Šiandien važiavau porą kartų per naują Pilaitės pr. sankryžą. Situacija - išvažiavimas nuo Prismos, dega raudonas signalas su rodykle į kairę, užsidega žalias kitoms kryptims. Automobilis nusuka į kairę. Nesuprantu, ar kas nors ten žiūri į šviesoforus?
Matau tik, kad nėra dubliuojančio šviesoforo, tiksliau vienos rodyklės į dešinę, už sankryžos. Šviesoforas su rodyklėmis tiesiai dubliuojamas už sankryžos. Pagal rusus rodyklė į dešinę dažnai nedubliuojama už sankryžos, ta nesusiję su tuo mažesniu šviesoforu.
Lietuva orientuojasi į Vokietiją, kurioje šviesoforai tiesiog daugiau pasukami į vairuotojus, o žemiau statomi ne dubliuojantys, o dviračių šviesoforai:
Padaryta nauja sankryža Pilaitės prospekte šalia naujosios Prizmos.
Šviesoforai stabdo srautą visiškai nemotyvuotai dėl kelių atomobiliukų, kurie išsukinėja nuo Karoliniškių ar "Prizmos". Praktiškai tokiems "srautams" buvo galima padaryti po apsisukimą iš vienos ir iš kitos prospekto pusės su lėtėjimo ir greirėjimo juostomis - vietos ten buvo.
Dabar šita sankryža visiškai sugadino prospekto dalį, nes pravažiuoti nesustojus tapo praktiškai nebeįmanoma.
Jau nekalbu apie šviesoforų pakabinimą, kai atsistojus prie stop linijos, nebesimato jų, o dubliuojančių šviesoforų kitoje sankryžos pusėje - NĖRA.
Čia tikriausiai taip greitai darė projektą, kad apie vairuotojus nebeliko laiko pagalvoti.
Aronas > Deja, bet dubliuojantys šviesoforai dabar negalimi. Jeigu atvirai man nepatinka ir šviesoforas prie Lidl Buivydiškių g. Šviesoforai aukštai, plius jeigu turi ekstremalią situaciją ir tau reikia pamatyti kokia šviesa dega per keletą dešimtųjų sek. dalių, tu gali pažiūrėti į ne tos juostos šviesoforą ir priimti neteisingą sprendimą (sakykim tavo eilės šviesoforą užstoja fūra ar pan.). Plius tos rodyklės ant šviesoforo irgi ne itin gerai matosi. Vis dar išlieku skeptiškas naujos tvarkos atžvilgiu.
Gal kas pasakys viso to keletą pliusų?
Aronas > Deja, bet dubliuojantys šviesoforai dabar negalimi. Jeigu atvirai man nepatinka ir šviesoforas prie Lidl Buivydiškių g. Šviesoforai aukštai, plius jeigu turi ekstremalią situaciją ir tau reikia pamatyti kokia šviesa dega per keletą dešimtųjų sek. dalių, tu gali pažiūrėti į ne tos juostos šviesoforą ir priimti neteisingą sprendimą (sakykim tavo eilės šviesoforą užstoja fūra ar pan.). Plius tos rodyklės ant šviesoforo irgi ne itin gerai matosi. Vis dar išlieku skeptiškas naujos tvarkos atžvilgiu.
Gal kas pasakys viso to keletą pliusų?
Kas čia per išradimas "ne tos juostos šviesoforas"? Šviesoforai yra skirti skirtingoms kryptims (kaip buvo anksčiau ir bus vėliau), o ne atskiroms eismo juostoms. Ir čia neaišku kaip galima pvz. norint važiuoti tiesiai pažiūrėti į šviesoforą su rodykle į kairę ar dešine? Lygiai taip pat buvo galima ir anksčiau pažiūrėti į ne tą šviesoforą (netgi buvo daugiau šansų). Visa tai niekaip nesusiję su nauja sistema.
P.s. čia vis buvo rašoma, kad norint matyti signalus reikia labai lankstytis, sukiotis ar pan. Dabar vis darau eksperimentą, kad visose sankryžose (99 proc. iš jų įrengtos pagal seną standartą su mažai atitraukta stop juosta) sustojęs pirmas prie stop juostos bandau nesinaudoti dubliuojančiu šviesoforu. Tai beveik visur žalio signalo apskritimas ar bent jau didžioji apskritimo dalis matosi be jokių didelių lankstymųsi ar sukiojimųsi. Čia nebent žmonės bando taip žiūrėti į raudoną signalą jau stovėdami, kas neturi jokios prasmės. Tokiu atveju iš ties reikia gerokai pasistengti.
