Nyderlanduose maciau sviesoforo laikmati ir zaliam, ir raudonam signalui. Idomu tai kad jie ne skaitmeniniai, o analoginiai, panasus i senovini lauko termometra su skysciu.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje
Collapse
X
-
Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012
-
Gal kažką panašaus?
Parašė Mørtã Rodyti pranešimąNyderlanduose maciau sviesoforo laikmati ir zaliam, ir raudonam signalui. Idomu tai kad jie ne skaitmeniniai, o analoginiai, panasus i senovini lauko termometra su skysciu.
Comment
-
Parašė Xedos Rodyti pranešimąTai kažin, kodėl, jei ir buvo senose, ir yra naujose taisyklėse, laikmatis nėra naudojamas įrengiant naujas sankryžas. Gal mano, kad čia jau per didelė prabanga..........
Šiaip gal ne vien dėl kainos nerengiama. Viskas dar projektavimo stadijoje stringa. Na kam bereikalingas papildomas darbas, meginimai suderinti ir išaiškinti kiaulei apie menulio trajektoriją, po to dar kelis kartus koreguoti išaiškinant su kokios firmos kokia elektronika viskas turi būti suderinama ir galų gale visvien lieps išbraukti, nes "nėra lėšų".
Comment
-
Parašė dyko Rodyti pranešimąGal kažką panašaus?...
radau iliustracija:
Paskutinis taisė Mørtã; 2012.10.04, 21:36.Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012
Comment
-
Išnagrinėjau naujai įrengtą šviesoforinę Jonavos g. - Šiaurės pr. sankryžą Kaune. Sankryža projektuota pagal seną standartą LST 1405, bet atsižvelgta į naujas šviesoforų įrengimo taisykles.
Šviesoforų išdėstymas atitinka naujas šviesoforų taisykles, iškyrus tai, kad šviesoforai dubliuojami už sankryžos.
Jonavos g. nuo centro pusės. Neišpręstas greičio ribojimo klausimas. Pagal naujas šviesoforų taisykles prieš šviesoforą turi būti ne didesnis nei 70 km/h greitis.
Dubliuojantis šviesoforas įrengtas ant priešingos pusės gembės. Nėra lentelės su žalia rodykle, bet vis dar pasitaiko sukančių į dešinę per raudoną:
Šiaurės pr. privažiavimas. Dubliuojantis šviesoforas įrengtas ant atramos kitoje gatvės pusėje. Yra lentelė su žalia rodykle, o tai prieštarauja šviesoforų įrengimo taisyklėms.
Šiuo atveju ji negali būti įrengta, nes dešinėje esančiam transportui numatytas apsaugotas kairysis posūkis, kuris yra kaip kriterijus, jog sankryža intenyvi. Be to, abejotinas jos reikalingumas šioje vietoje, nes piko metu Jonavos gatve vyksta intensyvus eismas, ir praktiškai neįmanoma pasukti į dešinę.
Jonavos g. nuo Kleboniškio pusės. Kiekvienai krypčiai įrengti atskiri šviesoforai su rodyklėmis. Šiame privažiavime šviesoforai su rodyklėmis bereikalingai dubliuojami už sankryžos, nes to nenumato ne tik naujos šviesoforų taisyklės, bet ir senas standartas LST 1405 (4.17.6 p.).
Be to, naujos šviesoforų taisyklės dėl eismo saugumo nurodo, kad kairiojo posūkio šviesoforas turi būti pritvirtintas per atstumą nuo šviesoforo, reguliuojančio važiavimą tiesiai, jeigu jie abu tvirtinami virš važiuojamosios dalies prie bendros laikančiosios konstrukcijos, deja, čia jie vienas prie kito:
Pėsčiųjų šviesoforai šalia važiuojamosios dalies įrengti per vidurį perėjos, kaip ir rekomenduoja naujos šviesoforų taisyklės:
Tačiau neįvertinta, jog tokiu atveju pėsčiųjų mygtukai turi būti įrengti ne iš šono, bet iš priekio - taip nurodyta šviesoforų įrengimo taisyklių paveiksle. Kai plona atrama, mygtuką dar pastebėsi, bet kai yra stora atrama, iš vienos pusės priėjęs prie perėjos, nematysi mygtuko...
... nes jis įrengtas iš kitos pusės, o ne per vidurį:
Naujas šviesoforų taisykles atitinka rodyklių dizainas, bet pėsčiųjų šviesoforų žmogeliukai lenkiški...
Tai tiek dėl šviesoforų įrengimo.Paskutinis taisė dsanto; 2012.10.08, 19:45.
