Žaluma ar aikštelės?
Parašė Panevėžio savivaldybė nusitaikė į miesto parkus
http://www.delfi.lt/news/economy/aut....d?id=25542375
Inga Kontrimavičiūtė, „Sekundė“
Panevėžio skverus ir parkus pakeis tūkstančių vietų automobilių stovėjimo aikštelės. Mašinos okupuos dalį Nevėžio pakrantės, Jaunimo parką ir netgi istorinį Sausio 13-osios skverą. Tokią grėsmę miestui įžvelgia daugiabučių namų automobilių stovėjimo aikštelių specialiajam planui nepritarusi Apskrities viršininko administracija.
Savivaldybės valdininkai tikina žaliųjų plotų neketinantys naikinti. Pasak jų, labiau apleistus miškus nei parkus primenančiose rekreacinėse zonose medžiai tebūtų išretinti.
„Planas vadinamas daugiabučių namų automobilių stovėjimo aikštelių, todėl visiškai neaišku, kodėl tos vietos numatytos su daugiabučiais nesusijusiose teritorijose“, – stebisi apskrities viršininkas Viktoras Trofimovas.
Savo parašu palaiminti plano nesutikęs V.Trofimovas mano, kad neterminuotam laikui parengtas dokumentas Panevėžį iš žaliojo miesto paverstų automobilių sostine.
Pasigedo logikos
Plane numatyta automobilių aikštelę įrengti istorinius įvykius menančiame Sausio 13-osios skvere Respublikos g., transporto stovėjimo vietos numatytos ir dalyje Jaunimo sodo Marijonų g. bei ant Nevėžio pakrantės ties Bendruomenių rūmais.
„Šis planas aiškiai pažeidžia miestiečių tradicijas ir viešuosius interesus, o tokie sprendimai tik padės prarasti Panevėžiui žaliojo miesto įvaizdį“, – nuogąstauja V.Trofimovas.
Plane vietos automobiliams nubraižytos ir Projektuotojų bei Klaipėdos gatvių kampe už prekybos centro.
„Ten sklypai žemių savininkams priklauso, kai kas juos netgi jau pardavęs, o Savivaldybė aikšteles braižo. Palei Projektuotojų gatvę iki pat Molainių planuojama naikinti medžius tarp gatvių ir šaligatvių, o jų vietoje įrenginėti automobiliams vietas. Keista, kad 200 vietų numatyta ir Parko g., tačiau ne iš daugiabučių namų, o Kultūros ir poilsio parko pusės. Ar logiška, kad pasistatę automobilius žmonės turės eiti per gatvę, kad namo sugrįžtų, nors vietos aikštelėms užtektų prie tų pačių daugiabučių“, – plano niuansus vardijo V.Trofimovas.
Statys po žeme
Apskrities pritarimo nesulaukę Savivaldybės valdininkai teisinasi neturintys minčių sunaikinti miesto žaliuosius plotus.
Savivaldybės architektas Saulius Matulis tvirtina, kad vietas automobiliams esą numatyta įrengti po miesto parkais.
Jo teigimu, po Sausio 13-osios skveru ketinama įkurdinti 1260 vietų dviejų aukštų požeminę automobilių aikštelę, Jaunimo sodas paslėptų po žeme 2300 automobilių stovėjimo vietų.
Netgi trijų aukštų požeminę aikštelę planuojama įrengti ir tarp Nevėžio bei Bendruomenių rūmų. Vis dėlto architektas pripažįsta, kad požeminių aikštelių Panevėžyje idėja bent jau kol kas skamba utopiškai.
„Pasitelkiant šiuolaikines technologijas įrengti požemines aikšteles nėra sudėtinga, tik labai brangu“, – teigė S.Matulis.
Apskrities atmestas automobilių stovėjimo aikštelių planas aplinkosaugininkų nebuvo sukritikuotas. Panevėžio aplinkos apsaugos departamento direktorius Valdemaras Jakštas tvirtina, kad už kiekvieną išrautą medį statytojai privalės netoliese pasodinti kitą.
Parkai primena miškus
Pasak architekto, po žeme įrengus aikšteles, numatyta rekonstruoti ir pačius parkus. Šiuo metu, S.Matulio nuomone, Panevėžyje nėra nė vienos rekreacinės zonos, atitinkančios parko statusą.
„Parkuose turėtų būti ir apšvietimas įrengtas, ir suoleliai, įvairūs įrenginiai poilsiui pastatyti, ir pėsčiųjų takai nutiesti. Parkas turi būti parkas, o dabar jie – tik apleisti miškai. Reikėtų medžius praretinti“, – žaliųjų plotų viziją aiškino S.Matulis.
Architekto teigimu, ruošiant vietų automobiliams Parko g. planą nebuvo kitos išeities, kaip tik išplatinti gatvę ir įrengti stovėjimo vietas Kultūros ir poilsio parko sąskaita. Pasak jo, tai padaryti daugiabučių pusėje neleidžia sanitariniai apribojimai.
