Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Jeigu kasdien važinėji tomis pačiomis gatvėmis, jau iš anksto ruošiesi sekcijai. Jeigu nežinai signalų atmintinai, artėji prie sankryžos taip, lyg ten degtų draudžiamas.
    Kokie dar "lyg"? Eismas turi būti aiškus ir suprantamas. Papildomą sekciją, priklausomai nuo eismo sąlygų gali pamatyti likus nuo kelių šimtų iki kelių metrų. O raudoną šviesoforą su rodykle gali matyti ir iš kelių kilometrų, jei tiesus kelias.

    Papildomos sekcijos už buvusios sovietinės teritorijos ribų naudojamos taip pat. Tačiau, jei papildoma sekcija išjungta, ji nereiškia draudimo, ir vairuotojas vadovausi pagrindiniu šviesoforu. Jam nereikia žinoti, kad kažkur yra kažkokia sekcija, kuri tuo metu nedega. Vairuotojas vadovaujasi tais signalais, kurie šviečia:



    Comment


      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
      Kokie dar "lyg"? Eismas turi būti aiškus ir suprantamas. Papildomą sekciją, priklausomai nuo eismo sąlygų gali pamatyti likus nuo kelių šimtų iki kelių metrų. O raudoną šviesoforą su rodykle gali matyti ir iš kelių kilometrų, jei tiesus kelias.
      Blogos eismo sąlygos, blogai matosi signalai? - numeti greitį. Vistiek nesimato? - dar mažini arba sustoji.
      O jeigu kažkoks vokietis atvažiavo į Lietuvą nežinodamas, ką Lietuvos KET rašo apie sekcijas, tai yra tik jo, o ne Lietuvos problema.

      Comment


        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
        Blogos eismo sąlygos, blogai matosi signalai? - numeti greitį. Vistiek nesimato? - dar mažini arba sustoji.
        Sustoji, ir vistiek nematai, ar yra papildoma sekcija, nes lyja kaip iš kibiro, o tu matai tik žalią pagrindinį signalą? Bet jau įrengiamos naujos sankryžos, kuriose iš tolo matysi raudoną signalą. Bent jau dalyje sankryžų bus saugiau.

        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
        O jeigu kažkoks vokietis atvažiavo į Lietuvą nežinodamas, ką Lietuvos KET rašo apie sekcijas, tai yra tik jo, o ne Lietuvos problema.
        Taip. Niekas ir nesako, kad nauja sistema padaryta dėl užsieniečių. Nauja sistema padaryta dėl mūsų pačių eismo saugumo.

        Jei jau kalbant apie skirtumus, tai užsienietis, atvažiavęs į Lietuvą tikrai nesupranta, kaip negalima sukti į kairę, jei dega žalias signalas, o papildoma sekcija nedega. Užsienyje tokiu atveju sukama į kairę, bet praleidžiami automobiliai iš priekio. O štai lietuvis, nuvažiavęs į užsienį (už buvusios SSRS ribų), supranta, kad atskiros kryptys reguliuojamos atskirais šviesoforais. Tad naujoji sistema neįnešė jokios painiavos į Lietuvos eismo sritį. Kaune tokių šviesoforų daug ir visi supranta, kada galima, kada negalima važiuoti. Tad vienareikšmiškai galima teigti, kad nauji šviesoforai aiškesni.

        Kiek nelaimių įvyko dėl to, kad vairuotojai nepamatė papildomų sekcijų. Viena iš jų:

        Kelio Šiauliai-Palanga ir Šventosios gatvės sankryžoje „Audi 80“ vairuotojas važiavo nuo Kretingos miesto ir, nepastebėjęs, jog žalia šviesa neužsidegė papildoma šviesoforo sekcija, suko į kairę, Šventosios gatvę. Automobilis susidūrė su priešpriešiais nuo Palangos pusės važiavusiu automobiliu „Audi A8"
        Šaltinis: http://www.pajurionaujienos.com/inde...t=exp&sid=1675

        Comment


          Ka aš žinau... Ruošies posūkiui į kairę - natūraliai, kaip ir kelio ženklų, ieškai šviesoforo ir jo sekcijų, jeigu jis platesnis, o ne "aaaa, šešėliai"

          Comment


            Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
            Ka aš žinau... Ruošies posūkiui į kairę - natūraliai, kaip ir kelio ženklų, ieškai šviesoforo ir jo sekcijų, jeigu jis platesnis, o ne "aaaa, šešėliai"
            Bet privažiavęs tokią sankryžą tu tikrai pasimestum ir nežinotum, kaip važiuot.... Nu nejuokink

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
              Bet privažiavęs tokią sankryžą tu tikrai pasimestum ir nežinotum, kaip važiuot.... Nu nejuokink

              Atvaizdas
              Pasimest nepasimesčiau, nes kaip jau minėjau - man sistema aiški, tik tiek, kad man senoji yra geresnė.

