:



        Naujasis šviesoforais reguliuojamas įvažiavimas / išvažiavimas iš Molo ir Lidlo nuo gatvės pusės:



        Iš Molo / Lidlo pusės:





        Naujo įvažiavimo / išvažiavimo pėsčiųjų perėja iš šono:



        Comment


          Nauja apsisukimo eismo juosta važiuojantiems nuo centro (pilno pločio - apie 40 m):



          Naujasis Molo / Lidlo žiedukas aikštelėje:











          Šiandien jau plastiku ženklinamos rodyklės:



          Jau stovi gembė išvažiavime:



          Nuo centro pusės:





          Nuo VI forto žiedo pusės:

          Paskutinis taisė dsanto; 2014.10.23, 20:25.

          Comment


            Parašė dsanto Rodyti pranešimą

            Pėsčiųjų perėja. Atramos su pėsčiųjų šviesoforais bus per vidurį perėjos:

            Atvaizdas

            Tas vamzdis kabeliui viduryje silpnaregių vedimo juostos ir yra šviesoforo vieta? Ten specialiai taip padaryta? Keistoka kažkaip, be jokio įspejimo stulpas viduryje.


            Parašė dsanto Rodyti pranešimą

            Jau stovi gembė išvažiavime:

            Atvaizdas

            Visgi tikrai Kaune šviesoforų gembės patrauklesnės ir tvarkingiau atrodo, sankryža neatrodo tokia išsibarsčiusi.
            Paskutinis taisė Ginthus; 2014.10.24, 07:50.

            Comment


              Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
              Visgi tikrai Kaune šviesoforų gembės patrauklesnės ir tvarkingiau atrodo, sankryža neatrodo tokia išsibarsčiusi.
              Kaune naudojamų gembių forma atitinka Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių paveiksluose pateiktą (neprivalomą) gembių formą. Be to, Kaune šviesoforų gembės ir atramos, kaip ir nauji apšvietimo stulpai, dažomi RAL 7022 (pilka) spalva.

              Comment


                Tas vamzdis kabeliui viduryje silpnaregių vedimo juostos ir yra šviesoforo vieta? Ten specialiai taip padaryta? Keistoka kažkaip, be jokio įspejimo stulpas viduryje.
                Na pasak neįgaliųjų atitinkamų organizacijų jiems toks variantas netgi būna pageidautinas. Toje vietoje bus gembė su pėsčiųjų iškvietimo mygtuku, tai silpnaregis ar aklasis eidamas ta nuvedimo juosta ir suradęs tą kliūtį (gembę su pėsčiųjų iškvietimo mygtuku) neturės niekur dar blaškytis ir ieškoti to mygtuko, taip pat žinos, kad už gembės jau prasideda gatvės važiuojamoji dalis ir t.t.t

                Na o šiaip tai niekur nėra reglamentuota tai

                Comment


                  Parašė bakenonas Rodyti pranešimą
                  Na pasak neįgaliųjų atitinkamų organizacijų jiems toks variantas netgi būna pageidautinas. Toje vietoje bus gembė su pėsčiųjų iškvietimo mygtuku, tai silpnaregis ar aklasis eidamas ta nuvedimo juosta ir suradęs tą kliūtį (gembę su pėsčiųjų iškvietimo mygtuku) neturės niekur dar blaškytis ir ieškoti to mygtuko, taip pat žinos, kad už gembės jau prasideda gatvės važiuojamoji dalis ir t.t.t

                  Na o šiaip tai niekur nėra reglamentuota tai
                  Tiesa, kad nėra aprašyta, kaip silpnaregiams palengvinti šviesoforų iškvietimo mygtukų suradimą, tačiau ir stulpų viduryje vedimo juostos negali būti. Čia jau perlenkė lazdą su išvedžiojimais kažkas. Beje kažkodėl nesimato ir įspėjamųjų paviršių prie bordiūrų.

