Manau, kad tai taikyta Aleksio O dėl baltų atšvaitinių lentelių tai čia tikrai ne itin protingas dalykas, kurį sugalvojo sovietų inžinieriai. Kokį duoda eismo saugumą juoda dėžė, jei jai dar reikia kažkokio atšvaito? Yra raudona spalva, kuri draudžia eismą ir viskas aišku Bet ne, sovietų inžinieriams kilo mintis juodai dėžei priskirti draudžiamąją reikšmę Juk sutaupysi geltoną ir raudoną dežes
Baltos atšvaitinės lentelės neprotingas dalykas? Kuo? Kad išskiria šviesoforą tiek dieną, tiek naktį iš viso kito fono ir taip lengviau atkreipia dėmesį? Ir šiap, abejoju ar čia sovietinis išmislas, jeigu beveik visame pasaulyje galima tai pastebėt
Baltos atšvaitinės lentelės neprotingas dalykas? Kuo? Kad išskiria šviesoforą tiek dieną, tiek naktį iš viso kito fono ir taip lengviau atkreipia dėmesį? Ir šiap, abejoju ar čia sovietinis išmislas, jeigu beveik visame pasaulyje galima tai pastebėt
Taip, skydai naudojami visame pasaulyje ir numatyti naujose šviesoforų taisyklėse. Bet ne tam, kad pamatytum juodą dėžutę, o apskritai pastebėtum šviesoforą Rusai skydą pritaikė nematomam daiktui pamatyti
Kaune – pirmasis pėsčiųjų šviesoforas su laikmačiu
Vietoje senojo, pėstiesiems skirto šviesoforo atsirado naujas. Geltono signalo vietoje įmontuotas laikmatis, rodantis, kiek sekundžių liko laukti iki įsižiebs raudonas arba žalias signalas.
„Tai eksperimentinis šviesoforas, kokio Kaune iki šiol dar nebuvo. Jį nuspręsta šioje vietoje įrengti, nes reguliuojama pėsčiųjų perėja veda per plačią gatvę, ilgas tiek laukimo terminas, tiek ir perėjimo trukmė“, - sakė Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Dėl pėsčiųjų, sutinku, kad tai naudinga. Tik vėl gi, o kaip laikmatis veiks, kai veiks indukcinės kilpos? O dėl vairuotojų vis dar esu skeptiškos nuomonės:
Kaune įrengtas laiką skaičiuojantis šviesoforas
Nors deklaruojama, kad tokie įrenginiai saugo eismo dalyvius, anapus Atlanto įsikūrusio Toronto universiteto studentai atlikę tyrimą nustatė, kad tokie šviesoforai neigiamai veikia vairuotojus, kurie taip pat mato, kiek laiko liko iki šviesoforo signalo pasikeitimo. Esą skubantis vairuotojas, matydamas, jog tuoj užsidegs žalia šviesa, gali nepastebėti nespėjusio gatvės kirsti pėsčiojo.
Kiekvienai naujovei galima sugalvot tukstanti kvailu kontrargumentu Nepagrista abejone, siek tiek giliau imontuoji laikrodi, kad nesimatytu taip pakivaizdziai vairuotojui ir viskas
O pati argumenta galima perfrazuot ir pritaikyt eilinio sviesoforo geltonai sviesai, kuri signalizuoja, jog tuoj tuoj tuoj bus zalia
Kiekvienai naujovei galima sugalvot tukstanti kvailu kontrargumentu Nepagrista abejone, siek tiek giliau imontuoji laikrodi, kad nesimatytu taip pakivaizdziai vairuotojui ir viskas
O pati argumenta galima perfrazuot ir pritaikyt eilinio sviesoforo geltonai sviesai, kuri signalizuoja, jog tuoj tuoj tuoj bus zalia
Raudonas - geltonas (kartu) dega 1-2 s. Tiek maždaug užtrunka vairuotojo reakcija. Kai kuriose šalyse, pvz.: JAV, šių signalų kombinacija nenaudojama, t.y. žalias signalas užsidega iškart po raudono.
