Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[PL] Lenkijos keliai. Vykdomi projektai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Lenkijos Via Baltica tema ir ilgas pranešimai inspiravo parašyti įžvalgas apie Lenkijos kelius.

    Autostrados ir ekspresovkos.

    Su Lenkijos naujais keliais kas patinka, kad iš karto tiesia europinių parametrų sankryžas, kai Lietuvos sovietmečiu tiestos magistralės, labai jaučiasi visur pataupymas, staigūs spinduliai, stotelės kur nereikia, apsisukimai, nors pagal SSRS standartus tai buvo tikrai aukšto lygio keliai (kitur palyginimui buvo nepatogūs 2x2, kaip pvz. aplink Rygą ir Taliną senieji sovietiniai ruožai).

    Negaliu labai kaltinti, tiesiog skirtingomis aplinkybėmis yra tiesiamos magistralės. Visiškai skirtingos finansavimo galimybės yra ES ir tada kai buvo SSRS, kur autostradų statybos standartai labai vidutinio išsivystymo (ne Europos) lygio. Lyginčiau su neturtingom šalim, kurios džiaugiasi aplamai, kad nusitiesė keturių juostų kelią negu, kad ten gautųsi vokiškas autobanas su visais srautų atskyrimais.

    Iš vis jei gyvenai Lenkijoje iki daugmaž 2010-ųjų, ir reikia keliauti tarpmiestiniais keliais automobiliu, tai būdavo iššūkis, prisidėdavo ir prasta vairavimo kultūra, net neaišku koks galėtų būti tavo likimas tuo atveju. Nežinau, kiek daugiau nekaltų suluošintų, žuvusių žmonių turėtume, jei visi prie jūros važiuotume pro Ariogalą, Raseinius ir Rietavą, nenustebčiau, kad ten būtų dar daugiau bardako nei kitur, nes daug kas norėtų kuo greičiau prie tos jūros atlėkt. Tuo požiūriu tarsi norisi save nuraminti/pasidžiaugti, kad jau užaugau su Vilniaus-Palangos magistrale ir galėjom džiaugtis gana greitomis ir saugiomis kelionėmis prie jūros iš savo didžiųjų miestų.

    Esamą Lietuvos valdžią nebent kaltinčiau, kad galėtų bent stotelės visur sutvarkyt (nuvest pėsčiųjų takus, jei išeina patogiai iškeldint į jungiamuosius kelius), kad palaikyt tą minimumą, nes dabar susiėmė tik su Vilnius-Kaunas, o kitur liko kaip liko, ir neaišku kada ir kaip sutvarkys. Suprantu, kad ten lenkiškai pertiest mūsų esamas autostrados būtų gal net lėšų švaistymas, vis tiek išvažiavimų posūkių spinduliai ir net lėtėjimo juostos nesikeičia fakto, kad iš Kauno į Klaipėdą nuvažiuosi per maždaug 2 valandas. Aišku, tikiuosi, turint esamus standartus, sutvarkys po truputį ir kitus magistralės elementus, pvz. prailgins greitėjimo/lėtėjimo juostas, sudės tvarkingiau ženklinimą, rodykles, galbūt net kokią vieną kitą sankryžą pertvarkys, etc.

    Plius, Europoje senų magistralių standartų, ypač su lietuviškais eismo intensyvumais nelabai ir krapšto. Estijoje prieš Taliną dar dabar pilna stotelių ir apsisukimų skiriamojoje juostoje, nors tie ruožai turi didesnius eismo intensyvumus nei toliau žemyne esančios skandinaviško stiliaus 2x2 magistralės.

    Svarbu nebūtų prastą viešą valdymą turinti Belgija, kur iš vis žemos kategorijos 2x2 kelius tiesiog palieka 1970-uosiuose su visom dangom ir ženklais, čia jokiai ES šaliai to nelinkiu, ir tuo požiūriu man gaila Belgijos, ir kad turime tokį prastą precedentą.


