Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Auerswald Rodyti pranešimą

    Prašau paaiškinkit kuo skiriasi Laisvės pr. Buivydiškių atvejis nuo anksčiau jūsų įkelto "neteisingo" Raseiniai, Vilniaus - Maironio g. šviesoforai laiko bėgyje (5) Traffic lights over time
    Juoda rodyklė žaliame fone ir žalia rodyklė juodame fone turi dvi skirtingas reikšmės.

    Comment


      Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
      Juoda rodyklė žaliame fone ir žalia rodyklė juodame fone turi dvi skirtingas reikšmės.
      Reikšmė yra vienoda. O jeigu tu manai kitaip - tu nupirkai teises už bulvių maišą.

      Comment


        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
        Reikšmė yra vienoda. O jeigu tu manai kitaip - tu nupirkai teises už bulvių maišą.
        Teisės čia ne prie ko. Žalia rodyklė juodame fone reiškia pilnai apsaugotą posūkį, t. y. raudoną pėstiesiems ir kitiems, su kuriais kertasi trajektorija. Atvirkštinis variantas, juoda rodyklė žaliame fone, tiesiog nurodo kryptis, kuriomis galima važiuoti degant žaliam, tačiau šiuo atveju žalia gali degti ir pėstiesiems. Pastarasis variantas yra tik dėl to, kad turim seno standarto sekcijų į kairę.

        Citata iš šviesoforų įrengimo taisyklių:
        1. Jeigu šviesoforas reguliuoja konkrečią transporto priemonių eismo kryptį (-is), ta eismo kryptis (-ys) turi būti nurodyta (-os) rodyklėmis visose šviesoforo sekcijose. Rodyklės, nukreiptos į kairę ir (arba) į dešinę, gali būti įrengtos tik tuomet, jeigu posūkis (-iai) yra apsaugotas (-i). Tai turi būti taikoma visiems rodyklių deriniams (1, 2, 8, 9 pav.).
        2. Tamsiame fone šviečiančios rodyklės signalas pastebimas geriau, tačiau tokio signalo šviesos intensyvumas mažesnis nei šviečiančio signalo su juoda rodykle. Todėl geltoname ir raudoname signaluose turi būti juodos rodyklės (1, 8 pav.). Žaliame signale turi būti šviečiančios rodyklės tamsiame fone (2, 9 pav.).
        Paskutinis taisė Ignalina; 2021.12.20, 19:56.

        Comment


          Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
          Teisės čia ne prie ko.
          Prie to.
          Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
          Citata iš šviesoforų įrengimo taisyklių:
          Šitas taisykles rašė neišsilavinę bukagalviai dundukai.

          Comment


            Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
            Šitas taisykles rašė neišsilavinę bukagalviai dundukai.
            Jei pats kažko nesupranti, nereikia dėl to įžeidinėti kitų.

            Comment


              Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

              Teisės čia ne prie ko. Žalia rodyklė juodame fone reiškia pilnai apsaugotą posūkį, t. y. raudoną pėstiesiems ir kitiems, su kuriais kertasi trajektorija. Atvirkštinis variantas, juoda rodyklė žaliame fone, tiesiog nurodo kryptis, kuriomis galima važiuoti degant žaliam, tačiau šiuo atveju žalia gali degti ir pėstiesiems. Pastarasis variantas yra tik dėl to, kad turim seno standarto sekcijų į kairę.

              Citata iš šviesoforų įrengimo taisyklių:
              Skaityti reikia ne kažkokias šviesoforų įrengimo taisykles, o KET.

              Comment


                Į kelių direkciją dėl Raseinių sankryžos kreipiausi dėl šviesoforų neatitikimo Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėms. Tai, kad KET nėra aprašyta, kad žalios rodyklės reiškia apsaugotą posūkį, ne esmė. Esmė, kad sankryža atitiktų šviesoforų įrengimo taisykles. Be to, daugelis eismo dalyvių įpratę ir žino, kad sukant pagal žalią rodyklę turi pirmumą.

                Comment


                  Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                  Skaityti reikia ne kažkokias šviesoforų įrengimo taisykles, o KET.
                  Buvo kalbėta apie skirtumus tarp dviejų sankryžų. Tema taip pat apie šviesoforų įrengimo tvarką. Dar kart paklausiu, prie ko čia KET?