Comment
-
Kalbant apie sankryžos programavimą, yra keletas klaidų. Kol kas nevertinsiu fazių trukmės, bet akivaizdu, jog posūkis į kairę į Šiaurės pr. yra leidžiamas per trumpai - ryte susidarė ilgos eilės.
Tačiau yra kitų klaidų. Geltono signalo trukmė, kai jis įjungiamas pereinant iš žalio signalo į raudoną, trukmė pagal naujas taisykles priklauso nuo leistinojo greičio artėjant prie sankryžos: 3 s, kai Vleist = 50 km/h; 4 s, kai Vleist = 60 km/h; 5 s, kai Vleist = 70 km/h. Tačiau šioje sankryžoje geltono signalo trukmė visomis kryptimi yra tik 2 sekundės!
Kaune yra labai daug sankryžų, kuriose geltonas signalas, pereinantis iš žalio į raudoną, trunka tik dvi sekundes. Visa tai dėl to, kad LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“ autorius, rengdamas minėtą standartą, neįrašė šio signalo trukmės, nors rusiškame GOSTe, pagal kurį rengtas minėtas standartas, ši trukmė buvo. Net rusai geltoną signalą numato 3 s trukmės.
Kitas dalykas - neteisingai suprogramuotas pėsčiųjų eismo reguliavimas. Pėsčiųjų, einančių per Jonavos gatvę, šviesoforo žalias signalas užsidega automatiškai kartu su sukančiais iš Šiaurės pr. (nebūtinas atskiras iškvietimas), ir atitinka Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių 48 punktą, pagal kurį pėsčiųjų šviesoforo žalias signalas turi būti uždegamas 1–2 s anksčiau nei sukančioms transporto priemonėms, kertančioms pėsčiųjų perėją.
Pėsčiųjų, einančių per Šiaurės prospektą, šviesoforo žalias signalas neužsidega automatiškai kartu su sukančiais iš Jonavos g. į dešinę (būtinas atskiras iškvietimas). Čia gaunamos dvi situacijos. Jei pėsčiasis paspaudė mygtuką prieš užsidegant žaliam transporto signalui Jonavos g., pėsčiųjų žalias signalas uždegamas 1 s anksčiau nei iš Jonavos gatvės sukančioms transporto priemonėms.
Tačiau jei pėsčiasis nepaspaudė mygtuko, o jau paleistas transporto srautas iš Jonavos gatvės į dešinę, ir tik tuomet priėjęs paspaudė mygtuką, jam uždegamas žalias signalas! O tai pažeidžia Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių 47 punktą, pagal kurį žalias signalas pėstiesiems negali užsidegti vėliau nei žalias signalas transporto priemonėms, kurios sankryžoje pasuka ir paskui kerta pėsčiųjų perėją, nes priešingu atveju pėstiesiems sunkiau pasinaudoti savo pirmumo teise, o vairuotojams pėsčiųjų eismas gali būti netikėtas. Pagal naujas taisykles, pirmumą turintis eismas negali būti paleistas vėliau nei pirmumo neturintis eismas.
Jeigu jau leidžiamas transporto eismas iš Jonavos gatvės į dešinę ir pėsčiasis prieš tai nespėjo paspausti mygtuką, tai paspaudus mygtuką jau važiuojant transporto priemonėms, žalias signalas pėstiesiems gali būti uždegtas tik kitoje fazėje ir tik 1-2 sekundėm anksčiau nei transportui.Paskutinis taisė dsanto; 2012.10.10, 11:06.
Comment
-
Įjungti K.Petrausko - Vydūno al. sankryžos šviesoforai.
Naujai įrengta posūkio į dešinę eismo juosta iš K.Petrausko į Vydūno alėją. Eismas šia juosta leidžiamas kartu su eismu iš Vydūno alėjos. Abejonių kelia posūkio spindulys, nes pats mačiau kaip autobusas suko į dešinę į Vydūno alėją, tai vos vos atsargiai prasilenkė su sukančiais iš Vydūno alėjos.
Šviesoforai projektuoti dar pagal seną standartą. Užkilus ant Parodos kalno šviesoforai skirti atskirai važiavimui tiesiai ir į dešinę. Šviesoforai į dešinę nedubliuojami už sankryžos, o važiavimui tiesiai dubliuojami (nors šiuo atveju neturėtų būti dubliuojami). Tai kelia nesusipratimus tarp vairuotojų, nes iš įpratimo sukantys į dešinę sustoja per arti šviesoforo ir mato už sankryžos esantį šviesoforą važiavimui tiesiai... O jie veikia skirtingai... Be to, nemažai painiavos kelia tai, kad dar neuždėtos rodyklės šviesoforų sekcijose. Tai šviesoforai ta pačia kryptimi rodo skirtingus signalus:
Žiūrint iš naujų šviesoforų įrengimo taisyklių pozicijos - įspūdis slogus. Nauja nebent tai, kad pėstiesiems žalias signalas uždegamas 2 s anksčiau nei sukantiems vairuotojams ir tai, kad nėra lentelių su žaliomis rodyklėmis.
