Parašė dsanto
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje
Collapse
X
-
Kuriozas Tauragėje. Gedimino - J. Tumo Vaižganto sankryža rekonstruota pagal jau nebegaliojantį standartą LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, kuris nuo 2012 m. birželio 1 d. pripažintas netekusiu galios. Vietoje atskiro šviesoforo įrengta papildoma sekcija į kairę. Vairuotojai jos nemato ir suka į kairę užsidegus žaliam signalui, bet nedegant papildomai sekcijai:
http://www.tvk.lt/index.php?m=30&tid=324
O kas įdomiausia, sankryža ne tik neatitinka šią dieną galiojančių teisės aktų, bet ir oficialiai nepriduoda. Ir tai dar ne viskas - kol sankryža nebus sutvarkyta, policija nebaus pažeidėjų
http://www.taurageszinios.lt/lt/teisetvarka/item/3715
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąKuriozas Tauragėje. Gedimino - J. Tumo Vaižganto sankryža rekonstruota pagal jau nebegaliojantį standartą LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, kuris nuo 2012 m. birželio 1 d. pripažintas netekusiu galios. Vietoje atskiro šviesoforo įrengta papildoma sekcija į kairę. Vairuotojai jos nemato ir suka į kairę užsidegus žaliam signalui, bet nedegant papildomai sekcijai:
http://www.tvk.lt/index.php?m=30&tid=324
O kas įdomiausia, sankryža ne tik neatitinka šią dieną galiojančių teisės aktų, bet ir oficialiai nepriduoda. Ir tai dar ne viskas - kol sankryža nebus sutvarkyta, policija nebaus pažeidėjų
http://www.taurageszinios.lt/lt/teisetvarka/item/3715
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąKažkokias erezijas skleidžiate gerbiamasis. Tuoj ateis vienas forumo narys ir paaiškins kaip šalia šviesoforo pakabinta nešviečianti juoda dėžutė gali puikiai reguliuoti eismą, drausti atlikti posūkius ir t.t. Viskas čia šaunu ir puiku, o tie kas kažko nesupranta yra patys kalti, nes tamsoje spiginant žaliam signalui įžiūrėti nešviečiančią juodą dėžutę yra vieni juokai.
Tauragė, Gedimino - J. Tumo Vaižganto sankryža:
Šviesoforas yra ne tik už sankryžos, bet ir kairėje kelio pusėje prieš sankryžą, tik iš jo mažai naudos, nes jį užstoja kelio ženklas:
Na ir sankryža su tokiu pačiu eismo juostų išdėstymu Kaune, T. Masiulio g.:
Comment
-
Šiaip belieka tik būti pasibaisėjus mūsų šalies vairuotojais. Nejaugi jie nemato šioje pasiskolintoje nuotraukoje radonai apibrėžto objekto:
Ir nežino, kad šis vos matomas neaiškus objektas draudžia sukti į kairę degant žaliam šviesoforo signalui (be jokių krypčių rodyklių)?
O jeigu kalbant rimtai, tai puikiai atspindi musų šalies eismo reguliavime tvyrantį (tvyrojusį) chaosą, kai viskas paremta "žinojimu" ir "įpratimu", o ne aiškiai matomais ženklais, signalais ir nuorodomis.
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąKažkokias erezijas skleidžiate gerbiamasis. Tuoj ateis vienas forumo narys ir paaiškins kaip šalia šviesoforo pakabinta nešviečianti juoda dėžutė gali puikiai reguliuoti eismą, drausti atlikti posūkius ir t.t. Viskas čia šaunu ir puiku, o tie kas kažko nesupranta yra patys kalti, nes tamsoje spiginant žaliam signalui įžiūrėti nešviečiančią juodą dėžutę yra vieni juokai.
Čia kas atlikta, mano nuomone, yra ne kas kita, o grynų gryniausias grybų karas. "Šalia šviesoforo pakabinta nešviečianti juoda dėžutė" būtų mano paties nuspirta, nes jos čia net prie geriausių norų neišeitų tamsoj pastebėt. Jeigu būtų bent jau ant baltos atšvaitinės lentelės, tai dar dar, o jei dar ir prieš sankryžą pastatyta, tai nebent aklas galėtų jos nepastebėt. Apie ženklinimo praktinį, ne teorinį, nebūvimą patylėsiu. Bet kaip jau sakiau, šitoj sankryžoj beveik absoliučiai viskas yra nesąmonė.
Comment
-
Parašė Egiuxz Rodyti pranešimąJeigu čia taikoma man, tai atsakysiu.
Čia kas atlikta, mano nuomone, yra ne kas kita, o grynų gryniausias grybų karas. "Šalia šviesoforo pakabinta nešviečianti juoda dėžutė" būtų mano paties nuspirta, nes jos čia net prie geriausių norų neišeitų tamsoj pastebėt. Jeigu būtų bent jau ant baltos atšvaitinės lentelės, tai dar dar..
