Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Gal būtų galima pateikti pavyzdžių, kaip veiktų tuščiavidurės ir kitokios rodyklės.
    Tuščiavidurės naudojamas iki 2012 m. įrengtose šviesoforuose:

    https://www.google.com/maps/@54.7150...7i13312!8i6656

    Pilnavidurės naudojamos pagal vokišką standartą įrengiamuose šviesoforuose:

    https://www.google.com/maps/@55.3795...7i13312!8i6656

    Apibrėžimas "juodos spalvos rodyklė" tinka abejiems rodyklių dizainams.

    Tuščiavidurė rodyklė gali būti naudojama, kai kartu yra neapsaugoti posūkiai į dešinę/kairę (praleidžiant pėsčiuosius iš dešinės/kairės) tais atvejais kai yra įrengta papildoma sekcija (galioja šviesoforams įrengtiems anksčiau nei 2012 m.)
    Pilnavidurės rodyklės gali būti naudojamos tik apsaugotiems posūkiams. (visiems šoniniams srautams dega raudona)

    Comment


      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
      [...]
      Bet naujose sankryžose, kai bus įrengiamas pagrindinis žalias signalas be rodyklės (rodyklių), bus galima sukti degant pagrindiniam žaliam signalui, bet nedegant papildomai sekcijai. Kitaip sakant, papildoma sekcija, kaip ir priklauso, bus skirta papildomam, o ne atskiram reguliavimui. Atskiram reguliavimui yra skirti atskiri šviesoforai. Naujas reguliavimas prisidės prie eismo pralaidumo didinimo, nes bus galima sukti nedegant papildomai sekcijai, praleidžiant pėsčiuosius, ir papildomai - degant papildomai sekcijai.
      Kaip su pirmenybėmis? Jeigu dega tik pagrindinis signalas be rodyklės, galima sukti praleidžiant visus keliaujančius tiesiai; jeigu dega ir pagrindinis signalas be rodyklės ir rodyklė, galima drąsiai sukti (apsaugotas posūkis)? Ar toks variantas, kad vienu metu degtų ir pagrindinis signalas ir rodyklė bus negalimas?

      Comment


        Parašė kutas Rodyti pranešimą

        Kaip su pirmenybėmis? Jeigu dega tik pagrindinis signalas be rodyklės, galima sukti praleidžiant visus keliaujančius tiesiai; jeigu dega ir pagrindinis signalas be rodyklės ir rodyklė, galima drąsiai sukti (apsaugotas posūkis)? Ar toks variantas, kad vienu metu degtų ir pagrindinis signalas ir rodyklė bus negalimas?
        Visų pirma, kiek suprantu, papildomos sekcijos pagal naują tvarką būtų įrengiamos tik posūkiams į dešinę. Apie kairę kol kas minčių nėra. Dėl kombinacijų, tai galima numatyti, kad esmė bus dvi kombinacijos "dega pagrindinis žalias, sekcija į dešinę nedega" - suki į dešinę ir praleidi pėsčiuosius bei dviratininkus; "dega raudonas ir papildoma sekcija į dešinę" - suki į dešinę, praleisdamas apsisukančius iš dešinės sankryžos pusės". Derinys "dega žalias ir papildoma sekcija" teoriškai galės būti naudojamas, bet tai priklausys nuo šviesoforų taisyklių pakeitimų.

        Reikia atkreipti dėmesį, kad pagal KET projektą, 75 p. būtų atsisakyta nuo 2019 m. liepos 1 d., likus pusmečiui iki lentelių atsisakymo. Iki to laiko svarbu pakoreguoti Kelių šviesoforų įrengimo taisykles, kaip tiksliai organizuoti eismą, kai nebebus 75 punkto. Nes dabartinė šviesoforų taisyklių redakcija skelbia:

