2012 m. gegužės 1 d. keičiasi naujų šviesoforų įrengimo tvarka. Susisiekimo ministras patvirtino naujas Kelių šviesoforų įrengimo taisykles. Jas galite parsisiųsti ir peržiūrėti čia:
http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpai...das?p_id=52802
2012 m. gegužės 1 d. nustos galioti Lietuvos standartas LST 1405:1995. „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, kuris atgavus nepriklausomybę buvo nukopijuotas nuo rusiško standarto GOST. LST 1405 skyrė daug dėmesio skyrė tik šviesoforų statymo vietoms, o Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse numatyta ypatingai daug eismo saugumo priemonių.
Šioje temoje noriu pradėti diskusiją apie naują šviesoforų įrengimo tvarką bei palyginimus su senąja, kadangi gatvėse laukia daug pasikeitimų. Pamažu šioje temoje bus galima talpinti nuotraukas tų sankryžų, kurios bus įrengtos pagal naujas Taisykles. Kaune jau turime tris sankryžas prie prekybos centro Prisma, kurios įrengtos avansu atsižvelgus į Kelių šviesoforų įrengimo taisykles (šviesoforų išdėstymas, išskyrus tai, kad jie padubliuoti už sankryžos; tikslūs šviesoforų simbolių matmenys). nors Taisyklės tuo metu (2010 m. spalį) dar negaliojo. Šių sankryžų nuotraukos čia:
http://www.miestai.net/forumas/showt...t=9655&page=10
Visų pirma, keičiasi šviesoforų statymo vieta. Praktiškai visais atvejais šviesoforai įrengiami virš važiuojamosios dalies. Be to, visi reikalingi šviesoforai statomi tik prieš sankryžą. Taigi šviesoforai nebus dubliuojami už sankryžos – privalumas, kad vairuotojai turės sustoti prieš „Stop“ liniją, kad matytų šviesoforus. Dabar gi įprasta, užvažiuoti ant pėsčiųjų perėjų ar degant raudonam signalui įvažiuoti į sankryžą.
Šviesoforų išdėstymo pavyzdys pagal senąją (kairėje) ir naująją tvarką (dešinėje):
Dar vienas svarbus momentas – posūkiams numatyti trijų sekcijų šviesoforai su rodyklėmis. Taigi, jei posūkis į kairę ar dešinę draudžiamas, dega raudonas signalas su rodykle, jei leidžiamas – dega žalia rodyklė. Priartėjome prie Europos ir likusio civilizuoto pasaulio
Šviesoforų išdėstymo pavyzdys, kai kairysis posūkis reguliuojamas atskirai, pagal senąją (kairėje) ir naująją tvarką (dešinėje):
Be to, naujose taisyklėse nebeliko punkto, kad pėstiesiems turi būti įrengti transporto šviesoforai, jei degant žaliam signalui, jų trajektoriją kerta automobiliai. Tad dabar sankryžoje matysime tik dviejų sekcijų pėsčiųjų šviesoforus Atskiri šviesoforai pėstiesiems ir transportui yra ypač svarbūs ir dėl valdymo režimo. Pagal Taisykles, pėsčiųjų šviesoforo žalias signalas turi būti įjungiamas 1-2 s anksčiau nei sukančioms transporto priemonėms, kad pėstieji pėsčiųjų perėją pasiektų prieš pradedant sukti transporto priemonėms. Taip pėstieji įgauna pirmumo teisę ir jų eismas transporto priemonėms nebūna netikėtas. Pagal senąjį LST 1405 pėstiesiems įrengus transporto šviesoforus, tiek transportas, tiek pėstieji pajuda vienu metu, pėstiesiems nesuteikiama pirmenybė, o transporto priemonėms pėsčiųjų eismas gali būti netikėtas.
