Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Nieko iš esmės. Tik 73.2 nurodyta, kad žalia rodyklė gali būti papildomoje sekcijoje.

    73.6 bus naikinamas, kai Lietuvoje neliks šviesoforų su sovietine papildoma sekcija, t.y. pagrindiniame žaliame signale visoje Lietuvoje neliks rodyklių. Kol kas tai nerealu, nes Vilniuje jų šimtai, o planuojama įrengti dar 20-tyje sankryžų.
    Na reikėjo įrašyti, kad nuo 2024 tai nebegalima. Kaip buvo su žalia kortele prie raudonos. Ta pačia mintim liko ir "mirksinti žalia".

    Reikia:
    1. Vienodinti šviesoforus. Nes dabar iki 2012, 2012-2019, 2019+ , kokie dar yra variantai?
    2. Viešinti "dešniojo posūkio taisyklę" nes bus pypsinimų ir nepasitenkinimo.

    Comment


      Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

      Na reikėjo įrašyti, kad nuo 2024 tai nebegalima. Kaip buvo su žalia kortele prie raudonos. Ta pačia mintim liko ir "mirksinti žalia".

      Reikia:
      1. Vienodinti šviesoforus. Nes dabar iki 2012, 2012-2019, 2019+ , kokie dar yra variantai?
      2. Viešinti "dešniojo posūkio taisyklę" nes bus pypsinimų ir nepasitenkinimo.
      1. Pritarčiau, bet yra ekonominė pusė. Mane labiau piktina, kad Vilniuje toliau įrenginėja sovietiškai.
      2. Bus viešinama. Bet chaoso bus.

      Comment


        Parašė dsanto Rodyti pranešimą

        1. Pritarčiau, bet yra ekonominė pusė. Mane labiau piktina, kad Vilniuje toliau įrenginėja sovietiškai.
        2. Bus viešinama. Bet chaoso bus.
        Priėmus 2012 "tvarką" matyt buvo aišku, kad neilgam. Na tai buvo kaip buvo. Tai ir nebuvo reikalo skubėti keisti, nes buvo aišku, kad vėl keis. Dabar juk amžinai priėmė.

        Šiai dienai, būtų nesunku paimti miestus kur yra 1-5 šviesoforai, Molėtai gal tiktų kaip pavyzdys, ir priversti pataisyti pagal naujausią reglamentavimą. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos miesto administraciją iškviesti ir prašviesti. Tada imtis viduriuko 5-50 šviesoforų miestų.

        Juk visas visas Lietuvos perėjas, ne gyvenvietėse, suskaičiavo, suanalizavo ir rekomendavo naikinti (arba kelti gyvenvietės ribas). Reiškia įmanoma ir visus LT šviesoforus praeiti.

        Comment


          Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

          Priėmus 2012 "tvarką" matyt buvo aišku, kad neilgam. Na tai buvo kaip buvo. Tai ir nebuvo reikalo skubėti keisti, nes buvo aišku, kad vėl keis. Dabar juk amžinai priėmė.

          Šiai dienai, būtų nesunku paimti miestus kur yra 1-5 šviesoforai, Molėtai gal tiktų kaip pavyzdys, ir priversti pataisyti pagal naujausią reglamentavimą. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos miesto administraciją iškviesti ir prašviesti. Tada imtis viduriuko 5-50 šviesoforų miestų.

          Juk visas visas Lietuvos perėjas, ne gyvenvietėse, suskaičiavo, suanalizavo ir rekomendavo naikinti (arba kelti gyvenvietės ribas). Reiškia įmanoma ir visus LT šviesoforus praeiti.
          Norint viskas galima.

          Comment


            Parašė dsanto Rodyti pranešimą

            1. Pritarčiau, bet yra ekonominė pusė. Mane labiau piktina, kad Vilniuje toliau įrenginėja sovietiškai.
            2. Bus viešinama. Bet chaoso bus.
            Ar ta naujoviška (nesovietinė) tvarka reikštų, kad turi būti įrengiama, sakykim, vidutiniškai sudėtingose sankryžose TIK:
            dešinėn - papildoma sekcija (viena lempa su kontūru), tiesiai blynas (pilnas šviesoforas), kairėn papildomas šviesoforas (t.y. su rodyklių kontūrais)?

            Ta prasme, kairėn sekcija (po vieną lempą) siektina išnykti?

