Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
    Išeitų, kad minėtas šviesoforas turėtų nuolat mirksėti geltona jei nereguliuoja? Ar gali būti metų metus išjungtas?
    Šviesoforų taisyklėse 9 p. rašoma: "Kai šviesoforo signalai įjungiami tik siekiant laikinai sustabdyti eismą, signalų seka yra ši: išjungti signalai – geltonas – raudonas – išjungti signalai".

    Comment


      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
      Žurnalistų užfiksuotas kadras Vilniuje, Savanorių pr. Priekyje - pagal naują sistemą įrengti šviesoforai, toliau - pagal seną.

      Atvaizdas
      Įdomu, kodėl net nuotraukoje senieji šviesoforai šviečia žymiai ryškiau už naujuosius? Pastebėjau, kad ir kitose sankryžose, privažiavęs naujus šviesoforus, gaudau akimis, kur tie signalai, nes prieš tai buvosioj sankryžoj senieji šviesoforai matėsi daug aiškiau.

      Comment


        Esant prastesniam matomumui sunku įžvelgti, kad ten kažkokios rodyklės.

        T.k. kaip bereklamuotų dsanto, esu skeptiškas naujos sistemos atžvilgiu. Tikrai yra ką gerinti.

        Comment


          Nereikia ten nieko ziureti, matai raudona - stovek ir lauk, kol nepamatysi zalios rodykles... jei lauki sukti...

          Comment


            Parašė Sula Rodyti pranešimą
            Esant prastesniam matomumui sunku įžvelgti, kad ten kažkokios rodyklės.

            T.k. kaip bereklamuotų dsanto, esu skeptiškas naujos sistemos atžvilgiu. Tikrai yra ką gerinti.
            Aš buvau skeptikas, bet išgirdęs dsanto argumentus ir truputį pasidomėjęs esu už. Nauja sistema, tikrai geresnė. Galima daugiau apsaugotų posūkių suprogramuoti ir yra daugiau lankstumo. Tik ji nėra iki galo teisiškai apibrėžta "pagal Vokišką sistemą". Ją bus galima apibrėžti, kai visi pripras prie naujų šviesoforų. Manau apie ~2025.

            Argumentas kodėl geriau - tokie signalai apsaugotam posūkiui kairėn:

            O tokie dešinėn:

            Tokiu atveju, vienos juostos keliuose dauguma atvejų bus galima panaikinti šiuos ir atsisakyti tradicinio ciklo:
            1. tiesiai pagrindiniame kelyje A-B ir B-A kryptimis, pėstieji lygiagrečiai
            2. į kairę pagrindiniame kelyje abiem kryptim
            3. tiesiai šalutiniame kelyje, pėstieji lygiagrečiai
            4. į kairę šalutiniame kelyje abiem kryptim

            Jį keičiant:
            1. tiesiai pagrindiniame kelyje A-B kryptimi, pirmas penkias sekundes apsaugotas į kairę A-šalutinis kairys kelias kryptimi, tada B-A ir A-B, paskutines penkias sekundes B-šalutinis kairys kelias kryptimi ir B-A tiesiai vis dar.
            2. analogiškai su šalutiniu keliu.

            Taip bus išlošta:
            • Kai nedega papildoma į kairę, vistiek galima sukti jei nėra mašinų ir pasitiki įgūdžiais (pvz. kai rytinio piko metu nėra priešpriešinėje kryptyje "iš miesto" mašinų). Tiesiog posūkis nėra apsaugotas. Nakties metu netgi galima suprogramuoti, kad apsaugotų posūkių nebūtų.
            • Du ciklai yra geriau nes kiekviename cikle geltona dega tiek, geltona ir raudona tiek, o eismas nuo metu draudžiamas. Keturi eismą draudžiantys intarpai yra blogiau nei du.