        Iš dalies apsaugotas dešinysis posūkis

        37. Jeigu sankryžoje yra ne daugiau kaip viena atskira dešiniojo posūkio juosta, atskirais atvejais gali būti svarbu numatyti papildomą žalio signalo laiką transporto priemonėms, sukančioms į dešinę. Papildomas laikas pridedamas prie pagrindinės krypties žalio signalo laiko, tokiu būdu gaunamas ankstintasis arba vėlintasis dešinysis posūkis.
        38. Papildomą žalio signalo laiką dešiniajam posūkiui suteikia papildoma sekcija su žaliu rodyklės formos signalu tamsiame fone. Ankstintojo dešiniojo posūkio atveju papildomos sekcijos signalas įjungiamas degant raudonam šviesoforo signalui ir turi būti įjungtas visą pagrindinio šviesoforo žalio signalo laiką. Vėlintojo dešiniojo posūkio atveju papildomos sekcijos signalas turi būti įjungtas visą pagrindinio šviesoforo žalio signalo laiką ir papildomai nustatytą laiko tarpą lieka įjungtas kartu su raudonu šviesoforo signalu. Derinys, kai dega žalias pagrindinio šviesoforo signalas, o papildomos sekcijos signalas yra išjungtas, nenaudojamas. Tačiau reikia užtikrinti, kad, degant papildomai sekcijai, būtų draudžiamas pėsčiųjų ir dviratininkų eismas kertamose perėjose.
        39. Iš dalies apsaugotas dešinysis posūkis reguliuojamas papildoma sekcija su žalios rodyklės signalu tamsiame fone, kuri tvirtinama prie pagrindinio šviesoforo žalio signalo sekcijos iš dešinės pusės (žr. IX skirsnį ir priedą).

        Comment


          Parašė booraz Rodyti pranešimą

          Aš nesutinku.
          O čia buvo bent 3 teiginiai, su kuriuo ?

          Dėl amerikietiško varianto irgi skeptiškai - deklaratyvaus informavimo trūkumas. Lentelė su žalia rodykle tarnauja bent jau kaip reminder'is, ir taip ir nėra kažkokių apčiuopiamų įrodymų, kad ji blogai saugumui. O vat kad jos panaikinimas mažina pralaidumą - matome.

          Dėl šviesoforų panaikinimo už sankryžos - pritariu, kad blogai. Teoriniam idealiam modelyje turėtume nevažiuoti į sankryžą, jei tikimybė joje užstrigti, žodžiu visada turime matyti šviesoforą arba sugebėt pravažiuoti kiaurai sankryžą, jei jau už jo užlindom. Teorinis modelis griūna bet kuriam rimtesniame kamštyje. Ar šviesoforų sukabinimas vos ne virš sankryžos centro padėtų... Klausimas

          Comment


            Parašė Romas Rodyti pranešimą
            /\ Ta prasme, reikia suprasti, kad jei:
            Ne, reikia suprasti, kad su

            šviesoforų panaikinimas už sankryžos yra nepatogus nei vairuotojams, nei pėstiesiems - su tuo sutinka visi.
            sutinka ne visi. Tame tarpe ir aš. Kaip gali būti man, einančiam per perėją pėsčiajam patogu, kai kažkoks skubantis idiotas nežino kas yra stop linija?
            Viešojo transporto temų rodyklė >>

            Comment


              Parašė Mettal Rodyti pranešimą

              Ne, reikia suprasti, kad su

              sutinka ne visi. Tame tarpe ir aš. Kaip gali būti man, einančiam per perėją pėsčiajam patogu, kai kažkoks skubantis idiotas nežino kas yra stop linija?
              Kalba, manau, ne apie tai. Įžengėte į sankryžą - ir sau skirto šviesoforo nebematote. Ar tai patogu ir saugu? Manau, kad nelabai.