    Ženklinimas

    Jei Lietuvoje man ženklinimas ypač nepatinka (nors atrandu dalykų, kur atrodom geriau nei Lenkija), tai Lenkija bent jau irgi įrodo, kad nesiekia iki galo patikrintų europinių standartų, kas liečia rodykles, kryptis. Tarsi kažkas į tą pusę, bet ne iki galo. Žiūrėjau lenko (youtube Autostrady Polska kanalas) video, tai daug legit point'ų, pvz. vengiama rodykles dėstyt pagal juostas, išskyrus autostradas, gali pasimesti sudėtingose sankryžose, nesužiūrimas ženklų dydis pagal kelio svarbą, kartais pačios kryptis gali lempas rodyti, pvz. nurodomi Šengeno erdvės pasienio kaimai arba neteisingai parenkami miestai/miesteliai. Tuo požiūriu mane stebina Lenkija. Pasitempė su magistralių sankryžų įrengimo standartais, tikrai ne Baltarusija ar kokia Bulgarija, bet su ženklinimu kažkas arčiau Lietuvos ir tos pačios Baltarusijos sakyčiau negu rimtas požiūris kaip Olandija, Vokietija ar ta pati Skandinavija.

    Pvz. toliau važiuojant Vokietija, Čekija kažkaip geriau. Aplamai likusi Europa yra geriau, gal tik Latvija kelia klausimų, ir chaotiškos pietietiškos valstybės kaip Italija ir Graikija.

    Paprasti keliai

    Kažkaip niekada neatkreipiau dėmesio, kad Lietuvoje labiau krato nei Lenkijoje iki gal pastarųjų kelių metų, kai pravažiuoji kokį nors Kaunas-Prienai kelią.
    Patinka nebent, kad mažiau tų neestetiškų žvyruotų kelkraščių Lenkijoje.
    Dar patys ženklai ir eismo juostos yra storesnės Lenkijoje, bet Lietuvoje užtektų gal tik čiut čiut storesnių juostų, arba bent jau jei ištisinė tai galėtų būti visur dviguba ištisinė, o ne pagal kelio plotį. Lietuvoje reiktų storesnių apvadų, kad ženklai būtų geriau matomi iš toli. Visoje Europoje, kiek atkreipiu dėmesį, ženklai tokie, kad iš toli matytųsi geriau. Lietuvoje iš SSRS paveldėti ženklai yra gana neryškūs.

    Kas liečia Lenkijos pusę, niekada nepatiko vairavimo kultūra, keliai tikrai siauri, eina per daug miestelių. Greitkelių statyba čia gelbėja.
    Lietuvoje irgi visko yra, tiesiog eismo intensyvumas keliuose yra gana žemas, turime tik vieną kitą durnesnį kelią (pvz. A8 ir A10 Via Baltica).

    Gatvės

    Kas gal geriau, kad Lenkijoje jaučiasi kažkiek aukštesni gatvių įrengimo standartai. Lietuvoje gatvėse daug kairių posūkių ir įvažiavimų (labiau primena labai pigiai įrengtus amerikietiškus stroads).
    Gal tai siečiau, kad Lietuva SSRS'e gyveno visko taupymo režime, žodžiu jei reikia 2x2 gatvės, tai nieko labai giliai nebuvo galvojama, nutiesiamos keturios jusotos ir tiek, o lenkai šioje srityje buvo arčiau Vidurio Europos standartų, kur statybos standartai arčiau vokiškų, peržiūrimas juostos plotis, įrengiama skiriamoji juosta, įrengiami reikalingi kairieji posūkiai, prižiūrimi atstumai tarp gatvės elementų. Vidurio Europos šalys, kurios komunistiniu laiku tiesė greitkelius, tai jos labiau atitiko vokiškus autobanus negu sovietinius 2x2 kelius su išsukimais ir apsisukimais visur.

    Tai siečiau, kad mums reikia actually persilaužti per save, kad pradėt tiest labiau europines gatves, kai lenkai kartu su likusio Vidurio Europa tarsi gavo labiau gatavą produktą ir tas perėjimas prie darnaus judumo sprendinių yra labiau savaime suprantamas kaip ir likusioje Europoje.
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.05.02, 13:32.

