Nesuprantu, kaip nauji šviesoforai išspręs nepataikymo į žalią bangą problemą? Man tas jų šviesoforų įteisinimas kažkodėl kvepia vėl tempimu prie tramvajaus/metro idėjos. Žemaitės gatvėje yra puikus pavyzdys, kaip apseinama ir su esamais normaliais.
Nesuprantu, kaip nauji šviesoforai išspręs nepataikymo į žalią bangą problemą? Man tas jų šviesoforų įteisinimas kažkodėl kvepia vėl tempimu prie tramvajaus/metro idėjos. Žemaitės gatvėje yra puikus pavyzdys, kaip apseinama ir su esamais normaliais.
Metro čia ne prie ko. Su VT šviesoforais galima suteikti pirmenybę VT vietose, kuriose baigiasi A juosta, ir vyksta didelis transporto eismas. Taip pat galima leisti važiuoti VT trišalėse sankryžose tiesiai, kai kitos transporto priemonės stovi. Esu kalbėjęs su Vilniaus savivaldybės atstovais.
Žemaitės g. atvejis netipinis. Nepristatysi visur skiriamųjų juostų. Be to, keturšalėse sankryžose Žemaitės g. atvejis neįgyvendinamas. VT šviesoforai sukuria visai kitas galimybes.
Metro čia ne prie ko. Su VT šviesoforais galima suteikti pirmenybę VT vietose, kuriose baigiasi A juosta, ir vyksta didelis transporto eismas. Taip pat galima leisti važiuoti VT trišalėse sankryžose tiesiai, kai kitos transporto priemonės stovi. Esu kalbėjęs su Vilniaus savivaldybės atstovais.
Žemaitės g. atvejis netipinis. Nepristatysi visur skiriamųjų juostų. Be to, keturšalėse sankryžose Žemaitės g. atvejis neįgyvendinamas. VT šviesoforai sukuria visai kitas galimybes.
Bus daug nepasitenkinimo dėl pats žinai ko.
Padėties taisymas kažkuo primena geltonų skydų statymus, vietoje to, kad perėjas projektuoti saugiomis. Jei nėra valios atimti juostų VT reikmėms, tai su šviesoforais irgi nieko nesitikiu.
Bus daug nepasitenkinimo dėl pats žinai ko.
Padėties taisymas kažkuo primena geltonų skydų statymus, vietoje to, kad perėjas projektuoti saugiomis. Jei nėra valios atimti juostų VT reikmėms, tai su šviesoforais irgi nieko nesitikiu.
VT šviesoforai yra daugelyje Europos šalių. Tai nėra jokia naujiena. VT šviesoforai bus tik tose A juostose, kuriose nėra jokių taksi, 4+ ir t.t.
Pagrindinė naujovė, kad nuo lapkričio 1 d. bus leidžiama sukti į dešinę, jeigu dega šviesoforo žalias signalas be rodyklių, net jeigu išjungta papildoma sekcija.
Dalį laiko apsaugotas dešinysis posūkis
36. Jeigu sankryžoje yra ne daugiau kaip viena atskira dešiniojo posūkio juosta, atskirais atvejais gali būti svarbu numatyti papildomą žalio signalo laiką transporto priemonėms, sukančioms į dešinę. Papildomas laikas pridedamas prie pagrindinės krypties žalio signalo laiko, taip gaunamas ankstintasis arba vėlintasis dešinysis posūkis.
37. Papildomą žalio signalo laiką dešiniajam posūkiui suteikia papildoma sekcija su žaliu rodyklės formos signalu tamsiame fone. Degant pagrindinio šviesoforo žaliam signalui be rodyklių, kai papildomos sekcijos signalas išjungtas, posūkis į dešinę leidžiamas kartu su priešpriešiniu kairiuoju posūkiu, dešinėje esančiu lygiagrečiu pėsčiųjų ir (arba) dviračių eismu (žr. Taisyklių 41 punktą). Degant papildomai sekcijai, dešiniojo posūkio transporto priemonių eismo trajektoriją kertantiems eismo dalyviams (įskaitant pėsčiuosius ir dviratininkus) privalo degti raudonas signalas, išskyrus iš dešinės sankryžos pusės apsisukančias transporto priemones (žr. Taisyklių 19 punktą).
