Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Vietoje 3 (4) nedidelių stiebų atsirado daug didelių gremėzdiškų konstrukcijų. Atsisakius lentelių sumažėjo pralaidumas. Akivaizdus minusas.
    Jei tik pagal stiebus ir lenteles vertini sankryžos rekonstrukcijos naudą, tai tik paviršutiniškas mąstymas. Aišku, nieko kito iš Aleksio negalima tikėtis, nes jis yra naujų šviesoforų taisyklių šimtaprocentinis kritikas.

    Grįžtant prie minėtos Šalčininkų sankryžos, ją rekonstravusi įmonė rašo:

    Naujoji sistema yra adaptyvi, t.y. prisitaikanti prie transporto ir pėsčiųjų srauto. Pagrindiniame kelyje esantis transportas visada turi žalią šviesą. Jis stabdomas tik tada, kai šalutinėse gatvėse atsiranda transporto priemonės. Videodetekcijos davikliai fiksuoja automobilius šalutiniame kelyje ir į tai reaguoja šviesoforų valdiklis, leisdamas atitinkamose gatvėse esančiam transportui judėti ir stabdydamas pagrindiniame kelyje esančius automobilius. Pėstiesiems yra įrengti sensoriniai jungikliai, kuriuos palietus atitinkama kryptimi stabdomas transporto srautas ir leidžiama pėstiesiems pereiti kelią. Tokia sistema mažina transporto stabdymus prie šviesoforo, tuo pačiu mažina oro užterštumą ir transporto keliamą triukšmą.
    Taigi, visų pirma lyginant su senąja sankryža, pėstiesiems įrengti atskiri šviesoforai, kurie yra valdomi atskirai: jiems žalias signalas uždegamas 1-2 s anksčiau, nei sukančioms transporto priemonėms, todėl jos pasiekia perėją, kai pėstieji jau eina per perėją. Pėsčiųjų šviesoforų saugos laikas apskaičiuojamas atskirai nei transporto, todėl pėstieji maksimaliai apsaugoti nuo susikirtimų su transporto priemonėmis. Vilniečiams kol kas tai tabu, nes visam mieste pėstiesiems, kurių trajektoriją kerta sukančios transporto priemonės, sustatyti trijų sekcijų transporto šviesoforai, kurie valdomi taip pat kaip transporto.

    Dėl lentelių - esant adaptyviam valdymui, jos praranda prasmę. Pagrindiniame kelyje visuomet dega žalias. O šalutinis iškviečiamas davikliais. Taigi laukimo trukmė sumažėja. Žinoma, jei būtų lentelė, gali sukti net nestabdydamas. Bet taip kyla konfliktinių situacijų su pėsčiaisiais grėsmė: visų pirma su tais, kurie kerta gatvę statmenai sukančiam per raudoną, o antra su tais, kurie kerta gatvę lygiagrečiai, nes sukdamas per raudoną vairuotojas nežino, kuriuo momentu užsidegs žalias ir pradės lygiagrečiai per gatvę eiti pėstieji, kuriems gali būti sunku įžengti į perėją dėl nuolatinio sukančiųjų į dešinę srauto. Kai nėra lentelės, nebėra grėsmės susidurti su statmenai gatvę kertančiais pėsčiaisiais. O lygiagrečiai einantys pėstieji įgauna pirmumo taisę, nes jiems žalias uždegamas 1-2 s anksčiau, todėl jie netrukdomai įžengia į perėją pagal savo pirmumo teisę, kuri jiems užtikrinama.

    Ir žinoma, juk prieš tai buvo lempiniai šviesoforai, kurių signalai buvo sunkiai matomi. Juk tai, kad įrengti šviesos diodų šviesoforai, irgi pliusas?

    Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
    Svarbiausia kažką pakeist
    Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
    Kadangi mokiausi visai paprastą šviesoforo reguliavimą ir mano mieste tokių naujų nesąmonių nemačiau, tai man iš karto reikia atimti teises, nes sunku per pirmas tris sekundes perprast visą šitą jovalą?
    Jei tikrai esi iš Panevėžio, tai turėjai pastebėti, kad jau metus laiko rekonstruota Pramonės - Janonio g. sankryža pagal naujas šviesoforų taisykles. O neseniai rekonstruota ir Nemuno - Pilėnų g. sankryža. O jei nepastebėjai, vadinasi, gal jokio jovalo nėra? Panevėžys yra vienas iš naujų šviesoforų įrengimo taikymo pionierių. Sankryžas rekonstruojanti įmonė sėkmingai tą daro ir kituose miestuose: Elektrėnuose, Šalčininkuose.
    Paskutinis taisė dsanto; 2013.10.19, 13:27.