              Comment


                Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
                Pasimest nepasimesčiau, nes kaip jau minėjau - man sistema aiški, tik tiek, kad man senoji yra geresnė.
                Senoji sistema (Lietuvos standartas 1405:1995) numatė:

                4.9. Transporto šviesoforai su juodo kontūro rodyklėmis raudoname ir geltoname signaluose ir žalios spalvos rodykle ar rodyklėmis (tamsiame fone) žaliajame signale turi būti naudojami, kai, esant eismą leidžiamam signalui, transporto priemonėms leidžiama važiuoti tik tam tikromis kryptimis ir tik kai šis transporto srautas sankryžoje nesikerta (nesusilieja) su kitomis kryptimis judančiais transporto ir pėsčiųjų srautais. Šiuo atveju kiekvienai eismo krypčiai turi būti atskiri šviesoforai.

                4.8. Transporto šviesoforai su papildomomis sekcijomis turi būti naudojami, kai, esant eismą leidžiamam signalui, transporto priemonėms vienu metu leidžiama važiuoti tik tam tikromis kryptimis ir kai dėl techninių ar ekonominių priežasčių neįmanoma naudoti šviesoforus su juodo kontūro rodyklėmis raudoname ir geltoname signaluose bei žalios spalvos rodykle ar rodyklėmis (tamsiame fone) žaliajame signale.

                Senasis standartas LST 1405 tokiu atveju nurodė visus šviesoforus naudoti su rodyklėmis. Bet dėl ekonominių priežasčių leido naudoti šviesoforus su papildomomis sekcijomis. Taigi sena sistema tokius šviesoforus numatė. Ir jie buvo įrengiami (tik gan retai):

                Paskutinis taisė dsanto; 2013.10.20, 19:07.

                Comment


                  Žmonės, kodėl jūs esate nusiteikę prieš bet kokias naujoves? Jūs kaip dauguma servisų meistrų, kurie moką taisyti mašinas tik su plaktukais ir raktais, bei nesinaudoja jokiais papildomais įrankiais. Naujos sistemos kritikai irgi moka važiuoti, kai šviesoforai įrengti pagal seną sistemą. Įdomu kodėl tada naujos sistemos priešininkai nekritikuoja eismo taisyklių pasikeitimų? Nes tada reikia iš naujo taisykles mokytis, o senos buvo visai dar geros, nes jie važinėjo daug metų ir viskas buvo gerai. Manau, kad jums net neverta aiškinti, kad tai daroma dėl žmonių saugumo. Pagal naujas šviesoforų įrengimo taisykles pėstieji yra saugesni, nes jiems žalias signalas uždegamas keliomis sekundėmis ankščiau. Prie senų šviesoforų, kur žalias signalas uždegamas kartu pėstiesiems ir automobiliams, nemažai automobilių vairuotojų stengdavosi kuo greičiau pasukti į dešinę, kad spėtų padaryti manevrą prieš pradedant eiti pėstiesiems. Tokiais atvejais sukeldavo pavojų pėstiesiems. Taip pat papildoma žalia lentelė didindavo įtampą tarp vairuotojų. Jei pirmas prie šviesoforo sustodavo vairuotojas, važiuojantis tiesiai, o už jo, norintis pasukti į dešinę, tai antras vairuotojas dažnai stengiasi „nustumti“ pirmąjį, taip sukeldamas avarinę situaciją.

                  Prirašiau nemažai. Apibendrindamas galiu pasakyti tiek, jei nepatinka kam nors eismo taisyklės, tai važiuokite į kokią Indiją, kur taisyklės yra,bet jų niekas nesilaiko. Ten galėsite ir jūs važinėti kaip norite.

                  Comment


                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                    Bet privažiavęs tokią sankryžą tu tikrai pasimestum ir nežinotum, kaip važiuot.... Nu nejuokink

                    Atvaizdas
                    Jeigu šviesoforai stovės sankryžos, jeigu bus sekcija "į kairę", jeigu nebus šviesoforų virš galvos, tada galima ją priskirti prie normalių. Tuo labiau, kad šviesoforai už sankryžos padėda taupyti degalus.
                    O jeigu užsienietis nesupranta "kodėl negalima, jeigu raudonas nedega", tegul važiuoja viešuoju transportu, arba pasamdo taksą.
                    Paskutinis taisė Aleksio; 2013.10.20, 19:37.