38. Ankstintojo dešiniojo posūkio atveju papildomos sekcijos signalas įjungiamas degant raudonam šviesoforo signalui, prieš užsidegant pagrindinio šviesoforo žaliam signalui. Papildomos sekcijos signalas išjungiamas prieš užsidegant pagrindinio šviesoforo žaliam signalui, kad pagal papildomos sekcijos signalą važiavusios transporto priemonės prieš užsidegant pagrindinio šviesoforo žaliam signalui būtų pravažiavusios dešinėje pusėje esančią pėsčiųjų perėją ir (arba) dviračių pervažą. Prieš įjungiant pagrindinio šviesoforo žalią signalą turi būti uždegami pėsčiųjų ir dviračių šviesoforų žali signalai, kad lygiagrečiai einantys pėstieji ir (arba) važiuojantys dviratininkai lengviau pasinaudotų pirmumo teise prieš sukančias į dešinę transporto priemones, kurios suka į dešinę pagal pagrindinio šviesoforo žalią signalą be rodyklių (turi būti užtikrinti Taisyklių 51 ir 58 punktų reikalavimai). Jeigu dešinėje sankryžos pusėje nėra nei pėsčiųjų perėjos, nei dviračių pervažos arba dešinėje esantis lygiagretus pėsčiųjų ir dviračių eismas reguliuojamas atskirai nuo transporto priemonių eismo, pagrindinio šviesoforo žalias signalas gali būti įjungiamas iškart išjungus papildomos sekcijos signalą.
39. Vėlintojo dešiniojo posūkio atveju papildomos sekcijos signalas įjungiamas užgesus pagrindinio šviesoforo žaliam signalui. Užgesus pagrindinio šviesoforo žaliam signalui, papildomos sekcijos signalas įjungiamas ne iš karto, kad priešpriešinio eismo transporto priemonės, sukančios į kairę ir įvažiavusios į sankryžą, galėtų saugiai pabaigti manevrą į kairę, pasibaigus joms skirtam žalio signalo laikui. Jeigu leidžiant posūkį į dešinę pagal pagrindinio šviesoforo žalią signalą kartu nėra leidžiamas priešpriešinio transporto priemonių eismo kairysis posūkis, papildomos sekcijos signalas gali būti įjungiamas iškart užgesus pagrindinio šviesoforo žaliam signalui.
40. Dalį laiko apsaugotas dešinysis posūkis reguliuojamas papildoma sekcija su žalios rodyklės signalu tamsiame fone, kuri tvirtinama prie pagrindinio transporto šviesoforo (be rodyklių) žalio signalo sekcijos iš dešinės pusės (žr. 3 pav., devintąjį skirsnį ir priedą).
1 pav. Transporto judėjimo schema, kai judėjimo krypčiai dega žalias rodyklės signalas
3 pav. Šviesoforas (be rodyklių) su papildoma sekcija į dešinę
Įdomu ar daugelyje vietų naujas šviesoforo priedas bus naudojamas kartu su atstovo minėtais jutikliais.
Kitaip tariant ar ten kur įrengs kartu modernizuos ir sankryžas.
Vilnius kaip supratau drąsiau rodykles nuiminėjo, bet sovietinis, pasaulyje neįprastas reguliavimas, jiems labiau priimtinas. Nebent nori dabar prižiūrėti sistemą tokią kokia jinai yra, įrengtą kažkur 200X pabaigos standartais. Galbūt po kokio dešimtmečio pertvarkys pagal vilnietišką gembių standartą, įrengiamą po 201X m.
Perkeliu atsakymą iš Šviesoforų lentelės temos į čia. Pats pertvarkymas neturi būti daromas dėl to, kad kažkam negražu ir pan. Kam bereikalingai keisti šviesoforus, jei tam nėra poreikio? Jeigu sankryža rekonstruojama, taip, sutinku, tada viskas atnaujinama pagal tuo metu galiojančius teisės aktus. Bet jei rekonstrukcijai poreikio nėra, tai tegu stovi tie šviesoforai. Svarbiausia, kad jie atitiktų tuo metu galiojančias KET.
Perkeliu atsakymą iš Šviesoforų lentelės temos į čia. Pats pertvarkymas neturi būti daromas dėl to, kad kažkam negražu ir pan. Kam bereikalingai keisti šviesoforus, jei tam nėra poreikio? Jeigu sankryža rekonstruojama, taip, sutinku, tada viskas atnaujinama pagal tuo metu galiojančius teisės aktus. Bet jei rekonstrukcijai poreikio nėra, tai tegu stovi tie šviesoforai. Svarbiausia, kad jie atitiktų tuo metu galiojančias KET.
Tai taip, klausimas kada susidevės esamos gembės arba kiek reikės laiko suprasti, kad reikia atsisakyti sovietinio reguliavimo. Pagal viską, jos gana panašiu laiku yra įrengtos, tai gal ir susidėvės panašiai ir gal jei ne 2030 m., tai 2040 m. turėsim kitokius šviesoforus (jei jų iš vis reikės).
Tai taip, klausimas kada susidevės esamos gembės arba kiek reikės laiko suprasti, kad reikia atsisakyti sovietinio reguliavimo. Pagal viską, jos gana panašiu laiku yra įrengtos, tai gal ir susidėvės panašiai ir gal jei ne 2030 m., tai 2040 m. turėsim kitokius šviesoforus (jei jų iš vis reikės).
