Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Be to, yra dar viena problema - sukantieji į kairę. Kai matosi signalas už sankryžos, dažnai sukantieji į kairę užsidegus geltonam signalui nesiryžta pabaigti manevrą ir lieka stovėti ant perėjų ar net dalinai įvažiavę į sankryžos zoną:

    Atvaizdas
    Wat wat wat... Iš registratoriaus galiu ištraukt kiekvieną sukimą į kairę, kai praktiškai visi per geltoną iš sankryžos dingsta. Kad stovėtų ant perėjos - pavieniai atvejai. Nebent čia miestų vairavimo ypatumai pasireiškia.

    Comment


      Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
      Wat wat wat... Iš registratoriaus galiu ištraukt kiekvieną sukimą į kairę, kai praktiškai visi per geltoną iš sankryžos dingsta. Kad stovėtų ant perėjos - pavieniai atvejai. Nebent čia miestų vairavimo ypatumai pasireiškia.
      Būna įvairių situacijų. O vieną kartą važiavom su bendradarbiu Kėdainiuose. Važiavome tiesiai per sankryžą, iš priešingos pusės laukė posūkio į kairę. Vos pradėjo mirksėti žalias signalas, žmogelis staigiai suko į kairę, bendradarbis vos spėjo sustabdyti. Vat ir dubliuojančio šviesoforo už sankryžos dar vienas trūkumas.

      Comment


        As manau, kad dubliuojantis sviesoforas nebutinas.
        O tas atitraukimas keliais metrais stop linijos... Na ka tai gali pakeisti? Tuos kelis metrus papildomus automobiliui iveikti uztenka turbut 1sekundes. Tas poveikis labai jau minimalus. Visiems bet kuriuoatveju neitiksi.
        1. Cia ziurek, stop linija pritrauksi arciau sviesoforo - puse nepatenkintu, kad nemato sviesoforu pakabintu virs kelio, reikia pasilenkti matai ir t.t
        2. Cia ziurek atitrauki, kad geriau matytusi, vis tiek tada nepatenkinti, kad per toli, nes dar va viena masina tilptu i tarpa, ir i kiema reikia ivaziuot
        3. Uzdedi sviesoforo dubleri, tai is vis neziuri nei i ta virs gatves pakabinta, nei i ta salia kelio stovinti desineje puseje, o ziuri tik i kitoje gatves puseje dubleri esanti, ir masinu priekiai vos ne i sankryza ivaryti, ant pesciuju pereju sustoje ir t.t.

        Comment


          Apie šviesoforų sekcijų kiekį pagal seną ir naują tvarką esame diskutavę šioje temoje. Kitas, ne mažiau svarbus dalykas - šviesoforų išdėstymo skirtumai.

          Pagal senąją įrengimo tvarką suradau mažiausiai 8 skirtingus įrengimo būdus, kai visos kryptys reguliuojamos bendrais šviesoforais.

          1. Papraščiausias variantas, kai nėra salelės - prieš sankryžą šviesoforas buvo statomas dešinėje kelio pusėje prieš sankryžą ir kairėje kelio pusėje už sankryžos (Kaunas):



          2. Jei prieš sankryžą nėra salelės, o už sankryžos yra - šviesoforas dubliuojamas salelėje už sankryžos (Kaunas):



          3. Trečiasis variantas nuo antrojo skiriasi tuo, kad virš važiuojamosios dalies įrengtas dubliuojantis šviesoforas (Vilnius):



          4. Absurdiškiausias variantas, kurį leido senasis standartas, pagrindinį šviesoforą statyti ne dešinėje kelio pusėje, bet virš važiuojamosios dalies (Kaunas):



          5. Kai buvo salelė prieš sankryžą, paprastai šviesoforai buvo statomi prieš sankryžą dešinėje pusėje ir salelėje, už sankryžos - kairėje kelio pusėje (Vilnius):



          6. Jei už sankryžos būdavo salelė, tai dubliuojantis šviesoforas buvo įrengiamas joje (Kaunas):



          7. Septintasis variantas nuo šeštojo skiraisi tuo, kad šviesoforai prieš sankryžą dar dubliuojami ir virš važiuojamosios dalies (Vilnius):



