Parašė Fulgur
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje
Collapse
X
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąŽurnalistų užfiksuotas kadras Vilniuje, Savanorių pr. Priekyje - pagal naują sistemą įrengti šviesoforai, toliau - pagal seną.
Atvaizdas
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąEsant prastesniam matomumui sunku įžvelgti, kad ten kažkokios rodyklės.
T.k. kaip bereklamuotų dsanto, esu skeptiškas naujos sistemos atžvilgiu. Tikrai yra ką gerinti.
Argumentas kodėl geriau - tokie signalai apsaugotam posūkiui kairėn:
O tokie dešinėn:
Tokiu atveju, vienos juostos keliuose dauguma atvejų bus galima panaikinti šiuos ir atsisakyti tradicinio ciklo:- tiesiai pagrindiniame kelyje A-B ir B-A kryptimis, pėstieji lygiagrečiai
- į kairę pagrindiniame kelyje abiem kryptim
- tiesiai šalutiniame kelyje, pėstieji lygiagrečiai
- į kairę šalutiniame kelyje abiem kryptim
Jį keičiant:- tiesiai pagrindiniame kelyje A-B kryptimi, pirmas penkias sekundes apsaugotas į kairę A-šalutinis kairys kelias kryptimi, tada B-A ir A-B, paskutines penkias sekundes B-šalutinis kairys kelias kryptimi ir B-A tiesiai vis dar.
- analogiškai su šalutiniu keliu.
Taip bus išlošta:- Kai nedega papildoma į kairę, vistiek galima sukti jei nėra mašinų ir pasitiki įgūdžiais (pvz. kai rytinio piko metu nėra priešpriešinėje kryptyje "iš miesto" mašinų). Tiesiog posūkis nėra apsaugotas. Nakties metu netgi galima suprogramuoti, kad apsaugotų posūkių nebūtų.
- Du ciklai yra geriau nes kiekviename cikle geltona dega tiek, geltona ir raudona tiek, o eismas nuo metu draudžiamas. Keturi eismą draudžiantys intarpai yra blogiau nei du.
Comment
-
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąJį keičiant:- tiesiai pagrindiniame kelyje A-B kryptimi, pirmas penkias sekundes apsaugotas į kairę A-šalutinis kairys kelias kryptimi, tada B-A ir A-B, paskutines penkias sekundes B-šalutinis kairys kelias kryptimi ir B-A tiesiai vis dar.
- analogiškai su šalutiniu keliu.
Taip kad ta nauja sistema be šviesoforų už sankryžos nėra tokia jau supernauja ir supergera.
Tuo labiau Amerikoje šviesoforai kaip tik ir montuojami už sankryžos. O Izraelyje - prieš sankryžą, bet be rodyklių stikluose, o tiesiog pakabinant virš šviesoforo krypties ženklą.Paskutinis taisė Aleksio; 2016.05.10, 11:34.
Comment
-
Nežinau tos sankryžos, nepakomentuosiu be video. Bet teoriškai dabar toks dviejų ciklų su įkomponuotais apsaugotais posūkiais kairėn, apie kuriuos informuojama, reguliavimo variantas nėra įmanomas.
Nelabai vykę eksperimentai, bent Vilniuje, yra Kalvarijų-Ozo-Kareivių ir čia
Ir nėra jauku Kalvarijų g. sukti kairėn į Kareivių, kai matai, kad iš priekio artėja mašina ir negali įvertinti stos - nestos. Tiesiog matai, kad tau tiesiai žalia (kuri leidžia sukti ir kairėn, ir dešinėn), matai, kad priešpriešais stovi dviem juostom norintys sukti Kalvarijų - Ozo (yra papildoma sekcija, ji nedega). Ir gretimom dviem juostom kažkas juda. Gal tiesiai, gal į dešinę. Dar "žalia kortelė" yra. Pavadinčiau "slaptas apsaugotas posūkis"
Kas kasdieną važiuoja, žino. Bet kitiems ten sunku, apgaulinga ir gresia avarijomis. Nes kai nežinai apie "slaptą apsaugotą posūkį" veržiasi per tarpus tarp priešpriešinių mašinų ir rizikuoja. Dar pėstieji. Gazas-posūkis-stabdys.