Raudonas - geltonas (kartu) dega 1-2 s. Tiek maždaug užtrunka vairuotojo reakcija. Kai kuriose šalyse, pvz.: JAV, šių signalų kombinacija nenaudojama, t.y. žalias signalas užsidega iškart po raudono.
Ne tik šalyse, bet ir tos pačios Lietuvos miestuose. Pvz. Panevėžyje po raudonos iškart užsidega žalia. Prieš užsidegant žaliai, raudona šviesa labai trumpai mirkeli. Bet taip trumpai, kad nežinodamas gali ir nepastebėti. Dabar naujose sankryžose berods jau dega raudonas ir geltonas kartu.
Gal kas galėtų pakomentuoti apie tokią signalų tvarkos kaitą Lietuvoje? Kad čia nuo sovietmečio užsilikę, tai labai abejoju, nes ne vienas žmogus sakė, kad sovietmečiu po raudonos visada užsidegdavo geltona.
Kas susiję su JAV, tai tiesa - po raudonos užsidega žalia. Tačiau žalia šviesa ten nemirksi - iškart po to užsidega geltona. Dėl tos priežasties geltona dega ilgiau nei pas mus.
Ne tik šalyse, bet ir tos pačios Lietuvos miestuose. Pvz. Panevėžyje po raudonos iškart užsidega žalia. Prieš užsidegant žaliai, raudona šviesa labai trumpai mirkeli. Bet taip trumpai, kad nežinodamas gali ir nepastebėti. Dabar naujose sankryžose berods jau dega raudonas ir geltonas kartu.
Kaune seni šviesoforai irgi taip pat veikia. Tas mirktelėjimas tai čia su sena technika susijęs dalykas.
Gal kas galėtų pakomentuoti apie tokią signalų tvarkos kaitą Lietuvoje? Kad čia nuo sovietmečio užsilikę, tai labai abejoju, nes ne vienas žmogus sakė, kad sovietmečiu po raudonos visada užsidegdavo geltona.
Naujosios Taisyklės numato vieną šviesoforų signalų sekos variantą: raudonas – raudonas ir geltonas kartu – žalias – geltonas. Bet pagal seną standartą buvo galimi dar ir tokie variantai: raudonas – žalias – geltonas; raudonas – geltonas – žalias – geltonas.
Kas susiję su JAV, tai tiesa - po raudonos užsidega žalia. Tačiau žalia šviesa ten nemirksi - iškart po to užsidega geltona. Dėl tos priežasties geltona dega ilgiau nei pas mus.
Geltono signalo trukmė nepriklauso, ar žalias mirksi, ar ne. Mirksintis žalias signalas leidžia eismą ir tik įspėja, kad užsidegs geltonas signalas. Pagal naujas taisykles geltono signalo, kai jis įjungiamas pereinant iš žalio signalo į raudoną, trukmė priklauso nuo leistinojo greičio ir yra 3 – 5 s.
Dar vienas pastebėjimas. Kai Vilniuje buvo įrengta nauja šviesoforų sistema, atsirado tokia fazė, kai iš visų keturių pusių dega raudona (apie porą sekundžių). Sena sistema kiek mačiau, visur sinchroniškai perjungdavo - kai po žalios užsidega geltona, skersine kryptimi tuo pačiu metu užsidega geltona kartu su raudona.
Tos raudonos visom kryptim fazės privalumas - padidinamas saugumas leidžiant visoms mašinoms išvažiuoti iš sankryžos. Tačiau šis reiškinys labai padidino vairuotojų įžūlumą, tad dabar turime masinį lėkimą per geltoną ir net jau užsidegus raudonam.
Dubliuojančių šviesoforų panaikinimas galbūt iš dalies išspręstų problemą, kai yra pradedama važiuoti jau mirksint skersine kryptimi žaliam. Tačiau ar yra numatytas raudono signalo fazių persidengimas? Nes matomai reikia kovoti su tuo beprotišku lakstymu per raudoną.
