Manau daugelis susiduria su tokia situacija, kai stovit prie sankryžos, kur nėra šviesaforų už sankryžos, reikia galvą laužyti norint pamatyti šviesaforą.
Darydamas foto/videoreportažus iš šviesoforų postų esu pravažiavęs daugelį naujų sankryžų, tačiau niekur nesusidūriau su problemom, kad nematyčiau šviesoforų ar naujasis šviesoforų išdėstymas reikalautų ypatingų stebėjimo pozų. Dažniau pastebiu, kad kai kurie vairuotojai iš įpratimo kerta "Stop" liniją ir privažiuoja per arti šviesoforų. Šeštadienį naujojoje Vytauto pr. - Miško g. sankryžoje sukantis į dešinę vairuotojas sustojo už šviesoforo. Kai užsidegė žalias į kairę, jis pradėjo dairytis į viršų, į šoną, bet nieko nematė. Tai ką kalbėt apie tokį vairavimą. Čia nebuvo taikoma tiems, kurie sustoja prieš "Stop" linijas, bet reikia pratintis prie naujo šviesoforų išdėstymo ir sustoti tokiu atstumu, kad matytum šviesoforus.
Tai nereikia kietai lįsti po šviesoforais, tada matysit. Dažnai tokius matau - įlenda giliausiai į sankryžą, o užsidegus žaliam signalui nežino ką daryti, dairosi į šonus kiaulės akimis - žiūri, ką kiti darys. O tada gazas - dugnas, kai supranta, kad jau žalias.
Nereikia niekur lysti po šviesoforais - sustoju 2-3m prieš sankryžą (liniją) ir tik tada atsilenkęs užsklandą nuo saulės (kozirioką) galiu matyti nepalenkdamas galvos (pvz. Savanorių/Utenos/K. Petrausko sankryža Kaune). Čia gal dar labai priklauso nuo automobilio/ūgio/sėdėsenos, bet faktas, kad net žemaūgiui mažam automobilyje, su aukštesne sėdėsena tokie šviesoforai yra nepatogūs (nekalbu apie saugumą ir kitus aspektus). Labiausiai užknisa tos užsklandos nuo saulės lankstymas prieš kiekvieną sankryžą, nes neatlenkus jos - šviesoforas matosi tik iš 20m. Visa laimė, kad yra šviesoforai šone, tai jei niekas neužstoja - galima jais vadovautis.
Nereikia niekur lysti po šviesoforais - sustoju 2-3m prieš sankryžą (liniją) ir tik tada atsilenkęs užsklandą nuo saulės (kozirioką) galiu matyti nepalenkdamas galvos (pvz. Savanorių/Utenos/K. Petrausko sankryža Kaune). Čia gal dar labai priklauso nuo automobilio/ūgio/sėdėsenos, bet faktas, kad net žemaūgiui mažam automobilyje, su aukštesne sėdėsena tokie šviesoforai yra nepatogūs (nekalbu apie saugumą ir kitus aspektus). Labiausiai užknisa tos užsklandos nuo saulės lankstymas prieš kiekvieną sankryžą, nes neatlenkus jos - šviesoforas matosi tik iš 20m. Visa laimė, kad yra šviesoforai šone, tai jei niekas neužstoja - galima jais vadovautis.
Be abejo, daug priklauso nuo automobilio, sėdynės padėties, vairuotojo ūgio ir t.t. Bet KET aiškiai nurodo, kad esant draudžiamam šviesoforo signalui privaloma sustoti prieš "Stop" liniją, jei jos nėra - prieš šviesoforą. Dėl užsklandos nuo saulės aukštesnis žmogus gali išvis nematyti nei šviesoforo už sankryžos, tad čia labai daug aplinkybių. Kaip jau sakiau, vairuotojai įpratę veržtis kuo arčiau sankryžos, nes mato šviesoforą už sankryžos. Kai dubliuojančio šviesoforo nėra, praeina laikas, kol žmonės pripranta. Tokiems vokiečiams, kurie dubliuojančių šviesoforų išvis neturi, tokių problemų nekyla. Reikia sustoti taip, kad šviesoforą matytum.
Įdomumo dėlei peržiūrėjau, kaip įrengiami šviesoforai Europoje. Sudariau lentelę pagal tai, ar šalys dubliuoja šviesoforus už sankryžos, ar ne. Nors Estija, Latvija, Švedija, Vengrija, Ukraina dažniausiai dubliuoja šviesoforus už sankryžų, tačiau tam tikrais atvejais šiose šalyse šviesoforai nedubliuojami už sankryžų.