    Comment


      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
      Taigi, visų pirma lyginant su senąja sankryža, pėstiesiems įrengti atskiri šviesoforai, kurie yra valdomi atskirai: jiems žalias signalas uždegamas 1-2 s anksčiau, nei sukančioms transporto priemonėms, todėl jos pasiekia perėją, kai pėstieji jau eina per perėją.
      Yra KET, kuriuose užrašyta, kad pesčiuosius privaloma praleisti. Reikia laikytis jų ir nekurti visokiausių konstrukcijų su daug griozdiškų stiebų ir elektros reikalaujančiais šviesoforais (ypač brangios energios laikais).
      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
      Ir žinoma, juk prieš tai buvo lempiniai šviesoforai, kurių signalai buvo sunkiai matomi.
      Vienintelis senosios sistemos minusas. Visi kiti buvę - tik plisai, bet tai nėra reformks autorių nuopelnas.

      Comment


        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
        Yra KET, kuriuose užrašyta, kad pesčiuosius privaloma praleisti. Reikia laikytis jų ir nekurti visokiausių konstrukcijų su daug griozdiškų stiebų ir elektros reikalaujančiais šviesoforais (ypač brangios energios laikais)
        KET neužtenka. Eismo dalyviams reikia užtikrinti saugias važiavimo sąlygas ir leisti jiems išvengti kuo daugiau konfliktinių situacijų. Šviesoforų tvirtinimo konstrukcijos ir šviesos diodų šviesoforai, imantys vos kelis vatus elektros energijos šiais brangios energijos laikais, čia išvis su tuo nesusiję, nebent tai, kad taupo energiją ir užtikrina geresnį matomumą. Jei užtektų KET, nereikėtų šviesoforų, nes visi vieni kitus praleistų pagal KET.

        Comment


          Padariau foto/videoreportažą iš naujos Šiaurės pr. - Ukmergės g. sankryžos Kaune.

          Privažiavimas Šiaurės pr. nuo Sukilėlių pr. Kiekvienai krypčiai įrengta po du šviesoforus. Važiavimui tiesiai ir į dešinę šviesoforai be rodyklių, nes posūkis į dešinę neapsaugotas ir reikia praleisti pėsčiuosius. Apsaugotas kairysis posūkis reguliuojamas atskirais šviesoforais su rodyklėmis.







          Pėstiesiems žalias signalas uždegamas 1 s anksčiau, ir sukančios transporto priemonės perėją privažiuoja jau degant žaliam pėsčiųjų šviesoforo signalui, suteikiant pirmenybę pėstiesiems. Pastebėtina, kad tai įgyvendinama, tik kai nėra lentelės su žalia rodykle.



          Analogiškas šviesoforų išdėstymas ir Šiaurės pr. privažiavime nuo Žukausko g. pusės.



          Šviesoforų Šiaurės pr. veikimas:



          Išvažiavimas iš Maximos. Privažiavimas nestandartinis, sustojus prieš "Stop" liniją stovima kairiau. Pagal Kelių šviesoforų įrengimo taisykles galėjo būti įrengtas šviesoforas ir kairėje kelio pusėje.



          Privažiavimas nuo Ukmergės g.





          Šviesoforų simboliai atitinka Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių matmenis:





          Sankryžoje nėra lentelių su žaliomis rodyklėmis.

          Comment


            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
            Jei tikrai esi iš Panevėžio, tai turėjai pastebėti, kad jau metus laiko rekonstruota Pramonės - Janonio g. sankryža pagal naujas šviesoforų taisykles. O neseniai rekonstruota ir Nemuno - Pilėnų g. sankryža. O jei nepastebėjai, vadinasi, gal jokio jovalo nėra? Panevėžys yra vienas iš naujų šviesoforų įrengimo taikymo pionierių. Sankryžas rekonstruojanti įmonė sėkmingai tą daro ir kituose miestuose: Elektrėnuose, Šalčininkuose.
            Pastarosios dar neteko pravažiuot rekonstruotos, bet Pramonės - Janonio g. sankryža yra vienas juokas vien dėl to, kad ten nėra nesąmoningo krypčių reguliavimo. Spėju, kad ir su Pilėnais nieko sudėtingo nėra, kai tėra tik po vieną ar dvi juostas vienoj į vieną pusę (ne kryptį).