                  Comment


                    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

                    Buvo kalbėta apie skirtumus tarp dviejų sankryžų. Tema taip pat apie šviesoforų įrengimo tvarką. Dar kart paklausiu, prie ko čia KET?
                    apie tai, jog prie vienokios spalvos rodyklės reikia praleisti pėsčiuosius, o prie inversinio varianto jau nereikia.

                    Comment


                      Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                      apie tai, jog prie vienokios spalvos rodyklės reikia praleisti pėsčiuosius, o prie inversinio varianto jau nereikia.
                      Prie žalios rodyklės juodame fone posūkis yra apsaugotas, ir pėsčiajam turi degti raudona (nebent padarytas toks kuriozas, kaip Raseiniuose).

                      Comment


                        Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                        apie tai, jog prie vienokios spalvos rodyklės reikia praleisti pėsčiuosius, o prie inversinio varianto jau nereikia.
                        Pėsčiuosius reikia visuomet praleisti, kai jiems dega žalias signalas. Tiesiog degant žalioms rodyklėms pėstiesiems tuo metu dega raudonas signalas.

                        Comment


                          Visai įdomios iliustracijos (pavyzdžiai) siūlomam maršrutinio transporto šviesoforų pritaikyme. Paimta iš siūlomo Šviesoforų įrengimo taisyklių pakeitimo projekto.

                          1071. Maršrutiniam transportui skirti šviesoforai gali būti naudojami siekiant suteikti prioritetą maršrutinio transporto eismui. Bendruoju atveju maršrutiniam transportui skirti šviesoforai gali būti įrengiami kelio (gatvės) ruože, pažymėtame nurodomuoju kelio ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ arba „Kelias su eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir horizontaliuoju ženklinimu – raide „A“.
                          1072. Maršrutiniam transportui skirti trijų sekcijų šviesoforai naudojami, kai maršrutinio transporto eismą reikia reguliuoti atskirai nuo kitų transporto priemonių eismo. Šiuo atveju maršrutiniam transportui skirtoje eismo juostoje turi būti negalimas kitų transporto priemonių eismas. Toks reguliavimo būdas naudojamas:
                          1072.1. kai maršrutiniam transportui norima suteikti prioritetą kitų transporto priemonių atžvilgiu (12 pav.);

                          Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	507
Size:	127,6 kB
ID:	1967594
                          12 pav. Maršrutiniam transportui skirtų trijų sekcijų šviesoforų naudojimo pavyzdys, kai maršrutiniam transportui norima suteikti prioritetą kitų transporto priemonių atžvilgiu

                          1072.2. kai kartu leisti maršrutinį ir kitą transportą nėra saugu dėl pavojingai susikertančių trajektorijų arba bendras reguliavimas su kitomis transporto priemonėmis nėra galimas dėl vietos trūkumo (13 pav.);

                          Click image for larger version

Name:	13.jpg
Views:	509
Size:	117,3 kB
ID:	1967593
                          13 pav. Maršrutiniam transportui skirtų trijų sekcijų šviesoforų naudojimo pavyzdys, kai bendras reguliavimas su kitomis transporto priemonėmis nėra galimas dėl vietos trūkumo

                          1072.3. kitais, individualiai sprendžiamais atvejais, kai to reikia eismo saugumui užtikrinti ar maršrutinio transporto eismo kokybės lygiui pagerinti.

                          1073. Maršrutiniam transportui skirti vienos sekcijos šviesoforai naudojami, kai maršrutiniam transportui norima suteikti prioritetą kitų transporto priemonių atžvilgiu ir nereikalingi maršrutiniam transportui skirti draudžiami šviesoforo signalai. Toks reguliavimo būdas naudojamas:
                          1073.1. kai maršrutinio transporto eismą norima paleisti anksčiau nei kitų transporto priemonių eismą, o vėliau maršrutinio transporto eismas reguliuojamas įprastais transporto šviesoforais (14 pav.);
                          1073.2. kai iš pradžių maršrutinio transporto eismas reguliuojamas transporto šviesoforais, o vėliau maršrutinio transporto eismą norima leisti ilgiau nei kitų transporto priemonių eismą (baigus degti žaliam transporto šviesoforo signalui) (14 pav.);

