Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Foto- / videoreportažas iš rekonstruotos Galvės - J. Tiškevičiaus g. sankryžos. Pasirodo, vilniečiai turi naujų sankryžų, bet kukliai tyli. Gal kas galite pasakyti, kad ji buvo rekonstruota (statistikai)?
    Maxima buvo atidaryta 2012 m. gruodį - tada ir sankryžą rekonstravo.
    Viešojo transporto temų rodyklė >>

    Comment


      Kuriozas Tauragėje. Gedimino - J. Tumo Vaižganto sankryža rekonstruota pagal jau nebegaliojantį standartą LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, kuris nuo 2012 m. birželio 1 d. pripažintas netekusiu galios. Vietoje atskiro šviesoforo įrengta papildoma sekcija į kairę. Vairuotojai jos nemato ir suka į kairę užsidegus žaliam signalui, bet nedegant papildomai sekcijai:

      http://www.tvk.lt/index.php?m=30&tid=324

      O kas įdomiausia, sankryža ne tik neatitinka šią dieną galiojančių teisės aktų, bet ir oficialiai nepriduoda. Ir tai dar ne viskas - kol sankryža nebus sutvarkyta, policija nebaus pažeidėjų

      http://www.taurageszinios.lt/lt/teisetvarka/item/3715

      Comment


        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
        Kuriozas Tauragėje. Gedimino - J. Tumo Vaižganto sankryža rekonstruota pagal jau nebegaliojantį standartą LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, kuris nuo 2012 m. birželio 1 d. pripažintas netekusiu galios. Vietoje atskiro šviesoforo įrengta papildoma sekcija į kairę. Vairuotojai jos nemato ir suka į kairę užsidegus žaliam signalui, bet nedegant papildomai sekcijai:

        http://www.tvk.lt/index.php?m=30&tid=324

        O kas įdomiausia, sankryža ne tik neatitinka šią dieną galiojančių teisės aktų, bet ir oficialiai nepriduoda. Ir tai dar ne viskas - kol sankryža nebus sutvarkyta, policija nebaus pažeidėjų

        http://www.taurageszinios.lt/lt/teisetvarka/item/3715
        Kažkokias erezijas skleidžiate gerbiamasis. Tuoj ateis vienas forumo narys ir paaiškins kaip šalia šviesoforo pakabinta nešviečianti juoda dėžutė gali puikiai reguliuoti eismą, drausti atlikti posūkius ir t.t. Viskas čia šaunu ir puiku, o tie kas kažko nesupranta yra patys kalti, nes tamsoje spiginant žaliam signalui įžiūrėti nešviečiančią juodą dėžutę yra vieni juokai.

        Comment


          Parašė sleader Rodyti pranešimą
          Kažkokias erezijas skleidžiate gerbiamasis. Tuoj ateis vienas forumo narys ir paaiškins kaip šalia šviesoforo pakabinta nešviečianti juoda dėžutė gali puikiai reguliuoti eismą, drausti atlikti posūkius ir t.t. Viskas čia šaunu ir puiku, o tie kas kažko nesupranta yra patys kalti, nes tamsoje spiginant žaliam signalui įžiūrėti nešviečiančią juodą dėžutę yra vieni juokai.
          Palyginkime Tauragės sankryžą su papildoma sekcija ir Kauno T. Masiulio sankryžą su atskiru šviesoforu į kairę.

          Tauragė, Gedimino - J. Tumo Vaižganto sankryža:



          Šviesoforas yra ne tik už sankryžos, bet ir kairėje kelio pusėje prieš sankryžą, tik iš jo mažai naudos, nes jį užstoja kelio ženklas:



          Na ir sankryža su tokiu pačiu eismo juostų išdėstymu Kaune, T. Masiulio g.:

          Comment


            Šiaip belieka tik būti pasibaisėjus mūsų šalies vairuotojais. Nejaugi jie nemato šioje pasiskolintoje nuotraukoje radonai apibrėžto objekto:

            Ir nežino, kad šis vos matomas neaiškus objektas draudžia sukti į kairę degant žaliam šviesoforo signalui (be jokių krypčių rodyklių)?