Tai ne dėl gembių susidėvėjimo atnaujina šviesoforus Tiesiog dažniausiai ateina laikas rekonstruoti sankryžą. O kas liečia sovietinį reguliavimą su papildomomis sekcijomis, tai vilniečiams jis įaugęs į kraują ir jiems tai įprastas dalykas. Kaune tokių sankryžų likę vos keletas, o Vilniuje absoliuti dauguma.
Manau, jau su įstojimu į EU 2004 m. reikėjo taikyt pažangiausius EU (Vokietijos, Švedijos) standartus eismo organizavime (ir ypač informavime!), o ne užstrigt SSRS, bet to nebuvo padaryta, o tiesiog vėluojama 10 ir daugiau metų. Bijau, bet man atrodo, kad mes prasčiausiai sugebam organizuoti ir informuoti eismą Baltijos jūros regione. Jei lygint su kokia pvz. Latvija, tai blogiausias dalykas, kad ten vis dar naudoja/vėliau priimti normalūs šviesoforų standartai, bet visa kita man atrodo šiek tiek geriau (nekalbu apie dangas, čia tik pinigų klausimas), pvz. krypčių nuorodos ant Dienvidu tilts vs. Vakarinio aplinkkelio Vilniuje nuorodos, atnaujintas kelio ženklų dizainas, berods ir ženklai taip stipriai neuždengia vienas kitų (bei kitų stulpų) kaip Lietuvoje. Spėju, kad etniniai latviai pagal tvarkingumą labiau panašūs į etininius estus, negu į etninius lietuvius Tiesiog viską jiems sugadino sovietmetis ir latviai biednesni. Mus sovietmetis tik dar kartą pristabdė nuo vesternizacijos. Todėl mes labiau linkę išradinėti dalykus.
Kaunas, lyginant su Vilniumi, su šviesoforų reguliavimu atrodo pažangiau, nors vietomis irgi neidealiai sutvarkoma, pvz. pėsčiųjų šviesoforai ties žaliomis bangomis, kur reikia laukti iki 120+ sec (ir tą parodo laikmatis). Bet Kaune ir kokybiškiausiai valdomos žaliosios bangos, belieka, kad autobusai kažką gautų iš šviesoforų. Gal po kokių 10 m. į Lietuvą ateis VT atgimimas.
Diskusiją tęsiam čia.
Deja, bet neturime tiek eismo specialistų mokslininkų, kurie parengtų normalų šviesoforų įrengimo dokumentą. Maža valstybė tiesiog ima pavyzdį iš kitų šalių. Estai paėmė iš skandinavų, mes iš vokiečių. Latviai pastrigo giliam sovietmety, nors ir turi naują standartą, nes jame daugiau beletristikos, nei naudos eismo saugumui.
Dėl pėsčiųjų šviesoforų žalioje bangoje. Tai normalu jei yra žalia banga, kad pėstieji reguliuojamose perėjose ne sankryžose leidžiami tokiu pat periodu kaip ir gretimose sankryžose. Jei juos leisi dažniau, jie sugadins žalią bangą.
Deja, bet neturime tiek eismo specialistų mokslininkų, kurie parengtų normalų šviesoforų įrengimo dokumentą. Maža valstybė tiesiog ima pavyzdį iš kitų šalių. Estai paėmė iš skandinavų, mes iš vokiečių. Latviai pastrigo giliam sovietmety, nors ir turi naują standartą, nes jame daugiau beletristikos, nei naudos eismo saugumui.
Dėl pėsčiųjų šviesoforų žalioje bangoje. Tai normalu jei yra žalia banga, kad pėstieji reguliuojamose perėjose ne sankryžose leidžiami tokiu pat periodu kaip ir gretimose sankryžose. Jei juos leisi dažniau, jie sugadins žalią bangą.
VT šviesoforų dešimtmetį tikrai laukti nereikės.
Pvz. Kaune Savanorių pr. nelabai smagu matyti vaizdą, kai ženklai ir stulpai akivaizdžiai ir neestetiškai uždengia kitus ženklus, vietomis atsiranda ir kitur tokių niuansų, kur ženklas aiškiai galėtų būti įrengtas kitaip, bet taip nėra. Suprantu, kad kai kur tvarkingai padaryti neįmanoma (galbūt), bet kai kur akivaizdžiai galima išdėstyti ženklus tvarkingiau.
Gal ir negreit kaip nauji standartai keisis žmonių požiūris, kad ne viskas tik apie mašiną (dažnai kokių 15 m. senumo, neretai gendančią) sukasi, kad galima komfortabiliai gyvent ir vaikštant pėsčiomis, važiuojant dviračiu ir naudojantis VT. Aišku, vis naujai atsirandantys VT šviesoforai turėtų kažkiek paskatinti VT patrauklumą. Pvz. 29G visus Savanorius Kaune įveiktų nesustodamas nuo Muravos iki Centro (išskyrus numatytas stoteles). Dabar turi stot vos ne prie kiekvieno įrengto šviesoforo.