            Comment


              Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

              Ar ta naujoviška (nesovietinė) tvarka reikštų, kad turi būti įrengiama, sakykim, vidutiniškai sudėtingose sankryžose TIK:
              dešinėn - papildoma sekcija (viena lempa su kontūru), tiesiai blynas (pilnas šviesoforas), kairėn papildomas šviesoforas (t.y. su rodyklių kontūrais)?

              Ta prasme, kairėn sekcija (po vieną lempą) siektina išnykti?
              Pirma pastraipa visiškai teisinga.

              Dėl kairiųjų papildomų sekcijų, tai dabartinės turi palaipsniui išnykti. Ateityje galbūt bus padaryta kaip normaliam pasaulyje, kaip ir su dešiniuoju posūkiu. T.y. degtų žalias pagrindinis be rodyklių, o papildoma sekcija į kairę išjungta - leidžiama sukti į kairę praleidžiant priešpriešinį eismą ir pėsčiuosius. Užsidega papildoma sekcija - sukama apsaugotai. Bet kol kas, kad nebūtų painiavos, apie tai nėra kalbos.

              Comment


                Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                Pirma pastraipa visiškai teisinga.

                Dėl kairiųjų papildomų sekcijų, tai dabartinės turi palaipsniui išnykti. Ateityje galbūt bus padaryta kaip normaliam pasaulyje, kaip ir su dešiniuoju posūkiu. T.y. degtų žalias pagrindinis be rodyklių, o papildoma sekcija į kairę išjungta - leidžiama sukti į kairę praleidžiant priešpriešinį eismą ir pėsčiuosius. Užsidega papildoma sekcija - sukama apsaugotai. Bet kol kas, kad nebūtų painiavos, apie tai nėra kalbos.
                Ačiū už atsakymą.
                Dar klausimas - su raudonu blynu uždegus rodyklę tokioje sankryžoje dešinėn - posūkis dešinėn saugus nuo visų (transportas, pėstieji, dviratininkai) - išskyrus apsisukančius kertamame kelyje??

                Comment


                  Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

                  Ačiū už atsakymą.
                  Dar klausimas - su raudonu blynu uždegus rodyklę tokioje sankryžoje dešinėn - posūkis dešinėn saugus nuo visų (transportas, pėstieji, dviratininkai) - išskyrus apsisukančius kertamame kelyje??
                  Taip.

                  Comment


                    Naujoj sistemoj sudėtingiausias reikalas, greta projektuotojų neišmanymo, kuris išsispręs per kelis mėnesius, bet grynai naudotojų pusėje, man atrodo tas nelemtas sukimas dešinėn. 2/3 neįžiūrės ar ten pagrindinis trilempis su rodyklėm ar be. Nes jei trilempis:
                    • su rodyklėmis, tarkime tiesiai ir kairėn, tai dešinėn per žalią, nedegant sekcijai, negali sukti.
                    • be rodyklių, tai gali sukti dešinėn, nedegant sekcijai.

                    T.y. šviesoforas bus senoviškas, t.y. beveik toks pats išoriškai, bet lempų leidimai eismui skirsis. Naktį LED ryškiai šviečia, nesimatys rodyklių ir visi važiuos pagal nuojautą.
                    Šioje vietoje, priimant vokišką tvarką, būtų padėjęs ir vokiškų šviesoforų įrengimas. Pridedu 5 lempų derinį. Kodėl nebuvo priimtas toks variantas? Tada sankryžoje iš karto matai, kad naujoviškas eismas.

                    Click image for larger version

Name:	amp_9a.gif
Views:	73
Size:	19,7 kB
ID:	1743683

                    Comment


                      Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                      Naujoj sistemoj sudėtingiausias reikalas, greta projektuotojų neišmanymo, kuris išsispręs per kelis mėnesius, bet grynai naudotojų pusėje, man atrodo tas nelemtas sukimas dešinėn. 2/3 neįžiūrės ar ten pagrindinis trilempis su rodyklėm ar be. Nes jei trilempis:
                      • su rodyklėmis, tarkime tiesiai ir kairėn, tai dešinėn per žalią, nedegant sekcijai, negali sukti.
                      • be rodyklių, tai gali sukti dešinėn, nedegant sekcijai.