              Comment


                Ta prasme nematau? Ar galit pateikti pavyzdžių, kur šviesoforas, skirtas pėstiesiems, būtų tik prieš perėją?
                Viešojo transporto temų rodyklė >>

                Comment


                  Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                  Ta prasme nematau? Ar galit pateikti pavyzdžių, kur šviesoforas, skirtas pėstiesiems, būtų tik prieš perėją?
                  Wait for it... exactly!
                  Čia tamsta pasitrolinot save O šiaip tai ir aš sutinku, kad už sankryžos šviesoforų nereikia. Bet kita vertus reikia ir statyti juos normaliai prie pat sankryžos, o ne kažkur už 5 metrų ir dar stop liniją atitraukiant iki sekančios sankryžos.... Posūkiams į kairę stop liniją reiktų netgi pritraukti arčiau.
                  Paskutinis taisė Ginthus; 2018.05.25, 10:16.

                  Comment


                    Parašė Romas Rodyti pranešimą
                    /\ Ta prasme, reikia suprasti, kad...
                    Nebūtinai. Aš irgi nesutinku tik su šituo teiginiu "kad šviesoforų panaikinimas už sankryžos yra nepatogus nei vairuotojams, nei pėstiesiems - su tuo sutinka visi."
                    Eisme 95% laiko dalyvauju kaip vairuotojas, bet esu už dubliuojančių šviesoforų už sankryžos panaikinimą. Dėl žalių rodyklių lentelių naikinimo - kitas klausimas, tikrai yra daug vietų kur jos galėtų likti.

                    Comment


                      Parašė Austras Rodyti pranešimą
                      Nebūtinai. Aš irgi nesutinku tik su šituo teiginiu "kad šviesoforų panaikinimas už sankryžos yra nepatogus nei vairuotojams, nei pėstiesiems - su tuo sutinka visi."
                      Eisme 95% laiko dalyvauju kaip vairuotojas, bet esu už dubliuojančių šviesoforų už sankryžos panaikinimą. Dėl žalių rodyklių lentelių naikinimo - kitas klausimas, tikrai yra daug vietų kur jos galėtų likti.
                      Čia irgi prasidubliavo komentarai iš kitos temos, tai prisidėsiu:

                      Dėl šviesoforų panaikinimo už sankryžos - manau, kad blogai. Teoriniam idealiam modelyje turėtume nevažiuoti į sankryžą, jei tikimybė joje užstrigti, žodžiu visada turime matyti šviesoforą arba sugebėt pravažiuoti kiaurai sankryžą, jei jau už jo užlindom. Teorinis modelis griūna bet kuriam rimtesniame kamštyje. Ar šviesoforų sukabinimas vos ne virš sankryžos centro padėtų... Klausimas

                      Comment


                        Parašė RamasN Rodyti pranešimą
                        O čia buvo bent 3 teiginiai, su kuriuo ?
                        Nemanau, kad Aleksio teisus teigdamas, kad VISI SUTINKA, kad šviesoforų panaikinimas už sankryžos yra blogis.
                        AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

                        Comment


                          Neteisus. Aš nesutinku.

                          Comment


                            Transporto šviesoforai įrengiami prieš sankryžą, pėsčiųjų šviesoforai įrengiami už konfliktinės zonos pėsčiojo ėjimo kryptimi. Nemaišykite skirtingų šviesoforų įrengimo būdų.

                            Comment


                              Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                              Wait for it... exactly!
                              Čia tamsta pasitrolinot save O šiaip tai ir aš sutinku, kad už sankryžos šviesoforų nereikia.
                              O prie ko čia aš? Ne aš iškėliau idėją, apie pėsčiųjų šviesoforus, kurie sumontuoti tik prieš perėją, o Sula. Jis ir pasitrolino, rašydamas apie neegzistuojantį mūsų taisyklėse pėsčiųjų šviesoforų įrengimo būdą. Maniau, kad ir taip yra aišku, kad kalba eina apie transporto šviesoforus, nes tik jie gali būti ir prieš, ir už sankryžos.
                              Viešojo transporto temų rodyklė >>

