Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
    Kai vairuotojai nepaiso taisykliu del zalios lenteles, tai kalta lentele. O kai svieosoforai yra sunkiai pastebemi tai kalta ne sistema o vairuotojai.. dvigubi standartai?
    Kas taip sakė? Konstatuotas faktas, kad šviesoforų ryškumas per mažas ir jie pakabinti per aukštai. Čia ne sistemos kaltė, o tų, kurie tokius šviesoforus įrengė. Bet kai kurie vairuotojai ir varnas šaudo, kaip mano matyta plepanti moteriškė.

    Comment


      Iš vienos pusės, visada bus tokių, kuriems nesimatys šviesoforo dėl mašinos gabaritų ir vairuotojų ūgio. Iš kitos pusės, idiotizmas nepakabint dar vieno dubliuojančio šviesoforo už sankryžos, kaip daug kur yra dabar.

      Comment


        Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
        Iš vienos pusės, visada bus tokių, kuriems nesimatys šviesoforo dėl mašinos gabaritų ir vairuotojų ūgio. Iš kitos pusės, idiotizmas nepakabint dar vieno dubliuojančio šviesoforo už sankryžos, kaip daug kur yra dabar.
        Be abejo, nauja tvarka reikalauja dėmesio iš vairuotojo. Kartais ir galvą pasukti reikia. Juk niekas gi nesipiktina, kad įvažiuojant į žiedą irgi dažnai į kairę galvą pasukti reikia. Tačiau nauja šviesoforų įrengimo tvarka numato tokį išdėstymą, kad netgi jei kas užstoja šviesoforą šalia važiuojamosios dalies, visuomet būtų bent vienas šviesoforas virš važiuojamosios dalies, kuris pagelbėtų šioje situacijoje.

        Žinoma, Vilniaus vairuotojai dar nėra pripratę prie naujos tvarkos ir kai kurie tai, kad nėra šviesoforų už sankryžos, laiko trūkumu. Tačiau šviesoforų nebuvimą už sankryžos aš vis gi laikau privalumais, kuriuos jau buvau išdėstęs savo straipsnyje:

        http://www.delfi.lt/pilietis/naujien....d?id=63543862

        Comment


          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
          Be abejo, nauja tvarka reikalauja dėmesio iš vairuotojo. Kartais ir galvą pasukti reikia. Juk niekas gi nesipiktina, kad įvažiuojant į žiedą irgi dažnai į kairę galvą pasukti reikia. Tačiau nauja šviesoforų įrengimo tvarka numato tokį išdėstymą, kad netgi jei kas užstoja šviesoforą šalia važiuojamosios dalies, visuomet būtų bent vienas šviesoforas virš važiuojamosios dalies, kuris pagelbėtų šioje situacijoje.

          Žinoma, Vilniaus vairuotojai dar nėra pripratę prie naujos tvarkos ir kai kurie tai, kad nėra šviesoforų už sankryžos, laiko trūkumu. Tačiau šviesoforų nebuvimą už sankryžos aš vis gi laikau privalumais, kuriuos jau buvau išdėstęs savo straipsnyje:

          http://www.delfi.lt/pilietis/naujien....d?id=63543862
          Nežinau ar jau buvo tai čia rašyta, bet dar parašysiu. Tarkim, yra žalia/raudona tipo sankryža be papildomų sekcijų. Piko metas. Sukam į kairę. Pravažiuojam šviesoforą, praleidžiam eismą tiesiai ir į dešinę. Ir iš čia išplaukia problema su naujais šviesoforais:
          Esant dubliuojančiam šviesoforui, matai kada pradeda mirksėt žalia, užsidega geltona, raudona. Prie to paties stebi ir atvažiuojančių greitį. Pagal šviesoforą ir greitį sprendi ar jau sukt, ar dar palaukt, nes nespėsi. Užsidegus kitam kely žaliui, blogiausiu atveju reikia leist užbaigt prasukt dviem - trim mašinom.
          Tuo tarpu pagal naują tvarką visiškai nesimato kokie šviesoforai dega, galima tik pagal pėsčiųjų spalvas apytiksliai vadovautis. Kemšasi net žymiai mažesnės sankryžos, palyginus su senąja tvarka.