            Comment


              Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
              Jį keičiant:
              1. tiesiai pagrindiniame kelyje A-B kryptimi, pirmas penkias sekundes apsaugotas į kairę A-šalutinis kairys kelias kryptimi, tada B-A ir A-B, paskutines penkias sekundes B-šalutinis kairys kelias kryptimi ir B-A tiesiai vis dar.
              2. analogiškai su šalutiniu keliu.
              Švitrigailos-Kauno sankryžoje tokie ciklai yra seniai ir su seno tipo šviesoforais už sankryžos.
              Taip kad ta nauja sistema be šviesoforų sankryžos nėra tokia jau supernauja ir supergera.
              Tuo labiau Amerikoje šviesoforai kaip tik ir montuojami sankryžos. O Izraelyje - prieš sankryžą, bet be rodyklių stikluose, o tiesiog pakabinant virš šviesoforo krypties ženklą.
              Paskutinis taisė Aleksio; 2016.05.10, 11:34.

              Comment


                Nežinau tos sankryžos, nepakomentuosiu be video. Bet teoriškai dabar toks dviejų ciklų su įkomponuotais apsaugotais posūkiais kairėn, apie kuriuos informuojama, reguliavimo variantas nėra įmanomas.

                Nelabai vykę eksperimentai, bent Vilniuje, yra Kalvarijų-Ozo-Kareivių ir čia

                Ir nėra jauku Kalvarijų g. sukti kairėn į Kareivių, kai matai, kad iš priekio artėja mašina ir negali įvertinti stos - nestos. Tiesiog matai, kad tau tiesiai žalia (kuri leidžia sukti ir kairėn, ir dešinėn), matai, kad priešpriešais stovi dviem juostom norintys sukti Kalvarijų - Ozo (yra papildoma sekcija, ji nedega). Ir gretimom dviem juostom kažkas juda. Gal tiesiai, gal į dešinę. Dar "žalia kortelė" yra. Pavadinčiau "slaptas apsaugotas posūkis"

                Kas kasdieną važiuoja, žino. Bet kitiems ten sunku, apgaulinga ir gresia avarijomis. Nes kai nežinai apie "slaptą apsaugotą posūkį" veržiasi per tarpus tarp priešpriešinių mašinų ir rizikuoja. Dar pėstieji. Gazas-posūkis-stabdys.

                Prie "vokiškos tvarkos" Kalvarijų - kairėn Kareivių atveju - nėra priešpriešais - suki. Yra arba nedrąsu - sulauki . Ypač gerai ne vietiniams, pradedantiems vairuotojams, vyresniojo amžiaus ir t.t.
                Paskutinis taisė Fulgur; 2016.05.10, 11:51.

                Comment


                  Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                  Kas kasdieną važiuoja, žino. Bet kitiems ten sunku, apgaulinga ir gresia avarijomis. Nes kai nežinai apie "slaptą apsaugotą posūkį" veržiasi per tarpus tarp priešpriešinių mašinų ir rizikuoja. Dar pėstieji. Gazas-posūkis-stabdys.
                  Kas liečia pėsčiuosius, tai didelėse sankryžose neblogai būtų padaryti taip, kad jiems būtų arba draužiamas signalas visomis kryptimis, arla leidžiamas (suprantama, kad leidžiama ciklo fazė įsijungtų tik paspaudus jutiklį).
                  Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                  Ir nėra jauku Kalvarijų g. sukti kairėn į Kareivių, kai matai, kad iš priekio artėja mašina ir negali įvertinti stos - nestos. Tiesiog matai, kad tau tiesiai žalia (kuri leidžia sukti ir kairėn, ir dešinėn), matai, kad priešpriešais stovi dviem juostom norintys sukti Kalvarijų - Ozo (yra papildoma sekcija, ji nedega). Ir gretimom dviem juostom kažkas juda.
                  Kaip suprantu, čia aprašoma situacija važiuojant iš Baltupių į Žirmūnus?

                  Comment


                    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                    Kas liečia pėsčiuosius, tai didelėse sankryžose neblogai būtų padaryti taip, kad jiems būtų arba draužiamas signalas visomis kryptimis, arla leidžiamas (suprantama, kad leidžiama ciklo fazė įsijungtų tik paspaudus jutiklį).
                    Kaip suprantu, čia aprašoma situacija važiuojant iš Baltupių į Žirmūnus?
                    Taip, Baltupiai - Žirmūnai. Bjaurus posūkis. Nes dvi stovinčios juostos Centras - Ozo užstoja artėjančius Centras - Baltupiai. Gerai matosi.

