Senų šviesoforų dar niekas masiškai nekeičia. Tai ir pinigų nekiša. Pagal naują tvarką stato naujus šviesoforus tik rekonstruojamuose ir tose, kuriuose jų seniau nebuvo. Dėl gatvių tvarkymo reikia pradėti naują temą.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje
Collapse
X
-
Parašė sknts Rodyti pranešimąJi neveikė puikiai. Jei nepastebėjai trūkumų, tai nereiškia, kad jų nebuvo.
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąSenoji sistema turėjo tik du minusus - lempos, o ne šviesos diodai ir rodyklių kontūrai šviesiame fone, o ne rodyklės tamsiame fone. Pati šviesoforų išsidėstymo schema buvo gera.
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąSenoji sistema turėjo tik du minusus - lempos, o ne šviesos diodai ir rodyklių kontūrai šviesiame fone, o ne rodyklės tamsiame fone. Pati šviesoforų išsidėstymo schema buvo gera.
1. Pėstiesiems ir transportui KŠĮT numato atskirus šviesoforus, LST daugeliu atveju numatė, kad pėstieisiems privaloma įrengti transporto šviesoforus. Pagal KŠĮT pėstiesiems visose perėjose būtina įrengti pėsčiųjų šviesoforus.
2. KŠĮT apribojo lentelės su žaliomis rodyklėmis ribojimą. Draudžiamieji kriterijai diskutuotini, bet iš esmės jie paimti kaip didžiausi eismui pavojų keliantys veiksniai. Svarbu, kad atkreiptas dėmesys, jog lentelės ne tik gerina eismo pralaidumą, bet ir sukelia eismui pavojų.
3. KŠĮT numato išsamesnį dviratininkų eismo reguliavimą. LST buvo numatyti tik šviesoforai dviratininkams.
4. LST posūkiams reguliuoti numatė atskirus šviesoforus su rodyklėmis, bet dėl ekonominių priežasčių vietoje jų leido naudoti šviesoforus su papildomomis sekcijomis. KŠĮT numato atskirus šviesoforus su rodyklėmis kiekvienam atskirai reguliuojamam posūkiui.
5. KŠĮT numato, kad ne gyvenvietėse esant keturių juostų keliui, sankryžose privalo būti įrengti šviesoforai. LST to nereglamentavo.
6. KŠĮT nurodo, kad atskiros fazės eismo kryptims gali būti skirtos tik tuomet, jei jos turi atskiras eismo juostas. Jei yra eismo juosta, pvz., tiesiai ir į dešinę, tai negali būti atskirų fazių važiavimui tiesiai ir į dešinę, ką leisdavo LST.
7. KŠĮT numato, kad kai degant žaliam signalui kertasi skirtingos eismo kryptys ir viena iš jų turi pirmumą, tai pirmumą turintis eismas negali būti paleidžiamas vėliau už pirmumo neturintį eismą. Pvz., pėsčiųjų eismas negali būti paleistas vėliau nei automobilių, kurie kerta pėsčiųjų perėją, nes priešingu atveju pėstiesiems gali būti sunku pasinaudoti savo pirmumo teise. LST to nereglamentavo.
8. KŠĮT nurodo, kad esant posūkiui iš dviejų eismo juostų, lygiagretus pėsčiųjų ir dviratininkų eismas turi būti reguliuojamas atskirai nuo automobilų eismo. LST to nereglamentavo.
9. Nurodyta, kada posūkis į kairę turi būti apsaugotas. LST to nereglamentavo.
10. KŠĮT įvedė iš dalies apsaugoto kairiojo posūkio sąvoką, pagal kurią į kairę sukančioms transporto priemonėms žalias signalas dega ilgiau nei žalias signalas priešpriešinės krypties transporto priemonėms ir lygiagrečiai judantiems pėstiesiems bei dviratininkams. LST to nenumatė.
11. KŠĮT nurodo, kad naudojant šviesoforą su papildoma sekcija į dešinę, derinys, kai dega žalias pagrindinio šviesoforo signalas, o papildomos sekcijos signalas yra išjungtas, nenaudojamas. LST leisdavo šį derinį.
