Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
    Ir labai blogai kad nestato, su naujais šviesoforų įrengimo taisyklem norima pagerint susisėkima ar pablogint? Nes stovintiems pirmoje ir antroje eilėje faktiškai yra tik vienas šviesoforas - dešineje. O jeigu dar šviesoforas nutoles per dvi eismo juostas, apie koki gera matomuma gali eit kalba? Jau nekalbu kaip tektu irengt sankriža prie Panoramos, kai ten iš viso 5 eismo juostos, ir stovintis 4 juostuoje tures žiuret i vieninteli šviesofora dešineje..
    Esmė tame, kad reikia teisingai suprojektuoti sankryžą. Ir naujos taisyklės čia ne visai prie ko. Senas standartas irgi numatė nedubliuoti šviesoforų už sankryžos, ir pagal seną standartą buvo įrengta, pvz.: ši kelio Kaunas - Jonava sankryža ties Išorais:



    Kai protingai išdėstyti šviesoforai, viskas gerai matosi. Ši sankryža pagal eismo juostas iš esmės atitinka Pilaitės pr. sankryžą. Bet šioje viskas matosi kuo puikiausiai. Kaune prie Molo irgi turėsime sankryžą, kur trys eismo juostos eis tiesiai, tada irgi galėsime palyginti.

    Comment


      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
      Esmė tame, kad reikia teisingai suprojektuoti sankryžą. Ir naujos taisyklės čia ne visai prie ko. Senas standartas irgi numatė nedubliuoti šviesoforų už sankryžos, ir pagal seną standartą buvo įrengta, pvz.: ši kelio Kaunas - Jonava sankryža ties Išorais:

      Atvaizdas


      Kai protingai išdėstyti šviesoforai, viskas gerai matosi. Ši sankryža pagal eismo juostas iš esmės atitinka Pilaitės pr. sankryžą. Bet šioje viskas matosi kuo puikiausiai. Kaune prie Molo irgi turėsime sankryžą, kur trys eismo juostos eis tiesiai, tada irgi galėsime palyginti.
      Va čia tai tikrai intuityviai teisingai išdėstyta. Vairuotojo dėmesio neblaško bereikalingas reikiamo šviesoforo ieškojimas ir eismo juostų skaičiavimas. Šviesoforai kabo būtent ten, kur jų ir tikiesi - tiesiai virš eismo juostos. Jei tik visas sankryžas pagal naujus standartus įrenginėtų taip tvarkingai, tai nieks net napastebėtų tų pasikeitimų ir neburnotų.

      Comment


        Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
        Va čia tai tikrai intuityviai teisingai išdėstyta. Vairuotojo dėmesio neblaško bereikalingas reikiamo šviesoforo ieškojimas ir eismo juostų skaičiavimas. Šviesoforai kabo būtent ten, kur jų ir tikiesi - tiesiai virš eismo juostos. Jei tik visas sankryžas pagal naujus standartus įrenginėtų taip tvarkingai, tai nieks net napastebėtų tų pasikeitimų ir neburnotų.
        Pilaitės prospekte irgi taip išdėstyta. Bet šviesoforai maži ir danguje:

        Comment


          Dar pamenu štai tokį metodą šviesoforams junginėti, būdelėje milicininkas jungikliu perjungia kada prireikia. Didelis pliusas, kad visi tvarkingai važiuodavo per sankryžas. Toks ir Vilniuje stovėjo prie buvusio Univermago

          Comment


            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
            Pilaitės prospekte irgi taip išdėstyta. Bet šviesoforai maži ir danguje:

            Atvaizdas
            Nu va dabar turint abi nuotraukas vienoje vietoje, iškart matosi kame replės. Pilaitės prospekte visiškai netikusios aukščio/pločio proporcijos, dėl ko susidaro išsibarstymo įspūdis. Kadangi šviesoforai per aukštai ir dargi ne visai simetriškai virš eismo juostų, vairuotojai, keldami akis į šviesoforus praranda orientaciją ir netgi gali išklysti iš eismo juostos. Prasideda bėgiojimas akimis bandant suvesti galus, nebesekama eismo situacija ir saugumas suprastėja.
            Situaciją dar galima būtų gelbėti nuleidžiant šviesoforus žemiau, pridedant prie jų skydus su kryptimis eismo juostose ir šiek tiek išlyginant jų dislokacijas eismo juostų atžvilgiu.
            Paskutinis taisė Ginthus; 2014.10.15, 12:13.