                    Dėl pėsčiųjų. Deaktyvuoti mygtukai atpratina nuo maigymo. Kairys posūkis su pėsčiaisiais yra sudėtingas. Vis daugiau šviesoforų, kaip tarkime prie Katedros varpinės, turi skirtingą laiko reguliavimą nei transporto. Tai dviejų lempų kairiojo posūkio šviesoforas būtų kaip tik.
                    Mygtukas jau dabar galėtų mygtukas turėti prasmę, o ne "automatu".

                    Comment


                      Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                      Aš buvau skeptikas, bet išgirdęs dsanto argumentus ir truputį pasidomėjęs esu už. Nauja sistema, tikrai geresnė. Galima daugiau apsaugotų posūkių suprogramuoti ir yra daugiau lankstumo. Tik ji nėra iki galo teisiškai apibrėžta
                      Aš turėjau galvoje būtent techninę įrengimo pusę. Juolab su LED'ais galimybės gali būti gerokai platesnės. Ypač siutina fariziejiškas pamokslavimas: "jei nematai - tavo bėdos", kuris yra absurdiškas eismo saugumo prasme.
                      Pati tvarka daugmaž normali.

                      Comment


                        Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                        Aš buvau skeptikas, bet išgirdęs dsanto argumentus ir truputį pasidomėjęs esu už. Nauja sistema, tikrai geresnė. Galima daugiau apsaugotų posūkių suprogramuoti ir yra daugiau lankstumo. Tik ji nėra iki galo teisiškai apibrėžta "pagal Vokišką sistemą". Ją bus galima apibrėžti, kai visi pripras prie naujų šviesoforų. Manau apie ~2025.
                        Palietėt labai gerą temą. Dėl gremėzdiško esamo teisinio reglamentavimo, šiuo metu negalima įgyvendinti iš dalies apsaugoto dešiniojo posūkio (pagal Jūsų pateiktą paveiksliuką), kai degant žaliam signalui, bet nedegant papildomai sekcijai, leidžiamas neapsaugotas dešinysis posūkis su pėsčiaisiais dešinėje; o degant raudonam signalui su papildoma sekcija sukama į dešinę apsaugotai.

                        Su kairiuoju posūkiu šiokia tokia galimybė šiuo metu yra. Tai - iš dalies apsaugotas kairysis posūkis, kuris buvo įgyvendinamas tiek esant senam standartui (nors jame nebuvo įrašyta), tiek pagal naujas šviesoforų įrengimo taisykles. Esmė tokia, kad vienai iš priešpriešinių krypčių žalias signalas dega ilgiau nei kitai. Tokiu būdu pirmieji gali užbaigti saugiai manevrą į kairę, kai antriesiems anksčiau užsidega raudonas signalas.

                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                        Švitrigailos-Kauno sankryžoje tokie ciklai yra seniai ir su seno tipo šviesoforais už sankryžos.
                        Taip kad ta nauja sistema be šviesoforų sankryžos nėra tokia jau supernauja ir supergera.
                        Dėl šios sankryžos kažką sumaišėte, nes joje visi kairieji posūkiai apsaugoti. Nuoroda.

                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                        Taip kad ta nauja sistema be šviesoforų sankryžos nėra tokia jau supernauja ir supergera.
                        O čia jau sakyčiau šviesoforai už sankryžos atneša daugiau žalos nei naudos. Kaune iš dalies apsaugotas kairysis posūkis buvo numatytas dar tada pagal seną tvarką įrengtoje Savanorių pr. - Birželio 23-iosios g. - Žukausko g. sankryžoje, iš Birželio 23-iosios g. pusės, kuriems žalias signalas degdavo ilgiau nei važiuojantiems iš Žukausko g. Va tie dubliuojantys šviesoforai, matomi iš Žukausko g., ir pridarydavo daugiausiai bėdos, nes vairuotojai, nežinantys sankryžos, pamatę geltoną, po to raudoną signalus, automatiškai galvoja, kad tokie patys signalai dega ir priešpriešiniam eismui ir bando baigti manevrą. 20 s degantis raudonas prieš akis ir negalėjimas baigti manevro priversdavo ne vieną jaustis nepatogiai ir bandyti rizikingai baigti manevrą į kairę.