                  Comment


                    Prie bordiūrų su tais spuogais skiriamosiose salose irgi paradoksas ir nėra vieningos nuomonės. Reglamentuose parašyta:

                    STR 2.03.01:2001
                    STATINIAI IR TERITORIJOS. REIKALAVIMAI ŽMONIŲ SU NEGALIA REIKMĖMS
                    135. ŽN judėjimo trasose įrengiami įspėjamieji paviršiai rekomenduojami tokio reljefo:
                    - lygiagrečių juostelių (4-5 mm aukščio, 20-25 mm pločio, išdėstytų kas 40-60 mm), skirto judėjimo krypčiai ar krypties pasikeitimui pažymėti;
                    - apvalių kauburėlių (kauburėlių skersmuo 20-25 mm, aukštis 4-5 mm, atstumai tarp centrų 60 mm), skirto įspėti apie priekyje esančius aukščio pasikeitimus (laiptus arba pandusus).
                    Na ir tarkim siauriausia salelė gali būti tik 1,5m pločio, uždėkim po 0,6m pločio spuogus iš abiejų busių, gaunasi, kad lieka 30cm pločio juostelė per vidurį be tų spuogų. Tai koks vaizdas? O gaunas tada toks kaip Vilniuje prie Ikea, kur visa salelė išklota tais spuogais.
                    Aišku šiuo atveju juosta pakankamai plati, bet aš manau, kad apskritai neįgaliųjų reikalai yra iš vis mažai išspręsti ir per mažai reglamentuoti, o tai palieka galimybę interpretuoti ar savaip prisigalvoti.
                    Dar esu girdėjęs reikalavimų, kad ties perėja būtų nužemintas tik vienas bordiūras! Perėjų pločiai būna standartiškai 4,0m pločio, tai gaunasi, kad pažemintas bortas turėtų būti tik 1,0m. Argumentas - nuvedimo juostą vesti į tą metrą su nužemintu bortu, taip neva bus lengviau aklajam/silpnaregiui orientuotis (tik nelabai suprantu kuo čia geriau), o visi kiti pėstieji maždaug tegu straksi per bortus
                    Nu žodžiu bardakas
                    Attached Files

                    Comment


                      Parašė bakenonas Rodyti pranešimą
                      Prie bordiūrų su tais spuogais skiriamosiose salose irgi paradoksas ir nėra vieningos nuomonės. Reglamentuose parašyta:

                      STR 2.03.01:2001
                      STATINIAI IR TERITORIJOS. REIKALAVIMAI ŽMONIŲ SU NEGALIA REIKMĖMS
                      135. ŽN judėjimo trasose įrengiami įspėjamieji paviršiai rekomenduojami tokio reljefo:
                      - lygiagrečių juostelių (4-5 mm aukščio, 20-25 mm pločio, išdėstytų kas 40-60 mm), skirto judėjimo krypčiai ar krypties pasikeitimui pažymėti;
                      - apvalių kauburėlių (kauburėlių skersmuo 20-25 mm, aukštis 4-5 mm, atstumai tarp centrų 60 mm), skirto įspėti apie priekyje esančius aukščio pasikeitimus (laiptus arba pandusus).
                      Na ir tarkim siauriausia salelė gali būti tik 1,5m pločio, uždėkim po 0,6m pločio spuogus iš abiejų busių, gaunasi, kad lieka 30cm pločio juostelė per vidurį be tų spuogų. Tai koks vaizdas? O gaunas tada toks kaip Vilniuje prie Ikea, kur visa salelė išklota tais spuogais.
                      Aišku šiuo atveju juosta pakankamai plati, bet aš manau, kad apskritai neįgaliųjų reikalai yra iš vis mažai išspręsti ir per mažai reglamentuoti, o tai palieka galimybę interpretuoti ar savaip prisigalvoti.
                      Dar esu girdėjęs reikalavimų, kad ties perėja būtų nužemintas tik vienas bordiūras! Perėjų pločiai būna standartiškai 4,0m pločio, tai gaunasi, kad pažemintas bortas turėtų būti tik 1,0m. Argumentas - nuvedimo juostą vesti į tą metrą su nužemintu bortu, taip neva bus lengviau aklajam/silpnaregiui orientuotis (tik nelabai suprantu kuo čia geriau), o visi kiti pėstieji maždaug tegu straksi per bortus
                      Nu žodžiu bardakas
                      Nu va antrojoje nuotraukoje kaip tik ir matome pažymėtą iškvietimo mygtuką. Nors matosi ir absurdas su nuvedimu tiesiai į sieną.
                      Tas 60cm plotis apskritai kada atsirado? Ar anksčiau neužtekdavo 30cm juostos?