                              Comment


                                Šviesoforui esant tik prieš sankryžą, kad jį matyti esant draudžiamam šviesoforo signalui sustoti reikėtų per 15 ar 20 metrų nuo šviesaforo. t.y. kelias norint kirsti sankryžą pailgėja kokiais 20-25 metrais, nes esant dubluojančiam šviesoforui už sankryžos sustoti galima beveik su pačiu važiuojamųjų dalių susikirtimu. Todėl tenka ilginti laiką skirtą transporto priemonių pravažiavusių šviesaforą sankryžos įveikimui, t.y. iš visų pusių papildomai laikyti draudžiamus signalus. Tokiu būdu sumažinamas sankryžos pralaidumas. Nežinau kokie argumetai tų kurie už sankryžos pralaidumo sumažinimą ir nelaiko to blogiu.

                                Comment


                                  Parašė lietus Rodyti pranešimą
                                  Šviesoforui esant tik prieš sankryžą, kad jį matyti esant draudžiamam šviesoforo signalui sustoti reikėtų per 15 ar 20 metrų nuo šviesaforo. t.y. kelias norint kirsti sankryžą pailgėja kokiais 20-25 metrais, nes esant dubluojančiam šviesoforui už sankryžos sustoti galima beveik su pačiu važiuojamųjų dalių susikirtimu. Todėl tenka ilginti laiką skirtą transporto priemonių pravažiavusių šviesaforą sankryžos įveikimui, t.y. iš visų pusių papildomai laikyti draudžiamus signalus. Tokiu būdu sumažinamas sankryžos pralaidumas. Nežinau kokie argumetai tų kurie už sankryžos pralaidumo sumažinimą ir nelaiko to blogiu.
                                  Su metrais perdėjote kokius 3 kartus.

                                  Comment


                                    Parašė lietus Rodyti pranešimą
                                    Šviesoforui esant tik prieš sankryžą, kad jį matyti esant draudžiamam šviesoforo signalui sustoti reikėtų per 15 ar 20 metrų nuo šviesaforo. t.y. kelias norint kirsti sankryžą pailgėja kokiais 20-25 metrais, nes esant dubluojančiam šviesoforui už sankryžos sustoti galima beveik su pačiu važiuojamųjų dalių susikirtimu. Todėl tenka ilginti laiką skirtą transporto priemonių pravažiavusių šviesaforą sankryžos įveikimui, t.y. iš visų pusių papildomai laikyti draudžiamus signalus. Tokiu būdu sumažinamas sankryžos pralaidumas. Nežinau kokie argumetai tų kurie už sankryžos pralaidumo sumažinimą ir nelaiko to blogiu.
                                    Tie sustojantys prie pat susikirtimo tada nesupranta, ko čia pėstieji per žalią aplink jų mašinas vaikšto.

                                    Comment


                                      Kelios intensyvios sankryžos centre subraižytos, formuojant kvadratą/stačiakampį, į kurį negalima įvažiuoti, jei kas nors blokuoja. Teoriškai, jei prie jo teko nelaimė atsistoti - žmogiškas faktorius kamščių metu - tikėjais, kad srautas judės greičiau, nei įvyko - turėtum matyti informaciją apie situaciją - ar vis dar gali važiuoti, ar po kito ciklo JAU gali važiuoti. Bet, OMG, šviesoforas tai liko už nugaros. Ką daryti ? Sakau, su realybe kai kurie reguliavimai nedraugauja. Arba neturi kitiems užsidegt žalia, kol visi nepervažiavo. Tipo jei sugebėjai pravažiuoti paskutinį matomą šviesoforą - tave turi būtinai praleisti per sankryžą.

                                      Comment


                                        Tai taip, jei įvažiavai į sankryžą, turi teisę pabaigti manevrą.

                                        Comment


                                          Parašė digital Rodyti pranešimą
                                          Tai taip, jei įvažiavai į sankryžą, turi teisę pabaigti manevrą.
                                          Vadinasi tie kvadratai keliose sankryžose yra neteisingi. Juos reikėtų datempti bent jau iki šviesoforų.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X