Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Kas užkliūna naujoje sankryžoje - šviesoforai įrengti mažiausiai 6 m aukštyje, nors leidžiamas minimalus aukštis 5 m. Šiauliuose gi nėra troleibusų, tai kam juos taip aukšti kelti
    Jokių šansų, kad jie ką nors dabar keistų......

    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Beje, atkreipiau dėmesį, kad atnaujinus sankryžą transportui įrengti 200 mm šviesoforai, o ne 300 mm, kaip buvo anksčiau
    Tą pastebėjau iškart, kai tik pamačiau šviesoforus. Tas nesunkiai krinta į akis palyginus juos kad ir su netoliese esančių sankryžų šviesoforais.
    Paskutinis taisė Xedos; 2014.09.30, 00:16.

    Comment


      Parašė Xedos Rodyti pranešimą
      Jokių šansų, kad jie ką nors dabar keistų......
      Aukštis pirmiems prieš "Stop" liniją stovintiems vairuotojams šiuo atveju esmės nesudaro, nes jie matys šone esančius šviesoforus.

      Comment


        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
        Aukštis pirmiems prieš "Stop" liniją stovintiems vairuotojams šiuo atveju esmės nesudaro, nes jie matys šone esančius šviesoforus.
        Labai gerai, kad matys esančius šone. Kitu atveju nežinotų kada užsidegs žalias signalas.

        Gerai, kad sankryža tokio tipo. Jei sankryžoje būtų trys juostos ir tik vidurine būtų galima važiuoti tiesiai, kuri būtų reguliuojama tik šviesoforu pakabintu "padebėsyse", vairuotojai nežinotų kada jiems užsidega žalias signalas. Gal ir per daug "jei", bet sprendžiant iš to kaip aukštai pakabinti šviesoforai, manau, kad tai būtų įmanomas scenarijus.
        Paskutinis taisė Xedos; 2014.09.30, 15:06.

        Comment


          Parašė Xedos Rodyti pranešimą
          Labai gerai, kad matys esančius šone. Kitu atveju nežinotų kada užsidegs žalias signalas.
          Ne visai taip. Paimkime pagal seną standartą įrengtas reguliuojamas perėjas. Kad ir Kaune esančią Žemaičių plente:



          Šviesoforai tik šonuose, eismo juostos - keturios. Sustojus antroje ir trečioje juostose tenka žiūrėti į tuos pačius šviesoforus. Pagal seną standartą šviesoforai virš važiuojamosios dalies nebuvo privalomi. Pagal naujas šviesoforų taisykles, kai yra trys ar daugiau eismo juostų, būtina įrengti šviesoforą virš važiuojamosios dalies. Taip užtikrinama, kad jeigu šoninėse eismo juostose stovėtų šviesoforus užstojantys autobusai, ne tik kad vidurinėse eismo juostose stovintys vairuotojai matytų šviesoforus virš kelio, bet ir kad iš toliau važiuojantys vairuotojai iš toliau matytų šviesoforus ir nepravažiuotų per raudoną signalą.

          Comment


            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
            Ne visai taip. Paimkime pagal seną standartą įrengtas reguliuojamas perėjas. Kad ir Kaune esančią Žemaičių plente:

            Atvaizdas


            Šviesoforai tik šonuose, eismo juostos - keturios. Sustojus antroje ir trečioje juostose tenka žiūrėti į tuos pačius šviesoforus. Pagal seną standartą šviesoforai virš važiuojamosios dalies nebuvo privalomi. Pagal naujas šviesoforų taisykles, kai yra trys ar daugiau eismo juostų, būtina įrengti šviesoforą virš važiuojamosios dalies. Taip užtikrinama, kad jeigu šoninėse eismo juostose stovėtų šviesoforus užstojantys autobusai, ne tik kad vidurinėse eismo juostose stovintys vairuotojai matytų šviesoforus virš kelio, bet ir kad iš toliau važiuojantys vairuotojai iš toliau matytų šviesoforus ir nepravažiuotų per raudoną signalą.
            Aš kalbu apie konkretų atvejį Šiauliuose, kai yra tik dvi juostos .

            Comment


              Parašė Xedos Rodyti pranešimą
              Aš kalbu apie konkretų atvejį Šiauliuose, kai yra tik dvi juostos .
              Tai aš supratau Tik daviau palyginimą, kad net ir esant trim eismo juostom, vairuotojas galėtų stebėti šviesoforą šone. Jei visgi jį kažkas užstotų, visuomet yra dubliuojantis šviesoforas virš kelio

              Comment


                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                Tai aš supratau Tik daviau palyginimą, kad net ir esant trim eismo juostom, vairuotojas galėtų stebėti šviesoforą šone, jei jį kažkas užstotų, visuomet yra dubliuojantis šviesoforas virš kelio
                Šiuo atveju Šiauliuose šviesoforas šone lieka kaip paskutinis pasirinkimas, darant prielaidą, kad šviesoforas virš kelio yra per aukštai.