                      Comment


                        Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                        Nu va antrojoje nuotraukoje kaip tik ir matome pažymėtą iškvietimo mygtuką. Nors matosi ir absurdas su nuvedimu tiesiai į sieną.
                        Tas 60cm plotis apskritai kada atsirado? Ar anksčiau neužtekdavo 30cm juostos?

                        Antroje nuotraukoje nuvedimas į sieną:
                        ne taip supranti prasmę. Esmė tame, kad nuvedimas turi būti visu šaligatvio pločiu, kad eidamas silpnaregis/aklasis neturėtų galimybės praeiti nuvedimo juostos jos nepastebėjęs.
                        Konkretus plotis tokios juostos nėra tiksliai reglamentuotas, bet yra paminėtas reikalavimų pandusams, konkrečiai 60cm plotis.
                        Toks plotis parinktgas todėl, kad normaliai einant nebūtų galimybės tą juostą peržengti vienu žingsniu.

                        STR 2.03.01:2001
                        STATINIAI IR TERITORIJOS. REIKALAVIMAI ŽMONIŲ SU NEGALIA REIKMĖMS

                        118. <....>
                        Panduso ir kiekvienos jo juostos viršuje bei apačioje turi būti įrengtas įspėjamasis paviršius (žr. 134 p.). Įspėjamasis paviršius turi būti panduso pločio ir 600 mm ilgio.

                        Comment


                          Parašė bakenonas Rodyti pranešimą
                          Antroje nuotraukoje nuvedimas į sieną:
                          ne taip supranti prasmę. Esmė tame, kad nuvedimas turi būti visu šaligatvio pločiu, kad eidamas silpnaregis/aklasis neturėtų galimybės praeiti nuvedimo juostos jos nepastebėjęs.
                          Ką norėta padaryti supratau, bet nedavesta iki logiško išbaigtumo. Kur akląjam pasukti ateinant nuo bet kurios iš abiejų perėjų? Yra skirtingi perėjų žymėjimo būdai sankryžose, tačiau čia panaudota elementų iš skirtingų būdų ir nei pagal vieną iš jų neišeina susiorientuoti.

                          Comment


                            Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                            Ką norėta padaryti supratau, bet nedavesta iki logiško išbaigtumo. Kur akląjam pasukti ateinant nuo bet kurios iš abiejų perėjų? Yra skirtingi perėjų žymėjimo būdai sankryžose, tačiau čia panaudota elementų iš skirtingų būdų ir nei pagal vieną iš jų neišeina susiorientuoti.
                            Taip, teisingai sakai, ateityje manau susikirtime tarp skirtingų krypčių atsiras kvadratinės tokios aikštelės, kurios būtų kitokios tekstūros.
                            Nu apskritai tai sakau, trūksta reglamentavimo labai mūsų STR-uose.
                            Nieko konkretaus nėra kas liečia gatves. Labai siaurai aprašyta.

                            Comment


                              Parašė bakenonas Rodyti pranešimą
                              Na pasak neįgaliųjų atitinkamų organizacijų jiems toks variantas netgi būna pageidautinas. Toje vietoje bus gembė su pėsčiųjų iškvietimo mygtuku, tai silpnaregis ar aklasis eidamas ta nuvedimo juosta ir suradęs tą kliūtį (gembę su pėsčiųjų iškvietimo mygtuku) neturės niekur dar blaškytis ir ieškoti to mygtuko, taip pat žinos, kad už gembės jau prasideda gatvės važiuojamoji dalis ir t.t.t

                              Na o šiaip tai niekur nėra reglamentuota tai
                              Visgi grįžkime prie šviesoforų įrengimo. Gal tikrai logiškas neįgaliųjų organizacijos pageidavimas atramą įrengti per vidurį perėjos, nes aklasis ar silpnaregis atramą su mygtuku ras viduryje tako, eidamas iš bet kurios atramos pusės, o ne ieškos, kuriame šone ji yra.
                              Paskutinis taisė dsanto; 2014.10.25, 08:56.