    Comment


      Ir vel pradedama apeliuoti i tai kad sovietai kalti kokie pas mus keliai. Nu nereikia, tikrai, tais laikais musu keliai buvo geresni N kartu nei Lenku. Dabar prastesni, tai vel kalti sovietai, kad pinigu nepaliko ar kas? Nemazai keliu statyta ar buvo jau kelis kartus pertvarkyta po sovietmecio ir visur taupyta max arba taikyti sprendimai neatitinkantys STR. Pvz atstumai tarp sankryzu - Lietuvoje sitas STR punktas yra tiesiog ignoruojamas, kaip ir daugelis kitu. Jau 30 metu praeejo, o vis kaltinam kaip blogai buvo kazkada tada. Tiesiog LT yra ta salis kur net rasyti istatymai kaip STR yra visiskai ignoruojami.

      Comment


        Kur čia perskaitei Sovietus? Ypač gretinant su Belgija, kalta iš senų laikų likus infrastruktūra. Čia britų atskirų kraniukų reiškinio apraiška.

        Comment


          Zakopianka- kelias nuo Krokuvos iki Zakopanės
          Iki Rabka Zdrój kelio numeris DK7/ S7 / E77, (nuo Rabka-Zdrój link Slovakijos), o toliau - DK 47.
          Kažkada 2*2 juostų kelais buvo apie 25 kilom etus iki Myslienicų (Myślenice), o dabar - apie 60 kilometrų iki Chabuvkos (Chabówka) ir dar keli kilometra Nowy Targ mieste.
          Atkarpa nuo Myslienicų iki Rabka-Zdrój yra greitkelis. 2022 metų lapkritį pastatytas virš 2 kilometrų tunelis.
          Kelias DK47 iki Nowy Targ bus dviejų juostų su skirtingų lygių sankryžomis, bet neturės greitkelio (droga ekspresowa) statuso.

          Lenkijos greitkelių kelių projektai į pietus nuo Krokuvos

          https://ssc.siskom.waw.pl/

          Žemėlapyje pažymėta esamo ir statomo kelio DK47 trasa

          www.mapy.cz

          Važiuojant iš Zakopanės pakeliui matosi tarp Nowy Targ ir Rdzawkos statomas naujas kelias
          Foto 2024.05
          Važiuojant keliu DW758 Czarny Dunajec-Nowy Targ kertama nauja "Zakopiankos" DK47 trasa




          DK47 atkarpa Nowy Targ - Rdzawka.
          Dar liko apie 11 km senojo kelio, kur nuolat būna kamščiai. Naujas kelias yra kairėje
          Teis Klimaszowa




          Rdzawka




          Naujas kelias pereina į kitą pusę




          Eismas apie 3 km iki Chabuvkos (Chabówka) jau vyksta viena puse


          Comment


            Geros naujienos iš S16 fronto.

            Po kelis metus trukusio stumdymosi tarp GDDKIA ir RDOŚ (aplinkos apsaugos agentūra), lenkų kelių direkcija nusileido ir sutiko atkarpą Mragowo-Elk projektuoti šiauriniu trasos variantu (C). Buvau jau praradęs viltį, kad iki Olštyno ar Gdansko šiame gyvenime pavyks nukeliauti greitkeliu.

            Šaltinis (taip pat yra nuoroda į visus tris greitkelio variantus):

            https://www.gov.pl/web/gddkia-olszty...gowem-a-elkiem


            Pagal lenkų nusistovėjusias procedūras, po DSU statuso gavimo ir finansavimo modelio pritaikymo, realu 2026-2027 metais matyti atskirus ruožus statybų fazėje.

            Comment


              Parašė vytgri Rodyti pranešimą
              Nežinau, ar jau kas matėt, bet lenkai pasiryžo S8 Bialystok-Raczki rekonstruoti į S lygio greitkelį iki 2030m. Kas yra labai geros naujienos važiuojantiems link Lublin ar Rzeszow.
              DSU dar nėra, bet vyriausybė jau įtraukė į programą.

              https://www.gov.pl/web/premier/proje...tywa-do-2033-r

              Click image for larger version

Name:	s8.jpg
Views:	2204
Size:	50,9 kB
ID:	2075802
              Jau vyksta darbai kai kurių miestų ir miestelių aplinkkelių ruožuose. Visgi neatrodo, kad tai bus 2x2 kelias. Greičiausiai koks 1+1, vietomis 1+2.