            O jeigu kalbant rimtai, tai puikiai atspindi musų šalies eismo reguliavime tvyrantį (tvyrojusį) chaosą, kai viskas paremta "žinojimu" ir "įpratimu", o ne aiškiai matomais ženklais, signalais ir nuorodomis.

            Comment


              Parašė sleader Rodyti pranešimą
              Kažkokias erezijas skleidžiate gerbiamasis. Tuoj ateis vienas forumo narys ir paaiškins kaip šalia šviesoforo pakabinta nešviečianti juoda dėžutė gali puikiai reguliuoti eismą, drausti atlikti posūkius ir t.t. Viskas čia šaunu ir puiku, o tie kas kažko nesupranta yra patys kalti, nes tamsoje spiginant žaliam signalui įžiūrėti nešviečiančią juodą dėžutę yra vieni juokai.
              Jeigu čia taikoma man, tai atsakysiu.

              Čia kas atlikta, mano nuomone, yra ne kas kita, o grynų gryniausias grybų karas. "Šalia šviesoforo pakabinta nešviečianti juoda dėžutė" būtų mano paties nuspirta, nes jos čia net prie geriausių norų neišeitų tamsoj pastebėt. Jeigu būtų bent jau ant baltos atšvaitinės lentelės, tai dar dar, o jei dar ir prieš sankryžą pastatyta, tai nebent aklas galėtų jos nepastebėt. Apie ženklinimo praktinį, ne teorinį, nebūvimą patylėsiu. Bet kaip jau sakiau, šitoj sankryžoj beveik absoliučiai viskas yra nesąmonė.

              Comment


                Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
                Jeigu čia taikoma man, tai atsakysiu.

                Čia kas atlikta, mano nuomone, yra ne kas kita, o grynų gryniausias grybų karas. "Šalia šviesoforo pakabinta nešviečianti juoda dėžutė" būtų mano paties nuspirta, nes jos čia net prie geriausių norų neišeitų tamsoj pastebėt. Jeigu būtų bent jau ant baltos atšvaitinės lentelės, tai dar dar..
                Manau, kad tai taikyta Aleksio O dėl baltų atšvaitinių lentelių tai čia tikrai ne itin protingas dalykas, kurį sugalvojo sovietų inžinieriai. Kokį duoda eismo saugumą juoda dėžė, jei jai dar reikia kažkokio atšvaito? Yra raudona spalva, kuri draudžia eismą ir viskas aišku Bet ne, sovietų inžinieriams kilo mintis juodai dėžei priskirti draudžiamąją reikšmę Juk sutaupysi geltoną ir raudoną dežes

                Comment


                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                  O dėl baltų atšvaitinių lentelių tai čia tikrai ne itin protingas dalykas, kurį sugalvojo sovietų inžinieriai. Kokį duoda eismo saugumą juoda dėžė, jei jai dar reikia kažkokio atšvaito? Yra raudona spalva, kuri draudžia eismą ir viskas aišku Bet ne, sovietų inžinieriams kilo mintis juodai dėžei priskirti draudžiamąją reikšmę Juk sutaupysi geltoną ir raudoną dežes
                  + nereikia pirkti lempučių. Jeigu tu nematai papildomos sekcijos, negali laiku sureaguoti į ją, tai kaip tu gali vairuoti automobilį?Tuo labiau, kad angai iki šiool važinėja ne ta kelio puse.

                  Comment


                    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                    + nereikia pirkti lempučių. Jeigu tu nematai papildomos sekcijos, negali laiku sureaguoti į ją, tai kaip tu gali vairuoti automobilį?
                    Cha cha cha, sakiau, kad taip parašys!