            Comment


              Mano nuomone, geriausias sprendimas būtų nustatyti standartinį gembių aukštį ir formą, pavyzdį laikant Kauno naujųjų šviesoforų gembes.

              Comment


                Apie Išradėjų/Pramonės g. Šiauliuose. Beje, kai važiavau pro ten vakar, Stop linijos vis dar buvo neperbraižytos, o kadangi šiandien pylė lietus, nemanau, kad jos buvo perbraižytos ir šiandien......(Rašte, kurį atsiuntė dsanto, savivaldybė teigė, kad linijos bus perbraižytos iki spalio 15d.)

                Rekonstruotoje sankryžoje eismą reguliuos išmanusis šviesoforas

                Spalio 17 d. Šiauliuose, rekonstruotoje Pramonės ir Išradėjų gatvių sankryžoje, eismą reguliuoti pradės išmanusis šviesoforas.

                Įprastai šviesoforas funkcionuoja reguliuojamas valdiklio, kuris nustato šviesoforo signalų degimo ciklus paeiliui. Esant intensyviam eismui visomis kryptimis, toks eismo organizavimas yra optimalus. Tačiau, kai eismas nėra intensyvus, pavyzdžiui, vėlai vakare ar naktį, vairuotojai, užsidegus raudonam šviesoforo signalui, priversti sustoti, paklusti užprogramuotai ciklų kaitai ir laukti žalio šviesoforo signalo, nors gretimoje gatvėje automobilių ir nėra.

                Naujai šioje sankryžoje įrengti šviesoforai nuo 22 val. vakaro iki 6 val. ryto funkcionuos režimu „Raudoną – visiems“. Tokia galimybė atsirado, įrengus čia vaizdo stebėjimo kameras. Šviesoforo valdiklis sureaguos, kai prie sankryžos privažiuos automobilis – jam užsidegs žalias šviesoforo signalas. Kai automobilių nėra, valdiklis įjungs raudoną šviesoforo signalą visomis kryptimis ir bus pasirengęs uždegti žalią šviesą ta kryptimi, kuria priartės automobilis. Analogiškai šviesoforo valdiklis reaguos ir į priartėjusius pėsčiuosius.

                Toks šviesoforo režimas turėtų veikti kaip drausminanti priemonė, neleidžianti pralėkti sankryžos, smarkiai viršijant leistiną greitį, nes vairuotojas jau iš tolo mato, jog jam dega draudžiamasis šviesoforo signalas. Valdiklis sugeba „pamatyti“ automobilį 50 – 55 metrų atstumu nuo „Stop“ linijos. Toks atstumas yra pakankamas, kad vairuotojas galėtų sustoti prie „Stop“ linijos, važiuodamas 50-60 km/h greičiu net ir prastomis oro sąlygomis. Jei greitis viršijamas, stabdyti reikės pradėti dar anksčiau, tad automatiškai į valdiklio akiratį vairuotojas paklius jau sumažinęs greitį.

                Kai automobilis, patekęs į valdiklio matomumo zoną, yra vienas (nėra automobilių ar pėsčiųjų kitomis kryptimis), tuomet žalia šviesa jam užsidegs po sekundės, o jei artėja du automobiliai skirtingomis kryptimis, tuomet žalia šviesa užsidegs tam, kuris pirmas paklius į matomumo zoną. Kitam teks sustoti ir palaukti, nes jam įsižiebs raudonas šviesoforo signalas.