              Comment


                Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                Jau vyksta darbai kai kurių miestų ir miestelių aplinkkelių ruožuose. Visgi neatrodo, kad tai bus 2x2 kelias. Greičiausiai koks 1+1, vietomis 1+2.
                Bus 2x2, bet įdėjau žemėlapį su klaidinančiu kontekstu, ir po to ne taip dar ir parašiau. Kalba eina apie S16 Bialystok - Elk poludnie. Dėl DK8 Bialystok - Augustow, jūs teisus, ten tikrai nebus 2x2.
                Įkeliu iškarpą, kur aiškiau viskas matosi:
                Click image for larger version  Name:	S16.jpg Views:	0 Size:	83,2 kB ID:	2154582

                Comment


                  Dar neaišku kaip bus, ten vyksta vietinių politikų kovos dėl kelio variantų. Patiems lenkams būtų naudingesnis kelias link Luko (Elko), o mums pro Augustavą. Yra net nerealių variantų statyt abu.

                  O šiaip kai kitą savaitę atidarys Lomžos aplinkelį, tai ten tas kelias greit taps tuščias ir realiai jiems tų statomų apvažiavimų pilnai užtektų. Apskritai ir visa statyba S19 tarp Balstogės ir Liublino tokia daugiau politinė buvusios valdžios.

                  Daugiau naudos duotų jei pastatytų greičiau S50 (pilkas planuojamas kelias aplink Varšuvą iš rytų pusės). Važiuot iki Liublino S61, S8, S50, S17 nebūtų juntamai toliau nei per S19.
                  Click image for larger version

Name:	polska.jpg
Views:	840
Size:	97,9 kB
ID:	2154626
                  kaip?

                  Comment


                    Kelias S7 / E77 Krokuva - Varšuva
                    Šiemet gegužę važiuojant iš Krokuvos buvo nebaigti du ruožai - Krokuvos -Widoma ir nedielis ruožas ties Miechuvu (Miechów).


                    Vasaros pabaigoje greitkelio atkarpa šalia Miechuvo jau atidaryta


                    Radio Kraków 2024.08.26
                    Droga S7 ze Szczepanowic do Miechowa została otwarta

                    https://www.radiokrakow.pl/aktualnos...-w-malopolsce/

                    Comment


                      Statomas S52 Krokuvos šiaurinis aplinkkelis (północna obwodnica Krakowa) eina tarp kelio DK94 vakaruose iki rytuose statomo mazgo Mistrejowice, kur jis susijungs su nauja kelio S7 Varšuva -Krokuva -Slovakijos siena trasa

                      Aplinkeklio S52 trasa iš GDDKiA projekto puslapio
                      (paspaudus - didesnis vaizdas)

                      https://s52-polnocnaobwodnicakrakowa...mat-przebiegu/

                      Kraków z nieba. Video 2024.09.27
                      Aplinkeklio pradžia. Mazgas Moglniczka su keliu DK94 į Olkušą (buvęs senasis kelias į Katovicų aglomeraciją)


                      Mazgas Węgrzce su dabartiniu keliu DK 7 į Kielcus -Varšuvą


                      Statomas mazgas Mistrzejowice su naujoju keliu S7 į rytus nuo Krokuvos

                      https://www.youtube.com/watch?v=8YAt069yrS4

                      Comment


                        DK47 "Zakopianka"
                        Šiemet gegužę važiavome iš Zakopanės. Šalia buvo statoma kelio Nr.47 atkarpa Rdzawka - Klikuszowa - Nowy Targ. (žr. šiame puslapyje esančias nuotraukas)
                        Šis naujas kelias nėra autostrada ar greitkelis, tiesiog 2 * 2 juostų kelias. jis atidarytas rugpjūčio pabaigoje.

