Mačiau nuo praėjusio pavasario, K.Donelaičio ir Daukanto g. sankryžoje (ties Studentų skveru) įrengtus nusileidimus neįgaliesiems, kurie įrengti truputį į šoną nuo esamo šviesoforo. Ar tai reiškia, kad yra planų pakeisti šviesoforus ir čia?
Mačiau nuo praėjusio pavasario, K.Donelaičio ir Daukanto g. sankryžoje (ties Studentų skveru) įrengtus nusileidimus neįgaliesiems, kurie įrengti truputį į šoną nuo esamo šviesoforo. Ar tai reiškia, kad yra planų pakeisti šviesoforus ir čia?
Rekonstruota Vytauto pr. - Miško g. sankryža Kaune. Įrengti nauji šviesoforai, užtikrinamas visiškas pėsčiųjų saugumas, nes jų trajektorijos nebesikerta su transporto trajektorijomis.
Vytauto pr. privažiavimas nuo Kęstučio g. prieš tai atrodė taip:
Pėstieji vadovaudavosi dubliuojančiais trijų sekcijų transporto šviesoforais:
Dabar privažiavimas pasikeitė kardinaliai. Įrengti šviesoforai virš kelio, pėstiesiems vietoje trijų sekcijų transporto šviesoforų įrengti dviejų sekcijų pėsčiųjų šviesoforai. Transporto šviesoforai su rodyklėmis tiesiai - taip labiau atkreipiamas vairuotojų dėmesys, kad draudžiama sukti į dešinę (Miško g. yra vienpusis eismas):
Privažiavimas Vytauto pr. nuo stoties prieš tai atrodė taip:
Dabar virš važiuojamosios dalies įrengti šviesoforai. Visi šviesoforai šiame privažiavime su rodyklėmis tiesiai:
Ir galiausiai privažiavimas iš Miško g. Prieš tai eismo reguliavimas šiame privažiavime buvo gan primityvus - įrengtas šviesoforas su lentele su žalia rodykle. Sukantys į dešinę dėl intensyvaus eismo Vytauto pr. blokuodavo pėsčiųjų perėją:
Pėstiesiems buvo įrengti trijų sekcijų transporto šviesoforai:
Dabar privažiavimas pasikeitęs kardinaliai - kiekviena kryptis turi savo šviesoforus:
Pėstiesiems įrengti dviejų sekcijų pėsčiųjų šviesoforai (atramos per vidurį perėjos):
Kalbant apie pasikeitusį eismo reguliavimą šiame privažiavime - dabar kairysis ir dešinysis posūkiai reguliuojami atskirai. Pirmiausiai leidžiamas posūkis į kairę ir lygiagretus pėsčiųjų eismas dešinėje pusėje. Vėliau leidžiamas dešinysis apsaugotas posūkis (nesikerta su kitomis eismo kryptimis) ir eismas Vytauto pr. nuo stoties. Pasibaigus dešiniajam posūkiui, paleidžiamas ir eismas Vytauto pr. nuo Kęstučio g.
Beje, Vytauto pr. - Miško g. sankryžos šviesoforų atramos, kaip ir daugelis paskutiniais metais Kaune, nudažytos RAL 7022 spalva (pilka). Šaunu, kad miestas turi savo standartą ir vienoda spalva dažo tiek apšvietimo, tiek šviesoforų atramas.
Palyginimui, T.Masiulio g. sankryža ties Maxima. Iš pradžių gembės buvo nenudažytos, jas nudažė vėliau:
Nu jau vienas automobilis nuo kamsciu tai jau tikrai neisgelbes
Kai tau reikia įsukti į kiemą, o tu negali to padaryti, nes neužtenka poros metrų vien todėl, kad kažkas nupiešė stop-linija kelis metrus nuo įprastos vietos - kamštis yra.
Tai tas vienas vaziuojantis i kiema vadinas nemoka vaziuot ar kas, kad per ta viena kamstis susidaro
Ar tas vienas svarbesnis uz visus kitus? Kad jo kiemas salia?
Nu ir poziuris
Man susidaro toks įspūdis, kad Aleksio visada ras nors ir pačių absurdiškiausių argumentų, tam, kad kaip nors galėtų sukritikuoti naująjį šviesoforų įrengimo standartą.
Padarėte faktinę klaidą. Jūsų nusivylimui nerasite nei vieno mano pranešimo, kuriame aš agituočiau už naująjį standartą. Taip pat norėčiau pamatyti ir mano absurdiškų argumentų pavyzdžių . Bet geriau neterškime temos offtopic'u.....
Man susidaro toks įspūdis, kad Aleksio visada ras nors ir pačių absurdiškiausių argumentų, tam, kad kaip nors galėtų sukritikuoti naująjį šviesoforų įrengimo standartą.
Jokių absurdiškų argumentų nerašiau. O kas liečia kiemus - jeigu kamštis pasistume atgal keliais metrais dėl naujų šviesoforų, visos mašinos jame nutolo nuo savo kelionės tikslo, aš negalių įvažiuoti į kiemą, kita mašina negali užimti mano vietos kamštyje (t.y. kamštis "pailgėjo" jau dviem mašinomis), sankryža už mūsų nugaros užsikimšo, kamščiai atsiranda kitose gatvėse, mašinos tuščiai degina importuojamus degalus.