          8. Ir dar vienas variantas, kuris buvo galimas pagal senąjį standartą - šviesoforą buvo leidžiama statyti ne salelėje, bet virš važiuojamosios dalies. Už sankryžos dubliuojant šviesoforą kairėje kelio pusėje, jo dažnai nesimatydavo per salelę (Kaunas):



          Pagal naująją tvarką yra 4 šviesoforų įrengimo variantai, jei visos kryptys reguliuojamos bendrai:

          1. Jei nėra salelės, paprastai šviesoforai įrengiami dešinėje kelio pusėje ir virš važiuojamosios dalies (Vilnius):



          2. Jei nėra salelės, papildomai galima įrengti šviesoforą kairėje kelio pusėje (Kaunas):



          3. Jei salelė yra, bet yra viena arba dvi eismo juostos, užtenka šviesoforų dešinėje kelio pusėje ir salelėje (Elektrėnai):



          4. Jei salelė yra, bet eismo juostų daugiau nei dvi, būtina įrengti šviesoforą virš važiuojamosios dalies (Klaipėda):



          Mano nuomone, naujoji tvarka akivaizdžiai elementaresnė, mažiau chaoso ir skirtingų šviesoforų išdėstymų.

          Comment


            Kai ne visoms eismo juostoms vienu metu leidžiamas eismas, senoji ir naujoji tvarka iš esmės skiriasi.

            Pagal senąją tvarką tokiu atveju buvo numatyta įrengti atskirus šviesoforus kiekvienai eismo juostai su rodyklėmis, bet dėl ekonominių priežasčių leista naudoti papildomas sekcijas. Suskaičiavau mažiausiai 10 variantų, kur galėdavo būti įrengtos kairiojo posūkio papildomos sekcijos.

            1. Paprasčiausiu atveju, kai nėra saugumo salelių, šviesoforai su papildomomis sekcijomis būdavo įrengiami dešinėje kelio pusėje prieš sankryžą ir kairėje kelio pusėje už sankryžos (Kaunas):



            2. Papildomai šviesoforas su papildoma sekcija galėjo būti įrengtas virš važiuojamosios dalies (Vilnius):



            3. Trečiasis variantas nuo antrojo skiriasi tuo, kad prie dešinėje įrengto šviesoforo galėjo būti neįrengta papildoma sekcija (Vilnius) - šioje sankryžoje bendradarbis vos nepravažiavo nedegant papildomai sekcijai į kairę, nes degė tik žalias pagrindinis signalas, papildomos sekcijos prie dešiniojo šviesoforo nebuvo, viršuje juodos dėžutės nepastebėjo, o juodą sekciją už sankryžos pamatė vos ne per vėlai:



            4. Jei už sankryžos yra salelė, šviesoforas su papildoma sekcija buvo dubliuojamas joje (Kaunas):


            5. Jei įrengtos salelės, šviesoforai su papildomomis sekcijomis įrengiami prieš sankryžą dešinėje pusėje ir salelėje, už sankryžos - salelėje (Panevėžys):



            6. Šeštasis variantas nuo penktojo skiriasi tuo, kad prie dešinėje stovinčio šviesoforo tam tikrais atvejais buvo leidžiama neįrengti papildomos sekcijos (Panevėžys):



            7. Užtat papildoma sekcija galėjo būti dubliuojama prie virš važiuojamosios dalies įrengto šviesoforo (Vilnius):



            8. Jei prieš sankryžą salelės nėra, o už sankryžos yra, šviesoforas su papildoma sekcija dubliuojamas salelėje už sankryžos:



            9. Jei atvirkščiai - prieš sankryžą salelė yra, o už sankryžos nėra, šviesoforas su papildoma sekcija būdavo dubliuojamas už sankryžos kairėje kelio pusėje, tačiau dažnai jo nesimato, nes jį užstoja salelė (Vilnius):



            10. Jei salelė prieš sankryžą yra, joje leidžiama neįrengti šviesoforo su papildoma sekcija, jei jis įrengiamas virš važiuojamosios dalies (Kaunas):



            Jeigu visgi ekonominių priežasčių taupyti nebūdavo, būdavo įrengiami šviesoforai su rodyklėmis kiekvienai eismo juostai, t.y. virš kiekvienos eismo juostos ir šalia jos (Karmėlava):



            Pagal naująją tvarką yra du variantai - šviesoforas virš važiuojamosios dalies abiems atvejais privalomas.