          Comment


            Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
            Nežinau ar jau buvo tai čia rašyta, bet dar parašysiu. Tarkim, yra žalia/raudona tipo sankryža be papildomų sekcijų. Piko metas. Sukam į kairę. Pravažiuojam šviesoforą, praleidžiam eismą tiesiai ir į dešinę. Ir iš čia išplaukia problema su naujais šviesoforais:
            Esant dubliuojančiam šviesoforui, matai kada pradeda mirksėt žalia, užsidega geltona, raudona. Prie to paties stebi ir atvažiuojančių greitį. Pagal šviesoforą ir greitį sprendi ar jau sukt, ar dar palaukt, nes nespėsi. Užsidegus kitam kely žaliui, blogiausiu atveju reikia leist užbaigt prasukt dviem - trim mašinom.
            Tuo tarpu pagal naują tvarką visiškai nesimato kokie šviesoforai dega, galima tik pagal pėsčiųjų spalvas apytiksliai vadovautis. Kemšasi net žymiai mažesnės sankryžos, palyginus su senąja tvarka.
            O čia ir yra dubliuojančių šviesoforų trūkumas, nes vairuotojas, matydamas mirksintį žalią, galvoja, kad jis mirksi ir priešpriešiniam eismui. O taip yra ne visada, nes priešpriešiniam eismui žalias gali degti ilgiau. Į pavojingą situaciją su kolega patekome Kėdainiuose. Pradėjus mirksėti žaliam kirtome sankryžą tiesiai. O vairuotojas iš priešpriešinės krypties sukęs į kairę, pasuko mums palei pat nosį, nes gi jam "mirksi žalias ir jis privalo baigti manevrą"!

            Panevėžio policija jau rašė apie tai, kad dubliuojantys šviesoforai šiuo atveju visai nereikalingi, o kaip jau minėjau, kai kuriais atvejais ir pavojingi:

            Naujovės erzina vairuotojus

            Tačiau tai priklauso nuo vairavimo kultūros ir Kelių eismo taisyklių išmanymo. Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas Virginijus Mačėnas sako, kad įvažiavus į sankryžą degant žaliam šviesoforo signalui į šviesoforą žiūrėti nebereikia. Taip yra ne tik naujose moderniose sankryžose, bet ir senose.

            Reikia praleisti iš priekio važiuojančius automobilius ir tada baigti manevrą, kad ir koks būtų šviesoforo signalas išvažiuojant iš sankryžos. V. Mačėno teigimu, ne vieno vairuotojo bėda ta, kad matydamas mirksintį šviesoforo signalą skuba išvažiuoti iš sankryžos, nors dar yra tiesiai važiuojančių automobilių.

            „Nestebi mašinų ir susiduria su iš priekio važiuojančiais automobiliais. Įvažiavę į sankryžą vairuotojai neturi matyti šviesoforo, jiems reikia praleisti automobilius ir ramiai išvažiuoti“, – aiškina Kelių policijos biuro viršininkas.

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
              O čia ir yra dubliuojančių šviesoforų trūkumas, nes vairuotojas, matydamas mirksintį žalią, galvoja, kad jis mirksi ir priešpriešiniam eismui. O taip yra ne visada, nes priešpriešiniam eismui žalias gali degti ilgiau. Į pavojingą situaciją su kolega patekome Kėdainiuose. Pradėjus mirksėti žaliam kirtome sankryžą tiesiai. O vairuotojas iš priešpriešinės krypties sukęs į kairę, pasuko mums palei pat nosį, nes gi jam "mirksi žalias ir jis privalo baigti manevrą"!

              Panevėžio policija jau rašė apie tai, kad dubliuojantys šviesoforai šiuo atveju visai nereikalingi, o kaip jau minėjau, kai kuriais atvejais ir pavojingi:

              Naujovės erzina vairuotojus
              Tie, kurie nežino paskutinio punkto, netgi privalo iš naujo teises išlaikyt. O bet tačiau, kaip sakiau, ne vien gi šviesoforas stebimas. Stebimas ir prieky atvažiuojančių mašinų greitis. Prieš mirksinčią žalią jau pradeda stabdyt, o tai matosi ir eilė sėkmingai išvažiuoja. Kai Panevėžy beveik niekas nerodo posūkių iš toliau ar visai, tai toj pačioj straipsnio sankryžoj visada atsiras miegančių, kurie tik beveik pilnai sustojus priešpriešiniam eismui, tepradės važiuot, nes niekad negali žinot ar jis pristabdė prieš sukant į dešinę, ar prieš šviesoforą. O kur dar pėstieji, kurie atsiranda pasukus ir dėl kurių aklai per tarpą šokt negali.

              O dėl to, kad atsiranda nuskinančių tiesiai važiuojančius, šviesoforų kaltint nereiktų. Lygiai taip pat tada reikia kaltint ištisines linijas, posūkius, kelių projektuotojus, kad gaunasi smūgiai kaktomuša.