Architektas guodžiasi bent jau tuo, kad taip pat numatyta praplatinti įvažiavimus prie visų Parko g. daugiabučių.
S.Matulį suglumino apskrities viršininko pastaba, kad dalis vietų automobiliams suplanuotos ant privačios žemės Projektuotojų g. Šioje vietoje turėtų iškilti net 3000 vietų stovėjimo aikštelė.
„Ir man buvo kilę abejonių dėl to. Savininkų žemėje jokiu būdu negalime planuoti aikštelių. Gal teks mažinti vietų, kaip nors taisyti“, – svarstė S.Matulis.
Jo tikinimu, apskrities viršininko atmestas planas bus peržiūrimas. Jį bemaž jau penkiolika kartų teko koreguoti ir dėl Miesto ūkio skyriaus pareikštų pastabų.
Lūkesčiai nepasiteisino
Savivaldybės architekto argumentai, kad stovėjimo aikštelės miesto parkams grėsmės nekelia, apskrities viršininko neįtikino. Plane jis nerado užuominų apie tai, kad vietos automobiliams būtų įrengiamos po žeme.
„Šitaip bandoma nukreipti dėmesį nuo problemos, kurią patys sukūrė. Įdomu, kaip planuojama išsaugoti senų medžių šaknis kasant tokias aikšteles?“ – valdininkų gerais norais abejojo V.Trofimovas.
Turėti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę Panevėžys jau buvo kartą užsimojęs. Prieš keletą metų tokią apie 200 vietų aikštelę buvo sumanyta įrengti po Laisvės aikšte. Pasak architekto Valdo Klimavičiaus, vietos automobiliams buvo numatytos tik šiaurinėje aikštės dalyje, kad netektų šalinti medžių.
„Nežinia, kaip panevėžiečiai būtų pažiūrėję, jei visoje aikštėje būtume medžius iškasę, o paskui naujus sodinę. Nors, mano nuomone, tai būtų tinkamiausia išeitis, nes Laisvės aikštėje medžiai seni, šaknys iškilusios į viršų ir estetiškai tikrai neatrodo. Bet garsiai kalbėti apie medžių kirtimą nepopuliaru“, – mano architektas.
Vis dėlto požeminė aikštelė netgi šiaurinėje dalyje, kur neauga medžiai, nebuvo įrengta Savivaldybei taip ir nesuradus finansavimo šaltinių.
„Sekundė“
Inga Kontrimavičiūtė, „Sekundė“
Panevėžio skverus ir parkus pakeis tūkstančių vietų automobilių stovėjimo aikštelės. Mašinos okupuos dalį Nevėžio pakrantės, Jaunimo parką ir netgi istorinį Sausio 13-osios skverą. Tokią grėsmę miestui įžvelgia daugiabučių namų automobilių stovėjimo aikštelių specialiajam planui nepritarusi Apskrities viršininko administracija.
Savivaldybės valdininkai tikina žaliųjų plotų neketinantys naikinti. Pasak jų, labiau apleistus miškus nei parkus primenančiose rekreacinėse zonose medžiai tebūtų išretinti.
„Planas vadinamas daugiabučių namų automobilių stovėjimo aikštelių, todėl visiškai neaišku, kodėl tos vietos numatytos su daugiabučiais nesusijusiose teritorijose“, – stebisi apskrities viršininkas Viktoras Trofimovas.
Savo parašu palaiminti plano nesutikęs V.Trofimovas mano, kad neterminuotam laikui parengtas dokumentas Panevėžį iš žaliojo miesto paverstų automobilių sostine.
Pasigedo logikos
Plane numatyta automobilių aikštelę įrengti istorinius įvykius menančiame Sausio 13-osios skvere Respublikos g., transporto stovėjimo vietos numatytos ir dalyje Jaunimo sodo Marijonų g. bei ant Nevėžio pakrantės ties Bendruomenių rūmais.
„Šis planas aiškiai pažeidžia miestiečių tradicijas ir viešuosius interesus, o tokie sprendimai tik padės prarasti Panevėžiui žaliojo miesto įvaizdį“, – nuogąstauja V.Trofimovas.
Plane vietos automobiliams nubraižytos ir Projektuotojų bei Klaipėdos gatvių kampe už prekybos centro.
„Ten sklypai žemių savininkams priklauso, kai kas juos netgi jau pardavęs, o Savivaldybė aikšteles braižo. Palei Projektuotojų gatvę iki pat Molainių planuojama naikinti medžius tarp gatvių ir šaligatvių, o jų vietoje įrenginėti automobiliams vietas. Keista, kad 200 vietų numatyta ir Parko g., tačiau ne iš daugiabučių namų, o Kultūros ir poilsio parko pusės. Ar logiška, kad pasistatę automobilius žmonės turės eiti per gatvę, kad namo sugrįžtų, nors vietos aikštelėms užtektų prie tų pačių daugiabučių“, – plano niuansus vardijo V.Trofimovas.