                Comment


                  Parašė Xedos Rodyti pranešimą
                  Šiuo atveju Šiauliuose šviesoforas šone lieka kaip paskutinis pasirinkimas, darant prielaidą, kad šviesoforas virš kelio yra per aukštai.
                  Viskas priklauso nuo "Stop" linijos atstumo. Kaune irgi pakankamai aukštai dėl troleibusų laidų. Na jau blogiausiu atveju galima palenkti galvą, vis tiek pamatysi Čia įpratimo reikalas.
                  Paskutinis taisė dsanto; 2014.10.01, 20:19.

                  Comment


                    Šiauliuose beveik baigta rekonstruoti Pramonės/Išradėjų gatvių sankryža. Sakau beveik, nes manau, kad pastumti Stop liniją keliais metrais tolyn nuo sankryžos būtų tikrai neprošal.....Beje, darbai įvykdyti pagal terminą: sankryža turėjo būti rekonstruota iki spalio 1 d.

                    Nuo "Bruklino"/Tilžės g.



                    Nuo Išradėjų g.



                    Nuo K. Donelaičio kapinių (taip pat Išradėjų g.).



                    Ir nuo Pabalių turgaus. Ryškiausias pasikeitimas: posūkis į kairę nuo šiol reguliuojamas atskiru šviesoforu.



                    Paskutinis taisė Xedos; 2014.10.01, 22:34.

                    Comment


                      Man, kaip šiauliečiui, išties keista matyti tokį šviesoforą . Beje, kaip ir nurodyta naujosiose taisyklėse, žalias šviesoforas pėstiesiems įjungiamas keliomis sekundėmis anksčiau nei automobiliams.



                      Vienas neigimas pastebėjimas iš manęs, kaip iš pėščiojo: kadangi dabar šviesoforai nebedubliuojami, aš nebegaliu stebėti koks signalas dega automobilių srautui, kol aš laukiu kada man užsidegs žalias signalas. Turiu aklai pasitikėti pėsčiųjų perėjos šviesoforu. Tas man šiek tiek kliūna.....



                      Prie sankryžos prastovėjau vos kelias minutes, bet tokių veikėjų, kurie sustojo gerokai už stop linijos buvo ne vienas. Susidaro toks įspūdis, kad jie net nepastebi, kad už sankryžos nėra šviesoforo. Na, bet tai nieko nuostabaus: tai pirma tokio tipo sankryža Šiauliuose. Šiaip, bendras įspūdis gana dvejopas.....

                      Paskutinis taisė Xedos; 2014.10.01, 22:17.

                      Comment


                        Dėkui Xedos už foto. Šiauliai dabar jau turės pagal naujas šviesoforų taisykles įrengtą sankryžą. Pirmas įspūdis - Lietuvoje sankryžos panašėja, t.y. skirtinguose miestuose įrengtos naujos sakryžos ne itin skiriasi. Pagal naują šviesoforų tvarką yra gana aiškūs ir paprasti kriterijai, kur įrengti šviesoforus. Palyginimui - naujose taisyklėse teksto, aprašančio, kur galima įrengti šviesoforus, vos pusę lapo, sename standarte - keletas lapų. Pagal seną standartą buvo numatyta labai daug skirtingų įrengimo būdų.

                        Šioje minėtoje Šiaulių sankryžoje prieš rekonstrukciją buvo pasinaudota seno standarto išlyga, ir neįrengtas šviesoforas salelėje:



                        Pėstieji vadovaudavosi transporto šviesoforais (pėsčiųjų šviesoforus šiuo atveju nelogiškai argumentuojant draudė įrengti senas standartas):



                        Dėl "Stop" linijų naujai įrengti šviesoforai ir parodo, kad vairuotojai nepaiso KET ir nesustoja prieš "Stop" linijas, jei jų nėra - prieš šviesoforus. Ir naujos šviesoforų taisyklės iš esmės čia ne prie ko. KET galioja tiek senoms, tiek naujoms sankryžoms. Tiesiog naujose sankryžose pasimato, kokia yra vairuotojų kultūra.

                        Tol, kol šviesoforai bus dubliuojami už sankryžų, tol bus nepaisančių KET vairuotojų, kurie pravažiuos "Stop" linijas ir net šviesoforus. Vaizdelis šiandien Kauno Vytauto pr. sankryžoje ties Geležinkelio stotimi:

                        Comment


                          "Skaitytojo" naujiena

                          Nauji šviesoforai keis vairuotojų įpročius

                          Į naujienų portalo Etaplius.lt skaitytojas atsiuntė kelis pastebėjimus apie atnaujintą Pramonės ir Išradėjų gatvių sankryžą. Įrengti šviesoforai – naujovė Šiauliuose keliais bruožais.