            Comment


              Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
              Pastarosios dar neteko pravažiuot rekonstruotos, bet Pramonės - Janonio g. sankryža yra vienas juokas vien dėl to, kad ten nėra nesąmoningo krypčių reguliavimo. Spėju, kad ir su Pilėnais nieko sudėtingo nėra, kai tėra tik po vieną ar dvi juostas vienoj į vieną pusę (ne kryptį).
              Taip, šiose sankryžose nėra atskiro krypčių reguliavimo. Bet šviesoforai įrengti tik prieš sankryžą.

              Comment


                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                Taip, šiose sankryžose nėra atskiro krypčių reguliavimo. Bet šviesoforai įrengti tik prieš sankryžą.
                Aš ir nesakau, kad nedubliuojami šviesoforai - blogis. Tiesiog toj krypčių reguliavimo sistemoj nesunku pasiklyst, kai neįsigilini.

                Comment


                  Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
                  Aš ir nesakau, kad nedubliuojami šviesoforai - blogis. Tiesiog toj krypčių reguliavimo sistemoj nesunku pasiklyst, kai neįsigilini.
                  Na nejaugi sena sistema aiškesnė?





                  Apsaugotas posūkis daugelyje šalių reguliuojamas atskirais šviesoforais su trimis rodyklėmis. Tik skiriasi šviesoforų išdėstymas.

                  Lenkija



                  Čekija



                  Slovakija



                  Vokietija



                  Austrija



                  Šveicarija



                  Slovėnija



                  Belgija



                  Danija



                  Olandija



                  Italija



                  Prancūzija



                  Ispanija





                  Portugalija



                  Islandija



                  Suomija



                  Švedija



                  Norvegija



                  Vengrija



                  Graikija



                  Turkija



                  Kroatija





                  Makedonija



                  Taivanas



                  Kinija





                  JAV



                  Bolivija



                  Argentina



                  Kolumbija



                  Jungtiniai Arabų Emyratai



                  Australija



                  Estija



                  Rumunija:



                  Bulgarija

                  Comment


                    Kad atskirai reguliuojami posūkiai būtų reguliuojami ne atskirais šviesoforais, o papildomomis sekcijomis, keletą metų išnaršęs internetą, be buvusių tarybinių valstybių, radau tik... Indijoje ir Maltoje (Maltoje teko matyti pačiam). Bet ir tai šiose valstybėse pagrindiniame žaliame signale yra žalios rodyklės, kurios matomos geriau, nei juodo kontūro rodyklės, kaip pas mus.

                    Indija:



                    Video (0:05 - 0:08):



                    Bet jau ir Indijoje įrengiami atskiri šviesoforai su rodyklėmis (2012 m. foto):



                    Malta:

                    Paskutinis taisė dsanto; 2013.10.19, 18:22.

                    Comment


                      /\ Kai pagrindžiant savo argumentus įdedamas vienas - du pavyzdžiai, yra puiku; kai 5-10 - irgi neblogai, nors daugoka.
                      Kai į vieną pranešimą įmetama 40 skirtingų šalių nuotraukų, gaunamas priešingas efektas - galima pagalvoti, kad ginama idėja ganėtinai silpna, kad jai apginti reikėtų tokios galybės iliustracijų.

                      Be to, pageidautina nurodyti nuotraukos šaltinį ir autorių (nebent autorius pats patalpino čia nuotraukas)

                      Comment


                        Parašė Romas Rodyti pranešimą
                        /\ Kai pagrindžiant savo argumentus įdedamas vienas - du pavyzdžiai, yra puiku; kai 5-10 - irgi neblogai, nors daugoka.
                        Kai į vieną pranešimą įmetama 40 skirtingų šalių nuotraukų, gaunamas priešingas efektas - galima pagalvoti, kad ginama idėja ganėtinai silpna, kad jai apginti reikėtų tokios galybės iliustracijų.