                          Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	516
Size:	146,3 kB
ID:	1967592
                          14 pav. Maršrutiniam transportui skirtų vienos sekcijos šviesoforų naudojimo pavyzdys, kai maršrutinio transporto eismą norima paleisti anksčiau nei kitų transporto priemonių eismą arba (ir) kai maršrutinio transporto eismą norima leisti ilgiau nei kitų transporto priemonių eismą

                          1073.3. kai maršrutinio transporto eismą norima paleisti kartu su iš šoninio kelio sukančių transporto priemonių eismu (15 pav.);

                          Click image for larger version

Name:	15.jpg
Views:	502
Size:	127,7 kB
ID:	1967595
                          15 pav. Maršrutiniam transportui skirtų vienos sekcijos šviesoforų naudojimo pavyzdys, kai maršrutinio transporto eismą norima paleisti kartu su iš šoninio kelio sukančių transporto priemonių eismu

                          1073.4. kitais individualiai sprendžiamais atvejais, kai to reikia eismo saugumui užtikrinti ar maršrutinio transporto eismo kokybės lygiui pagerinti.
                          Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                          Comment


                            Ministerija siūlo atsisakyti žaliojo mirksinčio šviesoforo signalo

                            Registruotame Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių pakeitimo projekte, kuriuos ministras tvirtintų įsakymu, siūloma, jog „bendruoju atveju transporto priemonių šviesoforų žalias mirksintis signalas nenaudotinas“. Vis dėlto liktų ankstesnė nuostata, kad esant išimtims toks mirksintis signalas dar galėtų veikti, o jo mažiausia mirksėjimo trukmė automobiliams galėtų būti 5 sekundės.
                            https://madeinvilnius.lt/naujienos/l...oforo-signalo/

                            Comment


                              Šviesoforai turi būti su adaptyviu valdymu, mirksinti žalia gaišina laiką. Nėra situacijų, kai sankryža tuščia, kurioziškos situacijos, kai eiti per raudoną faktiškai saugu. Mirksinti žalia bent jau virš 2 sec gaišina laiką, trukdo adaptyviam valdymui.


                              https://www.youtube.com/watch?v=ELC-k4ZD8is

                              Comment


                                Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                Šviesoforai turi būti su adaptyviu valdymu, mirksinti žalia gaišina laiką. Nėra situacijų, kai sankryža tuščia, kurioziškos situacijos, kai eiti per raudoną faktiškai saugu. Mirksinti žalia bent jau virš 2 sec gaišina laiką, trukdo adaptyviam valdymui.
                                O gal pradžiai tegu kas nors pabando tą adaptyvų valdymą padaryti Lietuvoje? Koks skirtumas ta mirksinti žalia šviesa jei net pėstieji vidury ciklo negali sau pasidaryt žalios šviesos su mygtuku?

                                Comment


                                  Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                  Šviesoforai turi būti su adaptyviu valdymu, mirksinti žalia gaišina laiką. Nėra situacijų, kai sankryža tuščia, kurioziškos situacijos, kai eiti per raudoną faktiškai saugu. Mirksinti žalia bent jau virš 2 sec gaišina laiką, trukdo adaptyviam valdymui.

                                  https://www.youtube.com/watch?v=ELC-k4ZD8is
                                  Kaunas turi VIENĄ šviesaforą kuris panašus į tai - Užnemunės / Marvelės sankryža prie degalinės. Tikriausiai vienintelis šviesaforas kur beveik iškart užsidega žalias atvažiavus marvelės g. Bei vienas iš kelių kurie sugeba uždegti žalia tik reikalingom kryptim VISA DIENA (kitas prie Petrašiūnu Lidl). Visi like nors ir turi mygtukus, daviklius, kameras veikia pastoviu ciklu ir davikliai, mygtukai dienos metu nieko nepagreitina. Naktį kai kurie sugeba praleisti fazes, bet tik kai pasibaigia degančios žalios fazė, jokiu "žalios karpymų".