            1. Kai nėra salelės, papildomas šviesoforas įrengiamas kairėje kelio pusėje:



            2. Kai yra salelė, papildomas šviesoforas įrengiamas joje:



            Pagal naująją tvarką šviesoforų išdėstymas paprastesnis ir iš esmės abu naujosios tvarkos variantai eiliniam vairuotojui nesiskiria.
            Paskutinis taisė dsanto; 2014.09.12, 21:54.

            Comment


              Taigi Lietuvoje pamažu šviesoforų išdėstymas panašėja (jau nekalbu, kad simboliai taip pat standartizuoti). Šiandien tą pastebėjau ir Kaune: nusileidus nuo Parodos kalno, penkiose iš eilės sankryžose šviesoforai įrengti identiškai.

              Parodos g. - Donelaičio g. - Vytauto pr. sankryža:



              Vytauto pr. - Laisvės al. sankryža:



              Vytauto pr. - Kęstučio g. sankryža (anksčiau buvo vienas šviesoforas virš kelio, dabar jau įrengti du - tai užtikrina vienodą šviesoforų išdėstymą atkarpoje):



              Vytauto pr. - Miško g. sankryža:



              Vytauto pr. - Griunvaldo g. sankryža:

              Comment


                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                "Stop" linijos ar šviesoforo pravažiavimas degant raudonai šviesai nebūtinai sukels eismo įvykį, tačiau taip sustojęs vairuotojas gali trukdyti pėstiesiems, ar kai kuriais atvejais ir transporto priemonėms, judantiems pagal leistiną signalą. O tai neprisideda prie saugaus eismo.
                "Gali", "kai kuriais". Dabar šviesoforai dažniausiai sureguliuoti taip, kad kelias sekundes raudonas dega visiems - taip kad išvažiavęs visada spėja pabaigti manevrą.

                Comment


                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                  Parodos g. - Donelaičio g. - Vytauto pr. sankryža:

                  Atvaizdas
                  Kodėl šviesoforų ir lentelių rodyklių kryptys nesutampa? Jei lentelės "į kairę" tai ir šviesoforų rodyklės "į kairę" turėtų būti. Arba abu dalykai "tiesiai". Dabar lentelės "į kairę", o šviesoforai "tiesiai".

                  Comment


                    Parašė Gator Rodyti pranešimą
                    Kodėl šviesoforų ir lentelių rodyklių kryptys nesutampa? Jei lentelės "į kairę" tai ir šviesoforų rodyklės "į kairę" turėtų būti. Arba abu dalykai "tiesiai". Dabar lentelės "į kairę", o šviesoforai "tiesiai".
                    Savivaldybei apie tai rašiau du kartus - neatsižvelgė. O policija išvis absurdiškai paaiškino, nes nežino, kad reguliuojamoje sankryžoje nėra pagrindinio kelio:

                    Šviesoforo žalia rodyklė „Tiesiai“ nurodo, kad reikia važiuoti tiesiai pagrindiniu keliu. Šviesoforo rodyklė į kairę turėtų būti įrengta, jei sankryžoje reiktų daryti posūkį iš pagrindinio kelio į kairę“, – teigiama „Bendraukime“ atsiųstame komentare.
                    http://bendraukime.lrytas.lt/reporte...m#.VAtSpaHHs-U

                    Comment


                      Tokias situacijas reikėtų apibrėžti taisyklėse.

                      Comment


                        Šioje vietoje vieni kitiems prieštarauja tiek kelio ženklai, tiek šviesoforai. Kelio ženkle turėtų būti strelytė įstrižai į kairę su lenktu kotu, o šviesofore turėtų būti tesiog strelytė įstrižai į kairę.

                        Comment


                          Molėtų pl. ir Skersinės g. šviešoforinio posto įrengimas

                          Paskelbtas konkursas šviesoforų įrengimui. Sankryža bus įrengta pagal naujas šviesoforų taisykles. Pėsčiųjų šviesoforai bus dviejų, o ne trijų spalvų, kaip iki šiol būdavo įrenginėjama Vilniuje. Dviratininkams, kertantiems Skersinės g., bus įrengti bendri pėsčiųjų ir dviratininkų šviesoforai.