Prie "vokiškos tvarkos" Kalvarijų - kairėn Kareivių atveju - nėra priešpriešais - suki. Yra arba nedrąsu - sulauki . Ypač gerai ne vietiniams, pradedantiems vairuotojams, vyresniojo amžiaus ir t.t.Paskutinis taisė Fulgur; 2016.05.10, 11:51.
Comment
-
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąKas kasdieną važiuoja, žino. Bet kitiems ten sunku, apgaulinga ir gresia avarijomis. Nes kai nežinai apie "slaptą apsaugotą posūkį" veržiasi per tarpus tarp priešpriešinių mašinų ir rizikuoja. Dar pėstieji. Gazas-posūkis-stabdys.
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąIr nėra jauku Kalvarijų g. sukti kairėn į Kareivių, kai matai, kad iš priekio artėja mašina ir negali įvertinti stos - nestos. Tiesiog matai, kad tau tiesiai žalia (kuri leidžia sukti ir kairėn, ir dešinėn), matai, kad priešpriešais stovi dviem juostom norintys sukti Kalvarijų - Ozo (yra papildoma sekcija, ji nedega). Ir gretimom dviem juostom kažkas juda.
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąKas liečia pėsčiuosius, tai didelėse sankryžose neblogai būtų padaryti taip, kad jiems būtų arba draužiamas signalas visomis kryptimis, arla leidžiamas (suprantama, kad leidžiama ciklo fazė įsijungtų tik paspaudus jutiklį).
Kaip suprantu, čia aprašoma situacija važiuojant iš Baltupių į Žirmūnus?
Dėl pėsčiųjų. Deaktyvuoti mygtukai atpratina nuo maigymo. Kairys posūkis su pėsčiaisiais yra sudėtingas. Vis daugiau šviesoforų, kaip tarkime prie Katedros varpinės, turi skirtingą laiko reguliavimą nei transporto. Tai dviejų lempų kairiojo posūkio šviesoforas būtų kaip tik.
Mygtukas jau dabar galėtų mygtukas turėti prasmę, o ne "automatu".
Comment
-
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąAš buvau skeptikas, bet išgirdęs dsanto argumentus ir truputį pasidomėjęs esu už. Nauja sistema, tikrai geresnė. Galima daugiau apsaugotų posūkių suprogramuoti ir yra daugiau lankstumo. Tik ji nėra iki galo teisiškai apibrėžta
Pati tvarka daugmaž normali.
Comment
-
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąAš buvau skeptikas, bet išgirdęs dsanto argumentus ir truputį pasidomėjęs esu už. Nauja sistema, tikrai geresnė. Galima daugiau apsaugotų posūkių suprogramuoti ir yra daugiau lankstumo. Tik ji nėra iki galo teisiškai apibrėžta "pagal Vokišką sistemą". Ją bus galima apibrėžti, kai visi pripras prie naujų šviesoforų. Manau apie ~2025.
Su kairiuoju posūkiu šiokia tokia galimybė šiuo metu yra. Tai - iš dalies apsaugotas kairysis posūkis, kuris buvo įgyvendinamas tiek esant senam standartui (nors jame nebuvo įrašyta), tiek pagal naujas šviesoforų įrengimo taisykles. Esmė tokia, kad vienai iš priešpriešinių krypčių žalias signalas dega ilgiau nei kitai. Tokiu būdu pirmieji gali užbaigti saugiai manevrą į kairę, kai antriesiems anksčiau užsidega raudonas signalas.
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąŠvitrigailos-Kauno sankryžoje tokie ciklai yra seniai ir su seno tipo šviesoforais už sankryžos.
Taip kad ta nauja sistema be šviesoforų už sankryžos nėra tokia jau supernauja ir supergera.
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąTaip kad ta nauja sistema be šviesoforų už sankryžos nėra tokia jau supernauja ir supergera.