                      T.y. šviesoforas bus senoviškas, t.y. beveik toks pats išoriškai, bet lempų leidimai eismui skirsis. Naktį LED ryškiai šviečia, nesimatys rodyklių ir visi važiuos pagal nuojautą.
                      Šioje vietoje, priimant vokišką tvarką, būtų padėjęs ir vokiškų šviesoforų įrengimas. Pridedu 5 lempų derinį. Kodėl nebuvo priimtas toks variantas? Tada sankryžoje iš karto matai, kad naujoviškas eismas.

                      Click image for larger version  Name:	amp_9a.gif Views:	1 Size:	19,7 kB ID:	1743683
                      Dėl to, kad nepamatys rodyklių pagrindiniame žaliame signale, nebijokite. Vilniuje sudės tokias storas juodas rodykles, kad net aklas pamatytų Neišsigąskit greitu laiku Vilniuje pamatę tokius šviesoforus:

                      Click image for larger version  Name:	3-1.jpg Views:	1 Size:	175,1 kB ID:	1742344

                      Vokiškas variantas su geltona papildoma sekcija, mano nuomone, nepriimtas dėl to, kad tokio šviesoforo nėra Kelio ženklų ir signalų konvencijoje. Be to, tai dar įneštų didesnį chaosą.

                      Comment


                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                        Dėl to, kad nepamatys rodyklių pagrindiniame žaliame signale, nebijokite. Vilniuje sudės tokias storas juodas rodykles, kad net aklas pamatytų Neišsigąskit greitu laiku Vilniuje pamatę tokius šviesoforus:

                        Click image for larger version Name:	3-1.jpg Views:	1 Size:	175,1 kB ID:	1742344

                        Vokiškas variantas su geltona papildoma sekcija, mano nuomone, nepriimtas dėl to, kad tokio šviesoforo nėra Kelio ženklų ir signalų konvencijoje. Be to, tai dar įneštų didesnį chaosą.
                        O toks variantas galimas? Kai raudona ir geltona be rodyklių?
                        Gal čia tarpinis variantas, kai "žalia tiesiai ir kairėn" su rodykle keliems mėnesiams, o po to Vilnius pakeis į "žalią blyną"?

                        Comment


                          Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

                          O toks variantas galimas? Kai raudona ir geltona be rodyklių?
                          Gal čia tarpinis variantas, kai "žalia tiesiai ir kairėn" su rodykle keliems mėnesiams, o po to Vilnius pakeis į "žalią blyną"?
                          Konvencijoje sovietinis variantas, kai pagrindinis žalias signalas turi rodykles, nėra konkrečiai aptartas. Bet iš principo kaip ir neprieštarauja konvencijai.

                          Vilniuje trijose sankryžose iš dvidešimties, kur bus naujai įrengtos papildomos sekcijos, žiūrės pagal situaciją. Jei susidarys spūstys, išims rodykles iš pagrindinio žalio signalo. Bet aš galvoju, ar nesusidarys spūstys ir daugiau sankryžų. Matysim

                          Comment


                            Labai gražios taisyklės, bet praktinis naujų šviesoforų poveikis labai abejotinas - "apsaugojimas" tų, kurių nereikia saugoti, absurdiškų "apsaugotų" fazių sukūrimas, mašinų atitraukimas kokiais 5 metrais nuo linijos ir kaip pasekmė - papildomų kamščių sudarymas.

                            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                            Dėl kairiųjų papildomų sekcijų, tai dabartinės turi palaipsniui išnykti. Ateityje galbūt bus padaryta kaip normaliam pasaulyje, kaip ir su dešiniuoju posūkiu. T.y. degtų žalias pagrindinis be rodyklių, o papildoma sekcija į kairę išjungta - leidžiama sukti į kairę praleidžiant priešpriešinį eismą ir pėsčiuosius. Užsidega papildoma sekcija - sukama apsaugotai. Bet kol kas, kad nebūtų painiavos, apie tai nėra kalbos.
                            Paprasti dalykai padaryti sudėtingais.
                            Važiuojant per sankryžą nebus laiko skaityti tų disertacijų (on one hand, on the other hand) .

                            Kas vis dėlto gali suprantamai paaiškinti (gal ir su pavyzdžiais realiose Vilniaus ar Kauno sankryžose), kuo skiriasi:
                            - šviečiančios rodyklės tamsiame fone;
                            - ir juodos rodyklės šviečiančiame fone.