              Comment


                Žiauriai daug puslapių čia pridiskutuota, bet būtų smalsu rasti nors vieną privalumą naujos tvarkos. Aš asmeniškai nesugalvoju nei vieno pliuso.

                Comment


                  Taigi dabar virš kiekvienos juostos kabo šviesoforas tai juostai. Ankščiau tikrai retai taip kur buvo. Mano nuomone persidirbus arba ryte įmanoma pažiūrėti ne į savo šviesoforą.

                  Parašė sleader Rodyti pranešimą
                  Kas čia per išradimas "ne tos juostos šviesoforas"? Šviesoforai yra skirti skirtingoms kryptims (kaip buvo anksčiau ir bus vėliau), o ne atskiroms eismo juostoms. Ir čia neaišku kaip galima pvz. norint važiuoti tiesiai pažiūrėti į šviesoforą su rodykle į kairę ar dešine? Lygiai taip pat buvo galima ir anksčiau pažiūrėti į ne tą šviesoforą (netgi buvo daugiau šansų). Visa tai niekaip nesusiję su nauja sistema.

                  P.s. čia vis buvo rašoma, kad norint matyti signalus reikia labai lankstytis, sukiotis ar pan. Dabar vis darau eksperimentą, kad visose sankryžose (99 proc. iš jų įrengtos pagal seną standartą su mažai atitraukta stop juosta) sustojęs pirmas prie stop juostos bandau nesinaudoti dubliuojančiu šviesoforu. Tai beveik visur žalio signalo apskritimas ar bent jau didžioji apskritimo dalis matosi be jokių didelių lankstymųsi ar sukiojimųsi. Čia nebent žmonės bando taip žiūrėti į raudoną signalą jau stovėdami, kas neturi jokios prasmės. Tokiu atveju iš ties reikia gerokai pasistengti.

                  Comment


                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                    Pats važiavau pro šią sankryžą ir vienas, ir su bendradarbiais, ir su draugais keletą kartų. Kadangi panašių nusiskundimų jau girdėjau, atkreipiau dėmesį, kaip man matosi signalai ir kaip elgiasi kiti vairuotojai. Asmeniškai man, tiek mano kolegoms ir draugams nebuvo jokių problemų matyti signalus. Specialiai perklausiau jų, ar jiems kyla problemų dėl matomumo. Atsakymai vienareikšmiški - aiškiau negali būti. Kas dėl pajudėjimo po 5 s, tai paskutinį kartą stovėjau pirmas prie raudono antroje eismo juostoje link Pilaitės. Trečioje eismo juostoje pirma stovėjo moteriškė, kuri net nesiteikė žiūrėti į jokius šviesoforus, o mielai kalbėjosi su drauge. Užsidegus žaliam pradėjau važiuoti, tai moteriškė pradėjo dairytis, kas čia "atsitiko" ir tada pamatė žalią šviesoforą tiesiai. Kitą kartą važiuojant nuo Pilaitės pr. link miesto centro degė raudonas visiems. Užsidegus žaliam signalui į kairę, tiesiai ketinantis važiuoti vairuotojas net nežiūrėdamas į šviesoforą nuvažiavo tiesiai... Taigi pirmiausiai man susidaro įspūdis, kad vairuotojai paprasčiausiai nesistengia žiūrėti į šviesoforus.

                    Tačiau patys šviesoforai iš toliau tikrai nėra gerai matomi (keista). Ir čia 200 mm dydis nėra iš esmės kaltas. Pažiūrėkit mieste pilna 200 mm šviesoforų virš važiuojamosios dalies su papildomom sekcijom. Ir jie puikiausiai matosi iš toli. Čia kažkas su pačiais šviesoforais, gal yra sumažintas jų šviesos intensyvumas. Tačiau pabrėšiu, kad sustojus prieš Stop liniją signalai yra normaliai matomi.
                    Kaip tik šiandien pravažiavau sankryžą du kartus.
                    Pirmąjį kartą, rodyklės tiesiai buvo žalios, o posūkiams kaip tik užsidegė raudonos. Prieš mane važiavęs automobilis ėmė stabdyti. Savaime suprantama ir aš užmyniau stabdį ir ėmiau dairytis kame reikalas. Pakol antrą kartą atrinkau visas degančias rodykles ir susivokiau, kad stabdyta be jokio reikalo - praėjo dar papildomų pora sekundžių. Matyt panašiai užtruko susivokti ir anam vairuotojui. Kitą kartą ir avarija gali atsitikti dėl "saugių" šviesoforų.
                    Antrąjį kartą suvokiau, kad važiuojantiems tiesiai Pilaitės prospektu nėra jokio prioriteto prieš sukančius iš šalutinio kelio. Ciklai sureguliuoti taip, kad prospekte nuolat stovi eilės, nors šalutiniuose keliuose ir nei vieno automobilio.
                    Paskutinis taisė Ginthus; 2014.06.06, 14:53.