                    Comment


                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                      [...] O jeigu užsienietis nesupranta "kodėl negalima, jeigu raudonas nedega", tegul važiuoja viešuoju transportu, arba pasamdo taksą.
                      Ši pasakymą galima apsukti ir pritaikyti pačiam autoriui: jei pats nesupranti naujos šviesoforų įrengimo tvarkos, tai važinėk viešuoju transportu arba samdyk vairuotoją. Jei jau taip darai, tai tai reiškia, kad pats nesi vairuotojas, todėl prašyčiau susilaikyti nuo komentarų šia tema, nes nesi pakankamai kompetetingas šiuo klausimu.

                      Aš asmeniškai esu už vienodą eismo tvarką Europoje. Mes, Lietuviai irgi aktyviai keliaujame po Europą, todėl mums patiems geriau, kai visur tvarka yra daug maž vienodą ir nereikia mokytis kiekvienos šalies šviesoforų signalų ir eismo taisyklių. Aišku, gali būti kelios specifinės taisyklės, bet tai daug lengviau, negu mokytis viską iš naujo.

                      Šio mano pranešimo reziumė: viskas aplink mus tobulėja ir keičiasi, todėl nebūkime užsidarę ir keiskimės patys.

                      Comment


                        Visos saugaus eismo užtikrinimo techninės įrangos tikslas ir yra visų pirma užtikrinti saugų eismą, o ne auklėti eismo dalyvius.
                        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                        Comment


                          Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
                          O mes, vaikai, taip darykim, kaip Jurgelis daro
                          Jei važiavo gazas-stabdis, tai nieko nuostabaus, kad teko kirst per stabdžius, juolab dar prieš posūkį. Spėju, greitis irgi nelabai leistinas buvo, varnas šaudė, jei nespėjo per daugiausiai 30 metrų sustot. O ir šiap - sunkiai galima orientuotis pagal aplinką - mažini greitį.
                          Kai važinėji savam mieste viskas atrodo labai aišku ir logiška. Bet kuomet važiuoji tamsoje svetimam mieste ir kai tau dar reikia galvoti kur važiuoti ir plius žiūrėti netik šviesaforus o ir ar dar šalia jo nekaba papildoma sekcija yra nesamonė.

                          Comment


                            Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                            Jeigu šviesoforai stovės sankryžos, jeigu bus sekcija "į kairę", jeigu nebus šviesoforų virš galvos, tada galima ją priskirti prie normalių. Tuo labiau, kad šviesoforai už sankryžos padėda taupyti degalus.
                            Nelabai aiški mintis. Kaip šviesoforai esantys už sankryžos padeda taupyti kurą? Šiaip virš galvos esantys padeda taupyti kurą, nes jie matosi iš toliau ir esant draudžiamam signalui galima "numesti gazą" iš toli ir stabdant pavara (nenaudojant kuro) pririedėti iki sankryžos.

                            Comment


                              Iš dsanto pateiktų pavyzdžių užsienyje, yra labai aiškių ir tvarkingų atvejų, tačiau negalėjau neatkreipti dėmesio, kad tvarkingiausios sankryžos kažkur tolimąjame užsienyje, o pvz. Estijoje iškart bereikalingai perkrauta ir blaškanti sankryža. Kažin kodėl? Tame margumyne, pakol suprasčiau kur man važiuoti, o gal minti stabdį... gali tapti per vėlu.
                              Atvaizdas

                              Vienoj sankryžoj pamatysi skydą su rodykle, į kairę nuo šviesoforo, kitoje jau jis bus dešinėje nuo šviesoforo, kitur išvis gal atskirai kabės, dar kitur bus ne rodyklės, o nuorodos su vietovardžiais. Dar kokių reklamų betrūksta visiškam "saugumui".
                              Naujos sistemos priešininkų gal išvis neatsirastų, jei ji būtų taikoma sistemingiau, o ne kaip kas supranta ir kaip kas prisitaiko leidžiamas išlygas. Tad vietoje griežtos, aiškios sistemos, atsiranda daugybė įvairių variacijų. Viena priežasčių - ekonomija. Senosios sistemos didžiausias trūkumas ir buvo leidimas taupyti. Šiuo atžvilgiu niekas nepasikeitė.
                              Paskutinis taisė Ginthus; 2013.10.21, 08:32.

