Parašė Aleksio
Rodyti pranešimą
Grįžtant prie minėtos Šalčininkų sankryžos, ją rekonstravusi įmonė rašo:
Naujoji sistema yra adaptyvi, t.y. prisitaikanti prie transporto ir pėsčiųjų srauto. Pagrindiniame kelyje esantis transportas visada turi žalią šviesą. Jis stabdomas tik tada, kai šalutinėse gatvėse atsiranda transporto priemonės. Videodetekcijos davikliai fiksuoja automobilius šalutiniame kelyje ir į tai reaguoja šviesoforų valdiklis, leisdamas atitinkamose gatvėse esančiam transportui judėti ir stabdydamas pagrindiniame kelyje esančius automobilius. Pėstiesiems yra įrengti sensoriniai jungikliai, kuriuos palietus atitinkama kryptimi stabdomas transporto srautas ir leidžiama pėstiesiems pereiti kelią. Tokia sistema mažina transporto stabdymus prie šviesoforo, tuo pačiu mažina oro užterštumą ir transporto keliamą triukšmą.
Dėl lentelių - esant adaptyviam valdymui, jos praranda prasmę. Pagrindiniame kelyje visuomet dega žalias. O šalutinis iškviečiamas davikliais. Taigi laukimo trukmė sumažėja. Žinoma, jei būtų lentelė, gali sukti net nestabdydamas. Bet taip kyla konfliktinių situacijų su pėsčiaisiais grėsmė: visų pirma su tais, kurie kerta gatvę statmenai sukančiam per raudoną, o antra su tais, kurie kerta gatvę lygiagrečiai, nes sukdamas per raudoną vairuotojas nežino, kuriuo momentu užsidegs žalias ir pradės lygiagrečiai per gatvę eiti pėstieji, kuriems gali būti sunku įžengti į perėją dėl nuolatinio sukančiųjų į dešinę srauto. Kai nėra lentelės, nebėra grėsmės susidurti su statmenai gatvę kertančiais pėsčiaisiais. O lygiagrečiai einantys pėstieji įgauna pirmumo taisę, nes jiems žalias uždegamas 1-2 s anksčiau, todėl jie netrukdomai įžengia į perėją pagal savo pirmumo teisę, kuri jiems užtikrinama.
Ir žinoma, juk prieš tai buvo lempiniai šviesoforai, kurių signalai buvo sunkiai matomi. Juk tai, kad įrengti šviesos diodų šviesoforai, irgi pliusas?
Parašė Egiuxz
Rodyti pranešimą
Parašė Egiuxz
Rodyti pranešimą
Comment