                              Comment


                                Šių metų liepos mėnesį įrengta Klaipėdos m., Kairių g. - Perkėlos g. sankryža, kuri ypatinga tuo, kad kerta geležinkelio pervažą. Be to, labai įmantrios gembės Sankryža veikia fiksuotai. Pėstiesiems ir dviratininkams, kaip įprasta Klaipėdoje, signalo iškvietimo mygtukų nėra įrengta. Raudono-geltono signalų (kartu) trukmė - 2 s.

                                Kairių gatvė, vaizdas važiuojant link miesto pusės. Važiavimui tiesiai ir į dešinę įrengtas šviesoforas be rodyklių, nes sukdami vairuotojai turi praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus (neapsaugotas dešinysis posūkis). Kairiajam apsaugotam posūkiui įrengtas šviesoforas su rodyklėmis į kairę - pirmasis Klaipėdoje, kuris veikia atskirai nuo kitų krypčių:



                                Lygiagrečiai einanti reguliuojama pėsčiųjų perėja ir dviračių takas dešinėje (bendri pėsčiųjų ir dviratininkų šviesoforai):



                                Skersai gatvę kertanti reguliuojama pėsčiųjų perėja ir dviračių takas (bendri pėsčiųjų ir dviratininkų šviesoforai):













                                Klaida, kaip ir kituose naujuose Klaipėdos šviesoforuose: pėsčiųjų šviesoforai įjungiamas vienu metu su transporto šviesoforais, nors turėtų būti įjungiami 1-2 s anksčiau:



                                Kairių gatvė link tarptautinės jūrų perkėlos. Įrengta papildoma sekcija į dešinę, kuri dega kartu su žaliu šviesoforo signalu ir informuoja vairuotojus, kad posūkis į dešinę apsaugotas:







                                Pasukus, kertama geležinkelio pervaža:



                                Video:

                                Comment


                                  Į Perkėlos gatvės pusę. Privažiavimas dar mažai naudojamas ir įrengtas tik vienas šviesoforas:



                                  Video:



                                  Privažiavimas iš Perkėlos gatvės. Pėstiesiems, kertantiems geležinkelio pervažą, įrengti atitvarai ir atskiri pėsčiųjų šviesoforai (tokie pat yra Kaune Amalių pervažoje). Įrengta papildoma sekcija į dešinę, kuri dega kartu su žaliu šviesoforo signalu ir informuoja vairuotojus, kad posūkis į dešinę apsaugotas:











                                  Video. Kai dega žalias signalas su papildoma sekcija transporto priemonėms, sukančioms į dešinę, tuo metu pėstiesiems kertantiems gatvę iki salelės dega raudonas signalas:

                                  Comment


                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                    Kairių gatvė link tarptautinės jūrų perkėlos. Įrengta papildoma sekcija į dešinę, kuri dega kartu su žaliu šviesoforo signalu ir informuoja vairuotojus, kad posūkis į dešinę apsaugotas
                                    O kam to reikia? Dega žalias - suki ramiai į dešinę.

                                    Comment


                                      T formos sankryža, kurioje nėra pėsčiųjų, bet negalima sukti į dešinę.
                                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                      O kam to reikia?
                                      Tokiais atvejais dažnai pirmiausiai reikia tam, kas pardavinėja ar įrenginėja tuos šviesoforus...
                                      Paskutinis taisė Romas; 2014.10.25, 18:11.

                                      Comment


                                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                        O kam to reikia? Dega žalias - suki ramiai į dešinę.
                                        Jeigu dega paprastas žalias blynas ir suki į dešinę, ramiai gali važiuoti tik tada, jei nėra pėsčiųjų perėjos. Jei yra perėja, dažniausiai jiems irgi dega žalias, ir turi juos praleist. Posūkis su rodykle į dešinę iš anksto informuoja vairuotoją kad į dešinę gali sukti drąsiai ir priekyje jokių kliūčių nebus.

                                        Comment


                                          /\ Klausimas, ar ten būna pėsčiųjų

                                          Comment

                                          Working...
                                          X