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąTokiu atveju, vienos juostos keliuose dauguma atvejų bus galima panaikinti šiuos Atvaizdas
ir atsisakyti tradicinio ciklo:
Jį keičiant:- tiesiai pagrindiniame kelyje A-B kryptimi, pirmas penkias sekundes apsaugotas į kairę A-šalutinis kairys kelias kryptimi, tada B-A ir A-B, paskutines penkias sekundes B-šalutinis kairys kelias kryptimi ir B-A tiesiai vis dar.
- analogiškai su šalutiniu keliu.
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąTaip bus išlošta:- Kai nedega papildoma į kairę, vistiek galima sukti jei nėra mašinų ir pasitiki įgūdžiais (pvz. kai rytinio piko metu nėra priešpriešinėje kryptyje "iš miesto" mašinų). Tiesiog posūkis nėra apsaugotas. Nakties metu netgi galima suprogramuoti, kad apsaugotų posūkių nebūtų.
- Du ciklai yra geriau nes kiekviename cikle geltona dega tiek, geltona ir raudona tiek, o eismas nuo metu draudžiamas. Keturi eismą draudžiantys intarpai yra blogiau nei du.
Comment
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimąĮdomu, kodėl net nuotraukoje senieji šviesoforai šviečia žymiai ryškiau už naujuosius? Pastebėjau, kad ir kitose sankryžose, privažiavęs naujus šviesoforus, gaudau akimis, kur tie signalai, nes prieš tai buvosioj sankryžoj senieji šviesoforai matėsi daug aiškiau.
Parašė Sula Rodyti pranešimąEsant prastesniam matomumui sunku įžvelgti, kad ten kažkokios rodyklės.
T.k. kaip bereklamuotų dsanto, esu skeptiškas naujos sistemos atžvilgiu. Tikrai yra ką gerinti.
O dabar pereikime prie draudžiamųjų signalų su rodyklėmis. Jų, naudojant papildomas sekcijas, nebuvo. Tai šiuo atveju net nėra lyginti. Nebent juokais, ar nedeganti papildoma sekcija "šviečia intensyviau nei naujų šviesoforų raudonos ir geltonos spalvos signalai su juodomis rodyklėmis
Comment
-
O dabar panagrinėkim, kodėl pas mus naudojamos tokios ir ne kitokios rodyklės. Pagal mūsų KET, kurios yra tarybinių KET palikuonis, raudoname ir geltoname signale naudojamos juodo kontūro rodyklės, žaliame - juodo kontūro arba žalios. Šiuo atveju, šios nuostatos sutampa su vokiečių KET, tik vokiečiai, kaip ir daugelis pasaulio šalių, nenaudoja juodo kontūro rodyklių žaliame signale.
Prieš įsigaliojant naujoms šviesoforų įrengimo taisyklėms, buvo naudojamos tuščiavidurės juodo kontūro rodyklės iš praktikos pagal seną rusišką standartą GOST 25695-91:
Iš patirties galiu pasakyti, kad šios rodyklės iš tolo arba tamsoje labai prastai matėsi. Pvz., sankryža prie Megos:
Rengiant naujas šviesoforų taisykles nuspręsta perimti vokiško dizaino pilnavidures juodas rodykles. Jas labai gerai galima palyginti su šveicariškomis, kurios yra vokiško dizaino tik tuščiavidurės.
Vokietija:
Šveicarija:
Comment
-
Pasaulinėje praktikoje raudono ir geltono signalų rodyklės skiriasi. Vienur naudojamos juodos (pilnavidurės ar tuščiavidurės rodyklės) spalvotame fone, kitur spalvotos juodame fone:
Juodų rodyklių spalvotame fone naudojimas remiasi teorija, kad tokių signalų intensyvumas yra didesnis nei spalvotų rodyklių juodame fone. Tai parašyta ir mūsų šviesoforų įrengimo taisyklių priede:
2. Rodyklės forma pastebima geriau, kai rodyklės formos signalas šviečia tamsiame fone. Tačiau tokio signalo šviesos intensyvumas mažesnis nei signalo su juodo kontūro rodykle. Todėl geltoname ir raudoname signaluose turi būti juodo kontūro rodyklės. Žaliame signale turi būti rodyklės tamsiame fone.