                        Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                        Tokiu atveju, vienos juostos keliuose dauguma atvejų bus galima panaikinti šiuos Atvaizdas
                        ir atsisakyti tradicinio ciklo:
                        Jį keičiant:
                        1. tiesiai pagrindiniame kelyje A-B kryptimi, pirmas penkias sekundes apsaugotas į kairę A-šalutinis kairys kelias kryptimi, tada B-A ir A-B, paskutines penkias sekundes B-šalutinis kairys kelias kryptimi ir B-A tiesiai vis dar.
                        2. analogiškai su šalutiniu keliu.
                        Kadangi neišeina naudoti įspėjamųjų šviesoforų, negalima naudoti paryškintos fazės, nes vairuotojas nežinos, kada prasidės eismas iš priekio. Tai, beje, buvo išbandyta toje pačioje Kalvarijų - Ozo - Kareivių g. sankryžoje, berods su kairiuoju posūkiu iš Kalvarijų g. į Kareivių g. Dėl nesaugumo to atsisakyta.

                        Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                        Taip bus išlošta:
                        • Kai nedega papildoma į kairę, vistiek galima sukti jei nėra mašinų ir pasitiki įgūdžiais (pvz. kai rytinio piko metu nėra priešpriešinėje kryptyje "iš miesto" mašinų). Tiesiog posūkis nėra apsaugotas. Nakties metu netgi galima suprogramuoti, kad apsaugotų posūkių nebūtų.
                        • Du ciklai yra geriau nes kiekviename cikle geltona dega tiek, geltona ir raudona tiek, o eismas nuo metu draudžiamas. Keturi eismą draudžiantys intarpai yra blogiau nei du.
                        Taip, sutinku ir nesupantu, kodėl Vilnius naujose sankryžose daro visus posūkius pilnai apsaugotus. Tai ypatingai nelogiška mieste, kuriame didžiausios spūstys. Bet tai jau kita tema.

                        Comment


                          Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                          Įdomu, kodėl net nuotraukoje senieji šviesoforai šviečia žymiai ryškiau už naujuosius? Pastebėjau, kad ir kitose sankryžose, privažiavęs naujus šviesoforus, gaudau akimis, kur tie signalai, nes prieš tai buvosioj sankryžoj senieji šviesoforai matėsi daug aiškiau.
                          Atsakymai gali būti įvairūs. Visų pirma, skirtingų gamintojų šviesoforai. Antra, pritemdymas tamsiu paros metu, kuris labai populiarus Kaune. Pats esu kelis kartus pastebėjęs, kai pradėjus temti (ne sutemus) šviesoforai mirkteli ir sumažėja jų intensyvumas. Kiek žinau, pagal pirmąją bangą berods nuo 2008 m. įrengti Vilniaus šviesoforai neturi pritemdymo funkcijos, kas vėl gi kartais pasitarnauja kaip trūkumas - tamsoje per gan stipriai šviečiantį žalią blyną nesimato papildomos sekcijos, ar net pėsčiojo (vairuotojų nusiskundimai).

                          Parašė Sula Rodyti pranešimą
                          Esant prastesniam matomumui sunku įžvelgti, kad ten kažkokios rodyklės.

                          T.k. kaip bereklamuotų dsanto, esu skeptiškas naujos sistemos atžvilgiu. Tikrai yra ką gerinti.
                          Vėl gi, reikia kalbėti konkrečiai. Šviesoforai su rodyklėmis naudojami vietoje papildomų sekcijų. Jei lygintume seną ir naują šviesoforą, papildomos sekcijos žalios rodyklės ir naujo tipo šviesoforo žalios rodyklės identiškos bent jau absoliučioje daugumoje Vilniaus sankryžų ir kai kuriose Kauno sankryžose, nes vokiško dizaino žalios rodyklės buvo naudojamos ir anksčiau (sutapimas). Jei lyginame pagrindinio šviesoforo signalus, tai jie irgi beveik identiški, tik seno tipo šviesoforuose būdavo naudojamos juodo kontūro rodyklės, kurios kaip tik galėdavo susilpninti šviesoforo signalo intensyvumą. Taip kad žalių signalų matomumas 1:0 naujų šviesoforų naudai.