Eismo specialistai, kaip suprantu, apima ne tik šviesoforus, bet ir visokį kitą eismo organizavimą, tai problema yra bendra. Bet pvz. ženklų išdėstymo schemas galima įrengt tiesiog vadovaujantis logika ir estetikos dėsniais, pvz. kodėl stulpas, ženklas turi uždengt kitą ženklą?
Šviesoforų taisyklėse paminėta, kad reikia vengti raudono pėsčiųjų šviesoforo ilgiau kaip 60 sec. Aš į šitą punktą žiūrėčiau griežtai, nes nuolatinis taisyklių pažeidinėjimas yra savotiška korupcijos forma Mažina pasitikėjimą tvarka.
Gal ir negreit kaip nauji standartai keisis žmonių požiūris, kad ne viskas tik apie mašiną (dažnai kokių 15 m. senumo, neretai gendančią) sukasi, kad galima komfortabiliai gyvent ir vaikštant pėsčiomis, važiuojant dviračiu ir naudojantis VT. Aišku, vis naujai atsirandantys VT šviesoforai turėtų kažkiek paskatinti VT patrauklumą. Pvz. 29G visus Savanorius Kaune įveiktų nesustodamas nuo Muravos iki Centro (išskyrus numatytas stoteles). Dabar turi stot vos ne prie kiekvieno įrengto šviesoforo.
Turiu du automobilius senesnius nei 20 metų ir galiu garantuoti, kad jie genda daug rečiau, nei didelė dalis naujų ar naujesnių automobilių. Amžius nėra vienintelis rodiklis automobilio būklei ir patikimumui. Senas - nebūtinai blogas. Daug ekologiškiau eksplotuot seną, nei, kad kas 2-3 metus pirkti naują automobilį.
Apskritai nuo šito bandymo stumt vartotojišką kultūrą automobilių pirkime jau vemt verčia. Supraščiau dar jei turėtume savo automobilių gamintoją...
Turiu du automobilius senesnius nei 20 metų ir galiu garantuoti, kad jie genda daug rečiau, nei didelė dalis naujų ar naujesnių automobilių. Amžius nėra vienintelis rodiklis automobilio būklei ir patikimumui. Senas - nebūtinai blogas. Daug ekologiškiau eksplotuot seną, nei, kad kas 2-3 metus pirkti naują automobilį.
Apskritai nuo šito bandymo stumt vartotojišką kultūrą automobilių pirkime jau vemt verčia. Supraščiau dar jei turėtume savo automobilių gamintoją...
Galima sutikti su tuo. Dar nemažai važinėja "bulkų" kurioms jau virš 25 metų. Jeigu būtų labai brangus remontas, tai jų savininkai nesuremontuotų. O jeigu būtų prasti, tai būtų nevažiuojanti rūdžių krūva. Dabartiniai automobiliai jau tiek, ko gero, negyvens. Ir kažkodėl visų gamintojų produkcija suvienodėjo. Dabar MB rūdyja greičiau nei Dacia.
Vienas iš pavyzdžių, kai sankryžos rekonstrukcijai nėra lėšų, bet pakeičiami šviesoforai ir vietoj papildomų sekcijų įrengiami atskiri šviesoforai su rodyklėmis:
Skirtumas dar ir tas, kad Kaunas ir nevystė specifinės šviesoforų valdymo sistemos kaip Vilnius, kur vienu ypu keitė visus šviesoforus. Matyt tokio tipo šviesoforams kaip Kaune Vilnius arba nepribrendo/neturi lėšų arba neturi techninių galimybių. Arba lauks kol susidevės šviesoforai (pvz. 30 metų nuo šviesoforų įrengimo) arba sugalvos vis tik panaikint papildomų sekcijų sovietinį reguliavimą vardan miesto svečių patogumo
Kokie latviško standarto ypatumai? Įdomu, ar tai nėra vienintelė EU šalis, kuri leidžia įrengti naujus šviesoforus su sovietine papildoma sekcija?
Latvių standarto esmė panaši kaip mūsų buvusio LST 1405:1995. Kur statyti, kokius šviesoforus. Dar blogiau — jų standartas draudžia (!) įrengti atskirus šviesoforus su rodyklėmis atskirai reguliuojamoms kryptims, jeigu ne visoms juostoms vienu metu uždegami žali signalai. Pas juos atskiri šviesoforai su rodyklėmis galimi tik vienai krypčiai (kryptims), kuri atskirta nuo kitų krypčių salele ar skiriamąja juosta.
Papildomas sekcijas sovietiškai dar naudoja, nors retai, Estija.
Comment