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąO dėl baltų atšvaitinių lentelių tai čia tikrai ne itin protingas dalykas, kurį sugalvojo sovietų inžinieriai. Kokį duoda eismo saugumą juoda dėžė, jei jai dar reikia kažkokio atšvaito? Yra raudona spalva, kuri draudžia eismą ir viskas aišku Bet ne, sovietų inžinieriams kilo mintis juodai dėžei priskirti draudžiamąją reikšmę Juk sutaupysi geltoną ir raudoną dežes
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimą+ nereikia pirkti lempučių. Jeigu tu nematai papildomos sekcijos, negali laiku sureaguoti į ją, tai kaip tu gali vairuoti automobilį?
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimą+ nereikia pirkti lempučių. Jeigu tu nematai papildomos sekcijos, negali laiku sureaguoti į ją, tai kaip tu gali vairuoti automobilį?Tuo labiau, kad angai iki šiool važinėja ne ta kelio puse.
Ir turbūt raudoną signalą, kuris atlieka draudimo funkciją, išrado lempų gamintojai, kad pirktų kelininkai daugiau lempų. Juk puikiai draudžiamąjį signalą atstoja ir juoda dėžė. Jai nei elektros, nei lempų, nei laidų reikia. Galima pagaminti iš pigiausio plastiko kvadratinę dėžutę, kuriai net stogelio nereikėtų, ir gauti tą patį efektą.
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąJeigu tu nematai papildomos sekcijos, negali laiku sureaguoti į ją, tai kaip tu gali vairuoti automobilį?
Diskusijos diskusijom, bet kiek eismo įvykių įvyko dėl to, kad vairuotojai nepastebėjo papildomų sekcijų (pačiam ne kartą teko skaityti). O kiek eismo dalyvių teko atsisveikinti su savo gyvybėm? Ir viskas tik dėl to, kad sovietų inžinieriai išrado tokį eismo reguliavimo būdą siekdami sutaupyti lemputes? Dėl lempučių skaičiaus ir norėčiau pasiginčyti.
Parašė Aleksio Rodyti pranešimą+ nereikia pirkti lempučių.
Bet Lietuvoje sankryžos nuo sovietinių laikų pasikeitę - gatvės išplatėję, įrengtos skiriamosios juostos, saugumo salelės. Paimkime Vilnių - įvykdytas grandiozinis eismo projektas, o šviesoforai įrengti pagal sovietinių laikų atgyvenusį standartą.
Pavyzdys: Savanorių pr. - Riovonių g. sankryža.
Pėsčiųjų šviesoforų suskaičiuoju 12 vnt. Jei jie pagal naują tvarką būtų dviejų, o ne trijų sekcijų, sutaupytume per sankryžą 12 "lempučių".
Privažiavimas Savanorių pr. link Kauno. Įrengti 4 šviesoforai, 3 iš jų su papildomomis sekcijomis. Vairuotojas, važiuodamas link sankryžos mato 4 žalius signalus ir tris juodus (tamsoje, kol dar juos pamato). Jei sankryža būtų nauja, būtų 4 šviesoforai - du važiavimui tiesiai ir į dešinę (šiuo atveju degtų žaliai), du į kairę (šiuo atveju degtų raudonai). Sutaupytume dar 3 "lemputes" - bet posūkiai turėtų trijų spalvų rodykles (paradoksas?):
Analogiška situacija atvažiavus nuo Kauno Savanorių pr. Sutaupytume dar 3 "lemputes":
Šalutinis kelias iš Riovonių g. Įrengti 3 šviesoforai. Pagal naują tvarką užtektų dviejų. Sutaupytume dar 3 "lemputes":
Iš priešingos pusės įrengti du šviesoforai. Pagal naują tvarką užtektų irgi dviejų:
Taigi iš viso sankryžoje sutaupome 21 "lemputę", t.y. 7 šviesoforus! To pakaktų reguliuojamai perėjai be salelės ne sankryžoje įrengti.
O kiek per visą Vilnių pristatyta per daug šviesoforų? Ir visa tai, Aleksio, pagal senąjį standartą... Šviesoforų pagal seną tvarką daugiau nei būtų pagal naują, bet posūkiai reguliuojami vienos spalvos rodykle. Pagal naują tvarką reikėtų mažiau šviesoforų, bet posūkiai turėtų tris rodykles. Va tau ir logika pagal sovietus...Paskutinis taisė dsanto; 2013.12.30, 07:25.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąTaigi iš viso sankryžoje sutaupome 21 "lemputę", t.y. 7 šviesoforus! To pakaktų reguliuojamai perėjai be salelės ne sankryžoje įrengti.
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąDar būtų sutaupytos dvi atramos ir keliasdešimt metrų kabelio.
Be to, jei naudotume 200 mm lemputes vietoje 300 mm, kiek dar sutaupytume?Paskutinis taisė dsanto; 2013.12.30, 08:51.