Dar vienas pastebėjimas. Kai Vilniuje buvo įrengta nauja šviesoforų sistema, atsirado tokia fazė, kai iš visų keturių pusių dega raudona (apie porą sekundžių). Sena sistema kiek mačiau, visur sinchroniškai perjungdavo - kai po žalios užsidega geltona, skersine kryptimi tuo pačiu metu užsidega geltona kartu su raudona.
Tos raudonos visom kryptim fazės privalumas - padidinamas saugumas leidžiant visoms mašinoms išvažiuoti iš sankryžos. Tačiau šis reiškinys labai padidino vairuotojų įžūlumą, tad dabar turime masinį lėkimą per geltoną ir net jau užsidegus raudonam.
Dubliuojančių šviesoforų panaikinimas galbūt iš dalies išspręstų problemą, kai yra pradedama važiuoti jau mirksint skersine kryptimi žaliam. Tačiau ar yra numatytas raudono signalo fazių persidengimas? Nes matomai reikia kovoti su tuo beprotišku lakstymu per raudoną.
Na, tai nėra fazė. Tiesiog dabar yra skaičiuojami saugos laikai ir sudaroma matrica. Esmė ta, kad apskaičiuojama, kiek laiko reikia saugiai užbaigti manevrą vienai krypčiai, kad būtų galima saugiai paleisti po to einančią kryptį. Dėl to kartais susidaro tokia signalų kombinacija, kai trumpam visiems dega raudonas. Kaip minėjote, dubliuojančių šviesoforų atsisakymas yra vienas iš variantų, nes vairuotojas nemato kitų krypčių transporto šviesoforų signalų.
Nauja šviesoforinė sankryža ties Vilniuje esančiomis Sudervės kel., Dūktų g. ir Buivydiškių g. įrenginėjama pagal naujausius standartus. Virš važiuojamosios dalies kabinami šviesoforai, o ant žemės stovintys šviesoforai statomi per perėjų centrą.
Buivydiskiu ir Ciobiskio sankryzoj irgi labai noretusi sviesoforo arba iskirstu krumu, kurie visiskai uzstoja pesciaji. Nervu karai pro ten vaziuojant...
Kairių gatvėje lenktynes stabdys šviesoforai ir kalneliai
Nauja tai, kad pastarajame ruože įrengtos ne tik nuovažos, bet ir dvi visiškai naujos šviesoforais reguliuojamos sankryžos. Dar vienas šviesoforas pastatytas atkarpoje tarp Taikos prospekto ir Klaipėdos kanalo - sankryžoje su jungiamuoju Perkėlos gatvės keliu.
Raudonas - geltonas (kartu) dega 1-2 s. Tiek maždaug užtrunka vairuotojo reakcija. Kai kuriose šalyse, pvz.: JAV, šių signalų kombinacija nenaudojama, t.y. žalias signalas užsidega iškart po raudono.
Ta ir turejau omenyj, kad argumentas, jog laiko rodymas pakenks saugumui yra tokia pat nesamone, kaip ir geltono signalo zala
Ta ir turejau omenyj, kad argumentas, jog laiko rodymas pakenks saugumui yra tokia pat nesamone, kaip ir geltono signalo zala
Yra skirtumas, kai 1-2 s užsidega raudonas ir geltonas kartu, ir kai prieš 10 s matai, kada užsidegs žalias signalas. Antruoju atveju norint galima daug anksčiau kirsti "Stop" liniją ir įvažiuoti į sankryžą.
Čia gal labiau ne klaidina, bet prieštarauja logikai ir įneša chaotiškumo. Tik ne šviesoforo signaluose, o kelio ženkle yra problema. Apskritai jeigu gatvė yra su horizontalia kreive, tai kažkodėl kažkas sugalvoja, kad tai yra kažkoks menamas posūkis. Nors jeigu nesuksi į ta posūkį - nuvažiuosi nuo kelio ir tai tėra kelio/gatvės vingis.
Vilniuje yra ir absurdiškesnių vietų. Kaip pvz. sankryžoje yra dvi eismo juostos: 1) į kairę ir tiesiai, 2) į dešinę. Nors važiuodamas tiesiai ir sukdamas į dešinė nuvažiuoji ten pat (gatvė užsisuka dešinėn)
Comment