Statys po žeme
Apskrities pritarimo nesulaukę Savivaldybės valdininkai teisinasi neturintys minčių sunaikinti miesto žaliuosius plotus.
Savivaldybės architektas Saulius Matulis tvirtina, kad vietas automobiliams esą numatyta įrengti po miesto parkais.
Jo teigimu, po Sausio 13-osios skveru ketinama įkurdinti 1260 vietų dviejų aukštų požeminę automobilių aikštelę, Jaunimo sodas paslėptų po žeme 2300 automobilių stovėjimo vietų.
Netgi trijų aukštų požeminę aikštelę planuojama įrengti ir tarp Nevėžio bei Bendruomenių rūmų. Vis dėlto architektas pripažįsta, kad požeminių aikštelių Panevėžyje idėja bent jau kol kas skamba utopiškai.
„Pasitelkiant šiuolaikines technologijas įrengti požemines aikšteles nėra sudėtinga, tik labai brangu“, – teigė S.Matulis.
Apskrities atmestas automobilių stovėjimo aikštelių planas aplinkosaugininkų nebuvo sukritikuotas. Panevėžio aplinkos apsaugos departamento direktorius Valdemaras Jakštas tvirtina, kad už kiekvieną išrautą medį statytojai privalės netoliese pasodinti kitą.
Parkai primena miškus
Pasak architekto, po žeme įrengus aikšteles, numatyta rekonstruoti ir pačius parkus. Šiuo metu, S.Matulio nuomone, Panevėžyje nėra nė vienos rekreacinės zonos, atitinkančios parko statusą.
„Parkuose turėtų būti ir apšvietimas įrengtas, ir suoleliai, įvairūs įrenginiai poilsiui pastatyti, ir pėsčiųjų takai nutiesti. Parkas turi būti parkas, o dabar jie – tik apleisti miškai. Reikėtų medžius praretinti“, – žaliųjų plotų viziją aiškino S.Matulis.
Architekto teigimu, ruošiant vietų automobiliams Parko g. planą nebuvo kitos išeities, kaip tik išplatinti gatvę ir įrengti stovėjimo vietas Kultūros ir poilsio parko sąskaita. Pasak jo, tai padaryti daugiabučių pusėje neleidžia sanitariniai apribojimai.
Architektas guodžiasi bent jau tuo, kad taip pat numatyta praplatinti įvažiavimus prie visų Parko g. daugiabučių.
S.Matulį suglumino apskrities viršininko pastaba, kad dalis vietų automobiliams suplanuotos ant privačios žemės Projektuotojų g. Šioje vietoje turėtų iškilti net 3000 vietų stovėjimo aikštelė.
„Ir man buvo kilę abejonių dėl to. Savininkų žemėje jokiu būdu negalime planuoti aikštelių. Gal teks mažinti vietų, kaip nors taisyti“, – svarstė S.Matulis.
Jo tikinimu, apskrities viršininko atmestas planas bus peržiūrimas. Jį bemaž jau penkiolika kartų teko koreguoti ir dėl Miesto ūkio skyriaus pareikštų pastabų.
Lūkesčiai nepasiteisino
Savivaldybės architekto argumentai, kad stovėjimo aikštelės miesto parkams grėsmės nekelia, apskrities viršininko neįtikino. Plane jis nerado užuominų apie tai, kad vietos automobiliams būtų įrengiamos po žeme.
„Šitaip bandoma nukreipti dėmesį nuo problemos, kurią patys sukūrė. Įdomu, kaip planuojama išsaugoti senų medžių šaknis kasant tokias aikšteles?“ – valdininkų gerais norais abejojo V.Trofimovas.
Turėti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę Panevėžys jau buvo kartą užsimojęs. Prieš keletą metų tokią apie 200 vietų aikštelę buvo sumanyta įrengti po Laisvės aikšte. Pasak architekto Valdo Klimavičiaus, vietos automobiliams buvo numatytos tik šiaurinėje aikštės dalyje, kad netektų šalinti medžių.
„Nežinia, kaip panevėžiečiai būtų pažiūrėję, jei visoje aikštėje būtume medžius iškasę, o paskui naujus sodinę. Nors, mano nuomone, tai būtų tinkamiausia išeitis, nes Laisvės aikštėje medžiai seni, šaknys iškilusios į viršų ir estetiškai tikrai neatrodo. Bet garsiai kalbėti apie medžių kirtimą nepopuliaru“, – mano architektas.
Vis dėlto požeminė aikštelė netgi šiaurinėje dalyje, kur neauga medžiai, nebuvo įrengta Savivaldybei taip ir nesuradus finansavimo šaltinių.
„Sekundė“
Comment