Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Bet žinant kaip kelių savininkai dažniausiai pas mus realizuoja tą atsakomybę, tai visiems būtų saugiau, jei taisykles nustatytų atsižvelgiant į vyraujančius "papročius".
    Bent jau žiūrint į situacija Vilniuje, tai akivaizdu, kad prie šviesoforų įrengimo taisyklių trūksta jų taikymo vadovo, kuriame būtų aprašyti konkretūs pavyzdžiai, su vaizdine medžiaga, matmenimis ir kt. informacija, kuri neleistų projektuotojams kurti visokių nesąmonių.

    Kaip pvz. yra nauja sankryža Ukmergės g. prie Depo, kurioje yra realizuotas atskiras reguliavimas pėstiesiems ir dviratininkams kertantiems Ukmergės g. T.y. įrengti atskiri iškvietimo mygukai su tokiais mažyčiais ir vos pastebimais simboliais. Kadangi iš Perkūnkiemio pusės artėjant prie sankryžos jokio dviračių tako nėra, tai dauguma spaudžia mygtuką dviratininkams, nes jis tiesiog yra arčiau ir patogiau pasiekiamas. Taigi užsidega žalias tik dviračiams ir norėdamas pereiti pėsčiomis turi beveik bėgti per gatvę, nes žalias dega labai trumpai Viskas padaryta kaip ir pagal normas, bet tiesiog sprendimas visiškai netinkamas toje vietoje ir situacijoje. Ir tokios situacijos kiekviename žingsnyje. Todėl aš asmeniškai nepasitikiu ta kelio savininko atsakomybe tinkamai taikyti taisykles ir taip užtikrinti saugų eismą.
    Na bet neaprašysi tokių dalykų. Vilnius išmąstė, kad visus visur reikia apsaugoti. Nors šviesoforų taisyklės to niekur nenurodo. Tai kaip jiems tą uždrausi? Kaune pėstieji dažniausiai neapsaugoti ir leidžiami kartu su transportu.

    Comment


      Parašė dsanto Rodyti pranešimą

      Na bet neaprašysi tokių dalykų. Vilnius išmąstė, kad visus visur reikia apsaugoti. Nors šviesoforų taisyklės to niekur nenurodo. Tai kaip jiems tą uždrausi? Kaune pėstieji dažniausiai neapsaugoti ir leidžiami kartu su transportu.
      Na kodėl, išleidus praktinio taikymo vadovą (ar taikymo rekomendacijas) būtų galima labiau unifikuoti sprendimus ir juos labiau pritaikyti. Nemanyčiau, kad tai piktybiškai daroma, kad būtų painu ir nepatogu. Tiesiog tikriausiai trūksta žinių, o projektuotojams kompetencijos.

      Comment


        Nežinau nežinau dėl to mirksinčio žalio naikinimo. Nelabai suprantu, kas čia gali būti neaišku. Jis mirksi visada taip pat – 4 kartus. Per jį galima įvažiuoti į sankryžą, per geltoną jau nebe (tik baigti manevrą), todėl mirksėjimo metu galima puikiai paskaičiuoti, ar spėsime pravažiuoti, ar jau nebe.
        Beje, neradau, kad kas būtų atkreipęs dėmesį, jog mirksinčio žalio nėra Latvijoje. Kartais tenka ten vairuoti, tai labai nemėgstu jų sankryžų su tuo iškart užsidegančiu geltonu. Intuityviai norisi kirsti per stabdžius, nes pagal mūsų taisykles įvažiuoti kaip ir nebegalima, ir pajusti tą skirtumą, kada bus staigus stabdymas, kada nebe, labai sunku. Aišku, tai pripratimo reikalas ir pasaulio pabaigos nebus panaikinus mirksintį žalią. Bet, mano nuomone, išvardinti trūkumai nepakankami, kad būtų keičiama sena visiems įprasta tvarka, kuri iš esmės nėra kažkuo bloga.

        Comment


          Dėl prisitaikančio šviesoforo, kai privažiuoji tuščią sankryžą, turi laukt papildomas 4 sec kol pamirksės žalias, tai per visus ciklus susidaro nemažas laiko tarpas, kai šiaip stovi. Ir tas kitas argumentas, pedalas dugnas per mirksiantį žalią.

