Bus rengiama Panevėžio gatvių tvarkymo strategija
Parengė Ryšių su visuomene skyrius
Praėjusią savaitę Savivaldybės meras Vitalijus Satkevičius surengė pasitarimą dėl miesto gatvių priežiūros principų ir strategijos.
Jame dalyvavo Savivaldybės mero pavaduotojos Rimantė Ratinskaitė ir Gema Umbrasienė, mero patarėja Marija Danutė Kažukauskienė, administracijos direktorė Kristina Vareikienė, jos pavaduotoja Audronė Grainienė, Miesto ūkio skyriaus vedėjas Antanas Karalevičius.
Miesto ūkio skyriaus vedėjas A. Karalevičius pateikė kelių ir gatvių remonto bei atnaujinimo darbų prioritetus. Jo teigimu, rengiantis kitąmet vyksiančiam Europos vyrų krepšinio čempionatui, reikėtų tvarkyti pagrindines gatves (Smėlynės, J. Basanavičiaus, Ramygalos, Nemuno, Aukštaičių, Klaipėdos, Vilniaus), tęsti V. Alanto gatvės tiesimo darbus, remontuoti Ukmergės, A. Jakšto, J. Tilvyčio, Vasario 16-osios, Parko ir kt. gatves, atlikti kitus būtinuosius darbus.
„Miesto gatvėms tvarkyti maždaug du dešimtmečius nebuvo skiriama pakankamai dėmesio ir finansavimo. Todėl daugelis jų nusidėvėjo ir reikalauja investicijų vienu metu. Gatvių būklės gerinimo proveržį galima pastebėti tik praėjusiais metais, kai, pasinaudoję ES parama, ėmėme asfaltuoti žvyruotas gatves. Preliminariai gatvėms atnaujinti reikėtų 200 milijonų litų“, – teigė A. Karalevičius.
„Privalome turėti politinės valios užsibrėžti uždavinį per tam tikrą laiką atnaujinti, asfaltuoti ar suremontuoti visas miesto gatves. Tam turi būti parengta strategija su aiškiais gatvių tvarkymo prioritetais, principais. Tokiu atveju miesto gyventojai kelerius metus į priekį žinotų, kaip vyks šios infrastruktūros dalies darbai, o Savivaldybės administracija – kaip planuoti savo veiklą. Savivaldybės administracijai rekomenduota sudaryti darbo grupę šiam darbui atlikti. Strategija turėtų būti parengta ir Tarybos kolegijai pateikta jau lapkričio mėnesį“, – sakė Savivaldybės meras V. Satkevičius.
Primename, kad Savivaldybė pagrindinių gatvių kapitalinio atnaujinimo problemą iškėlė dar balandį vykusiame išvažiuojamajame Vyriausybės posėdyje Panevėžyje. Pasiūlyta, kad valstybinės reikšmės kelių tąsa miestuose būtų tvarkoma šalies biudžeto lėšomis. Pagrindinėms miesto gatvėms remontuoti reikalingų 23 mln. Lt paprašyta rasti valstybės biudžete. Spalį Savivaldybė gavo atsakymą, kad ši problema duota spręsti Susisiekimo ministerijai.
Savivaldybės gautame Susisiekimo ministerijos atsakyme pažymima, kad, pablogėjus ekonominei šalies situacijai, gerokai sumažėjo lėšų valstybinei kelių priežiūros ir plėtros programai. Lėšų trūksta visai kelių sektoriaus priežiūrai, neišskiriant savivaldybėms priklausančio kelių tinklo. Siekdama padidinti programos lėšų, Vyriausybė gegužę nutarė į programos sąskaitą pervesti 75 proc. akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzeliną ir energetinius produktus, pagamintus iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir naudojamus kaip variklių degalai, taip pat už suskystintas dujas automobiliams.
Susisiekimo ministro Rimvydo Vaštako pasirašytame rašte teigiama, kad Savivaldybės prašymas perduoti pagrindines miesto gatves kelių priežiūros įmonėms atiduotas Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Jai pavesta išanalizuoti situaciją įvairiais aspektais ir pateikti siūlymus, kaip optimaliausiu būdu spręsti gatvių, kaip valdomo turto, perskirstymo problemą didžiuosiuose Lietuvos miestuose.