Bent jau pagal brėžinius, bene pirmą kartą Lietuvoje po šviesoforais bus įrengtos KET numatytos lentelės su nurodytomis kryptimis:
Va būtent tokios situacijos, kaip II pav. ir sukelia nepatogumų. Stovėdamas II eilėje, prieš "Stop" liniją, nepasilenkęs priekin nematau viršuje esančio šviesoforo. Dešinėje esantį užstoja sunkvežimis, o kairėje esantis man neaktualus, nes nesuku kairėn. Dar kartą pabrėžiu, kad viršutinio šviesoforo jau nebematau, jeigu stoviu arčiau negu 3-4 m iki "Stop" linijos.
Va būtent tokios situacijos, kaip II pav. ir sukelia nepatogumų. Stovėdamas II eilėje, prieš "Stop" liniją, nepasilenkęs priekin nematau viršuje esančio šviesoforo. Dešinėje esantį užstoja sunkvežimis, o kairėje esantis man neaktualus, nes nesuku kairėn. Dar kartą pabrėžiu, kad viršutinio šviesoforo jau nebematau, jeigu stoviu arčiau negu 3-4 m iki "Stop" linijos.
Tam tikslui yra statomi šviesoforai šalia važiuojamosios dalies. Nėra nė vieno varianto, kai įrengiamas tik šviesoforas virš kelio, o šalia kelio neįrengiamas. Be abejo, vairuotojų kultūra čia irgi svarbi, kad nebūtų sustojama taip, kad būtų užstojamas šviesoforas kitiems.
Trukdo nepripratimas . Visumoj aš už naują tvarką, jos ypač reikia Savanorių/Žukausko/Birželio 23-osios sankryžai. Važiuojantiems nuo Žukausko žalias dega trumpiau, negu nuo Birželio 23-osios, todėl sukantys iš Žukausko į kairę, link Muravos, pamatę už sankryžos raudoną signalą, puola po ratais važiuojantiems iš Birželio 23-osios tiesiai, nors pastariesiems dar dega žalia. Pritariu, kad dubliuojančio šviesoforo už sankryžos tokiais atvejais visai nereikia. Man iš esmės nauja tvarka patinka, tik šviesosoforai per aukštai kabo, arba "Stop" linijos per arti
Trukdo nepripratimas . Visumoj aš už naują tvarką, jos ypač reikia Savanorių/Žukausko/Birželio 23-osios sankryžai. Važiuojantiems nuo Žukausko žalias dega trumpiau, negu nuo Birželio 23-osios, todėl sukantys iš Žukausko į kairę, link Muravos, pamatę už sankryžos raudoną signalą, puola po ratais važiuojantiems iš Birželio 23-osios tiesiai, nors pastariesiems dar dega žalia. Pritariu, kad dubliuojančio šviesoforo už sankryžos tokiais atvejais visai nereikia. Man iš esmės nauja tvarka patinka, tik šviesosoforai per aukštai kabo, arba "Stop" linijos per arti
Lietuvoje dar yra troleibusų laidų problema. Dėl jų šviesoforus kabina aukščiau. Bet ir "Stop" linijas atitraukia 10 m nuo šviesoforų, o tai jau tikrai nemažai. Iš tiesų, artėjant prie sankryžos reikia atidžiai numatyti pakankamą atstumą sustojimui. Pats save pagaunu, kai yra dubliuojantis šviesoforas už sankryžos, sustoju prie pat "Stop" linijos, bet jau šviesoforą šalia kelio matau sunkiai.
Dar vienas dalykas, kad šone stovinčius šviesoforus pas mus dar neįprasta pasukti labiau į vairuotojus, nors šviesoforų taisyklėse tas numatyta. Kauno savivaldybė, kaip įprasta, į pastabas nereaguoja.
Dėl Savanorių/Žukausko/Birželio 23-osios sankryžos sutinku - dubliuojantis šviesoforas didina konfliktinių situacijų tikimybę, nes užsidegus raudonam, nuo Žukausko g. sukantys į kairę puola baigti manevrą, galvodami, kad važiuojantiems nuo Birželio 23-iosios g. irgi užsidegė raudonas.... O jiems vis dar dega žalias!
He he - pagaliau galiu tiksliai įvardint savo problemą - paskaitęs šią temą, ir parašęs kelis postus rimčiau pasidomėjau kas man kliūna. Taigi, pasirodo, kad, naujose sankryžose patogiai sau sėdėdamas už vairo ir stovėdamas prie "Stop" linijos aš nematau ne tik viršutinių šviesoforų, bet ir didesnės dalies apatinio šviesoforo dešinėje. Šiandien K. Petrausko/Savanorių sankryžoje stovėdamas pirmoje eilėje prie "Stop" linijos link Utenos g. nė kiek nepasilenkęs mačiau tik žalią signalą. Norint matyt raudoną ir geltoną, reikia truputį pasilenkt. Kartoju, kad kalbu apie šviesoforą dešinėje apačioj. Apie viršutinius net nekalbu - nematomi man jie.