          Comment


            Parašė DArnas Rodyti pranešimą
            Nežinau nežinau dėl to mirksinčio žalio naikinimo. Nelabai suprantu, kas čia gali būti neaišku. Jis mirksi visada taip pat – 4 kartus. Per jį galima įvažiuoti į sankryžą, per geltoną jau nebe (tik baigti manevrą), todėl mirksėjimo metu galima puikiai paskaičiuoti, ar spėsime pravažiuoti, ar jau nebe.
            Beje, neradau, kad kas būtų atkreipęs dėmesį, jog mirksinčio žalio nėra Latvijoje. Kartais tenka ten vairuoti, tai labai nemėgstu jų sankryžų su tuo iškart užsidegančiu geltonu. Intuityviai norisi kirsti per stabdžius, nes pagal mūsų taisykles įvažiuoti kaip ir nebegalima, ir pajusti tą skirtumą, kada bus staigus stabdymas, kada nebe, labai sunku. Aišku, tai pripratimo reikalas ir pasaulio pabaigos nebus panaikinus mirksintį žalią. Bet, mano nuomone, išvardinti trūkumai nepakankami, kad būtų keičiama sena visiems įprasta tvarka, kuri iš esmės nėra kažkuo bloga.
            Taisyklės visur yra vienodos. Pas mus irgi gali įvažiuoti į sankryžą per geltoną, jei užsidegus geltonam signalui esi taip arti Stop linijos, kad norint sustoti reikėtų staigiai stabdyti. Žalias mirksintis leidžia eismą ir tik įspėja, kad užsidegs geltonas signalas. Mirksint žaliam, stabdyti nereikia. O žalias mirksi įvairiai. Gal Vilniuj visur 4 s. Kaune transporto mirksi 3 s, kai kur 4. Pėsčiųjų mirksi 5 s. Taip kad mirksint žaliam tu net nežinai tiksliai, kuriuo momentu užsidegs geltonas.

            Comment


              Parašė PoDV Rodyti pranešimą
              Tada turiu pasidžiaugt dėl Kauno, kad nauji dalykai čia geriau standartizuoti nei Vilniuje. Apšvietimo stulpai dažomi tamsiai, kad ne taip matytųsi rūdys, nauji stulpai turbūt dėl to irgi statomi tamsūs, kad nebūtų spalvų maišalynės. Šviesoforų gembių standartas taip pat visur vienodas. Čia įspūdžiai grynai iš dashcam video iš Vilniaus, bei realios patirtys Kaune. Dar turiu vilties, kad Vilnius pasitemps per apšvietimo stulpų modernizaciją. Su šviesoforais lieka truputį katastrofa, kol nepradės bent kaunietiškų standartų taikyti šviesoforams

              Anksčiau man atrodydavo, kad Vilnius daug geriau standartizuotas ir šiaip tvarkingesnis miestas, dabar nuo kažkur 2018 m. vidurio pradeda kilt kitokių minčių.
              nauji stulpai ir gembes is nerudijancio plieno. Techniskai ju dazyti nereikia. O siaip as irgi esu uz juodus stulpus, nes jie maziau matosi ir atrodo stilingiau.

              Comment


                Susisiekimo ministerijos atstovo komentaras dėl dalies naujovių Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse.

                https://tvplay.tv3.lt/sviesoforai-veiks-kitaip-10326765

                Comment


                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                  Susisiekimo ministerijos atstovo komentaras dėl dalies naujovių Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse.

                  https://tvplay.tv3.lt/sviesoforai-veiks-kitaip-10326765
                  "Atsisakius žalio mirksinčio šviesoforo signalo, mes galėsime vienos fazės metu sutaupyti 4 sekundes" - Susisiekimo ministerijos atstovas.
                  Šis paaiškinimas tai man visiškai nesuprantamas, naikinti nori mirksintį šviesoforo signalą tam, kad greitesni šviesoforo ciklai būtų? O kas dabar neleidžia sutrumpinti ciklo? Juk automobilių kiekis per sankryžą didesnis nepravažiuos, tai kaip čia tai suprast? Ir dar kalba apie tai tarsi tai būtų privalumas, trumpesnės fazės. Kažkas man čia trumpina, nelabai pagaunu kampo, ar čia jis nepasiruošęs buvo, ar žiūrovus/visuomenę kvailiais laiko?