                              Comment


                                Parašė GediminasJa Rodyti pranešimą
                                Kai važinėji savam mieste viskas atrodo labai aišku ir logiška. Bet kuomet važiuoji tamsoje svetimam mieste ir kai tau dar reikia galvoti kur važiuoti ir plius žiūrėti netik šviesaforus o ir ar dar šalia jo nekaba papildoma sekcija yra nesamonė.
                                Aš kasdien važinėju į darbą ir iš jo tuo pačiu maršrutu kuriame dauguma sankryžu reguliuojama "senais" šviesoforais ir viena - "naujais". Nors maršrutas ir žinomas mintinai, bet vis tiek nematau senos sistemos pranašumų.
                                It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                Comment


                                  Parašė sknts Rodyti pranešimą
                                  Ši pasakymą galima apsukti ir pritaikyti pačiam autoriui: jei pats nesupranti naujos šviesoforų įrengimo tvarkos, tai važinėk viešuoju transportu arba samdyk vairuotoją.
                                  Sena tvarka PUIKIAI veikė, nereikėjo kurti dviračio.
                                  Parašė sknts Rodyti pranešimą
                                  Aš asmeniškai esu už vienodą eismo tvarką Europoje. Mes, Lietuviai irgi aktyviai keliaujame po Europą, todėl mums patiems geriau, kai visur tvarka yra daug maž vienodą ir nereikia mokytis kiekvienos šalies šviesoforų signalų ir eismo taisyklių.
                                  Tegul iš pradžių anglai su airiais pradėda normaliai važinėti - dešine kelio puse. Tegul ženklų, kelių ženklinimą ir valst.numerių dizainą suvienodiną, o po to jau šviesoforais užsiima.
                                  Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                  Nelabai aiški mintis. Kaip šviesoforai esantys už sankryžos padeda taupyti kurą? Šiaip virš galvos esantys padeda taupyti kurą, nes jie matosi iš toliau ir esant draudžiamam signalui galima "numesti gazą" iš toli ir stabdant pavara (nenaudojant kuro) pririedėti iki sankryžos.
                                  Atvirkščiai - jei šviesoforas sankryžos, tu sustoji arčiau kelionės tikslo pabaigos, prie sustojimo privažiuoji laisva pavara tuščiomis apsukomis. O kai šviesoforas virš galvos, sustoji toliau tikslo keliais metrais, todėl juos įveikti tau prireikia papildomo lašo kuro (per metus Lietuvos mastu susidaro didelis kiekis). O seni šviesoforai taip pat puikiai matosi, tik nereikia žiurėti į šonus, o į kelią.

                                  Comment


                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                    O naktį tie žali signalai taip spigina, kad užgožia papildomą sekciją, ką jau kalbėti apie matomumą iš anksto.
                                    Šitas ir man užkliuvo. Negi moderniose sistemose taip sunku padaryti, kad šviestų silpniau, kai sutemsta. Pavyzdžiui, kai įsižiebia gatvių apšvietimas, tai ir šviesoforai persijungia į "naktinį" stiprumą.

                                    Comment


                                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                      Sena tvarka PUIKIAI veikė, nereikėjo kurti dviračio.
                                      Niekas nekūrė dviračio. Jis seniai sukurtas. Tiesiog atsisakyta sovietinio triračio.

                                      Parašė balietis Rodyti pranešimą
                                      Šitas ir man užkliuvo. Negi moderniose sistemose taip sunku padaryti, kad šviestų silpniau, kai sutemsta. Pavyzdžiui, kai įsižiebia gatvių apšvietimas, tai ir šviesoforai persijungia į "naktinį" stiprumą.
                                      Įmanoma ir daroma. Kaune yra reikalavimas naujose sankryžose, kad ši funkcija būtų.

                                      Comment


                                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                        Sena tvarka PUIKIAI veikė, nereikėjo kurti dviračio. [...]
                                        Ji neveikė puikiai. Jei nepastebėjai trūkumų, tai nereiškia, kad jų nebuvo. Jei nenori pokyčių, tai važinėk dviračiu arba garine mašina. Man keista, kodėl nesipiktini naujų automobilių modeliais. Kam jų reikia, jei seni buvo pakankamai geri...
                                        Paskutinis taisė sknts; 2013.10.21, 23:02.

                                        Comment


                                          Parašė GediminasJa Rodyti pranešimą
                                          Kai važinėji savam mieste viskas atrodo labai aišku ir logiška. Bet kuomet važiuoji tamsoje svetimam mieste ir kai tau dar reikia galvoti kur važiuoti ir plius žiūrėti netik šviesaforus o ir ar dar šalia jo nekaba papildoma sekcija yra nesamonė.
                                          Duodu ką nors nukirst, kad visų miesto šviesoforų nežino niekas, jei darbas nėra kelyje. Ir man tenka nežinomais keliais ir naktį važinėt, bet kažkodėl jokios problemos nematau. Kas ieško - tas randa. Geriau ne šviesoforams gerai veikiantiems kištų pinigus, o bent gatves sužymėtų ar aptvarkytų, nes galiu drąsiai garantuot, kad apie 60 procentų visų vairuotojų naktį turi sunkumų ne dėl šviesoforų, o būtent dėl gatvių nesužymėjimo mažesniuose keliuose, kurie šiek tiek toliau nuo centro.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X