                Esant blogam matomumui arba sugedus kamerai, valdiklis reaguos kaip į situaciją, kai sankryžoje yra automobilių įvairiomis kryptimis, todėl šviesoforo fazes pradės įjunginėti cikliškai.
                Būkite dėmesingi ir atsargūs ne tik šioje sankryžoje, bet ir visur bei visuomet.
                http://etaplius.lt/rekonstruotoje-sa...is-sviesoforas

                Comment


                  Parašė Xedos Rodyti pranešimą
                  Toks šviesoforo režimas turėtų veikti kaip drausminanti priemonė, neleidžianti pralėkti sankryžos, smarkiai viršijant leistiną greitį, nes vairuotojas jau iš tolo mato, jog jam dega draudžiamasis šviesoforo signalas. Valdiklis sugeba „pamatyti“ automobilį 50 – 55 metrų atstumu nuo „Stop“ linijos. Toks atstumas yra pakankamas, kad vairuotojas galėtų sustoti prie „Stop“ linijos, važiuodamas 50-60 km/h greičiu net ir prastomis oro sąlygomis. Jei greitis viršijamas, stabdyti reikės pradėti dar anksčiau, tad automatiškai į valdiklio akiratį vairuotojas paklius jau sumažinęs greitį.

                  http://etaplius.lt/rekonstruotoje-sa...is-sviesoforas
                  Nesuprantu, kam stabdyti automobilį, jei visiems tuo metu dega raudonas, tad belieka uždegti žalią. Užfiksavęs automobilį šviesoforas turi įjungti raudoną-geltoną signalus (kartu) ir tada žalią signalą. Tai trunka 1 s. Prie ko čia sustojimas prieš Stop liniją Čia kažkokią nesąmonę parašė O šiaip geras dalykas..

                  Comment


                    Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą
                    Vis tiek nesuprantu, kame problema.
                    Važiuoji, pamatai draudžiamąjį signalą (jį perdarytose sankryžose gali pamatyti dar geriau nei iki šiol, nes šviesoforai kabo aukštai ir yra iš toli matomi), atleidi akseleratorių akimirką anksčiau, negu tai darei iki šiol ir pririedi prie šviesoforo stop linijos identiškai taip, kaip ir dabar tą darai.
                    Visiškai nesinaudojant stabdių pedalų? Netikiu. Ok, padarom testą: abudu važiuojant po miestą fiksuojam savo važiavimą per sankryžas (su stabdžiais/be stabdžių), pravažiavus 100 sankryžų, rezultatus įdėdam čia. Tai bus labiausiai objektyvu. Sutinki?

                    Comment


                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                      Visiškai nesinaudojant stabdių pedalų? Netikiu. Ok, padarom testą: abudu važiuojant po miestą fiksuojam savo važiavimą per sankryžas (su stabdžiais/be stabdžių), pravažiavus 100 sankryžų, rezultatus įdėdam čia. Tai bus labiausiai objektyvu. Sutinki?
                      Šiandien pažiūrėjęs situacijas, kai vairuotojai per raudoną pilnai sustoja, įsitikau, tai yra saugiau, nes vėl pradėję judėti, jie daug atsargiau važiuoja ir stebi eismą. Išvada - privalomas sustojimas sumažina greitį ir prisideda prie eismo saugumo. Stebėjau ir tuos, kurie važiavo iš paskos tų, kurie sustojo. Jokių avarinių situacijų. Niekam į užpakalį neįvažiavo ir net nebuvo panašu į tai.

                      Comment


                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                        Šiandien pažiūrėjęs situacijas, kai vairuotojai per raudoną pilnai sustoja, įsitikau, tai yra saugiau, nes vėl pradėję judėti, jie daug atsargiau važiuoja ir stebi eismą. Išvada - privalomas sustojimas sumažina greitį ir prisideda prie eismo saugumo. Stebėjau ir tuos, kurie važiavo iš paskos tų, kurie sustojo. Jokių avarinių situacijų. Niekam į užpakalį neįvažiavo ir net nebuvo panašu į tai.
                        Čia tikriausiai rašai apie žaliąją lentelę. Ji ir taip yra saugi, jeigu už vairo yra vairuotojai, o ne išlaikusieji vairavimo egzaminą. Ir eismą stebėti reikia visada.