                          Pirmoji naujovė – šviesoforai įrengti tik prieš sankryžą, už jos dubliuojančių šviesoforų nėra. Anot Etaplius.lt skaitytojo, šiauliečiai neretai pažeidinėja KET ir degant raudonam šviesoforo signalui, kerta STOP liniją ir sustoja įvažiavę į sankryžą. Nuo šiol visi vairuotojai turės sustoti tvarkingai, prieš STOP liniją, kitaip nematys šviesoforo signalų.

                          Antroji naujovė, kurią įvardija Etaplius.lt skaitytojas, – posūkis į kairę reguliuojamas ne papildoma sekcija, bet atskiru šviesoforu su rodyklėmis. Jei žalia rodyklė nedega, o dega raudonas šviesoforo signalas su rodykle – vairuotojai tikrai nevažiuos į sankryžą. O kai yra tik viena papildoma sekcija su žalia rodykle, vairuotojai gali nepastebėti, kad ji nedega.

                          Paskutinė naujovė – pėsčiųjų perėja su jiems skirtais šviesoforais. Anksčiau pėstiesiems būdavo įrengiami šviesoforai be žmogaus siluetų.

                          Comment


                            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                            Tol, kol šviesoforai bus dubliuojami už sankryžų, tol bus nepaisančių KET vairuotojų, kurie pravažiuos "Stop" linijas ir net šviesoforus. Vaizdelis šiandien Kauno Vytauto pr. sankryžoje ties Geležinkelio stotimi:

                            Atvaizdas
                            Ten dažniausiai pavažiuoja į priekį, kad praleistų sukančius į dešinę. Ne pagal taisykles, bet nematau tame blogio.

                            Comment


                              Parašė Gator Rodyti pranešimą
                              Ten dažniausiai pavažiuoja į priekį, kad praleistų sukančius į dešinę. Ne pagal taisykles, bet nematau tame blogio.
                              Ne pagal taisykles...

                              169. Esant draudžiamajam šviesoforo ar reguliuotojo signalui, vairuotojas privalo sustoti prieš „Stop“ liniją, o jeigu jos nėra – prieš šviesoforą, kertamą važiuojamąją dalį, pėsčiųjų perėją taip, kad nekliudytų transporto ir pėsčiųjų eismui.

                              Comment


                                Parašė vytgri Rodyti pranešimą
                                Gal kas turi, arba žino kur pažiūrėti schematinį vaizdą būsimos sankryžos? Sunkiai įsivaizduoju, kaip ten viskas atrodys
                                Kadangi iš esmės tai susjię su naujais šviesoforais, atsakymą pateiksiu čia. Atkreipkit dėmesį, į Molą liks tik vienas įvažiavimas ir du išvažiavimai (neskaitant esančio už Molo nugaros). Viskas atrodys taip:



                                Nauja sankryža ir Molo žiedukas:



                                Reguliuojama tapsianti pėsčiųjų perėja ties Molo Maxima:

                                Paskutinis taisė dsanto; 2014.10.04, 12:55.

                                Comment


                                  Situacija vakar Vilniaus Buivydiškių - Dūkštų - Sudervės kelio sankryžoje: šviesoforai vis dar mirksi geltona šviesa, matyt įjungimas užstrigęs biurokratiniuose vingiuose. Tačiau būsimą eismo organizavimą jau galima numatyti.

                                  Privažiavimas iš Sudervės kelio:



                                  Pėsčiųjų perėja ir dviračių takas eina šalia - per vidurį jų įrengti šviesoforai. Pagal šviesoforų taisykles jie turėtų būti su pėsčiojo ir dviračio simboliu.



                                  Buivydiškių g. nuo Ozo g. pusės:







                                  Posūkis į kairę bus apsaugotas:



                                  Kuriozas su rodyklėmis. Gegužės mėnesį buvo įrengtos šviesoforų taisyklių neatitinkančios rodyklės. Foto nepadariau, bet jos buvo skandinaviško tipo ir tuščiavidurės. Informavus savivaldybę, rodyklės buvo pakeistos į standartizuotas. Palyginimas (kairėje - fotomontažas):



                                  Privažiavimas iš Dūkštų g.:





                                  Privažiavimas iš Pilaitės pr. nuo Laisvės pr. pusės. Kairysis posūkis bus apsaugotas. Į akis krenta kreivos šleivos gembės... Kaunietiškas dizainas man labiau prie širdies









                                  Sankryžoje lentelių su žaliomis rodyklėmis būti negali, nes tai draudžia šviesoforų taisyklių 77.1 ir 77.3 punktai.
                                  Paskutinis taisė dsanto; 2014.10.04, 13:15.