                            Comment


                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                              Konvencijoje sovietinis variantas, kai pagrindinis žalias signalas turi rodykles, nėra konkrečiai aptartas. Bet iš principo kaip ir neprieštarauja konvencijai.

                              Vilniuje trijose sankryžose iš dvidešimties, kur bus naujai įrengtos papildomos sekcijos, žiūrės pagal situaciją. Jei susidarys spūstys, išims rodykles iš pagrindinio žalio signalo. Bet aš galvoju, ar nesusidarys spūstys ir daugiau sankryžų. Matysim
                              Kurios tos trys sankryžos? Grubiai nuo kada bus pakeista? Iš kurios pusės (gatvės bus pakeitimas)? Noriu pamatyti praktiškai.

                              Comment


                                Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                Labai gražios taisyklės, bet praktinis naujų šviesoforų poveikis labai abejotinas - "apsaugojimas" tų, kurių nereikia saugoti, absurdiškų "apsaugotų" fazių sukūrimas, mašinų atitraukimas kokiais 5 metrais nuo linijos ir kaip pasekmė - papildomų kamščių sudarymas.
                                Atskirkime vieną kartą ir visiems laikams, šviesoforų įrengimo taisyklės nepropaguoja apsaugotų posūkių ir pėsčiųjų, išskyrus tam tikras sąlygas, kai tai būtina:

                                Apsaugotas kairysis posūkis

                                24. Jeigu kairiajam posūkiui viena kryptimi yra skirta dvi ar daugiau eismo juostų arba sukantiems į kairę reikia kirsti tris ar daugiau priešpriešinio eismo juostų, toks posūkis turi būti apsaugotas.

                                Apsaugotas dešinysis posūkis

                                33. Esant intensyviam šoniniam eismui (pėstieji, dviratininkai, maršrutinis transportas) arba kertantis keliams (gatvėms), kuriuose didelis transporto priemonių greitis, posūkis į dešinę turi būti apsaugotas ir jam reikalingas atskiras transporto šviesoforas su rodyklėmis.

                                34. Jeigu dešiniojo posūkio juostas nuo kitų eismo juostų skiria trikampė salelė, šiam posūkiui atskiras transporto šviesoforas su rodyklėmis reikalingas, kai:
                                34.1. yra dvi ar daugiau dešiniajam posūkiui skirtų eismo juostų;
                                34.2. vyksta intensyvus pėsčiųjų ir transporto priemonių eismas.

                                TRANSPORTO PRIEMONIŲ EISMO REGULIAVIMAS

                                20. Jeigu sankryžoje į kurią nors pusę posūkis leidžiamas iš dviejų ar daugiau eismo juostų, tai toje pusėje lygiagrečiai judantiems pėstiesiems ir dviratininkams tuo metu turi degti raudonas šviesoforo signalas.


                                Be to yra atkreipiamas dėmesys:

                                48. Atskiras pėsčiųjų ir transporto priemonių reguliavimas, kai visiems pėstiesiems įjungtas žalias signalas, o visoms transporto priemonėms raudonas signalas, užtikrina visišką saugą. Tačiau šis reguliavimo būdas pailgina visų eismo dalyvių laukimo trukmę.

                                Vilniuje, reikia nereikia, įrengiami apsaugoti dešinieji posūkiai, atskirai reguliuojami pėstieji, dviratininkai. Bet tai yra savanoriška Vilniaus savivaldybės politika. Panevėžyje visose naujose sankryžose (bent kiek man žinoma) pėstieji ir dviratininkai taip pat reguliuojami atskirai nuo transporto.

                                Comment


                                  Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                  Paprasti dalykai padaryti sudėtingais.
                                  Važiuojant per sankryžą nebus laiko skaityti tų disertacijų (on one hand, on the other hand) .

                                  Kas vis dėlto gali suprantamai paaiškinti (gal ir su pavyzdžiais realiose Vilniaus ar Kauno sankryžose), kuo skiriasi:
                                  - šviečiančios rodyklės tamsiame fone;
                                  - ir juodos rodyklės šviečiančiame fone.
                                  Juodos rodyklės žaliame fone naudojamos tik senose sankryžose. Jos skirtos informuoti vairuotojus, kokiomis kryptimis leidžiama važiuoti, kai neįjungta papildoma sekcija. Naugarduko - Žemaitės - Kauno g. sankryža. Kairysis posūkis apsaugotas, jam skirta žalia rodyklė į kairę. Dešinysis posūkis neapsaugotas - dešinėje įrengtas šviesoforas be rodyklių, kairėje pusėje šviesofore su papildoma sekcija žalias signalas su juodomis rodyklėmis tiesiai ir į dešinę:



                                  Naujose sankryžose naudojamos tik žalios rodyklės. Kaunas, Pramonės pr. - Partizanų g. sankryža. Kairysis posūkis apsaugotas, dešinysis neapsaugotas. Kairiajam naudojamos žalios rodyklės, dešiniajam eilinis šviesoforas be rodyklių.