Taip pat numatytas stadartizuotas šviesoforų simbolių dizainas (nuo šiol visos rodyklės ir pėsčiųjų bei dviračių simboliai bus vienodi):
Daugiau naujų šviesoforų taisyklių privalumų bus galima išdiskutuoti šioje temoje Esu paruošęs nemažai iliustracijų ir pasiruošęs pateikti daugiau naujų taisyklių privalumų Ir be abejo, daugiausiai diskutuoti bus galima, kai bus pradėtos įrengti naujos sankryžos ir bus galima pateikti pavyzdžių
http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpai...das?p_id=52802
2012 m. gegužės 1 d. nustos galioti Lietuvos standartas LST 1405:1995. „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, kuris atgavus nepriklausomybę buvo nukopijuotas nuo rusiško standarto GOST. LST 1405 skyrė daug dėmesio skyrė tik šviesoforų statymo vietoms, o Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse numatyta ypatingai daug eismo saugumo priemonių.
Šioje temoje noriu pradėti diskusiją apie naują šviesoforų įrengimo tvarką bei palyginimus su senąja, kadangi gatvėse laukia daug pasikeitimų. Pamažu šioje temoje bus galima talpinti nuotraukas tų sankryžų, kurios bus įrengtos pagal naujas Taisykles. Kaune jau turime tris sankryžas prie prekybos centro Prisma, kurios įrengtos avansu atsižvelgus į Kelių šviesoforų įrengimo taisykles (šviesoforų išdėstymas, išskyrus tai, kad jie padubliuoti už sankryžos; tikslūs šviesoforų simbolių matmenys). nors Taisyklės tuo metu (2010 m. spalį) dar negaliojo. Šių sankryžų nuotraukos čia:
http://www.miestai.net/forumas/showt...t=9655&page=10
Visų pirma, keičiasi šviesoforų statymo vieta. Praktiškai visais atvejais šviesoforai įrengiami virš važiuojamosios dalies. Be to, visi reikalingi šviesoforai statomi tik prieš sankryžą. Taigi šviesoforai nebus dubliuojami už sankryžos – privalumas, kad vairuotojai turės sustoti prieš „Stop“ liniją, kad matytų šviesoforus. Dabar gi įprasta, užvažiuoti ant pėsčiųjų perėjų ar degant raudonam signalui įvažiuoti į sankryžą.
Šviesoforų išdėstymo pavyzdys pagal senąją (kairėje) ir naująją tvarką (dešinėje):
Dar vienas svarbus momentas – posūkiams numatyti trijų sekcijų šviesoforai su rodyklėmis. Taigi, jei posūkis į kairę ar dešinę draudžiamas, dega raudonas signalas su rodykle, jei leidžiamas – dega žalia rodyklė. Priartėjome prie Europos ir likusio civilizuoto pasaulio
Šviesoforų išdėstymo pavyzdys, kai kairysis posūkis reguliuojamas atskirai, pagal senąją (kairėje) ir naująją tvarką (dešinėje):
Be to, naujose taisyklėse nebeliko punkto, kad pėstiesiems turi būti įrengti transporto šviesoforai, jei degant žaliam signalui, jų trajektoriją kerta automobiliai. Tad dabar sankryžoje matysime tik dviejų sekcijų pėsčiųjų šviesoforus Atskiri šviesoforai pėstiesiems ir transportui yra ypač svarbūs ir dėl valdymo režimo. Pagal Taisykles, pėsčiųjų šviesoforo žalias signalas turi būti įjungiamas 1-2 s anksčiau nei sukančioms transporto priemonėms, kad pėstieji pėsčiųjų perėją pasiektų prieš pradedant sukti transporto priemonėms. Taip pėstieji įgauna pirmumo teisę ir jų eismas transporto priemonėms nebūna netikėtas. Pagal senąjį LST 1405 pėstiesiems įrengus transporto šviesoforus, tiek transportas, tiek pėstieji pajuda vienu metu, pėstiesiems nesuteikiama pirmenybė, o transporto priemonėms pėsčiųjų eismas gali būti netikėtas.
Taip pat numatytas stadartizuotas šviesoforų simbolių dizainas (nuo šiol visos rodyklės ir pėsčiųjų bei dviračių simboliai bus vienodi):
Daugiau naujų šviesoforų taisyklių privalumų bus galima išdiskutuoti šioje temoje Esu paruošęs nemažai iliustracijų ir pasiruošęs pateikti daugiau naujų taisyklių privalumų Ir be abejo, daugiausiai diskutuoti bus galima, kai bus pradėtos įrengti naujos sankryžos ir bus galima pateikti pavyzdžių
Comment