Išvada: naujas šviesoforų išsidėstymas tik prieš sankryžą yra blogai.
Rašei ir ne vieną. Dažnai net ir visai argumentų nebuvo.
O kas liečia kiemus - jeigu kamštis pasistume atgal keliais metrais dėl naujų šviesoforų, visos mašinos jame nutolo nuo savo kelionės tikslo, aš negalių įvažiuoti į kiemą, kita mašina negali užimti mano vietos kamštyje (t.y. kamštis "pailgėjo" jau dviem mašinomis), sankryža už mūsų nugaros užsikimšo, kamščiai atsiranda kitose gatvėse, mašinos tuščiai degina importuojamus degalus.
Išvada: naujas šviesoforų išsidėstymas tik prieš sankryžą yra blogai.
Išvada kaip visada klaidinga. Dėl kelių metrų kamštis pailgės tik tam automobiliui, kuris nespės dėl to pervažiuoti šviesoforo. Nei spėjusiems pravažiuoti, nei stovintiems už nespėjusio, niekas nepasikeičia.
"Stop" linijos atitraukimas yra kaip tik senojo standarto palikimas. LST 1405:1995 "Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas" buvo numatyta:
Dabar galiojančiose Kelių horizontaliojo ženklinimo taisyklėse numatyta:
86. „Stop“ liniją nuo transporto šviesoforų ir nuo geležinkelio pervažų šviesoforų rekomenduojama ženklinti 3,50 m atstumu. Šis atstumas negali būti mažesnis kaip 2,50 m. „Stop“ linijos atstumas nuo šviesoforais reguliuojamos pėsčiųjų ar dviratininkų perėjos turi būti ne mažiau kaip 1,00 m.
Taigi pagal naują šviesoforų įrengimo tvarką "Stop" linija nėra žymiai toliau nei anksčiau. Tiesiog projektuotojai ir savivaldybės pačios nusprendžia atitolinti "Stop" linijas. Iš vienos pusės kaip ir gerai, nes geriau matosi šviesoforai ir vairuotojai pratinami stoti prieš "Stop" linijas. Iš kitos pusės, kai jos per toli nuo šviesoforų, kai kurie vairuotojai visgi jas pervažiuoja.
Bet bet kuriuo atveju, kai šviesoforai nedubliuojami už sankryžų, išvengiama situacijų, kai ne tik kad nesustojama prieš "Stop" linijas, bet ir pravažiuojamas šviesoforas. Prieš savaitę užfiksuotas vaizdelis Kaune, Pramonės pr. - Partizanų g. sankryžoje:
"Taigi pagal naują šviesoforų įrengimo tvarką "Stop" linija nėra žymiai toliau nei anksčiau. Tiesiog projektuotojai ir savivaldybės pačios nusprendžia atitolinti "Stop" linijas. Iš vienos pusės kaip ir gerai, nes geriau matosi šviesoforai ir vairuotojai pratinami stoti prieš "Stop" linijas.
O jeigu šviesoforas dubliuota UŽ sankryžos, stop-liniją galima būtų nupiešti ŠALIA šviesoforo (t.y. dar sumažinant kamštį). Nes dabar yra keletas sankryžų, kur nupiešė naują stop-liniją toliau nuo šviesoforo, o indukcinės kilpos liko prie senos linijos ir dabar tiesiog nemato leidžiamojo signalo laukiančių automobilių.
Bet bet kuriuo atveju, kai šviesoforai nedubliuojami už sankryžų, išvengiama situacijų, kai ne tik kad nesustojama prieš "Stop" linijas, bet ir pravažiuojamas šviesoforas.
Jeigu kažkas nemoka vairuoti, tai dear nereiškia, kad ir kitiems reikia sudarinėti problemas.
Jeigu tokia gera ta nauja sistema, kur yra statistika: "esant senai sistemai buvo tiek eismo įvykių, esant naujai - tiek"? Jeigu sumažėjo - OK, abiem rankom busiu "už".
Jeigu kažkas nemoka vairuoti, tai dear nereiškia, kad ir kitiems reikia sudarinėti problemas.
Jeigu tokia gera ta nauja sistema, kur yra statistika: "esant senai sistemai buvo tiek eismo įvykių, esant naujai - tiek"? Jeigu sumažėjo - OK, abiem rankom busiu "už".
"Stop" linijos ar šviesoforo pravažiavimas degant raudonai šviesai nebūtinai sukels eismo įvykį, tačiau taip sustojęs vairuotojas gali trukdyti pėstiesiems, ar kai kuriais atvejais ir transporto priemonėms, judantiems pagal leistiną signalą. O tai neprisideda prie saugaus eismo.
Be to, yra dar viena problema - sukantieji į kairę. Kai matosi signalas už sankryžos, dažnai sukantieji į kairę užsidegus geltonam signalui nesiryžta pabaigti manevrą ir lieka stovėti ant perėjų ar net dalinai įvažiavę į sankryžos zoną:
Comment