                    Comment


                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                      + nereikia pirkti lempučių. Jeigu tu nematai papildomos sekcijos, negali laiku sureaguoti į ją, tai kaip tu gali vairuoti automobilį?Tuo labiau, kad angai iki šiool važinėja ne ta kelio puse.
                      Tai kurių galų kitoms kryptims yra raudonas signalas? Galime juk pastatyti šviesoforus "trijų aukštų", bet iš raudonos dalies išsukti lempas. Tada susitarti, kad važiuoti galima tik kai dega žalias, o kai niekas nedega - važiuoti draudžiama. Sutaupysime elektros, lempučių sąskaita. Dar galų gale bus galima vietoje raudonos spalvos stiklo dėti tamsiai raudonai paspalvintą kartoną - taip gerokai pigiau. Būkime racionalizatoriais.
                      Ir turbūt raudoną signalą, kuris atlieka draudimo funkciją, išrado lempų gamintojai, kad pirktų kelininkai daugiau lempų. Juk puikiai draudžiamąjį signalą atstoja ir juoda dėžė. Jai nei elektros, nei lempų, nei laidų reikia. Galima pagaminti iš pigiausio plastiko kvadratinę dėžutę, kuriai net stogelio nereikėtų, ir gauti tą patį efektą.

                      Comment


                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                        Jeigu tu nematai papildomos sekcijos, negali laiku sureaguoti į ją, tai kaip tu gali vairuoti automobilį?
                        Niekada nesu pravažiavęs nedegant papildomai sekcijai. Bet kai išvažiavau į Vakarus ir pamačiau, kad yra atskiri šviesoforai su rodyklėmis, supratau, kad mūsų sistema yra nelogiška. Kai nežinai, ar yra papildoma sekcija, skiri dėmesį jos paieškai, kai tuo tarpu jo gali prireikti kitoms situacijoms. Kaip rodo šios temos apklausa, net du trečdaliai apklausos dalyvių nori matyti atskirus posūkių šviesoforus sankryžose ir tik penktadaliui tinka papildomos sekcijos.

                        Diskusijos diskusijom, bet kiek eismo įvykių įvyko dėl to, kad vairuotojai nepastebėjo papildomų sekcijų (pačiam ne kartą teko skaityti). O kiek eismo dalyvių teko atsisveikinti su savo gyvybėm? Ir viskas tik dėl to, kad sovietų inžinieriai išrado tokį eismo reguliavimo būdą siekdami sutaupyti lemputes? Dėl lempučių skaičiaus ir norėčiau pasiginčyti.

                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                        + nereikia pirkti lempučių.
                        Kai kieme buvo trys moskvičiai ir vienas žigulys, gatvėse nebuvo daug automobilių, galbūt ir buvo taupoma. Kai nėra salelių, tai iš tiesų pastatei du šviesoforus su papildomomis sekcijomis ir sutaupai lempučių:



                        Bet Lietuvoje sankryžos nuo sovietinių laikų pasikeitę - gatvės išplatėję, įrengtos skiriamosios juostos, saugumo salelės. Paimkime Vilnių - įvykdytas grandiozinis eismo projektas, o šviesoforai įrengti pagal sovietinių laikų atgyvenusį standartą.

                        Pavyzdys: Savanorių pr. - Riovonių g. sankryža.

                        Pėsčiųjų šviesoforų suskaičiuoju 12 vnt. Jei jie pagal naują tvarką būtų dviejų, o ne trijų sekcijų, sutaupytume per sankryžą 12 "lempučių".



                        Privažiavimas Savanorių pr. link Kauno. Įrengti 4 šviesoforai, 3 iš jų su papildomomis sekcijomis. Vairuotojas, važiuodamas link sankryžos mato 4 žalius signalus ir tris juodus (tamsoje, kol dar juos pamato). Jei sankryža būtų nauja, būtų 4 šviesoforai - du važiavimui tiesiai ir į dešinę (šiuo atveju degtų žaliai), du į kairę (šiuo atveju degtų raudonai). Sutaupytume dar 3 "lemputes" - bet posūkiai turėtų trijų spalvų rodykles (paradoksas?):



                        Analogiška situacija atvažiavus nuo Kauno Savanorių pr. Sutaupytume dar 3 "lemputes":



                        Šalutinis kelias iš Riovonių g. Įrengti 3 šviesoforai. Pagal naują tvarką užtektų dviejų. Sutaupytume dar 3 "lemputes":



                        Iš priešingos pusės įrengti du šviesoforai. Pagal naują tvarką užtektų irgi dviejų:



                        Taigi iš viso sankryžoje sutaupome 21 "lemputę", t.y. 7 šviesoforus! To pakaktų reguliuojamai perėjai be salelės ne sankryžoje įrengti.