                        Žemėlapis iš www.mapy.cz

                        Autostrady Polska 2024.08.30


                        Anksčiau vietovė Klikuszowa dėl dažnų kamščių buvo keiksmažodis


                        Dabar nuo Krokuvos iki Nowy Targ miesto yra 2*2 juostų kelias, o 32 km atkarpa tarp Myślenice ir Rabka-Zdrój turi greitkelio statusą ir kelio numerį S7.


                        Naujojo kelio pabaiga yra Nowy Targ Południe (Navy Targ Pietūs) mazge.



                        https://www.youtube.com/watch?v=HOHT...tostradyPolska

                        Kiek laiko reikės važiuoti toliau iki Zakopanės per gyvenvietes einančiu siauru keliu labai priklauso nuo važiavimo laiko.

                        P.S.. Video yra lenkų kalba, bet priklausomai nuo kompiuterio nustatymo subtitrai yra lietuviškai ar angliškai.

                        Comment


                          Lenkijos greitkelių žemėlapis 2024.10.15 d. būklei, po S61 Lomžos aplinkkelio vienos juostos atidarymo
                          (Paspaudus - didesnis žemėlapis)
                          Raudonai pažymėti statomi keliai, dauguma jų bus baigta 2025 m. pabaigoje.

                          Keli lietuviams labiau aktualūs keliai:
                          Jau 2024 m. gruodį bus baigta S7 atkarpa prieš Krokuvą bei S52 Krokuvos šiaurinis aplinkkelis
                          2025 m. balandį ir rugsėjį bus atidarytas S7 Gdansko išorinis aplinkkelis
                          2025 m. pabaigoje bus atidarytos kelios greitkelio S19 atkarpos tarp Balstogės ir Liublino
                          2025 - 2026 m. bus atidarytas greitkelis S1 nuo Katovicų link Žyvieco (Żywiec)
                          Didžiauasia pagal ilgį - apie 130-140 km kelio S6 Gdanskas -Ščecinas atkarpa tarp Bożepole Wielkie ir Koošalino (Koszalin-Sianów) . Didžioji dalis darbų bus baigta 2025 metais, gabaliukas liks 2026 m. pradžiai. Ją baigus atsiras alternatyvus variantas važiuojant į šiaurės Vokietiją.
                          Gaila, kad S16 plėtra tarp Olštyno ir Elko kol kas stovi vietoje


                          https://ssc.siskom.waw.pl/

                          Comment


                            Kažin kodėl negalvoja apie atkarpą nuo Poznanės link Drezdeno? Mums būtų alternatyvus maršrutas kažkada, kai padarys S16 ir sujungs Olštyną su Bydgoszcz

                            Comment


                              Parašė ojojoj Rodyti pranešimą
                              Kažin kodėl negalvoja apie atkarpą nuo Poznanės link Drezdeno? Mums būtų alternatyvus maršrutas kažkada, kai padarys S16 ir sujungs Olštyną su Bydgoszcz
                              Olštyną (tiksliau Ostrudą) su Bygdoščiumi jungs kelias S5.

                              Comment


                                Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                Olštyną (tiksliau Ostrudą) su Bygdoščiumi jungs kelias S5.
                                Tai tas tai taip. Nuo Poznanės kažkaip jokios info neesu matęs, kad galvotų apie kelią link Drezdeno.

                                Comment


                                  Parašė ojojoj Rodyti pranešimą

                                  Tai tas tai taip. Nuo Poznanės kažkaip jokios info neesu matęs, kad galvotų apie kelią link Drezdeno.
                                  Matyt nėra labai diedelio poreikio.
                                  Durniau, kad via Balticos niekaip negali iki Čekijos nutiesti, nors žadėjo dar prieš 20 metų.

                                  Comment


                                    Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                    Matyt nėra labai diedelio poreikio.
                                    Durniau, kad via Balticos niekaip negali iki Čekijos nutiesti, nors žadėjo dar prieš 20 metų.
                                    Jei varai Austriją, Italiją, tai blogiausia padėtis žiūrint nuo Lietuvos sienos, tai tik likęs ruožas ties Lomža ir nuo Brno iki Austrijos sienos. O jei varai daugiau į pietvakarius, tai pro Vroclavą, Drezdeną šauni ir ta Čekija nereikalinga + atkrenta kelių mokestis.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X