Kitaip sakant, raudoną ir geltoną signalą yra svarbiau pamatyti nei rodyklę, nes bet kuriuo atveju sustosi. Didžiojoje Britanijoje, Airijoje netgi draudžiamos rodyklės raudoname ir geltoname signaluose ir leidžiamos tik žaliame:
O štai žalią rodyklę yra labai svarbu pamatyti, kad nenuvažiuotum ten, kur negalima, todėl naudojamos žalios rodyklės juodame fone.
Comment
-
Kaune palaipsniui atliekamas senų sankryžų šviesoforų paprastasis remontas, t.y. seni šviesoforai keičiami į naujus. Jau pakeisti šviesoforai Kęstučio g. Šiandien mačiau Taikos pr. - Birželio 23-iosios g. sankryžoje, važiuojant nuo Studentų g. link Birželio 23-iosios, pakeistą šviesoforą už sankryžos (keičia palaispniui). O šią savaitę atnaujinti Pramonės pr. - Elektrėnų g. šviesoforai. Rodyklės pagal naujas taisykles:
Šviesoforas buvo neatlaikęs 2010 m. rugpjūčio 8 d. škvalo:
Paskutinis taisė dsanto; 2016.05.14, 20:26.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąDėl šios sankryžos kažką sumaišėte, nes joje visi kairieji posūkiai apsaugoti. Nuoroda.
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąJį keičiant:- tiesiai pagrindiniame kelyje A-B kryptimi, pirmas penkias sekundes apsaugotas į kairę A-šalutinis kairys kelias kryptimi, tada B-A ir A-B, paskutines penkias sekundes B-šalutinis kairys kelias kryptimi ir B-A tiesiai vis dar.
- analogiškai su šalutiniu keliu.
Parašė dsanto Rodyti pranešimąO šią savaitę atnaujinti Pramonės pr. - Elektrėnų g. šviesoforai. Rodyklės pagal naujas taisykles:
Youtube video
Parašė dsanto Rodyti pranešimąPasaulinėje praktikoje raudono ir geltono signalų rodyklės skiriasi. Vienur naudojamos juodos (pilnavidurės ar tuščiavidurės rodyklės) spalvotame fone, kitur spalvotos juodame fone:
Atvaizdas
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąTurėjau omeny ne apsaugotas-neapsaugotas, o Fulgur pasiūlytą fazių eiliškumą (jis pateikiamas kaip naujoviškas ir galimas tik su nauja sistema, bet mano minimoje sankryžoje įrengtas jau seniai)
1. tiesiai pagrindiniame kelyje A-B kryptimi, pirmas penkias sekundes apsaugotas į kairę A.
2. A-B, B-A, leidžiami neapsaugoti kairieji posūkiai.
3. paskutines penkias sekundes B apsaugotas į kairę, B-A tiesiai vis dar.
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąKaip suprantu iš video, pakeitė tik žalios spalvos stiklą, o šviesoforą už sankryžos paliko?
Comment
-
Kaip ten bebūtų, bet vis tiek daugiau aiškumo atneša situacija, kai pagrindinio šviesoforo rodyklė yra tokia pati kaip ir sekcijos. Vilniuj naudojamos sovietinio pavyzdžio rodyklės pagr. šviesofore skatina daug nesusipratimų tarp užsieniečių, nakties metu gali būti nepamatytas šviesoforas. To būtų galima išvengti, jeigu Vilniuj būtų pafinansuotas šviesoforų rodyklių pakeitimas į vokiško standarto.Paskutinis taisė PoDV; 2016.05.19, 19:42.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąKaune įsibėgėja šviesoforų keitimas iš lempinių į diodinius. Raudondvario pl. neliko nė vieno seno šviesoforo. Pilnai atnaujinta ir Taikos pr. - Birželio 23-iosios g. sankryža:
Atvaizdas
Comment
Comment