12. KŠĮT nurodo, kad pėstiesiems žalias signalas būtų uždegamas 1-2 s anksčiau nei automobiliams. Draudžiama žalią signalą pėstiesiems įjungti vėlaiu nei automobiliams. LST to nereglamentavo.
13. KŠĮT numato reversinį eismo reguliavimą. LST to nenumatė.
14. KŠĮT nurodo geltono, raudono-geltono (kartu) signalų trukmes. LST jų nenumatė, tai visur projektuotojai galėdavo skirtingai numatyti.
15. KŠĮT apriboja šviesoforu reguliuojamo ruožo greitį iki 70 km/h (išskirtiniais atvejais iki 50 km/h). LST greičio neribojo.
16. KŠĮT numato tikslius šviesoforų simbolius, rodyklės ypač didelio dydžio. LST simbolių matmenų nenumatė, tai visoje Lietuvoje turime skirtingus simbolius.
Kol kas tiek skirtumų. Norėtųsi iš taisyklių priešininkų atitinkamų kontrargumentų su konkrečiais palyginimais. Šviesoforų išdėstymą kol kas palikime šone, nes jau pakankamai padiskutavome.
Comment
-
Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
Comment
-
Kaune, T.Masiulio g. prie naujos Maximos pradėti įrenginėti šviesoforai. Sankryža bus įrengta pagal Kelių šviesoforų įrengimo taisykles.
Nuo Maximos pusės. Bus atskiri šviesoforai į kairę ir į dešinę su rodyklėmis:
Nuo HESo pusės. Bus atskiri šviesoforai tiesiai ir į kairę su rodyklėmis. Jau įrengtas kairiojo posūkio šviesoforas, pasuktas į vairuotojus dėl geresnio matomumo:
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąKaune paleista pirmoji pagal Kelių šviesoforų įrengimo taisykles šviesoforais reguliuojama sankryža. Šviesoforai išdėstyti prieš sankryžą, kairieji apsaugoti posūkiai reguliuojami atskirais šviesoforais su rodyklėmis, pėsčiųjų šviesoforai įjungiami 2 s anskčiau nei sukančiųjų automobilių, nėra lentelių su žaliomis rodyklėmis.
Atvaizdas
Kita problema, nesusijusi su švieosoforais, padangų montuotojai visada užstatę Ukmergės gatvės juostą sukantiems į dešinę, savo klientų automobiliais, dėl to ne visada pavyksta tvarkingai išsirikiuoti prie šviesoforo.
Comment
-
Parašė Raivo Rodyti pranešimąŠioje sankryžoje pataupyta įrengiant šviesoforus, niekas netrukdė įrengti papildomos žalios sekcijos su rodykle, sukantiems iš Ukmergės g. į dešinę, kai žalias signalas dega sukantiems nuo parduotuvės į Šiaurės pr. Šioje gavtės pusėje nėra pėsčiųjų perėjos, ir gatvė dviejų juostų, netrukdo srautui atvažiuojančiam nuo parduotuvės. Pats kelis kartus pravažiavau iš įpratimo degant raudonam signalui, kadangi tokiose sankryžose būna lentelės su žalia rodykle, kurios pagal naują šviesoforų įrengimo tvarką nepropoguojamos, taip pat stovint pagrindiniam automobilių srautui Šiaurės pr., nestitiki kad degs raudonas sukant į dešinę, reikėtų papildomos sekcijos.
Kita problema, nesusijusi su švieosoforais, padangų montuotojai visada užstatę Ukmergės gatvės juostą sukantiems į dešinę, savo klientų automobiliais, dėl to ne visada pavyksta tvarkingai išsirikiuoti prie šviesoforo.
Trečia, kažką maišai. Kai dega žalias nuo parduotuvės, tuo pačiu metu dega ir žalias iš Ukmergės g. pusės. Tai kam ta lentelė? O kai Šiaurės pr. važiuojama tiesiai, ta lentelė būtų bevertė, nes srautas didelis ir tu neįlįstum į gatvę. Aš šiuo atveju naudinga matyčiau tai, jeigu iš Ukmergės gatvės būtų įrengtas atskiras šviesoforas su rodyklėmis į dešinę. Ir jis degtų ne tik kartu su nuo parduotuvės važiuojančiu eismu, bet ir kai iš Šiaurės pr. sukama į Ukmergės gatvę. O kai Šiaurės pr. važiuojama tiesiai, iš Ukmergės gatvės sukti į dešinę būtų draudžiama.