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąAs jau anksciau klausiai - kaip legaliai galima rengti sviesaforus pagal senas taisykles jeigu jau yra naujos? Galiausiai kokia logika vadovaujantis rengiama pagal senas jei jau yra naujos?
Comment
-
Parašė Resutas Rodyti pranešimą
12. Siekiant perspėti apie pavojų, gali būti naudojami šviesoforai su geltonu mirksinčiu signalu.
Šviesoforų viešajam transportui nėra numatyta, nes juos turi pirmiausiai numatyti KET, kurias tvirtina Vyriausybė.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąGeltonos spalvos įspėjamieji signalai numatyti:
12. Siekiant perspėti apie pavojų, gali būti naudojami šviesoforai su geltonu mirksinčiu signalu.
Šviesoforų viešajam transportui nėra numatyta, nes juos turi pirmiausiai numatyti KET, kurias tvirtina Vyriausybė.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąGeltonos spalvos įspėjamieji signalai numatyti:
12. Siekiant perspėti apie pavojų, gali būti naudojami šviesoforai su geltonu mirksinčiu signalu.
Šviesoforų viešajam transportui nėra numatyta, nes juos turi pirmiausiai numatyti KET, kurias tvirtina Vyriausybė.
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąDarosi neramu, kad ir neišvysim tokių VT skirtų šviesoforų. Juk tuoj neliks kaip juos panaudoti, kai VT juostomis be taksi pradės važinėti elektromobiliai, 4+ (vienas + 3 manekenai) ir dar bala žino kas.Paskutinis taisė dsanto; 2012.12.05, 13:44.
Comment
-
Žiūriu čia pridėję šviesoforinių sankryžų nuotraukų iš naujų taisyklių, bet man vis tiek neina sudėliot viską į krūvą.
1. Pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklėse pasakyta, kad jei gatvė turi po 2 eismo juostas skirtingomis kryptimis - būtina įrengti saugumo salelę. Čia kiek pažiūrėjau natūroje tai retai kur taip padaryta.
2. Paskui rašoma, kad sankryžos šviesoforo gembę ar pėsčiųjų šviesoforą geriausia statyti per vidurį perėjos. Bet perėjos ženklus pagal taisykles reikia statyti prieš ir už perėjos (apglėbti perėją), tai gaunas dar reikia dėti papildomus stulpelius su ženklais prieš perėją, ir tas ženklas užstoja šviesoforą esantį per perėjos vidurį ant gembės atramos.?
Tai koks tas idealus variantas???
Comment
-
Parašė bakenonas Rodyti pranešimąŽiūriu čia pridėję šviesoforinių sankryžų nuotraukų iš naujų taisyklių, bet man vis tiek neina sudėliot viską į krūvą.
1. Pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklėse pasakyta, kad jei gatvė turi po 2 eismo juostas skirtingomis kryptimis - būtina įrengti saugumo salelę. Čia kiek pažiūrėjau natūroje tai retai kur taip padaryta.
2. Paskui rašoma, kad sankryžos šviesoforo gembę ar pėsčiųjų šviesoforą geriausia statyti per vidurį perėjos. Bet perėjos ženklus pagal taisykles reikia statyti prieš ir už perėjos (apglėbti perėją), tai gaunas dar reikia dėti papildomus stulpelius su ženklais prieš perėją, ir tas ženklas užstoja šviesoforą esantį per perėjos vidurį ant gembės atramos.?
Tai koks tas idealus variantas???
2. Dėl stovo viduryje perėjos. Be abejo, spraga tarp šviesoforų, ženklinimo ir ženklų įrengimo dokumentų yra. Ateityje ministerija turės suvienodinti reikalavimus. Tačiau įrengimas viduryje perėjos yra rekomendacinio pobūdžio ir nėra privalomas. Įrengimas per vidurį remiasi vokiečių praktika, kad pėsčiajam patogiau paspausti pėsčiųjų mygtuką, be to šviesoforas leidžia lengviau orientuotis, kur yra pėsčiųjų perėjos ašis ir teoriškai tolygiau pasiskirsto skirtingomis kryptimis einantys pėstieji.