Kas čia per išradimas "ne tos juostos šviesoforas"? Šviesoforai yra skirti skirtingoms kryptims (kaip buvo anksčiau ir bus vėliau), o ne atskiroms eismo juostoms. Ir čia neaišku kaip galima pvz. norint važiuoti tiesiai pažiūrėti į šviesoforą su rodykle į kairę ar dešine? Lygiai taip pat buvo galima ir anksčiau pažiūrėti į ne tą šviesoforą (netgi buvo daugiau šansų). Visa tai niekaip nesusiję su nauja sistema.
P.s. čia vis buvo rašoma, kad norint matyti signalus reikia labai lankstytis, sukiotis ar pan. Dabar vis darau eksperimentą, kad visose sankryžose (99 proc. iš jų įrengtos pagal seną standartą su mažai atitraukta stop juosta) sustojęs pirmas prie stop juostos bandau nesinaudoti dubliuojančiu šviesoforu. Tai beveik visur žalio signalo apskritimas ar bent jau didžioji apskritimo dalis matosi be jokių didelių lankstymųsi ar sukiojimųsi. Čia nebent žmonės bando taip žiūrėti į raudoną signalą jau stovėdami, kas neturi jokios prasmės. Tokiu atveju iš ties reikia gerokai pasistengti.
Būtent. Nereikia perdėti. Dabar esu Miunchene. Milijonai šviesoforų, jokių dubliuojančių už sankryžos ir jokių problemų.
Būtent. Nereikia perdėti. Dabar esu Miunchene. Milijonai šviesoforų, jokių dubliuojančių už sankryžos ir jokių problemų.
Nepamirškime, kad Vakarų Europos gyventojai labai gerai orientuojasi naujovėse. Mes gi turime Rytų Europos mentalitetą ir nemokame derintis prie tokių "gyvenimo iššūkių". Jums tai atrodo ganėtinai kvailas argumentas, tačiau, tikėtina, esate jaunas vaikinas arba dėl savo nuolatinių kelionių esate įpratę prie naujovių kitose šalyse. Tuo tarpu tūlas lietuvis niekur nekiša nosies iš Lietuvos, todėl neturi tiek daug "tarptautinės patirties".
Nepamirškime, kad Vakarų Europos gyventojai labai gerai orientuojasi naujovėse. Mes gi turime Rytų Europos mentalitetą ir nemokame derintis prie tokių "gyvenimo iššūkių". Jums tai atrodo ganėtinai kvailas argumentas, tačiau, tikėtina, esate jaunas vaikinas arba dėl savo nuolatinių kelionių esate įpratę prie naujovių kitose šalyse. Tuo tarpu tūlas lietuvis niekur nekiša nosies iš Lietuvos, todėl neturi tiek daug "tarptautinės patirties".
Taip, Jūs teisus. Prie naujos tvarkos reikia priprasti. Ypač kai dar kurį laiką turėsim nemažai šviesoforų, įrengtų pagal seną tvarką. Klausimas - ar reikėjo keisti įrengimo tvarką? Abi sistemos turi privalumų ir trūkumų, bet, mano nuomone, naujoji turi daugiau privalumų nei trūkumų. Be abejo, kiek žmonių, tiek nuomonių, ir tikrai suprantu, kad yra žmonių, kuriems senoji tvarka yra geresnė. Bet pažįstu žmonių, kurie apskritai nesuka galvos, ir jiems jokio skirtumo, kaip įrengti šviesoforai, jie tiesiog jais vadovaujasi.
Prieš keletą valandų teko šiek tiek pastovėt, naujoje Pilaitės sankryžoje, prie perėjos. Saulė šviečia tiesiai į vairuotojų akis, jie nieko nemato, užsidegus žaliai šviesai pajuda po maždaug penkių sekundžių, kiti iš toliau važiuodami nemato kokia šviesa dega ir beveik įvažiave į sankryžą sulėtina iki 30-40km/val. Vienas Toyota Yaris beveik sustojo sankryžoje. Vaizdas toks, jog sankryža yra nereguliuojama.
Nauji standartai, bet kai jų dėka nieko nesimato, kas iš to? Dega maža strėlytė, kurios vakare neįmanoma pamatyti.
Prieš keletą valandų teko šiek tiek pastovėt, naujoje Pilaitės sankryžoje, prie perėjos. Saulė šviečia tiesiai į vairuotojų akis, jie nieko nemato, užsidegus žaliai šviesai pajuda po maždaug penkių sekundžių, kiti iš toliau važiuodami nemato kokia šviesa dega ir beveik įvažiave į sankryžą sulėtina iki 30-40km/val. Vienas Toyota Yaris beveik sustojo sankryžoje. Vaizdas toks, jog sankryža yra nereguliuojama.