                          O dabar pereikime prie draudžiamųjų signalų su rodyklėmis. Jų, naudojant papildomas sekcijas, nebuvo. Tai šiuo atveju net nėra lyginti. Nebent juokais, ar nedeganti papildoma sekcija "šviečia intensyviau nei naujų šviesoforų raudonos ir geltonos spalvos signalai su juodomis rodyklėmis

                          Comment


                            O dabar panagrinėkim, kodėl pas mus naudojamos tokios ir ne kitokios rodyklės. Pagal mūsų KET, kurios yra tarybinių KET palikuonis, raudoname ir geltoname signale naudojamos juodo kontūro rodyklės, žaliame - juodo kontūro arba žalios. Šiuo atveju, šios nuostatos sutampa su vokiečių KET, tik vokiečiai, kaip ir daugelis pasaulio šalių, nenaudoja juodo kontūro rodyklių žaliame signale.

                            Prieš įsigaliojant naujoms šviesoforų įrengimo taisyklėms, buvo naudojamos tuščiavidurės juodo kontūro rodyklės iš praktikos pagal seną rusišką standartą GOST 25695-91:



                            Iš patirties galiu pasakyti, kad šios rodyklės iš tolo arba tamsoje labai prastai matėsi. Pvz., sankryža prie Megos:



                            Rengiant naujas šviesoforų taisykles nuspręsta perimti vokiško dizaino pilnavidures juodas rodykles. Jas labai gerai galima palyginti su šveicariškomis, kurios yra vokiško dizaino tik tuščiavidurės.

                            Vokietija:



                            Šveicarija:

                            Comment


                              Pasaulinėje praktikoje raudono ir geltono signalų rodyklės skiriasi. Vienur naudojamos juodos (pilnavidurės ar tuščiavidurės rodyklės) spalvotame fone, kitur spalvotos juodame fone:





                              Juodų rodyklių spalvotame fone naudojimas remiasi teorija, kad tokių signalų intensyvumas yra didesnis nei spalvotų rodyklių juodame fone. Tai parašyta ir mūsų šviesoforų įrengimo taisyklių priede:

                              2. Rodyklės forma pastebima geriau, kai rodyklės formos signalas šviečia tamsiame fone. Tačiau tokio signalo šviesos intensyvumas mažesnis nei signalo su juodo kontūro rodykle. Todėl geltoname ir raudoname signaluose turi būti juodo kontūro rodyklės. Žaliame signale turi būti rodyklės tamsiame fone.

                              Kitaip sakant, raudoną ir geltoną signalą yra svarbiau pamatyti nei rodyklę, nes bet kuriuo atveju sustosi. Didžiojoje Britanijoje, Airijoje netgi draudžiamos rodyklės raudoname ir geltoname signaluose ir leidžiamos tik žaliame:



                              O štai žalią rodyklę yra labai svarbu pamatyti, kad nenuvažiuotum ten, kur negalima, todėl naudojamos žalios rodyklės juodame fone.

                              Comment


                                Kaune palaipsniui atliekamas senų sankryžų šviesoforų paprastasis remontas, t.y. seni šviesoforai keičiami į naujus. Jau pakeisti šviesoforai Kęstučio g. Šiandien mačiau Taikos pr. - Birželio 23-iosios g. sankryžoje, važiuojant nuo Studentų g. link Birželio 23-iosios, pakeistą šviesoforą už sankryžos (keičia palaispniui). O šią savaitę atnaujinti Pramonės pr. - Elektrėnų g. šviesoforai. Rodyklės pagal naujas taisykles:









                                Šviesoforas buvo neatlaikęs 2010 m. rugpjūčio 8 d. škvalo:

                                Paskutinis taisė dsanto; 2016.05.14, 20:26.