Comment
-
bet jus man papasakokit viena dalyka, kodel tuos sviesoforus virs juostu taip aukstai kabina? Yra tame kokia nors mintis apart troleibusu nekliudimo ar nelabai? Pvz Kaune perbraize stop juostas, atitrauke per masinos ilgi i kalna, bet - nu nei velnio prie jos nesimato jei nepasislenki ant vairo arba neatsidarai stoglangio Patogumo atzvilgiu tai visiska nesamone, vizualiniu - taip, tikrai graziau atrodo nei milijonas sviesu sankryzoj
Comment
-
Parašė ViR2 Rodyti pranešimąbet jus man papasakokit viena dalyka, kodel tuos sviesoforus virs juostu taip aukstai kabina? Yra tame kokia nors mintis apart troleibusu nekliudimo ar nelabai? Pvz Kaune perbraize stop juostas, atitrauke per masinos ilgi i kalna, bet - nu nei velnio prie jos nesimato jei nepasislenki ant vairo arba neatsidarai stoglangio Patogumo atzvilgiu tai visiska nesamone, vizualiniu - taip, tikrai graziau atrodo nei milijonas sviesu sankryzojPaskutinis taisė dsanto; 2013.12.30, 07:27.
Comment
-
Dėl lempučių taupymo - Vokietijoje mačiau, kad kai kuriose vietose yra pavieniai šviesoforai, turintys tik raudoną ir geltoną lempas, o žalia - suprask - tada, kai iš viso niekas nedega.
Jei gerai pamenu, tai buvo miesto centre ir tik kažkuria kryptimi apsaugotam posūkiui.
Dėl lempučių taupymo - Vokietijoje mačiau, kad kai kuriose vietose yra pavieniai šviesoforai, turintys tik raudoną ir geltoną lempas, o žalia - suprask - tada, kai iš viso niekas nedega.
Jei gerai pamenu, tai buvo miesto centre ir tik kažkuria kryptimi apsaugotam posūkiui.
EDIT:
Miunchenas:
https://maps.google.lt/maps?ll=48.11...,15.99,,0,3.47
Beje, tame pačiame Miunchene mačiau dar vieną atvejį, kai raudonos spalvos lempa didesnė už geltonos ir žalios.
https://maps.google.lt/maps?ll=48.11...70.07,,1,-2.97Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2013.12.30, 07:47.
Comment
-
Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimąDėl lempučių taupymo - Vokietijoje mačiau, kad kai kuriose vietose yra pavieniai šviesoforai, turintys tik raudoną ir geltoną lempas, o žalia - suprask - tada, kai iš viso niekas nedega.
Jei gerai pamenu, tai buvo miesto centre ir tik kažkuria kryptimi apsaugotam posūkiui.
EDIT:
Miunchenas:
https://maps.google.lt/maps?ll=48.11...,15.99,,0,3.47
9. Transporto šviesoforai yra trijų spalvų ir turi šią signalų seką: žalias – geltonas – raudonas – raudonas ir geltonas kartu – žalias. Kai šviesoforo signalai įjungiami tik siekiant laikinai sustabdyti eismą, signalų seka yra ši: išjungti signalai – geltonas – raudonas – išjungti signalai. <..>
Jie skirti laikinai sustabdyti eismą, o išsijungus šviesoforams jau reikia vadovautis kelio ženklais, kaip šviesoforų nebūtų.
Vokietijos pvz. Diuselfdorfas prieš tunelį:
Vokietijoje tai kai kur naudojama ir atskiroms kryptims sankryžoje laikinai sustabdyti, pvz., į kairę. Jei dega raudonas su rodykle į kairę, negali sukti. Kai užgęsta raudonas, vadovaujiesi pagrindiniu šviesoforu be rodyklių. Taigi šie šviesoforai greičiau skirti neapsaugotam posūkiui laikinai sustabdyti, jei taip galima išsireikšti. Signalų seka, kaip rašiau aukščiau. Taigi čia ne dėl taupymo, o dėl laikino apribojimo.
Miunchenas:
Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimąBeje, tame pačiame Miunchene mačiau dar vieną atvejį, kai raudonos spalvos lempa didesnė už geltonos ir žalios.
https://maps.google.lt/maps?ll=48.11...70.07,,1,-2.97
104. Išskirtiniais atvejais, siekiant užtikrinti saugų eismą, raudonas šviesoforo signalas gali būti įrengtas su didesniu optiniu elementu, nei kiti signalai.
Berlynas:
Paskutinis taisė dsanto; 2013.12.30, 08:36.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąVokietijoje tai kai kur naudojama ir atskiroms kryptims sankryžoje laikinai sustabdyti, pvz., į kairę. Jei dega raudonas su rodykle į kairę, negali sukti. Kai užgęsta raudonas, vadovaujiesi pagrindiniu šviesoforu be rodyklių. Taigi šie šviesoforai greičiau skirti neapsaugotam posūkiui laikinai sustabdyti, jei taip galima išsireikšti. Signalų seka, kaip rašiau aukščiau. Taigi čia ne dėl taupymo, o dėl laikino apribojimo.
Comment
-
Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimąKiek supratau, pas mus neapsaugotam posūkiui laikinai sustabdyti naudojama papildoma žalios rodyklės sekcija?
Comment
Comment