                    Comment


                      Parašė Horn Rodyti pranešimą
                      Žiauriai daug puslapių čia pridiskutuota, bet būtų smalsu rasti nors vieną privalumą naujos tvarkos. Aš asmeniškai nesugalvoju nei vieno pliuso.
                      Būtent. Šioje temoje labai daug pridiskutuota. Privalumai, mano ir kitų nuomone, išdėstyti atvirai. Jei nauja tvarka Jums niekuo ne geresnė, tai ir nereikia nieko "sugalvoti".

                      Comment


                        Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                        Kaip tik šiandien pravažiavau sankryžą du kartus.
                        Pirmąjį kartą, rodyklės tiesiai buvo žalios, o posūkiams degė raudonos. Prieš mane važiavęs automobilis ėmė stabdyti. Savaime suprantama ir aš užmyniau stabdį ir ėmiau dairytis kame reikalas. Pakol antrą kartą atrinkau visas degančias rodykles ir susivokiau, kad stabdyta be jokio reikalo - praėjo dar papildomų pora sekundžių. Matyt panašiai užtruko susivokti ir anam vairuotojui. Kitą kartą ir avarija gali atsitikti dėl "saugių" šviesoforų.
                        Antrąjį kartą suvokiau, kad važiuojantiems tiesiai Pilaitės prospektu nėra jokio prioriteto prieš sukančius iš šalutinio kelio. Ciklai sureguliuoti taip, kad prospekte nuolat stovi eilės, nors šalutiniuose keliuose ir nei vieno automobilio.
                        Lietuvoje įrengta dešimtys sankryžų pagal naują tvarką. Tačiau vienintelė naujoji Piliatės sankryža kelia tiek daug nepatogumų. Savivaldybės telefonai turėtų netilti.

                        Comment


                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                          Panevėžio policija jau rašė apie tai, kad dubliuojantys šviesoforai šiuo atveju visai nereikalingi, o kaip jau minėjau, kai kuriais atvejais ir pavojingi:

                          Naujovės erzina vairuotojus
                          Ant popieriaus tai gal ir graziai skamba, bet nepamirskim kad realibe visai kitokia. Ir sekancio ciklo vairuotojai NEduoda galimybe baigt posuki. Ir tu lieki aklas nes sviesoforo jau nebematai.
                          Paskutinis taisė Diim4iik; 2014.06.06, 15:18.

                          Comment


                            Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
                            Ant popieriaus tai gal ir graziai skamba, bet nepamirskim kad realibe visai kitokia. Ir sekancio ciklo vairuotojai NEduoda galimybe baigt posuki. Ir tu lieki aklas nes sviesoforo jau nebematai.
                            Nelabai įsivaizduoju apie kokią situaciją kalbate. Kodėl sekančios fazės vairuotojai neduoda pabaigti manevrą? T.y. kuo tai susiję su šviesoforu už sankryžos?

                            Comment


                              Parašė Horn Rodyti pranešimą
                              Taigi dabar virš kiekvienos juostos kabo šviesoforas tai juostai. Ankščiau tikrai retai taip kur buvo. Mano nuomone persidirbus arba ryte įmanoma pažiūrėti ne į savo šviesoforą.
                              Vienur kabo, kitur nekabo, bet tai sistemos veikimo principų nekeičia. Nesvarbu kiek tų šviesoforų kabo, atskiroms kryptims jie užsidegs visi kartu. Gali tiesiai būti skirtos keturios eismo juostos ir kabėti viršuje keturi šviesoforai, tačiau niekada nebus, kad pirmai ir antrai užsidegs žalias, o trečiai ir ketvirtai bus raudonas.

                              Persidirbus, būnant pavargusiam ar apsnūdusiam įmanoma išvis nepamatyti šviesoforo. Ypač jeigu tai reguliuojama pėsčiųjų perėja ir nesimato pėsčiųjų. Tačiau tai nieko nekeičia ir nesudaro jokios esmės.