                        Be to, pageidautina nurodyti nuotraukos šaltinį ir autorių (nebent autorius pats patalpino čia nuotraukas)
                        Siekiu parodyti kuo daugiau pasaulio šalių, nes taip matoma platesnė įvairovė. Kažin, ar 5 pavyzdžiai leistų pamatyti tikrąjį Europos šviesoforų veidą, pradedant rytais, baigiant vakarais. Iš nuotraukų akivaizdu, kad skandinavai nestato šviesoforų virš važiuojamosios dalies. O Lietuva, su Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse numatytu šviesoforų įrengimu artima didžiajai Europos daliai, pradedant Lenkija, baigiant Portugalija. Nuotraukomis siekiau ne kažką įrodyti ar ginti, o parodyti platesnį spektrą, kad mes su daugeliu valstybių panašūs ir nesame balta varna. Nuotraukų šaltinis - Google / google street view.
                        Paskutinis taisė dsanto; 2013.10.20, 12:54.

                        Comment


                          /\ Pabandžiau paspausti rekomenduojamą gūglę.
                          Kažkodėl man neišmetė jokių panašių nuotraukų...
                          O jei rimtai, šaltinis yra ne gūglė, o konkreti nuoroda.


                          Grįžtant prie temos, nauja sistema turi daug neatsakytų klausimų ir ją pateikinėti vien teigiamai nėra visai objektyvu.
                          Paskutinis taisė Romas; 2013.10.20, 13:04.

                          Comment


                            Parašė Romas Rodyti pranešimą
                            /\
                            Grįžtant prie temos, nauja sistema turi daug neatsakytų klausimų ir ją pateikinėti vien teigiami nėra visiškai objektyvu.
                            Tai ir vyksta diskusijos su argumentais. O jei mano nuomonė apie naują sistemą yra teigiama, kodėl aš negaliu jos išreikšti? Aš pats matau smulkių trūkumų, bet jie nėra esminiai ir kitų diskusijų dalyvių čia nebuvo paminėti. Iš esmės nauja sistema, mano požiūriu, yra labai gera, lyginant su tuo kas buvo.
                            Paskutinis taisė dsanto; 2013.10.20, 16:40.

                            Comment


                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                              Na nejaugi sena sistema aiškesnė?

                              Atvaizdas
                              Ir kas senoje sostemoje neaišku? Į kairę pagal sekciją, tiesiai pagal pagrindinį šviesoforą, į dešinę arba pagal pagrindinį arba visada, praleidus "žalius" pesčiosius/automobilius. Viskas logiška ir paprasta.

                              Comment


                                Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                Ir kas senoje sostemoje neaišku? Į kairę pagal sekciją, tiesiai pagal pagrindinį šviesoforą, į dešinę arba pagal pagrindinį arba visada, praleidus "žalius" pesčiosius/automobilius. Viskas logiška ir paprasta.
                                Jei kalbame apie papildomas sekcijas, tai, žinoma, viskas aišku. Bet tamsoje tos sekcijos kartais nesimato arba ji pamatoma per vėlai. Vienas vilnietis naktį vežė Vilniuje ir jam reikėjo sukti į kairę. Iš tolo matėsi žalias pagrindinis signalas. Tik privažiavęs sankryžą jis pamatė, kad yra papildoma sekcija ir kirto ant stabdžių. Nespėjo sustoti prieš "Stop" liniją, užvažiavo ant pėsčiųjų perėjos ir sustojo. Kažin, ar taip būtų buvę, jei salelėje būtų degęs raudonas šviesoforas su rodykle į kairę.
                                Naujos taisyklės numato būtent tokį šviesoforų išdėstymą, kuris, mano nuomone, yra logiškesnis ir saugesnis. Tuomet klausimas, o kas neaišku, kai yra atskiras šviesoforas su rodyklėmis?

                                Comment


                                  O mes, vaikai, taip darykim, kaip Jurgelis daro
                                  Jei važiavo gazas-stabdis, tai nieko nuostabaus, kad teko kirst per stabdžius, juolab dar prieš posūkį. Spėju, greitis irgi nelabai leistinas buvo, varnas šaudė, jei nespėjo per daugiausiai 30 metrų sustot. O ir šiap - sunkiai galima orientuotis pagal aplinką - mažini greitį.

                                  Comment


                                    Kvailas pasisakymas. Nereikia daryti patogiau, nes jei nepamatei sekcijos naktį, reiškia pats kaltas, nes per greitai važiavai.