                  Comment


                    Parašė drulia Rodyti pranešimą

                    "Atsisakius žalio mirksinčio šviesoforo signalo, mes galėsime vienos fazės metu sutaupyti 4 sekundes" - Susisiekimo ministerijos atstovas.
                    Šis paaiškinimas tai man visiškai nesuprantamas, naikinti nori mirksintį šviesoforo signalą tam, kad greitesni šviesoforo ciklai būtų? O kas dabar neleidžia sutrumpinti ciklo? Juk automobilių kiekis per sankryžą didesnis nepravažiuos, tai kaip čia tai suprast? Ir dar kalba apie tai tarsi tai būtų privalumas, trumpesnės fazės. Kažkas man čia trumpina, nelabai pagaunu kampo, ar čia jis nepasiruošęs buvo, ar žiūrovus/visuomenę kvailiais laiko?
                    Kalba apie tai, kad pasibaigus srautui iš vienos pusės, bus galima iškart uždegti geltoną signalą ir greičiau paleisti kitą fazę. Bus daug lankstesnis reguliavimas.

                    Comment


                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                      Kalba apie tai, kad pasibaigus srautui iš vienos pusės, bus galima iškart uždegti geltoną signalą ir greičiau paleisti kitą fazę. Bus daug lankstesnis reguliavimas.
                      Manau, turėtų būti tvarka su mirksinčia žalia. Neturėtų būti taip, kad vienuose mirksi, o kituose nemirksi. Pvz. Kaune, jei atsisakom mirksinčios žalios, tai visur jos tegul ir nelieka, juolabiau, kad pas mus beveik nebeliko šviesoforų su seno standarto papildomom sekcijom. Mirksintis žalias galbūt būtų naudingas seno tipo šviesoforams su papildoma sekcija.

                      Comment


                        Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                        Manau, turėtų būti tvarka su mirksinčia žalia. Neturėtų būti taip, kad vienuose mirksi, o kituose nemirksi. Pvz. Kaune, jei atsisakom mirksinčios žalios, tai visur jos tegul ir nelieka, juolabiau, kad pas mus beveik nebeliko šviesoforų su seno standarto papildomom sekcijom. Mirksintis žalias galbūt būtų naudingas seno tipo šviesoforams su papildoma sekcija.
                        Na tai tikslas ir bus per nustatytą laiką panaikinti žalią mirksintį transportui. Aišku per dieną nepadarys, o tai gali užtrukti ir kelis mėnesius. Papildoma sekcija irgi turi nemirksėti. Juk ji skirta transportui. Kaip atrodys, vieniems mirksi, kitiems – ne. Pats sakai, kad reikia vienodumo. Kopenhaga:



                        O papildomos sekcijos į dešinę bus įrenginėjamos ir toliau, tik pagal naują tvarką. Kaune jų atsiras ir greičiausiai nemažai.
                        Paskutinis taisė dsanto; 2019.06.08, 00:41.

                        Comment


                          Tada viskas OK.

                          Pėsčiųjų ir dviračių šviesoforai taip pat nemirksės?

                          Comment


                            Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                            Tada viskas OK.

                            Pėsčiųjų ir dviračių šviesoforai taip pat nemirksės?
                            Dviračių (trijų sekcijų) nemirksės, nes yra geltonas signalas. Pėsčiųjų ir bendri pėsčiųjų / dviračių mirksės. Pėsčiųjų žalio signalo mirksėjimą numato Kelio ženklų ir signalų konvencija. Konvencijoje nenumatytas transporto žalio signalo mirksėjimas. Neįsivaizduoju, kaip tie rusai sugalvojo, kad mirksėtų transporto žalias signalas.

                            Comment


                              kazin seni valdikliai sviesoforu tures tokia funkcija kaip zalio signalo nemirksejimas?