                              Dabar tikrai būna dažnesnės situacijos, kad užsidegus žaliam (pilnas skritulio signalas) būna pajuda ir laukiantys papildomos sekcijos įsijungimo. Tačiau susivokę, kad jiems reikia laukti rodyklės, sustoja jau įvažiavę į sankryžą. Atskirų sekcijų atsisakymas bent jau eliminuoja šį gana dažnai sutinkamą apsižioplinimą, nes lieka aiškiai matomas raudonas signalas.

                              Comment


                                Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                Dabar tikrai būna dažnesnės situacijos, kad užsidegus žaliam (pilnas skritulio signalas) būna pajuda ir laukiantys papildomos sekcijos įsijungimo. Tačiau susivokę, kad jiems reikia laukti rodyklės, sustoja jau įvažiavę į sankryžą. Atskirų sekcijų atsisakymas bent jau eliminuoja šį gana dažnai sutinkamą apsižioplinimą, nes lieka aiškiai matomas raudonas signalas.
                                Kaip tik ruošiausi apie tai rašyti. Buvau dviejų situacijų liudininkas keleivio vietoje. Vienas kartas buvo tamsiu paros metu, kitas - šviesiu. Abiem atvejais vairuotojai ketino sukti į dešinę ir matydami žalią skritulio formos signalą, bet nepastebėję papildomos sekcijos, drąsiai važiavo link sankryžos ir tik paskutiniu momentu pamatę juodą dėžę šalia žalio signalo, staigiai stabdė, ir sustojo jau ant pėsčiųjų perėjos.

                                Comment


                                  Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                                  Kaip tik šiandien pravažiavau sankryžą du kartus.
                                  Pirmąjį kartą, rodyklės tiesiai buvo žalios, o posūkiams kaip tik užsidegė raudonos. Prieš mane važiavęs automobilis ėmė stabdyti. Savaime suprantama ir aš užmyniau stabdį ir ėmiau dairytis kame reikalas. Pakol antrą kartą atrinkau visas degančias rodykles ir susivokiau, kad stabdyta be jokio reikalo - praėjo dar papildomų pora sekundžių. Matyt panašiai užtruko susivokti ir anam vairuotojui. Kitą kartą ir avarija gali atsitikti dėl "saugių" šviesoforų.
                                  Čia yra pavyzdys, kaip nekvalifikuotas įgyvendinimas gadina visą reikalą. Dėl šių atvejų kaltos tikrai ne šviesoforų įrengimo taisyklės ar pats šviesoforų įrengimo principas. Viską lemia projektuotojų nepatyrimas, kai tik paraidžiui viskas daroma pagal taisykles, "užsimetant" nereikalingos atsargos (atstumai, aukščiai ir pan.).
                                  Man asmeniškai irgi nepatinka naujosios sankryžos Vilniuje, bet nepatinka ne pats šviesoforų išdėstymo principas (kuris Lenkijoje ar Vokietijoje man nekliūna ir netrikdo), o sankryžos įrengimas. Pas mus tvyro kažkoks chaoso ir išsibarstymo jausmas.

                                  Comment


                                    Naujoji sankryža ne tik nepatogi, bet ir pavojinga – joje apsivertė ir užsidegė automobilis:

                                    http://www.15min.lt/ikrauk/naujiena/...5-432153?cf=df
                                    Lietuva visiems.

                                    Comment


                                      Parašė abruo Rodyti pranešimą
                                      Naujoji sankryža ne tik nepatogi, bet ir pavojinga – joje apsivertė ir užsidegė automobilis:

                                      http://www.15min.lt/ikrauk/naujiena/...5-432153?cf=df
                                      Kuo tai susiję su nauja sankryža, jei automobilis apvirto visai kitoje vietoje? Prašau neskleisti dezinformacijos.

                                      Comment


                                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                        Kuo tai susiję su nauja sankryža, jei automobilis apvirto visai kitoje vietoje? Prašau neskleisti dezinformacijos.
                                        Atsiprašau, peržiūrėjus video pasirodė, kad tai šalia naujosios Prismos.
                                        Lietuva visiems.

                                        Comment


                                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                          Nelabai įsivaizduoju apie kokią situaciją kalbate. Kodėl sekančios fazės vairuotojai neduoda pabaigti manevrą? T.y. kuo tai susiję su šviesoforu už sankryžos?
                                          Sukant I kaire didesnei sankrizoj gali tilpt 4 (o gal ir daugiau) automobiliai laukiantis posukio. Ar tikrai jie visi tures galimybe pabaigt posuki kai prades vaziuot sekancios fazes vairuotojai? Koks vienas gali ir ne pasukt (nerizikuosi gi savo masina), ir jis jau nebematis sviesoforo..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X