                        O kiek per visą Vilnių pristatyta per daug šviesoforų? Ir visa tai, Aleksio, pagal senąjį standartą... Šviesoforų pagal seną tvarką daugiau nei būtų pagal naują, bet posūkiai reguliuojami vienos spalvos rodykle. Pagal naują tvarką reikėtų mažiau šviesoforų, bet posūkiai turėtų tris rodykles. Va tau ir logika pagal sovietus...
                        Paskutinis taisė dsanto; 2013.12.30, 07:25.

                        Comment


                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                          Taigi iš viso sankryžoje sutaupome 21 "lemputę", t.y. 7 šviesoforus! To pakaktų reguliuojamai perėjai be salelės ne sankryžoje įrengti.
                          Dar būtų sutaupytos dvi atramos ir keliasdešimt metrų kabelio.

                          Comment


                            Parašė sleader Rodyti pranešimą
                            Dar būtų sutaupytos dvi atramos ir keliasdešimt metrų kabelio.
                            Patikslinsiu, būtų sutaupytos 3 atramos: dvi Savanorių pr. šviesoforams su papildomomis sekcijomis už sankryžų, ir viena atrama dubliuojančiam šviesoforui iš šalutinio kelio:



                            Be to, jei naudotume 200 mm lemputes vietoje 300 mm, kiek dar sutaupytume?
                            Paskutinis taisė dsanto; 2013.12.30, 08:51.

                            Comment


                              bet jus man papasakokit viena dalyka, kodel tuos sviesoforus virs juostu taip aukstai kabina? Yra tame kokia nors mintis apart troleibusu nekliudimo ar nelabai? Pvz Kaune perbraize stop juostas, atitrauke per masinos ilgi i kalna, bet - nu nei velnio prie jos nesimato jei nepasislenki ant vairo arba neatsidarai stoglangio Patogumo atzvilgiu tai visiska nesamone, vizualiniu - taip, tikrai graziau atrodo nei milijonas sviesu sankryzoj

                              Comment


                                Parašė ViR2 Rodyti pranešimą
                                bet jus man papasakokit viena dalyka, kodel tuos sviesoforus virs juostu taip aukstai kabina? Yra tame kokia nors mintis apart troleibusu nekliudimo ar nelabai? Pvz Kaune perbraize stop juostas, atitrauke per masinos ilgi i kalna, bet - nu nei velnio prie jos nesimato jei nepasislenki ant vairo arba neatsidarai stoglangio Patogumo atzvilgiu tai visiska nesamone, vizualiniu - taip, tikrai graziau atrodo nei milijonas sviesu sankryzoj
                                Minimalus aukštis nuo žemės yra 5 metrai. Arčiausiai "Stop" linijos stovintiems yra skirti šviesoforai šalia kelio. O toliau stovintiems - virš kelio. Nu nereikia tos galvos pro stoglangį kišti Šiaip pastebėjau, kad Kauno naujose sankryžose jau praktiškai visi stengiasi idealiai sustoti prieš "Stop" linijas. Šaunuoliai
                                Paskutinis taisė dsanto; 2013.12.30, 07:27.

                                Comment


                                  Dėl lempučių taupymo - Vokietijoje mačiau, kad kai kuriose vietose yra pavieniai šviesoforai, turintys tik raudoną ir geltoną lempas, o žalia - suprask - tada, kai iš viso niekas nedega.
                                  Jei gerai pamenu, tai buvo miesto centre ir tik kažkuria kryptimi apsaugotam posūkiui.

                                  Dėl lempučių taupymo - Vokietijoje mačiau, kad kai kuriose vietose yra pavieniai šviesoforai, turintys tik raudoną ir geltoną lempas, o žalia - suprask - tada, kai iš viso niekas nedega.
                                  Jei gerai pamenu, tai buvo miesto centre ir tik kažkuria kryptimi apsaugotam posūkiui.

                                  EDIT:

                                  Miunchenas:

                                  https://maps.google.lt/maps?ll=48.11...,15.99,,0,3.47

                                  Beje, tame pačiame Miunchene mačiau dar vieną atvejį, kai raudonos spalvos lempa didesnė už geltonos ir žalios.

                                  https://maps.google.lt/maps?ll=48.11...70.07,,1,-2.97
                                  Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2013.12.30, 07:47.