                                    Comment


                                      Parašė digital Rodyti pranešimą
                                      Kvailas pasisakymas. Nereikia daryti patogiau, nes jei nepamatei sekcijos naktį, reiškia pats kaltas, nes per greitai važiavai.
                                      Tik reiktų geriau dėti tokius šviesaforus, kuriuose dega tik pati rodyklė, o ne ant paprasto šviesaforo užklijuota kryptis (tas pats galioja ir kryptims tiesiai bei į dešinę, nes dažnai ten būna paliktas paprastas šviesaforas), ji susilieja ir jos vis tiek praktiškai neismato kol iki sankryžos neprivažiuoji keliolikos metrų atstumu.
                                      Blogas pvz.:
                                      http://goo.gl/maps/WqsIy
                                      Geras pvz.:
                                      http://www.miestai.net/forumas/pictu...ictureid=10364
                                      Paskutinis taisė Lettered; 2013.10.20, 15:56.
                                      Flickr

                                      Comment


                                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                        Tik reiktų geriau dėti tokius šviesaforus, kuriuose dega tik pati rodyklė, o ne ant paprasto šviesaforo užklijuota kryptis (tas pats galioja ir kryptims tiesiai bei į dešinę, nes dažnai ten būna paliktas paprastas šviesaforas), ji susilieja ir jos vis tiek praktiškai neismato kol iki sankryžos neprivažiuoji keliolikos metrų atstumu.
                                        Blogas pvz.:
                                        http://goo.gl/maps/WqsIy
                                        Geras pvz.:
                                        http://www.miestai.net/forumas/pictu...ictureid=10364
                                        Čia jau lemia rodyklių spalva ir storis.
                                        1. Vienur naudojamos raudonos, geltonos ir žalios rodyklės.
                                        2. Kitur juodos rodyklės raudoname ir geltoname signale, bei žalios rodyklės juodame fone. Tuomet viską lemia juodos rodyklės storis. Lietuva pasirinko ypač storas juodas rodykles, kurios matomos iš tolo. Antrasis variantas argumentuojamas tuo, kad degant žaliam signalui rodyklės turi būti žalios, nes taip geriau matoma kryptis, kuria reikia važiuoti. O raudonas ir geltonas signalai yra draudžiami, todėl yra svarbiau matyti intensyviai šviečiantį signalą, nes bet kuriuo atveju sustosi, net jei nepastebėsi juodos rodyklės.

                                        Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
                                        O mes, vaikai, taip darykim, kaip Jurgelis daro
                                        Jei važiavo gazas-stabdis, tai nieko nuostabaus, kad teko kirst per stabdžius, juolab dar prieš posūkį. Spėju, greitis irgi nelabai leistinas buvo, varnas šaudė, jei nespėjo per daugiausiai 30 metrų sustot. O ir šiap - sunkiai galima orientuotis pagal aplinką - mažini greitį.
                                        Na greitis nebuvo didelis, bet važiavom keliese, tai vairuotojas bendravo ir su keleiviais. Bet žalią pagrindinį signalą tai jis matė. Ir štai kas man nelogiškiausia senoje sistemoje. Važiavimui tiesiai ir į dešinę dega trys žali signalai. O važiavimui į kairę įrengtos trys juodos dėžės:



                                        O naktį tie žali signalai taip spigina, kad užgožia papildomą sekciją, ką jau kalbėti apie matomumą iš anksto. Ta pati sankryža naktį:



                                        Ir nauja sistema. Du šviesoforai važiavimui tiesiai ir į dešinę, du šviesoforai į kairę. Naktį matoma puikiausiai, o atsistojus kairėje eismo juostoje vairuotojo neblaško ir neklaidina žalias kitų krypčių signalas:

                                        Paskutinis taisė dsanto; 2013.10.20, 16:42.

                                        Comment


                                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                          O naktį tie žali signalai taip spigina, kad užgožia papildomą sekciją, ką jau kalbėti apie matomumą iš anksto. Ta pati sankryža naktį:

                                          Atvaizdas
                                          Jeigu kasdien važinėji tomis pačiomis gatvėmis, jau iš anksto ruošiesi sekcijai. Jeigu nežinai signalų atmintinai, artėji prie sankryžos taip, lyg ten degtų draudžiamas.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X