Lietuvoje yra keletas niunasų. Yra savivaldybių, pvz.: Vilnius, Panevėžys, kurios reguliuojamose pėsčiųjų perėjose perėjų ženklų neįrengia. Taip, beje, elgiamasi ir Vakarų Europos šalyse - perėjų ženklai įrengiami tik nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose (juk pačiame ženkle vaizduojamas zebras). Taigi tokiu atveju šviesoforų atramas įrengti per vidurį perėjos nėra problemų. Panevėžys, Pramonės g. - Janonio g. sankryža:
Kitas dalykas, pvz.: Kaune įrengus šviesoforus Jonavos g. - Šiaurės pr. sankryžoje, atramos su ženklais ir šviesoforais šalia važiuojamosios dalies įrengtos per vidurį perėjos, o salelėje - perėjos krašte, toje pusėje yra yra "Stop" linija:
Ir galiausiai - net ir įrengus perėjų ženklus šalia perėjos, niekas netrukdo įrengti gembę viduryje perėjos. Tokiu atveju perėjos ženklas turėtų būti aukščiau šviesoforo, o ženklo atrama įrengta toliau nuo gatvės nei gembė. Tokiu atveju ženklas neužstos šviesoforo. Be abejo, šis variantas netiks siauroms salelėms.
Comment
-
Labai gerai, kad yra žmonių, su kuriais galima pabendrauti šiomis temomis.
Dabar gilinantis toliau, skaitau:
STR 2.06.04:2011 „GATVĖS. BENDRIEJI REIKALAVIMAI“
I SKIRSNIS. PĖSČIŲJŲ PERĖJŲ TIPAI
65. Pėsčiųjų perėjų tipai nustatomi, vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 2.06.01:1999 „Miestų, miestelių ir kaimų susisiekimo sistemos“ [5.7].
II SKIRSNIS. PĖSČIŲJŲ PERĖJOS GATVĖS VAŽIUOJAMOJE DALYJE
70. Pėsčiųjų perėjos gatvės važiuojamoje dalyje projektavimas reglamentuojamas statybos techniniais reglamentais STR 2.06.01: 1999 „Miestų, miestelių ir kaimų susisiekimo sistemos“ [5.7] ir STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“ [5.11].
STR 2.06.01:1999 MIESTŲ, MIESTELIŲ IR KAIMŲ SUSISIEKIMO SISTEMOS, kurio skyriuje 7. PĖSČIŲJŲ PERĖJOS
7.7.p sakoma: "Jei važiuojamoji gatvės dalis yra platesnė nei 4 eismo juostos, jos viduryje įrengiama ne siauresnė kaip 1,8 m pločio ir ne mažesnio kaip 1,5 m gylio (pėsčiojo judėjimo kryptimi) pėsčiųjų saugos salelė."
7.10. Minimalus visų tipų perėjų plotis - 4m.
Formuluotė teksto galėtų būti ir geresnė .
Kažkaip sunkiai suprantu plotį ir gylį. Perėja siauriausia 4m pločio, o salelė 1,8m pločio, 1,5m gylio, tai kaip į 4m pločio perėją įtalpinti tą salelę?
Bet reziumuojant, jei mieste yra 4 eismo juostos, visgi saleles pagal šį STR reikia dėti taip išeina?
Comment
-
Parašė bakenonas Rodyti pranešimą...Bet reziumuojant, jei mieste yra 4 eismo juostos, visgi saleles pagal šį STR reikia dėti taip išeina?Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012
Comment
-
Šiandien teko lankytis Klaipėdoje ir pamačiau įdomų dalyką. Taikos pr. - Sausio 15-osios g. sankryžoje, šviesoforai pagrindiniame kelyje įrengti tik prieš sankryžą, o atskiros kryptys reguliuojamos atskirais šviesoforais. Virš važiuojamosios dalies tik vienas šviesoforas - toms eismo juostoms, kurių yra po dvi. Krypčiai, kuri turi tik vieną eismo juostą, įrengtas vienas šviesoforas šalia važiuojamosios dalies. Akivaizdu, jog sankryža įrengta sovietiniais laikais, o GOST tokio įrengimo būdo nenumato. Kadangi tai beveik identiška vokiškam įrengimo būdui (kuris dabar priimtas ir pas mus), darau išvadą, kad net tais laikais Klaipėda žiūrėjo į vokiečius
Taikos pr. privažiavimas nuo pietų pusės:
Taikos pr. privažiavimas nuo šiaurės pusės:
Sausio 15-osios g. privažiavimas iš rytų pusės. Šviesoforas jau dubliuojamas už sankryžos:
Sausio 15-osios g. privažiavimas iš vakarų pusės. Šviesoforas irgi dubliuojamas už sankryžos:
Foto: Google Maps Street ViewPaskutinis taisė dsanto; 2013.02.07, 21:17.
Comment
Comment