                                  Comment


                                    Parašė Tomas321 Rodyti pranešimą
                                    Kaunas turi VIENĄ šviesaforą kuris panašus į tai - Užnemunės / Marvelės sankryža prie degalinės. Tikriausiai vienintelis šviesaforas kur beveik iškart užsidega žalias atvažiavus marvelės g. Bei vienas iš kelių kurie sugeba uždegti žalia tik reikalingom kryptim VISA DIENA (kitas prie Petrašiūnu Lidl). Visi like nors ir turi mygtukus, daviklius, kameras veikia pastoviu ciklu ir davikliai, mygtukai dienos metu nieko nepagreitina. Naktį kai kurie sugeba praleisti fazes, bet tik kai pasibaigia degančios žalios fazė, jokiu "žalios karpymų".
                                    Kaune labai ydinga šviesoforų valdymo sistema, per daug tuščių laikymų, mygtukai tiesiog signalizuoti vairuotojams, kad čia pėstysis nori praeiti, kas manau, padaryta nesąmonė. Kaune šviesoforai padaryti taip, kad žalias pėstiesiems yra tik kantriausiems, išlaukus kartais tuščioje perėjoje po 120-180 sec. (girdėjau, kad yra laukusių ir po 5 min) Parodo Vieningo Kauno xebros požiūrį į pėsčiuosius (vargu tikėtis, kad BBD feraris ir pėsčiųjų saugumas derintųsi)...
                                    Paskutinis taisė PoDV; 2022.05.10, 19:46.

                                    Comment


                                      Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                      Šviesoforai turi būti su adaptyviu valdymu, mirksinti žalia gaišina laiką. Nėra situacijų, kai sankryža tuščia, kurioziškos situacijos, kai eiti per raudoną faktiškai saugu. Mirksinti žalia bent jau virš 2 sec gaišina laiką, trukdo adaptyviam valdymui.


                                      https://www.youtube.com/watch?v=ELC-k4ZD8is
                                      1. Reformatoriai, BLT, pirma padarykit asfaltą kaip filmuke rodo, pilna gatvių kur vairo laikyti nereikia - auto provėžom kaip tramas bėgiais rieda.
                                      2. Mirksintis ŽALIAS pakeistas mirksinčiu GELTONU.

                                      Per nuimtas žalias lenteles kelionė pailgėjo >2 min, taupys kelias sekundes už kosmodromo kainą.

                                      Comment


                                        Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                        Kaune šviesoforai padaryti taip, kad žalias pėstiesiems yra tik kantriausiems, išlaukus kartais tuščioje perėjoje po 120-180 sec. (girdėjau, kad yra laukusių ir po 5 min)
                                        Jei kažkas tuščioje perėjoje laukia 3-5 minutes kol užsidegs žalia, tai yra galvos, o ne šviesoforo sureguliavimo problema.
                                        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                        Comment


                                          Parašė Tomas Rodyti pranešimą

                                          Jei kažkas tuščioje perėjoje laukia 3-5 minutes kol užsidegs žalia, tai yra galvos, o ne šviesoforo sureguliavimo problema.
                                          Kam laukti ir visada pažeidinėti KET, jei galima sureguliuoti. Nebent fiziniai dėsniai neleistų, bet su šiuolaikinėm tech. man taip neatrodo

                                          Mirksinčios žalios atsisakymas leistų dar greičiau reguliuoti srautus. Iškvietus signalą, ne 7 sec laukt, o priklausomai nuo srauto gal net dvigubai trumpiau.
                                          Taip per visą miestą suderinant šviesoforus, lankstumo atsiranda daugiau. Iš eilės einantys šviesoforai neužsigaišta, greičiau reaguoja į pravažiuojančią mašiną. Neblogas būtų sprendimas.

                                          ---
                                          Aišku, gaila, kad pas mus adaptyvus valdymas palyginti prastas, ypač pėsčiųjų atžvilgiu, tai su tuo mirksinčios žalios atsisakymu gali nepasijausti eismo judėjimo kokybė, nebent iš karto kartu paleisti ir high tech adaptyvinių šviesoforų technologijas ir atsisakyti žalio mirksinčio. Sistemą diegti po truputį savivaldybė po savivaldybės, tik turi būti iškelti tikslai, kad visoje šalyje šviesoforai bus adaptyvūs po pvz. kokio 5-10 m. laikotarpio.
                                          Paskutinis taisė PoDV; 2022.05.11, 14:50.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X