                              Comment


                                Pas mus ir dar keliuose Baltarusijos/Ukrainos kaimuose jaučiu mirksi žalios šviesos. Pls, greičiau panaikintų šitą dalyką.

                                Nuvažiuokit į vakarų europą ir papasakokit kur matėt mirksinčias žalias ir papildomus posūkius į dešinę

                                Comment


                                  Parašė bakenonas Rodyti pranešimą
                                  kazin seni valdikliai sviesoforu tures tokia funkcija kaip zalio signalo nemirksejimas?
                                  Jeigu tikri valdikliai, tai aišku, yra. Juk transporto žalias mirksi tik Austrijoje ir rytų Europoje. Kitur nemirksi, tai valdikliuose turi būti abi galimybės. O jeigu tarybinių laikų komutacinė įranga, tai neįsivaizduoju. Bet tokių nelabai ir likę.

                                  Comment


                                    Parašė MartynasT Rodyti pranešimą
                                    Pas mus ir dar keliuose Baltarusijos/Ukrainos kaimuose jaučiu mirksi žalios šviesos. Pls, greičiau panaikintų šitą dalyką.

                                    Nuvažiuokit į vakarų europą ir papasakokit kur matėt mirksinčias žalias ir papildomus posūkius į dešinę
                                    Vakarų Europa ir du pasaulinius karus sukėlė, kad Vakarų Europa, tai nereiškia, kad ten absoliučiai viskas geriau.

                                    Comment


                                      Parašė drulia Rodyti pranešimą
                                      "Atsisakius žalio mirksinčio šviesoforo signalo, mes galėsime vienos fazės metu sutaupyti 4 sekundes" - Susisiekimo ministerijos atstovas.
                                      Šis paaiškinimas tai man visiškai nesuprantamas, naikinti nori mirksintį šviesoforo signalą tam, kad greitesni šviesoforo ciklai būtų? O kas dabar neleidžia sutrumpinti ciklo? Juk automobilių kiekis per sankryžą didesnis nepravažiuos, tai kaip čia tai suprast? Ir dar kalba apie tai tarsi tai būtų privalumas, trumpesnės fazės. Kažkas man čia trumpina, nelabai pagaunu kampo, ar čia jis nepasiruošęs buvo, ar žiūrovus/visuomenę kvailiais laiko?
                                      Šviesoforiniai talibanai prigalvoja taisyklių, kurios vargu ar didina eismo saugumą, bet garantuotai sumažina sankryžų pralaidumą.

                                      Dubliojančių šviesoforų už sankryžų panaikinimas atima iš mašinų bent 3-5 metrus prieš sankryžą. Nuo to nėra jokio patogumo, bet mažinamas praliduamas, ypač kai yra riboto ilgio sukimo juostos.
                                      Žalių rodyklių naikinimas nuo kitų metų - tai absurdas. Kadangi apie tai yra atskira tema, tai čia neverta plėstis.
                                      Dabar tarpai tarp fazių ir dirbtinai prikurtų fazių bent Vilniuje tokie ilgi, kad tarp tarpų galima kelis kartus pereiti gatvę. Panaikinus mirksinčius šviesoforus su tokais ilgais tarpas bus kažkas naujo.

                                      Beje, ar kas nors pagalvoja, kaip išmokyti (ar priversti) stovinčius prieš šviesoforą vairuotojus palikti tarp mašinų minimalius tarpus, o ne 1-1½ mašinos ilgio?... Kai taip stovima, tai užtenka 2-3 žioplų mašinų, kad šoninė juosta užkimštų ne tik sukimo, bet ir pagrindines juostas.

                                      Comment


                                        Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą

                                        Vakarų Europa ir du pasaulinius karus sukėlė, kad Vakarų Europa, tai nereiškia, kad ten absoliučiai viskas geriau.
                                        Gal žiūrėkime ne į karus, o lyginkime eismo saugumo statistiką Rytuose ir Vakaruose.

                                        Comment


                                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                          Gal žiūrėkime ne į karus, o lyginkime eismo saugumo statistiką Rytuose ir Vakaruose.
                                          Ok, kokia yra ta statistika? Kiek eismo įvykių Lietuvoje įvyko dėl šviesoforų?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X