                          Comment


                            Skersinės gatvėje rytinėje pusėje pėsčiųjų perėjų ženklų išdėstymas neatitinka taisyklių. Ženklai turi apgaubti perėją, vienas ženklas turi būti prieš perėją, kitas - už.
                            Dar klausimas, ar pėsčiųjų perėjų apšvietimo atramos neužstos šviesoforų sekcijų numatytų ant gembinių atramų.
                            STOP linijos labai arti sankryžų, atsiras nepatenkintų, kad reikia sukioti galvą ir pasilenkt

                            Comment


                              Parašė bakenonas Rodyti pranešimą
                              Skersinės gatvėje rytinėje pusėje pėsčiųjų perėjų ženklų išdėstymas neatitinka taisyklių. Ženklai turi apgaubti perėją, vienas ženklas turi būti prieš perėją, kitas - už.
                              Dar klausimas, ar pėsčiųjų perėjų apšvietimo atramos neužstos šviesoforų sekcijų numatytų ant gembinių atramų.
                              STOP linijos labai arti sankryžų, atsiras nepatenkintų, kad reikia sukioti galvą ir pasilenkt
                              Dėl pėsčiųjų perėjos ženklų sutinku. Dėl to, kad apšvietimo atramos gali užstoti šviesoforus, irgi - mano galva, tada šviesoforus dešinėje geriau statyti šalia apšvietimo stulpų. Dėl matomumo pirmiems prieš "Stop" liniją, mano galva, problemų nebus, nes papildomi šviesoforai įrengiami ir kairėje kelio pusėje.

                              Comment


                                Jau pradėjo užknist ta nauja tvarka, kai pastoviai tenka galvą užvertus ar pasukus laukt žalio.

                                Comment


                                  Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
                                  Jau pradėjo užknist ta nauja tvarka, kai pastoviai tenka galvą užvertus ar pasukus laukt žalio.
                                  Kaip ir sakau, visada bus nepatenkintu, nes padarius tau, kad matytus gerai, reikia STOP linija patraukti toliau, bet tada kitiems irgi negerai, nes po toli

                                  Bet pilieciai, juk zmones esat, ar sunku galva pasukt ar pakelt

                                  Comment


                                    Parašė bakenonas Rodyti pranešimą
                                    Bet pilieciai, juk zmones esat, ar sunku galva pasukt ar pakelt
                                    Kaip tik vairuotojas turi sedėti ir matyti viską (veidrodžius, signalus ir t.t.) nejudant galvos, o tik akis. Jeigu reikia sukioti galvą, reiškia kažkas yra negerai su automobilio ergonomiką/šviesoforų taisyklėmis.

                                    Comment


                                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                      Dėl matomumo pirmiems prieš "Stop" liniją, mano galva, problemų nebus, nes papildomi šviesoforai įrengiami ir kairėje kelio pusėje.
                                      Apskritai man patinka naujoji tvarka, sutinku, kad už sankryžos dubliuojantys šviesoforai nebūtini, bet susiduriu su vienu nepatogumu: Esu aukštas (192 cm.) todėl, stovint prie "Stop" linijos, elementariai nematau šviesoforų, esančių virš kelio, nes užstoja automobilio stogas. Tenka pasilenkt į priekį ir užverst galvą į viršų. Nu žiauriai nepatogu, net ir tą pusę minutės taip išsirangius būt.

                                      Comment


                                        Parašė Austras Rodyti pranešimą
                                        Apskritai man patinka naujoji tvarka, sutinku, kad už sankryžos dubliuojantys šviesoforai nebūtini, bet susiduriu su vienu nepatogumu: Esu aukštas (192 cm.) todėl, stovint prie "Stop" linijos, elementariai nematau šviesoforų, esančių virš kelio, nes užstoja automobilio stogas. Tenka pasilenkt į priekį ir užverst galvą į viršų. Nu žiauriai nepatogu, net ir tą pusę minutės taip išsirangius būt.
                                        Kokiose konkrečiose sankryžose su tuo susidūrei?

                                        Comment


                                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                          Kokiose konkrečiose sankryžose su tuo susidūrei?
                                          Manau daugelis susiduria su tokia situacija, kai stovit prie sankryžos, kur nėra šviesaforų už sankryžos, reikia galvą laužyti norint pamatyti šviesaforą.
                                          Flickr

                                          Comment

                                          Working...
                                          X