                                Comment


                                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                  Dėl šios sankryžos kažką sumaišėte, nes joje visi kairieji posūkiai apsaugoti. Nuoroda.
                                  Turėjau omeny ne apsaugotas-neapsaugotas, o Fulgur pasiūlytą fazių eiliškumą (jis pateikiamas kaip naujoviškas ir galimas tik su nauja sistema, bet mano minimoje sankryžoje įrengtas jau seniai):
                                  Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                                  Jį keičiant:
                                  1. tiesiai pagrindiniame kelyje A-B kryptimi, pirmas penkias sekundes apsaugotas į kairę A-šalutinis kairys kelias kryptimi, tada B-A ir A-B, paskutines penkias sekundes B-šalutinis kairys kelias kryptimi ir B-A tiesiai vis dar.
                                  2. analogiškai su šalutiniu keliu.
                                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                  O šią savaitę atnaujinti Pramonės pr. - Elektrėnų g. šviesoforai. Rodyklės pagal naujas taisykles:

                                  Youtube video
                                  Kaip suprantu iš video, pakeitė tik žalios spalvos stiklą, o šviesoforą sankryžos paliko?
                                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                  Pasaulinėje praktikoje raudono ir geltono signalų rodyklės skiriasi. Vienur naudojamos juodos (pilnavidurės ar tuščiavidurės rodyklės) spalvotame fone, kitur spalvotos juodame fone:

                                  Atvaizdas
                                  Suvienodintų dizainą visoje ES ir nereikėtų skaityti skirtingų šalių taisykles prieš važiuojant į užsienį.

                                  Comment


                                    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                    Turėjau omeny ne apsaugotas-neapsaugotas, o Fulgur pasiūlytą fazių eiliškumą (jis pateikiamas kaip naujoviškas ir galimas tik su nauja sistema, bet mano minimoje sankryžoje įrengtas jau seniai)
                                    Kaip sakytų mokykloje sėskis, du. Nieko nesupratai. Tokios Vokietijoje galimos fazės, kaip parašė Fulgur, nėra galimos nei pagal naują, nei pagal seną Lietuvos tvarką. Kad būtų aiškiau, žalios spalvos judėjimo kryptys nėra galimos tokioje fazių sekoje:

                                    1. tiesiai pagrindiniame kelyje A-B kryptimi, pirmas penkias sekundes apsaugotas į kairę A.

                                    2. A-B, B-A, leidžiami neapsaugoti kairieji posūkiai.

                                    3. paskutines penkias sekundes B apsaugotas į kairę, B-A tiesiai vis dar.

                                    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                    Kaip suprantu iš video, pakeitė tik žalios spalvos stiklą, o šviesoforą sankryžos paliko?
                                    Paprastasis remontas reiškia, kad keičiama susidėvėjusi įranga. Jei keičiamas šviesoforų išdėstymas, tai vadinama rekonstrukcija.

                                    Comment


                                      Kaune įsibėgėja šviesoforų keitimas iš lempinių į diodinius. Raudondvario pl. neliko nė vieno seno šviesoforo. Pilnai atnaujinta ir Taikos pr. - Birželio 23-iosios g. sankryža:

                                      Comment


                                        Kaip ten bebūtų, bet vis tiek daugiau aiškumo atneša situacija, kai pagrindinio šviesoforo rodyklė yra tokia pati kaip ir sekcijos. Vilniuj naudojamos sovietinio pavyzdžio rodyklės pagr. šviesofore skatina daug nesusipratimų tarp užsieniečių, nakties metu gali būti nepamatytas šviesoforas. To būtų galima išvengti, jeigu Vilniuj būtų pafinansuotas šviesoforų rodyklių pakeitimas į vokiško standarto.
                                        Paskutinis taisė PoDV; 2016.05.19, 19:42.

                                        Comment


                                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                          Kaune įsibėgėja šviesoforų keitimas iš lempinių į diodinius. Raudondvario pl. neliko nė vieno seno šviesoforo. Pilnai atnaujinta ir Taikos pr. - Birželio 23-iosios g. sankryža:

                                          Atvaizdas
                                          Čia iki atnaujinimo foto?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X