                                  Comment


                                    Rekonstruotoje Pramonės/Išradėjų gatvių sankryžoje Šiauliuose nubrėžtos Stop linijas. Geriau jau būtų nenubrėžė išvis.....Stop linijos nebuvo patrauktos tolyn nuo sankryžos, bet, priešingai, dabar jos patrauktos dar arčiau, beveik maksimaliai arti, sankryžos. Matyti šviesoforus esančius virš gatvės - be šansų. Tokia situacija yra iš visų keturių pusių, tik patingėjau apeiti sankryžą.

                                    Beje, dar vienas, šį kartą teigiamas, pastebėjimas. Žalia fazė iš Pramonės g. į Išradėjų g. veikia tikrai gerai. Šiandien buvo šeštadienis, bet didenio "kamštuko" nepastebėjau.

                                    Paskutinis taisė Xedos; 2014.10.04, 16:13.

                                    Comment


                                      Parašė Xedos Rodyti pranešimą
                                      Rekonstruotoje Pramonės/Išradėjų gatvių sankryžoje Šiauliuose nubrėžtos Stop linijas. Geriau jau būtų nenubrėžė išvis.....Stop linijos nebuvo patrauktos tolyn nuo sankryžos, bet, priešingai, dabar jos patrauktos dar arčiau, beveik maksimaliai arti, sankryžos. Matyti šveisoforus esančius virš gatvės - be šansų. Tokia situacija yra iš visų keturių pusių, tik patingėjau apeiti sankryžą.

                                      Atvaizdas
                                      Bet sustojęs prieš "Stop" liniją juk matai šviesoforus šone. Jei yra šviesoforas virš gatvės, nebūtina į jį žiūrėti. Vieną kartą pastebėjau Kaune, Šiaurės pr. - Ukmergės g. sankryžoje, kad mergina, stovinti antroje eismo juostoje įnirtingai žiūri į šviesoforą virš gatvės, nors puikiausiai matosi šviesoforas šone

                                      Comment


                                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                        Bet sustojęs prieš "Stop" liniją juk matai šviesoforus šone. Jei yra šviesoforas virš gatvės, nebūtina į jį žiūrėti. Vieną kartą pastebėjau Kaune, Šiaurės pr. - Ukmergės g. sankryžoje, kad mergina, stovinti antroje eismo juostoje įnirtingai žiūri į šviesoforą virš gatvės, nors puikiausiai matosi šviesoforas šone
                                        Tada kam išvis juos statyti jei iš jų visiškai jokios naudos ? Pinigų švaistymas. Argumentas, kad jie yra toliau stovintiems automobiliams manęs neįtikins, nes jie lygiai taip pat gali matyti šviesoforus esančius šone.

                                        Kalba eina ir apie tai, kad sunkumų kils matyti ir šviesoforus esančius šone. Nuotraukoje galima tuo įsikinti, nes manau, kad sustojus prie pat Stop linijos ir norint matyti koks šviesoforas dega kairėje, neužteks galvą pasukti 90 laipsnių kampu, arba kitaip tariant, vairuotojui stovinčiam prie Stop linijos jis yra nematomas.

                                        Comment


                                          Parašė Xedos Rodyti pranešimą
                                          Tada kam išvis juos statyti jei iš jų visiškai jokios naudos ? Pinigų švaistymas. Argumentas, kad jie yra toliau stovintiems automobiliams manęs neįtikins, nes jie lygiai taip pat gali matyti šviesoforus esančius šone.
                                          Nesutinku. Yra labai įtikinamas argumentas - įsivaizduok, pirmoje juostoje stovi autobusas, o kairėje kelio pusėje sustojęs sunkvežimis. Automobilis antra eismo juosta artėja link sankryžos ir nemato šviesoforų šonuose. Tam ir įrengiamas šviesoforas virš gatvės. Vienintelis atvejis, kai nereikia šviesoforo virš gatvės, yra tas, kai yra saugumo salelė ir ne daugiau nei dvi eismo juostos. Tuomet artėjant prie sankryžos, niekas tau neužstos šviesoforų. Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių schema:



                                          Parašė Xedos Rodyti pranešimą
                                          Kalba eina ir apie tai, kad sunkumų kils matyti ir šviesoforus esančius šone. Nuotraukoje galima tuo įsikinti, nes manau, kad sustojus prie pat Stop linijos ir norint matyti koks šviesoforas dega kairėje, neužteks galvą pasukti 90 laipsnių kampu, arba kitaip tariant, vairuotojui stovinčiam prie Stop linijos jis yra nematomas.
                                          Šiame privažiavime aš iš karto mačiau, kad šviesoforas kairėje labai toli nuo sankryžos. Čia turėjo bent "Stop" liniją antroje eismo juostoje atitraukti toliau nuo sankryžos. Pavyzdžiai iš Vokietijos:



                                          Comment

                                          Working...
                                          X