P.S. Įprotis sukti į dešinę nežiūrint į šviesoforą nepateisinamas.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąVisų pirma, kas pataupyta? Visų antra, kalbi apie papildomą sekciją ar lentelę su žalia rodykle?
Trečia, kažką maišai. Kai dega žalias nuo parduotuvės, tuo pačiu metu dega ir žalias iš Ukmergės g. pusės. Tai kam ta lentelė? O kai Šiaurės pr. važiuojama tiesiai, ta lentelė būtų bevertė, nes srautas didelis ir tu neįlįstum į gatvę. Aš šiuo atveju naudinga matyčiau tai, jeigu iš Ukmergės gatvės būtų įrengtas atskiras šviesoforas su rodyklėmis į dešinę. Ir jis degtų ne tik kartu su nuo parduotuvės važiuojančiu eismu, bet ir kai iš Šiaurės pr. sukama į Ukmergės gatvę. O kai Šiaurės pr. važiuojama tiesiai, iš Ukmergės gatvės sukti į dešinę būtų draudžiama.
P.S. Įprotis sukti į dešinę nežiūrint į šviesoforą nepateisinamas.
Comment
-
Parašė Raivo Rodyti pranešimąTeisingai supratai, parašei tą patį, apie ką ir kalbu, apie papildomą šviesoforo sekciją su žalia rodykle sukantiems iš Ukmergės g. į dešinę, daugiau nieko nereikia.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąTaip, dešinįjį posūkį ten buvo galima daugiau išnaudoti su papildoma sekcija ar atskiru šviesoforu į dešinę. Bet klausimas, ar ten yra didelis sukančiųjų į dešinę srautas?
Comment
-
Parašė Raivo Rodyti pranešimąPiko metu susidaro, kadangi gatvė siaura ir iš vienos pusės ištisai užstatyta automobiliais, sukančiųjų į dešinę ir į kairę srautas susuilieja į bendrą eilę.
Comment
-
o Rygoje maciau dvi sankryzas su tokiu sviesoforo signalu:
Luksofora signāls – sarkans krusts uz melna fona, kas informē par to, ka pretim braucošajiem transportlīdzekļu vadītājiem luksoforā deg aizliedzošais signāls.
http://goo.gl/maps/PXB3Z
Comment
-
Parašė digital Rodyti pranešimąNe iš Lietuvos (Peterburgo), bet įdomus vaizdelis:
Atvaizdas
Iš http://tema.livejournal.com/1536030.html.
Parašė agnette Rodyti pranešimąo Rygoje maciau dvi sankryzas su tokiu sviesoforo signalu:
Atvaizdas
http://goo.gl/maps/C6kVP
http://goo.gl/maps/PXB3ZPaskutinis taisė dsanto; 2013.11.16, 14:38.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimą...papildomos sekcijos pas rusus dažnai nesuteikia pirmenybės.
Parašė dsanto Rodyti pranešimąVokietijoje, Čekijoje vietoj raudono pliuso naudoja žalią rodyklę.
Comment
-
Parašė agnette Rodyti pranešimąo Rygoje maciau dvi sankryzas su tokiu sviesoforo signalu:
Atvaizdas
Luksofora signāls – sarkans krusts uz melna fona, kas informē par to, ka pretim braucošajiem transportlīdzekļu vadītājiem luksoforā deg aizliedzošais signāls.
http://goo.gl/maps/PXB3Z
Atsiprašau už OT.
Papildyta:
Čia turbūt tas vertimas:
Parašė dsanto Rodyti pranešimąŠis šviesoforas, įrengtas kairėje kelio pusėje už sankryžos, reiškia, kad priešpriešiniam eismui dega raudonas signalas ir galima saugiai pabaigti manevrą į kairę. Vokietijoje, Čekijoje vietoj raudono pliuso naudoja žalią rodyklę.Paskutinis taisė Romas; 2013.11.16, 16:48.
Comment
Comment