                        Comment


                          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                          Važiuoji, matai draudžiamąjį signalą, atleidi akseleratorių, riedi iš inercijos, norint sustoti prie Stop-linijos šiek tiek paspaudi stabdžius. Jeigu stop-linija bus keli metrai atitraukta nuo šviesoforo, reikės tos kelis metrus įveikti ne iš inercijos, o gazuojant. Tikriausiai sutinkate, kad labai retai pavyksta tiksliai sustoti numatytame taške tik atleidus akseleratorių.
                          Na kad šviesoforai įrengti pagal naują standartą matomi kur kas geriau (nes jie yra aukštai ir jų iš toli niekas neužstoja) tai laisvą pavarą gali įjungti tikrai ne porą metrų anksčiau (o stop linija patraukta apie keletą metrų) tad jei per porą metrų per visą lietuvą sutaupai keletą cisternų kuro, kiek tada susitaupo laisvą pavarą įjungus na tarkim dešimt metrų toliau nuo šviesoforo negu anksčiau..?
                          Pats sau prieštarauji.

                          Comment


                            Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                            Čia tikriausiai rašai apie žaliąją lentelę. Ji ir taip yra saugi, jeigu už vairo yra vairuotojai, o ne išlaikusieji vairavimo egzaminą. Ir eismą stebėti reikia visada.
                            Pilnai pritariu šiam parašymui. Dabar po naujų pakeitimų atsiranda policijai paskata bausti pažeidėjus, nes baudos didesnės. Iki šiol jie lygiai taip pat galėjo bausti važiuojančius per raudoną esant žaliai rodyklei, bet nepraleidžiantiems pėsčiūjų. Nežinau ar bausmės yra tas būdas mažinti avaringumą ir drausmę keliuose... Ugdydami labiau turime skatinti keistis vairutojų įpročius. Bent jau man visada galvoje yra pirma eismo dalyvių pareiga:
                            Eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu
                            Apie šią pareigą reigia dažniau kalbėti, o ne kokios baudos laukia ir t.t.

                            Comment


                              Parašė GediminasJa Rodyti pranešimą
                              Na kad šviesoforai įrengti pagal naują standartą matomi kur kas geriau (nes jie yra aukštai ir jų iš toli niekas neužstoja) tai laisvą pavarą gali įjungti tikrai ne porą metrų anksčiau (o stop linija patraukta apie keletą metrų) tad jei per porą metrų per visą lietuvą sutaupai keletą cisternų kuro, kiek tada susitaupo laisvą pavarą įjungus na tarkim dešimt metrų toliau nuo šviesoforo negu anksčiau..?
                              Šviesoforai matosi venodai kaip pagal seną sistemą, tai ir pagal naują (pirmiausia dėl to, kad anksčiau jų buvo keletas, o dabar dažnai gali likti tik vienas tai pačiai krypčiai).

                              Comment


                                Parašė karak Rodyti pranešimą
                                Pilnai pritariu šiam parašymui. Dabar po naujų pakeitimų atsiranda policijai paskata bausti pažeidėjus, nes baudos didesnės. Iki šiol jie lygiai taip pat galėjo bausti važiuojančius per raudoną esant žaliai rodyklei, bet nepraleidžiantiems pėsčiūjų. Nežinau ar bausmės yra tas būdas mažinti avaringumą ir drausmę keliuose... Ugdydami labiau turime skatinti keistis vairutojų įpročius. Bent jau man visada galvoje yra pirma eismo dalyvių pareiga:

                                Apie šią pareigą reigia dažniau kalbėti, o ne kokios baudos laukia ir t.t.
                                Šiuolaikinį žmogų galima motyvuoti tik pinigais. Tai yra pats geriausias supratimo stiprinimas ir motyvavimas.

                                Comment


                                  Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                  Šviesoforai matosi venodai kaip pagal seną sistemą, tai ir pagal naują (pirmiausia dėl to, kad anksčiau jų buvo keletas, o dabar dažnai gali likti tik vienas tai pačiai krypčiai).
                                  Meluoji. Galim padaryti apklausą, ir tikrai dauguma pasakys kad iš toli pagal naują tvarką sumontuoti šviesoforai matosi geriau. Paprastas pavyzdys dsanto pateikta nuotrauka kelyje Jonava Kaunas. Šis šviesoforas matomas iš labai labai toli. O matoma geriausiai ta dalis kuri yra virš kelio.