                                  Comment


                                    Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
                                    Dėl lempučių taupymo - Vokietijoje mačiau, kad kai kuriose vietose yra pavieniai šviesoforai, turintys tik raudoną ir geltoną lempas, o žalia - suprask - tada, kai iš viso niekas nedega.
                                    Jei gerai pamenu, tai buvo miesto centre ir tik kažkuria kryptimi apsaugotam posūkiui.

                                    EDIT:

                                    Miunchenas:

                                    https://maps.google.lt/maps?ll=48.11...,15.99,,0,3.47
                                    Pagal naują šviesoforų įrengimo tvarką taip gali būti įrengta ir pas mus. Tik pagal mūsų KET tai būtų trijų sekcijų šviesoforai, kurių žalia nedegtų.

                                    9. Transporto šviesoforai yra trijų spalvų ir turi šią signalų seką: žalias – geltonas – raudonas – raudonas ir geltonas kartu – žalias. Kai šviesoforo signalai įjungiami tik siekiant laikinai sustabdyti eismą, signalų seka yra ši: išjungti signalai – geltonas – raudonas – išjungti signalai. <..>

                                    Jie skirti laikinai sustabdyti eismą, o išsijungus šviesoforams jau reikia vadovautis kelio ženklais, kaip šviesoforų nebūtų.

                                    Vokietijos pvz. Diuselfdorfas prieš tunelį:



                                    Vokietijoje tai kai kur naudojama ir atskiroms kryptims sankryžoje laikinai sustabdyti, pvz., į kairę. Jei dega raudonas su rodykle į kairę, negali sukti. Kai užgęsta raudonas, vadovaujiesi pagrindiniu šviesoforu be rodyklių. Taigi šie šviesoforai greičiau skirti neapsaugotam posūkiui laikinai sustabdyti, jei taip galima išsireikšti. Signalų seka, kaip rašiau aukščiau. Taigi čia ne dėl taupymo, o dėl laikino apribojimo.

                                    Miunchenas:





                                    Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
                                    Beje, tame pačiame Miunchene mačiau dar vieną atvejį, kai raudonos spalvos lempa didesnė už geltonos ir žalios.

                                    https://maps.google.lt/maps?ll=48.11...70.07,,1,-2.97
                                    Tai numato ir naujos mūsų šviesoforų įrengimo taisyklės:

                                    104. Išskirtiniais atvejais, siekiant užtikrinti saugų eismą, raudonas šviesoforo signalas gali būti įrengtas su didesniu optiniu elementu, nei kiti signalai.

                                    Berlynas:

                                    Paskutinis taisė dsanto; 2013.12.30, 08:36.

                                    Comment


                                      Ilgai buvau skeptikas naujosios tvarkos atžvilgiu, bet jūs atvedėte mane į tiesos kelią. Nemaniau, kad naujosios taisyklės tokios apgalvotos. Pagarba!
                                      Lietuva visiems.

                                      Comment


                                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                        Vokietijoje tai kai kur naudojama ir atskiroms kryptims sankryžoje laikinai sustabdyti, pvz., į kairę. Jei dega raudonas su rodykle į kairę, negali sukti. Kai užgęsta raudonas, vadovaujiesi pagrindiniu šviesoforu be rodyklių. Taigi šie šviesoforai greičiau skirti neapsaugotam posūkiui laikinai sustabdyti, jei taip galima išsireikšti. Signalų seka, kaip rašiau aukščiau. Taigi čia ne dėl taupymo, o dėl laikino apribojimo.
                                        Kiek supratau, pas mus neapsaugotam posūkiui laikinai sustabdyti naudojama papildoma žalios rodyklės sekcija?

                                        Comment


                                          Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
                                          Kiek supratau, pas mus neapsaugotam posūkiui laikinai sustabdyti naudojama papildoma žalios rodyklės sekcija?
                                          Tokio varianto pas mus kaip ir nėra. Aišku, protingesnis projektuotojas, vadovaudamasis naujų taisyklių 9 punktu, gali tokį dalyką išmąstyti kaip Miunchene. Bet mūsų vairuotojams būtų šokas ir neaišku, kaip važiuoti

                                          Comment

                                          Working...
                                          X