Nauji standartai, bet kai jų dėka nieko nesimato, kas iš to? Dega maža strėlytė, kurios vakare neįmanoma pamatyti.
Prieš keletą valandų teko šiek tiek pastovėt, naujoje Pilaitės sankryžoje, prie perėjos. Saulė šviečia tiesiai į vairuotojų akis, jie nieko nemato, užsidegus žaliai šviesai pajuda po maždaug penkių sekundžių, kiti iš toliau važiuodami nemato kokia šviesa dega ir beveik įvažiave į sankryžą sulėtina iki 30-40km/val. Vienas Toyota Yaris beveik sustojo sankryžoje. Vaizdas toks, jog sankryža yra nereguliuojama.
Nauji standartai, bet kai jų dėka nieko nesimato, kas iš to? Dega maža strėlytė, kurios vakare neįmanoma pamatyti.
Pats važiavau pro šią sankryžą ir vienas, ir su bendradarbiais, ir su draugais keletą kartų. Kadangi panašių nusiskundimų jau girdėjau, atkreipiau dėmesį, kaip man matosi signalai ir kaip elgiasi kiti vairuotojai. Asmeniškai man, tiek mano kolegoms ir draugams nebuvo jokių problemų matyti signalus. Specialiai perklausiau jų, ar jiems kyla problemų dėl matomumo. Atsakymai vienareikšmiški - aiškiau negali būti. Kas dėl pajudėjimo po 5 s, tai paskutinį kartą stovėjau pirmas prie raudono antroje eismo juostoje link Pilaitės. Trečioje eismo juostoje pirma stovėjo moteriškė, kuri net nesiteikė žiūrėti į jokius šviesoforus, o mielai kalbėjosi su drauge. Užsidegus žaliam pradėjau važiuoti, tai moteriškė pradėjo dairytis, kas čia "atsitiko" ir tada pamatė žalią šviesoforą tiesiai. Kitą kartą važiuojant nuo Pilaitės pr. link miesto centro degė raudonas visiems. Užsidegus žaliam signalui į kairę, tiesiai ketinantis važiuoti vairuotojas net nežiūrėdamas į šviesoforą nuvažiavo tiesiai... Taigi pirmiausiai man susidaro įspūdis, kad vairuotojai paprasčiausiai nesistengia žiūrėti į šviesoforus.
Tačiau patys šviesoforai iš toliau tikrai nėra gerai matomi (keista). Ir čia 200 mm dydis nėra iš esmės kaltas. Pažiūrėkit mieste pilna 200 mm šviesoforų virš važiuojamosios dalies su papildomom sekcijom. Ir jie puikiausiai matosi iš toli. Čia kažkas su pačiais šviesoforais, gal yra sumažintas jų šviesos intensyvumas. Tačiau pabrėšiu, kad sustojus prieš Stop liniją signalai yra normaliai matomi.
Šviesoforai turėtų būti patogūs vairuotojams, o dabar minėtoje sankryžoje jie pakabinti nerealiai aukštai, taigi jei šalia sustoja didesnė mašina ir šoninio šviesofor nesimato, kad pamatyti viršuje esantį, tenka gerokai pasilenkti link vairo ir žiūrėti į dangų. Tai gal kažkam problemų nesudaro, bet kam daryti blogai, jei galima padyti patogiai?
Beje ir pati šita sankryža yra klaida, nes realiai prospekte buvo galima padaryti du apsisukimus skiriamojoje juostoje ir būtų nereikėję suniokoti prospekto, kur dabar nesustojus praktiškai niekada nepravažiuosi.
Šviesoforai turėtų būti patogūs vairuotojams, o dabar minėtoje sankryžoje jie pakabinti nerealiai aukštai, taigi jei šalia sustoja didesnė mašina ir šoninio šviesofor nesimato, kad pamatyti viršuje esantį, tenka gerokai pasilenkti link vairo ir žiūrėti į dangų. Tai gal kažkam problemų nesudaro, bet kam daryti blogai, jei galima padyti patogiai?
Beje ir pati šita sankryža yra klaida, nes realiai prospekte buvo galima padaryti du apsisukimus skiriamojoje juostoje ir būtų nereikėję suniokoti prospekto, kur dabar nesustojus praktiškai niekada nepravažiuosi.
Taip, šviesoforai beprasmiškai pakabinti per aukštai. Bet pačiam šioje sankryžoje teko sustoti prieš Stop liniją, tai norint, galima ir juos matyti. Stop linija pakankamai toli nuo šviesoforų.
Kai vairuotojai nepaiso taisykliu del zalios lenteles, tai kalta lentele. O kai svieosoforai yra sunkiai pastebemi tai kalta ne sistema o vairuotojai.. dvigubi standartai?
Comment