                                  Comment


                                    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                    Visiškai nesinaudojant stabdių pedalų? Netikiu. Ok, padarom testą: abudu važiuojant po miestą fiksuojam savo važiavimą per sankryžas (su stabdžiais/be stabdžių), pravažiavus 100 sankryžų, rezultatus įdėdam čia. Tai bus labiausiai objektyvu. Sutinki?
                                    Ar tu čia tyčiojiesi, ar tikrai nesupranti, kad rašinėji nesąmones?

                                    Comment


                                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                      Šviesoforai matosi venodai kaip pagal seną sistemą, tai ir pagal naują (pirmiausia dėl to, kad anksčiau jų buvo keletas, o dabar dažnai gali likti tik vienas tai pačiai krypčiai).
                                      Deja, nors tema jau skaičiuoja 60 puslapį, nesupranti, kaip įrengiami nauji šviesoforai. Kiekviena kryptis turi turėti mažiausiai du šviesoforus. Vokietijos šviesoforų įrengimo taisyklėse, pagal kurias buvo rengiamos lietuviškos, buvo numatyta, kad jeigu posūkiui yra viena eismo juosta, užtenka vieno šviesoforo posūkiui. Tik jeigu yra dvi eismo juostos posūkiui, Vokietijoje privalomi du šviesoforai.

                                      Vokietija. Viena eismo juosta į dešinę, užtenka vieno šviesoforo:



                                      Vokietija. Viena eismo juosta į kairę, užtenka vieno šviesoforo:



                                      Lietuva. Kiekvienai atskirai reguliuojamai krypčiai privalomi du šviesoforai. Taigi mūsų lietuviškos taisyklės tam tikra prasme tobulesnės.

                                      Druskininkai. Veisiejų - Čiurlionio g. sankryža, rekonstruota 2012 m. Kiekviena kryptis turi du šviesoforus.

                                      Paskutinis taisė dsanto; 2014.10.17, 18:51.

                                      Comment


                                        Parašė karak Rodyti pranešimą
                                        Pilnai pritariu šiam parašymui. Dabar po naujų pakeitimų atsiranda policijai paskata bausti pažeidėjus, nes baudos didesnės. Iki šiol jie lygiai taip pat galėjo bausti važiuojančius per raudoną esant žaliai rodyklei, bet nepraleidžiantiems pėsčiūjų. Nežinau ar bausmės yra tas būdas mažinti avaringumą ir drausmę keliuose... Ugdydami labiau turime skatinti keistis vairutojų įpročius. Bent jau man visada galvoje yra pirma eismo dalyvių pareiga:

                                        Apie šią pareigą reigia dažniau kalbėti, o ne kokios baudos laukia ir t.t.
                                        Tai kur tavo minima pagarba buvo 20 metų, kai įsigaliojo lentelės? Čia visų pirma ne bausti sugalvota. O tiek Vokietijoje sukant per raudoną su lentele, tiek JAV sukant per raudoną be lentelės, privaloma pilnai sustoti. Čia tik Lietuva įsivedė lentelę ir nenumatė privalomo sustojimo.

                                        Comment


                                          Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                          Mano nuomone, geriausias sprendimas būtų nustatyti standartinį gembių aukštį ir formą, pavyzdį laikant Kauno naujųjų šviesoforų gembes.
                                          Vairuotojo matomumo lauką sudaro panašus plotas į plačiaekranį televizorių, grubiai suapvalinus: 2 į plotį ir 1 į aukštį. Pvz. esant važiuojamosios dalies pločiui tarkime 12 metrų, šviesoforai turėtų būti ne aukščiau kaip 6 m aukštyje. Tokiu būdu visa situacija tiek danguje, tiek ir ant žemės, sutilps į apžvalgos lauką, nebus atitraukiamas dėmesys į atskirus objektus. Siūlyčiau papildyti tas taisykles tokia nuostata.
                                          Paskutinis taisė Ginthus; 2014.10.16, 08:55.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X