                                  Kitaip sakant, juodos rodyklės tik nurodo, kokiomis kryptimis važiuoti, bet nereiškia apsaugoto posūkio. Žalios rodyklės tamsiame fone reiškia apsaugotą posūkį.

                                  Comment


                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                    33. Esant intensyviam šoniniam eismui (pėstieji, dviratininkai, maršrutinis transportas) arba kertantis keliams (gatvėms), kuriuose didelis transporto priemonių greitis, posūkis į dešinę turi būti apsaugotas ir jam reikalingas atskiras transporto šviesoforas su rodyklėmis.
                                    Koks "pyyyyyyp" rašė šitas taisykles? Taisyklėse/instrukcijose/ir pan. negalima vartoti šitų ir panašių terminų. Turi būri būti norodyta: koks greitis, kiek automobilių/val.

                                    Comment


                                      Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

                                      Kurios tos trys sankryžos? Grubiai nuo kada bus pakeista? Iš kurios pusės (gatvės bus pakeitimas)? Noriu pamatyti praktiškai.
                                      Čia yra visų modernizuojamų sankryžų techninės specifikacijos.

                                      https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...asp?PID=463490

                                      Kol kas planuojama taip, kaip nurodyta jose. Pamenu tik Antakalnio - Šilo sankryžą, kurioje sakė žiūrės pagal situaciją, ar nuimt rodykles iš pagrindinio žalio signalo, ar ne. Bet praktika parodys, ar nereikės ir kitose sankryžose. Aišku anksčiau lapkričio 1 d. tai to nepadarys, nes tik tada įsigalios KET pakeitimai.

                                      Comment


                                        Kaune pradedamos įrengti papildomos šviesoforų sekcijos į dešinę pagal naują nuo lapkričio 1 d. įsigaliosiančią tvarką. Kadangi KET pakeitimai įsigalios lapkričio 1 d., šios sekcijos iki tol bus uždengtos. Neries kr. - Varnių g. sankryža su Siemens šviesoforais (posūkis į dešinę link Milikonių kalno):

                                        Click image for larger version  Name:	IMG_20190912_000643.jpg Views:	1 Size:	118,1 kB ID:	1747132

                                        Pagaliau jau civilizuotai tvirtinamos papildomos sekcijos, su atskirais laikikliais, kaip šviesoforas:

                                        Click image for larger version  Name:	IMG_20190912_000634.jpg Views:	1 Size:	124,3 kB ID:	1747133

                                        Iki šiol lietuviai, pripratę, kad tarybiniai šviesoforai neturėjo normalių laikiklių, papildomas sekcijas naujuose šviesoforuose varžtais, kniedėmis ir t.t. tvirtindavo prie pagrindinio šviesoforo žalio signalo Kaunas, Šiaurės pr. -Sukilėlių pr. sankryža:

                                        Click image for larger version  Name:	IMG_20190422_122357.jpg Views:	1 Size:	122,0 kB ID:	1747134

                                        Vakaruose papildoma sekcija tvirtinama atskirais laikikliais.

                                        Vokietija:

                                        Click image for larger version  Name:	Vokietija 1.JPG Views:	1 Size:	98,1 kB ID:	1747135

                                        Danija:

                                        Click image for larger version  Name:	Danija.jpg Views:	1 Size:	138,7 kB ID:	1747136
                                        Paskutinis taisė dsanto; 2019.09.12, 08:42.

                                        Comment


                                          Gavau info, kad Vilniaus šviesoforų su papildomomis sekcijomis rekonstrukcijos konkursas neįvyko ir nėra aišku, kada bus įrengtos storesnės rodyklės esamuose šviesoforuose bei įrengta 20 papildomų sekcijų, veikiančių pagal seną standartą.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X