Seno tipo sankryžoje, pasirodo stovėdamas prie "Stop" linijos matau tik dubliuojantį šviesoforą už sankryžos . Va ir galvojau, kad kažkas su naujom sankryžom ne taip, dabar pasitikrinau kas tiksliai kliūna
He he - pagaliau galiu tiksliai įvardint savo problemą - paskaitęs šią temą, ir parašęs kelis postus rimčiau pasidomėjau kas man kliūna. Taigi, pasirodo, kad, naujose sankryžose patogiai sau sėdėdamas už vairo ir stovėdamas prie "Stop" linijos aš nematau ne tik viršutinių šviesoforų, bet ir didesnės dalies apatinio šviesoforo dešinėje. Šiandien K. Petrausko/Savanorių sankryžoje stovėdamas pirmoje eilėje prie "Stop" linijos link Utenos g. nė kiek nepasilenkęs mačiau tik žalią signalą. Norint matyt raudoną ir geltoną, reikia truputį pasilenkt. Kartoju, kad kalbu apie šviesoforą dešinėje apačioj. Apie viršutinius net nekalbu - nematomi man jie.
Seno tipo sankryžoje, pasirodo stovėdamas prie "Stop" linijos matau tik dubliuojantį šviesoforą už sankryžos . Va ir galvojau, kad kažkas su naujom sankryžom ne taip, dabar pasitikrinau kas tiksliai kliūna
O kurioje gatvėje stovėjai? Pirmoje eilėje stovint, šviesoforas tiesiai prieš akis. Čia turbūt tavo ūgyje esmė
Taisyklės turi būti tokios, kad būtų patogu visiems, o ne tik žemaūgiams.
Sutinku, bet tikriausiai neįmanoma numatyti visų variantų. Man stovint antroje eismo juostoje, priklausomai nuo sankryžos, kartais šviesoforą užstoja veidrodėlis, tad tenka truputį pasukti galvą. Bet vėl gi, Austro minimu atveju tiesiog reikėtų sustoti toliau nuo "Stop" linijos, nors ji pakankamai atitolinta nuo šviesoforo. Tiesiog matant, kad dega raudonas šviesoforo signalas reikėtų sustoti taip, kad jį matytum
Foto daryta, kai "Stop" linija dar buvo apsitrynusi:
Kas gi čia per dalykai ir kodėl vis dar nesureguliuoti protingai:
Šioje vietoje avarijos įvyksta itin dažnai, nes vairuotojai bando kirsti sankryžą degant geltonam šviesoforo signalui, o šviesoforo degimo ciklai užprogramuoti taip, kad tik užsidegus raudonam šviesoforo signalui, kitoje pusėje iš karto įsižiebia žalia šviesa, kai tuo tarpu kitose sankryžose tarp leidžiamo ir draudžiamo šviesoforo ciklo yra bent vienos sekundės tarpas.
Kas gi čia per dalykai ir kodėl vis dar nesureguliuoti protingai:
Šioje vietoje avarijos įvyksta itin dažnai, nes vairuotojai bando kirsti sankryžą degant geltonam šviesoforo signalui, o šviesoforo degimo ciklai užprogramuoti taip, kad tik užsidegus raudonam šviesoforo signalui, kitoje pusėje iš karto įsižiebia žalia šviesa, kai tuo tarpu kitose sankryžose tarp leidžiamo ir draudžiamo šviesoforo ciklo yra bent vienos sekundės tarpas.
Naujos šviesoforų taisyklės galioja tik naujoms ir rekonstruojamoms sankryžoms. Tavo minėta sankryža įrengta turbūt dar sovietų laikais. Didesnė problema yra Taikos pr. - Birželio 23-iosios sankryža. Važiuojantys nuo Birželio 23-iosios g. dar nespėja pabaigti važiuoti, o Taikos pr. nuo Savanorių pr. pusės jau užsidega žalias.
Sutinku, bet tikriausiai neįmanoma numatyti visų variantų. Man stovint antroje eismo juostoje, priklausomai nuo sankryžos, kartais šviesoforą užstoja veidrodėlis, tad tenka truputį pasukti galvą. Bet vėl gi, Austro minimu atveju tiesiog reikėtų sustoti toliau nuo "Stop" linijos, nors ji pakankamai atitolinta nuo šviesoforo. Tiesiog matant, kad dega raudonas šviesoforo signalas reikėtų sustoti taip, kad jį matytum
Gerai kad pats važinėji ten nuolat ir žinai visus kabliukus, o ką daryti pirmą kartą ten važiuojantiems?
Comment