Parengė Ryšių su visuomene skyrius
Praėjusią savaitę Savivaldybės meras Vitalijus Satkevičius surengė pasitarimą dėl miesto gatvių priežiūros principų ir strategijos.
Jame dalyvavo Savivaldybės mero pavaduotojos Rimantė Ratinskaitė ir Gema Umbrasienė, mero patarėja Marija Danutė Kažukauskienė, administracijos direktorė Kristina Vareikienė, jos pavaduotoja Audronė Grainienė, Miesto ūkio skyriaus vedėjas Antanas Karalevičius.
Miesto ūkio skyriaus vedėjas A. Karalevičius pateikė kelių ir gatvių remonto bei atnaujinimo darbų prioritetus. Jo teigimu, rengiantis kitąmet vyksiančiam Europos vyrų krepšinio čempionatui, reikėtų tvarkyti pagrindines gatves (Smėlynės, J. Basanavičiaus, Ramygalos, Nemuno, Aukštaičių, Klaipėdos, Vilniaus), tęsti V. Alanto gatvės tiesimo darbus, remontuoti Ukmergės, A. Jakšto, J. Tilvyčio, Vasario 16-osios, Parko ir kt. gatves, atlikti kitus būtinuosius darbus.
„Miesto gatvėms tvarkyti maždaug du dešimtmečius nebuvo skiriama pakankamai dėmesio ir finansavimo. Todėl daugelis jų nusidėvėjo ir reikalauja investicijų vienu metu. Gatvių būklės gerinimo proveržį galima pastebėti tik praėjusiais metais, kai, pasinaudoję ES parama, ėmėme asfaltuoti žvyruotas gatves. Preliminariai gatvėms atnaujinti reikėtų 200 milijonų litų“, – teigė A. Karalevičius.
„Privalome turėti politinės valios užsibrėžti uždavinį per tam tikrą laiką atnaujinti, asfaltuoti ar suremontuoti visas miesto gatves. Tam turi būti parengta strategija su aiškiais gatvių tvarkymo prioritetais, principais. Tokiu atveju miesto gyventojai kelerius metus į priekį žinotų, kaip vyks šios infrastruktūros dalies darbai, o Savivaldybės administracija – kaip planuoti savo veiklą. Savivaldybės administracijai rekomenduota sudaryti darbo grupę šiam darbui atlikti. Strategija turėtų būti parengta ir Tarybos kolegijai pateikta jau lapkričio mėnesį“, – sakė Savivaldybės meras V. Satkevičius.
Primename, kad Savivaldybė pagrindinių gatvių kapitalinio atnaujinimo problemą iškėlė dar balandį vykusiame išvažiuojamajame Vyriausybės posėdyje Panevėžyje. Pasiūlyta, kad valstybinės reikšmės kelių tąsa miestuose būtų tvarkoma šalies biudžeto lėšomis. Pagrindinėms miesto gatvėms remontuoti reikalingų 23 mln. Lt paprašyta rasti valstybės biudžete. Spalį Savivaldybė gavo atsakymą, kad ši problema duota spręsti Susisiekimo ministerijai.
Savivaldybės gautame Susisiekimo ministerijos atsakyme pažymima, kad, pablogėjus ekonominei šalies situacijai, gerokai sumažėjo lėšų valstybinei kelių priežiūros ir plėtros programai. Lėšų trūksta visai kelių sektoriaus priežiūrai, neišskiriant savivaldybėms priklausančio kelių tinklo. Siekdama padidinti programos lėšų, Vyriausybė gegužę nutarė į programos sąskaitą pervesti 75 proc. akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzeliną ir energetinius produktus, pagamintus iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir naudojamus kaip variklių degalai, taip pat už suskystintas dujas automobiliams.
Susisiekimo ministro Rimvydo Vaštako pasirašytame rašte teigiama, kad Savivaldybės prašymas perduoti pagrindines miesto gatves kelių priežiūros įmonėms atiduotas Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Jai pavesta išanalizuoti situaciją įvairiais aspektais ir pateikti siūlymus, kaip optimaliausiu būdu spręsti gatvių, kaip valdomo turto, perskirstymo problemą didžiuosiuose Lietuvos miestuose.
Comment